Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

 
 

Elektromobil Trabant nT měl premiéru na IAA 2009 ve Frankfurtu a hned se začalo mluvit o sériové výrobě. Ta se ale určitě pozdrží.

Za návratem kdysi vysmívaného a dnes kultovního Trabantu stál původně výrobce modelů Herpa, který představil model v měřítku 1:10 již ve Frankfurtu v roce 2007. Ten vzbudil nemalý zájem a vesměs kladné reakce.

Vývoj začal v lednu 2008, na loňské IAA se tedy objevil koncept v životní velikosti, který ovšem nebyl poháněn ani dvoudobým dvouválcem, ani malým čtyřválcem, ale uvažovalo se o elektromotoru. Nakonec se (naštěstí!) nejednalo o pětidveřový hatchback, ale jeho tvary vycházely z původního dvoudveřového kombi 601 Universal a byly dílem designéra Nilse Poschwatty. Odborná i laická veřejnost byla znovu zajedno: Chceme ho! A tak se začalo již velmi vážně uvažovat o malosériové produkci.

Saská firma IndiKar (Individual Karosseriebau GmbH), která prototyp nT (new Trabi) postavila ve spolupráci s Herpou a IAV, za něj utratila asi tři miliony eur. Vůz vystavený na IAA 2009 byl s největší pravděpodobností zatím nefunkční maketou s rozměry 3950 x 1690 x 1500 mm a rozvorem náprav 2450 mm. Jako pohonná jednotka má sloužit asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW (64 k), který 1050 kg těžké čtyřmístné auto s užitečnou hmotností 400 kg rozjede na 130 km/h.

Jake.auto.cz: Vše o značce Trabant

Akční rádius 160 km na jedno nabití umožní lithiová sada akumulátorů umístěná v podlaze před zadní nápravou, silnější by jej mohly zvednout až na 250 km. Jejich dobití zabere 8 hodin z běžné sítě, zásuvka s 380 V tento proces urychlí na 2 hodiny. Střecha se solárními články s plochou 1,8 m2, které mohou napájet například ventilační soustavu, by byla zřejmě příliš drahá.

Prodejní verze měla stát 25 tisíc eur a v showroomech bychom se jí dočkali nejdříve v roce 2012. Od loňského Frankfurtu bylo ale ticho. Spekulovalo se o nedostatku finančních prostředků na další vývoj. Projekt by potřeboval pro svou životaschopnost asi 100 milionů eur, minimálně alespoň polovinu. Šéf společnosti IndiKar Ronald Gerschewski v letos v říjnu přiznal, že hromadná výroba se do dvou let nerozběhne. „V roce 2012 chceme vyjet s prvním prototypem na silnice.“

Zlé jazyky, ale i mnozí odborníci ale tvrdí, že nový sériový elektrický Trabi se na nich nikdy neobjeví. Tiskový mluvčí projektu Jürgen Schnell řekl: „Bylo jasné, že vše nepůjde tak rychle. Jednání ale dále probíhají...“. Podle ředitele Gerschewskiho navíc se dvěma investory současně. Tak se nechme překvapit, bylo by škoda, kdyby koncept zůstal jen muzejním exponátem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale…

Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept

Nápad oživit značku Trabant prezentoval německý výrobce…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…