Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

Aleš Dragoun
Diskuze (136)
Elektromobil Trabant nT měl premiéru na IAA 2009 ve Frankfurtu a hned se začalo mluvit o sériové výrobě. Ta se ale určitě pozdrží.

Za návratem kdysi vysmívaného a dnes kultovního Trabantu stál původně výrobce modelů Herpa, který představil model v měřítku 1:10 již ve Frankfurtu v roce 2007. Ten vzbudil nemalý zájem a vesměs kladné reakce.

Vývoj začal v lednu 2008, na loňské IAA se tedy objevil koncept v životní velikosti, který ovšem nebyl poháněn ani dvoudobým dvouválcem, ani malým čtyřválcem, ale uvažovalo se o elektromotoru. Nakonec se (naštěstí!) nejednalo o pětidveřový hatchback, ale jeho tvary vycházely z původního dvoudveřového kombi 601 Universal a byly dílem designéra Nilse Poschwatty. Odborná i laická veřejnost byla znovu zajedno: Chceme ho! A tak se začalo již velmi vážně uvažovat o malosériové produkci.

Saská firma IndiKar (Individual Karosseriebau GmbH), která prototyp nT (new Trabi) postavila ve spolupráci s Herpou a IAV, za něj utratila asi tři miliony eur. Vůz vystavený na IAA 2009 byl s největší pravděpodobností zatím nefunkční maketou s rozměry 3950 x 1690 x 1500 mm a rozvorem náprav 2450 mm. Jako pohonná jednotka má sloužit asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW (64 k), který 1050 kg těžké čtyřmístné auto s užitečnou hmotností 400 kg rozjede na 130 km/h.

Akční rádius 160 km na jedno nabití umožní lithiová sada akumulátorů umístěná v podlaze před zadní nápravou, silnější by jej mohly zvednout až na 250 km. Jejich dobití zabere 8 hodin z běžné sítě, zásuvka s 380 V tento proces urychlí na 2 hodiny. Střecha se solárními články s plochou 1,8 m2, které mohou napájet například ventilační soustavu, by byla zřejmě příliš drahá.

Prodejní verze měla stát 25 tisíc eur a v showroomech bychom se jí dočkali nejdříve v roce 2012. Od loňského Frankfurtu bylo ale ticho. Spekulovalo se o nedostatku finančních prostředků na další vývoj. Projekt by potřeboval pro svou životaschopnost asi 100 milionů eur, minimálně alespoň polovinu. Šéf společnosti IndiKar Ronald Gerschewski v letos v říjnu přiznal, že hromadná výroba se do dvou let nerozběhne. „V roce 2012 chceme vyjet s prvním prototypem na silnice.“

Zlé jazyky, ale i mnozí odborníci ale tvrdí, že nový sériový elektrický Trabi se na nich nikdy neobjeví. Tiskový mluvčí projektu Jürgen Schnell řekl: „Bylo jasné, že vše nepůjde tak rychle. Jednání ale dále probíhají...“. Podle ředitele Gerschewskiho navíc se dvěma investory současně. Tak se nechme překvapit, bylo by škoda, kdyby koncept zůstal jen muzejním exponátem.

Aleš Dragoun
Diskuze (136)
Avatar - white label
18. 11. 2010 22:01
Re: BAKELITOVEJ BONBON
To, že byl R16 vůz střední třídy (kdes přišel na vyšší střední?) bylo pro případnou inspiraci (karosérií hb) naprosto nepodstatné.
"Tvoje" spekulace je jen jedna z možných verzí, já ti ji neberu a chápu tvůrce P 603, že si velmi přejí, aby to byla pravda, ale pro mě osobně je to prostě jen hodně nepravděpodobné. Své důvody/argumenty k tomu, jsem uvedl... ;-)

P.S. VW byl na tom ve druhé polovině 60-tých let tak "špatně", že si v letech 1964-1966 mohl dovolit koupit (od MB) Auto Union a v roce 1969 i NSU...
Avatar - KubikCv
18. 11. 2010 21:39
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Srovnáváš nesrovnatelné.R16 bylo auto z jiného segmentu,vyšší střední třída.Trabant P603 potažmo Golf byly auta nižší střední a v tomto segmentu to opravdu bylo nevídané řešení,malý hatchback.Co mohl nabídnout projekt 603 Volkswagenu?? Stéblo...protože tonoucí se stébla chytá..v té době bylo VW v útlumu a potřebovalo nový impuls jako sůl..takže pokud ušetřili vývoj tím,že za pár valut získali kompletní dokumentaci neokoukaného modelu,měli vyhráno...Giugarovi stačilo pak zadat drobné retuše už hotové muly a legenda je na světě :-)
Avatar - Sonny Crockett
18. 11. 2010 19:53
Re: BAKELITOVEJ BONBON
>:D >:-[]
18. 11. 2010 15:34
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Hmm, ferrari TDI (PD) to bude fakt trhák...... :yes: :-O
Avatar - gld
18. 11. 2010 15:06
Re: Drahý nezmysel ...
Zo správnou marketingovou kampaňou predáš všetko..stačilo by niekoľko reklám vymývajúcich mozog v prime-time a už by bola fráza "nový trabaNT" populárna jedna radosť

"my pereme na 1940"..všakže >:D