Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

 
 

Elektromobil Trabant nT měl premiéru na IAA 2009 ve Frankfurtu a hned se začalo mluvit o sériové výrobě. Ta se ale určitě pozdrží.

Za návratem kdysi vysmívaného a dnes kultovního Trabantu stál původně výrobce modelů Herpa, který představil model v měřítku 1:10 již ve Frankfurtu v roce 2007. Ten vzbudil nemalý zájem a vesměs kladné reakce.

Vývoj začal v lednu 2008, na loňské IAA se tedy objevil koncept v životní velikosti, který ovšem nebyl poháněn ani dvoudobým dvouválcem, ani malým čtyřválcem, ale uvažovalo se o elektromotoru. Nakonec se (naštěstí!) nejednalo o pětidveřový hatchback, ale jeho tvary vycházely z původního dvoudveřového kombi 601 Universal a byly dílem designéra Nilse Poschwatty. Odborná i laická veřejnost byla znovu zajedno: Chceme ho! A tak se začalo již velmi vážně uvažovat o malosériové produkci.

Saská firma IndiKar (Individual Karosseriebau GmbH), která prototyp nT (new Trabi) postavila ve spolupráci s Herpou a IAV, za něj utratila asi tři miliony eur. Vůz vystavený na IAA 2009 byl s největší pravděpodobností zatím nefunkční maketou s rozměry 3950 x 1690 x 1500 mm a rozvorem náprav 2450 mm. Jako pohonná jednotka má sloužit asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW (64 k), který 1050 kg těžké čtyřmístné auto s užitečnou hmotností 400 kg rozjede na 130 km/h.

Jake.auto.cz: Vše o značce Trabant

Akční rádius 160 km na jedno nabití umožní lithiová sada akumulátorů umístěná v podlaze před zadní nápravou, silnější by jej mohly zvednout až na 250 km. Jejich dobití zabere 8 hodin z běžné sítě, zásuvka s 380 V tento proces urychlí na 2 hodiny. Střecha se solárními články s plochou 1,8 m2, které mohou napájet například ventilační soustavu, by byla zřejmě příliš drahá.

Prodejní verze měla stát 25 tisíc eur a v showroomech bychom se jí dočkali nejdříve v roce 2012. Od loňského Frankfurtu bylo ale ticho. Spekulovalo se o nedostatku finančních prostředků na další vývoj. Projekt by potřeboval pro svou životaschopnost asi 100 milionů eur, minimálně alespoň polovinu. Šéf společnosti IndiKar Ronald Gerschewski v letos v říjnu přiznal, že hromadná výroba se do dvou let nerozběhne. „V roce 2012 chceme vyjet s prvním prototypem na silnice.“

Zlé jazyky, ale i mnozí odborníci ale tvrdí, že nový sériový elektrický Trabi se na nich nikdy neobjeví. Tiskový mluvčí projektu Jürgen Schnell řekl: „Bylo jasné, že vše nepůjde tak rychle. Jednání ale dále probíhají...“. Podle ředitele Gerschewskiho navíc se dvěma investory současně. Tak se nechme překvapit, bylo by škoda, kdyby koncept zůstal jen muzejním exponátem.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale…

Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept

Nápad oživit značku Trabant prezentoval německý výrobce…

 



 
Škoda Citigo vs. Toyota Aygo - Odlišný přístup

Škoda Citigo vs. Toyota Aygo - Odlišný přístup

Dnes 08:02

Obě kapesní autíčka přijíždějí v novém. Divoce vyhlížející Toyota Aygo neohroženě útočí na seriózní Škodu Citigo.




Blesk.cz

Test mozzarell: Kupujete si »bláto«, »gumu«, nebo minisýr?

Test mozzarell: Kupujete si »bláto«, »gumu«, nebo minisýr?

Na první pohled vypadají oblíbené bílé »bochánky« původem z Itálie stejně. Podle údajů na obale mají dokonce…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

Zenit smazal manko 0:4 a po výhře 8:1 jde dál, Vaclík vyzve Olomouc

Zenit smazal manko 0:4 a po výhře 8:1 jde dál,…

Fotbalisté Olomouce si o místo v základní skupině Evropské ligy zahrají se Sevillou. Španělský celek v dnešní…

Průvodce ke startu Bundesligy a Serie A ve Sport Magazínu

Průvodce ke startu Bundesligy a Serie A ve Sport Magazínu

Kdo má největší šanci zastavit dominantní Juventus a Bayern? V Serii A i bundeslize touží fanoušci po…

 

Reflex.cz

Německé úřady pomohly uprchnout dvěma členkám Islámského státu z Iráku, kde jim hrozil trest smrti

Německé úřady pomohly uprchnout dvěma členkám…

Mezi Irákem a Německem se vyhrotily vztahy kvůli akci německých úřadů, které pomohly z Iráku uprchnout dvěma…

Blázen se zelenou koloběžkou. Pan Jarda strávil na cestě 750 kilometrů kvůli kostýmu Zeleného Raoula

Blázen se zelenou koloběžkou. Pan Jarda strávil na…

Co by byl svět bez krásných bláznů? Bez lidí, kteří se pro něco dokážou nadchnout natolik, že nehledí na rozum,…