Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale dobře provedený retro-design stále táhne. Nový Trabant má pořád ještě daleko k sériové výrobě, ale i tak je jednou z hvězd letošního IAA.
Z hlediska designu je to docela povedené retro, ačkoli ne dokonalé. Komerční úspěch bych viděl jen, pokud by cena nešplhala přes 400tis. tedy asi cca 16 tis. Eur.
Je opravdu krásný, nemám slov. I když interiér není nic moc byo by mě to jedno. Jako prcek sem v tomhle autě najezdil mnoho kilometrů a to auto jsem miloval, když shnila vlaštovka a auto šlo do šrotu tak sem brečel. Moje nynější a zároveň první vlastní auto je pro mě auto, ale trabi byl jako brácha :-)
Dejte do toho "HTP", ty nejtvrdší plasty.. prostě cokoliv, ale pokud bude takto vypadat tak ho chci! Ták a teď se mě posmívejte, kdo nemě Trabiho tak nepochopí. ;-)
Měl si Trabiho že ;-) Ten náš byl kombík v okrové barvě. Podle mě tohle má velkou šanci uspět. Trabant je kult něco jako Mini a F500. Tento Trabi doslova vybízí k individualizaci něco jako nabízí Kia Soul. Ale jak píšeš bez podpory nějáke automobilky asi nemá šanci ;-) Osobně v tomto projektu vidím dobrou investici.
Ještě dodám, že to co podle mě na Fabii nefunguje tady plní roli na 100% myslím tím A a C sloupek a bílá střecha, ale to bude asi tím, že celkové proporce jsou podstatně vyváženější.
Jo, jenže mě kombík do cesty nepřišel. Vzal sem tedy sedan. Ale i ten měl kufr o objemu 450 litrů! Akorát, že měl malou díru. ;-\ A je pravda, že to vydrželo i velmi drsné zacházení.
Absolutne SUPER! :yes::yes::yes:
Ja jsem za volantem Trabiho najezdil kdysi dohromady pres 320 tis km... Samozrejme s parkrat zgeneralkovanym motorem, druhou karoserii a taky ze zbytku toho moc originalniho nezustalo. Ony taky ale i ty silnice nebyly jako dnes.
Tohleto mne ale chytlo za srdce! Dejte do toho prosim maly diesel VW a koupim to z fleku. Cena nerozhoduje! :yes:
Ten dvouválec co tu byl nedávno v tom eko autě od VW ;-) myslím, že jako elektromobil ano ale až časem. Momentáně na to není infrastruktura a tak nějaký maloobjemový oturbený benziňák nebo diesel by byla lepší volba a i prodeje s "klasickou" motorizací by byly vyšší.
Jediná nevýhoda Trabiho je, že je prakticky neznámou kultovkou mimo východní blok, což třeba pětistovka a mini není. Dost ho to omezuje. Ikdyž vezmu li bývalou RVHP plus Němce (D), tak to hodí zhruba 180 mil. trh. Šanci má, jako levné a stylové vozítko, cena pod 200 tis a široké možnosti individualizace by tento projekt mohly uvést v kvalitní život.
Já si myslím, že právě proto není špatný ten záměr s čistým elektropohonem. Znamenalo by to udělat síť dobíjecích bodů ve velkých německých městech a souměstích. Jinde nemá šanci. Pořád to bude větší trh než celé Česko.
Ještě budu fantazírovat dál. Takové auto by se neobešlo bez dotací z veřejných peněz. To by mohlo jít přes města skrze zřízení veřejných půjčoven. Sdílením aut by město částečně řešilo problémy s parkováním, elektromobily pak s emisemi a hlukem.
Myslel jsem si, že z Trabantu by retro po vzoru Mini, nebo Fiatu 500 asi nešlo. Naštěstí jsem se mýlil. Je to naprosto dokonalý, jak karosérie, tak interiér. Jen pod přední světla bych dal ještě mlhovky připomínající někdejší blinkry :-)
Jedna vec by ma zaujímala - prečo je nutné každú bývalú ľudovku pretaviť do luxusnej štýlovky? Dizajnovo to nevyzerá úplne zle, ale tvorcovia sa podľa mňa mali držať viac pri zemi. Kolesá, predné svetlá, tmavé prahy, presklená strecha a celkové prevedenie interiéru vrátane sedadiel sú úplne mimo. Jediné, čo má tento výtvor s Trabantom spoločné, je inšpirácia tvarmi a nápis Trabant - nič viac.
Až tam bude zweitakt, pevné zadní okna, plastová měrka benzínu a volant s tenkým věncem který bude v rukách klouzat i batoleti pak to bude trabant, ale myslíš, že by ho někdo chtěl? Navíc tohle není finální podoba ;-) cílem tohoto prototypu je nalákat investory ;-)
Ja sa nehádam - komentujem práve výtvor na fotkách, nie sériovú podobu, o ktorej nevieme ako bude (ak bude) vyzerať.
