Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

 
 

Elektromobil Trabant nT měl premiéru na IAA 2009 ve Frankfurtu a hned se začalo mluvit o sériové výrobě. Ta se ale určitě pozdrží.

Za návratem kdysi vysmívaného a dnes kultovního Trabantu stál původně výrobce modelů Herpa, který představil model v měřítku 1:10 již ve Frankfurtu v roce 2007. Ten vzbudil nemalý zájem a vesměs kladné reakce.

Vývoj začal v lednu 2008, na loňské IAA se tedy objevil koncept v životní velikosti, který ovšem nebyl poháněn ani dvoudobým dvouválcem, ani malým čtyřválcem, ale uvažovalo se o elektromotoru. Nakonec se (naštěstí!) nejednalo o pětidveřový hatchback, ale jeho tvary vycházely z původního dvoudveřového kombi 601 Universal a byly dílem designéra Nilse Poschwatty. Odborná i laická veřejnost byla znovu zajedno: Chceme ho! A tak se začalo již velmi vážně uvažovat o malosériové produkci.

Saská firma IndiKar (Individual Karosseriebau GmbH), která prototyp nT (new Trabi) postavila ve spolupráci s Herpou a IAV, za něj utratila asi tři miliony eur. Vůz vystavený na IAA 2009 byl s největší pravděpodobností zatím nefunkční maketou s rozměry 3950 x 1690 x 1500 mm a rozvorem náprav 2450 mm. Jako pohonná jednotka má sloužit asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW (64 k), který 1050 kg těžké čtyřmístné auto s užitečnou hmotností 400 kg rozjede na 130 km/h.

Jake.auto.cz: Vše o značce Trabant

Akční rádius 160 km na jedno nabití umožní lithiová sada akumulátorů umístěná v podlaze před zadní nápravou, silnější by jej mohly zvednout až na 250 km. Jejich dobití zabere 8 hodin z běžné sítě, zásuvka s 380 V tento proces urychlí na 2 hodiny. Střecha se solárními články s plochou 1,8 m2, které mohou napájet například ventilační soustavu, by byla zřejmě příliš drahá.

Prodejní verze měla stát 25 tisíc eur a v showroomech bychom se jí dočkali nejdříve v roce 2012. Od loňského Frankfurtu bylo ale ticho. Spekulovalo se o nedostatku finančních prostředků na další vývoj. Projekt by potřeboval pro svou životaschopnost asi 100 milionů eur, minimálně alespoň polovinu. Šéf společnosti IndiKar Ronald Gerschewski v letos v říjnu přiznal, že hromadná výroba se do dvou let nerozběhne. „V roce 2012 chceme vyjet s prvním prototypem na silnice.“

Zlé jazyky, ale i mnozí odborníci ale tvrdí, že nový sériový elektrický Trabi se na nich nikdy neobjeví. Tiskový mluvčí projektu Jürgen Schnell řekl: „Bylo jasné, že vše nepůjde tak rychle. Jednání ale dále probíhají...“. Podle ředitele Gerschewskiho navíc se dvěma investory současně. Tak se nechme překvapit, bylo by škoda, kdyby koncept zůstal jen muzejním exponátem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Návrh italského rozpočtu narazí u Evropské komise Návrh italského rozpočtu narazí u Evropské komise

Evropská komise zamítne kontroverzní návrh italského…

T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu

Mobilní operátor T-Mobile dostal od Českého…

 
 

Přidat názorDiskuse: Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

 



Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale…

Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept

Nápad oživit značku Trabant prezentoval německý výrobce…

 



 
Mazda začíná odhalovat novou generaci modelu 3. Uvidíme ji v listopadu

Mazda začíná odhalovat novou generaci modelu 3. Uvidíme ji v listopadu

Dnes 17:50

Design nové generace kompaktu od Mazdy se inspiruje nedávným konceptem Kai. Nabídka motorů má pak čítat unikátní motor Skyactiv-X.




Blesk.cz

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď… Slova o rozchodu!

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď……

Na svém YouTube kanálu MysticLipstick uveřejnila Kateřina Kristelová (38) zhruba čtvrthodinové Q&A video…

Na krymské škole vraždil student, zabil nejméně 19 lidí. Bombu schoval v jídelně

Na krymské škole vraždil student, zabil nejméně 19…

Ruské úřady označily středeční výbuch na střední průmyslové škole v Kerči na anektovaném Krymu za vraždu,…

 

iSport.cz

Ze střelce dělníkem. Chci zažít ještě úspěch, říká Pabiška o Boleslavi

Ze střelce dělníkem. Chci zažít ještě úspěch, říká…

Pro klub dýchá, na ledě vždycky nechá všechno. Současná nepříjemná situace Mladé Boleslavi není útočníkovi…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…