Inak myslím si, že trochu preháňaš, spomínaš práve detaily, ktorými bývalý výrobca šetril náklady na výrobu. ja spomínam veci, ktoré by nemuseli vyzerať tak ako vyzerajú na fotkách. Civilnejšie, menej "rozliate" predné svetlá by prospeli, tieto vyzerajú na Trabiho až nemiestne, podobne ako prehnané kolesá a športovo čierne prahy. Veľká sklená strecha je už luxusom, podobne ako prevedenie interiéru (nie tvarové riešenie).
Celkovo sa to dá akceptovať ako štúdia, ale nemá to ducha Trabanta, ako som už napísal, príliš megalomanské.
No mě právě ten interiér přijde celkem laciný, nezdá se mě luxusní a panoramatické střešní okno dostáváš v nižší střední za příplatek běžně, samozřejmě s odkazem na prvního trabiho to trochu nesedí, ale je jiná doba. Kdyby toto auto mělo být lowendem něco jako Dacia tak bych s tebou souhlasil na 100%, ale toto bude styovka něco jako f500, mini... atd
Objavil si Ameriku...
Ak tu má niekto dlhé vedenie a nevie niečo pochopiť, si to ty. Nie je nutné, aby si reagoval na moje príspevky, beztak nemáš šajn o čom píšem. Moju otázku si pochopil a zodpovedal na úrovni školáka prvého stupňa.
Určitě. >:D
Zato tebe tady každej považuje za někoho, kdo má nevídaný přehled a jeho dedukce řeší otázky hodné tržních analytiků. >:D
Ty si pořád myslíš, že tvoje příspěvky obsahují něco objevného? >:D Jako jouda z učňáku leda tak. :-!
Zachádzaš do opačného extrému. Ja by som, napríklad, predpokladal úspech Trabantu, ak by to bol praktický nezmar na každý deň, v cenách aj výbavách bežných malých áut. Rozhodne by to Trabimu sedelo viac. Image auta chudobných, na ktoré stačil leukoplast a nožničky z lekárničky, podľa mňa rozhodne nie je zárukou úspechu a nedokáže postaviť predaje na úroveň Mini alebo F500. Aj tak sa dá pochybovať o úspechu mimo Európu, resp. mimo bývalý socialistický blok...
1) Trabant nemá image, narozdíl třeba od mini.
2) Proč nepoužijí pravé logo? Nemají práva a chtějí dělat auto?
3) Vedle F500 a mini nemá šanci.
Dovedu si to představit jen jako lowend VW přímou konkurenci Pandy.Za cenu pandy + tak 10 procent.
1) nemá image?? asi jsi nebyl v Německu
2) Pravé logo? S-Sachsenring..práva na tuto ochrannou známku má někdo jiný,HERPA vlastní ochrannou známku Trabant včetně použitého fontu
3) Vedle Pandy(pardon 500) a mini šanci má...převážně v centrech metropolí na západ od nás,kam za pár let pustí už jen elektromobily
Med kolem huby umí mazat jen Fiat...na podvozku auta za 130tisíc dělá stylovku za půl míče
Myslim že to je fajn nápad, estli se jim to podařilo nebo ne je věc názoru, mě se to ale líbí, sám mám trabiho, je i na MA.cz. Lidový už tenhle nový není to je jasné, klasický trabant je už pouze historie. Každopádně tento model se naopak od MINI více designově přibližuje předchůdci.. ale pro trabantisty zajímavá výzva mít doma kus historie a kus moderního vozu v podobném obalu... řekl bych že pořád hezčí než kdejaké moderní designové paskvili které zahlcují náš trh a ty "auta" už vůbec nevypadají jak auta... eště chybí aby se řídili sami a bude to všechno už na prd:-)
více?? přední maska...trabant..kapota..typycké záhyby kolem světel-Trabant...interiér??4ramenný volant,centrální budík..místo záslepky na autorádio je multimediální centrum...a průběžná "polička" pod palubkou?-Trabant..dokonce volič jízdních režimů je trabantí "klika od blázince". a zadní světla.....řekněte mi co je na autě netrabantí? (Pominu-li kliky,zámky...sedačky a sklápění zadních sedaček-pro prototyp dodané jako náhradní díl VW)
"Někteří sadaři ho mají plné sklepy. Snaží se podstrčit tomu, kdo ho nezná, jak Sněhurce převlečená kněžna." :-) Tenhle text se mi prostě okamžitě vybavil, když sem toho naleštěnýho pohrobka viděl.
Autorův pokus o ironii? "má karoserii navrženou designérem Nilsem Poschwattou, který se před lety vzdal práce pro Volkswagen, aby se mohl naplno věnovat zřejmě zajímavější práci na novém Trabantu"
A umístění aku před zadní nápravou??
To je široký pojem,akumulátory jsou ve středovém tunelu.
Auto bude otypováno na 4+1,čtyři dospělí a uprostřed vzadu dítě,nebo sedačka.
Troufnu si říct,že v reálu vypadá daleko líp než na fotkách..fotky z různých úhlů zkreslují