Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

 
 

Elektromobil Trabant nT měl premiéru na IAA 2009 ve Frankfurtu a hned se začalo mluvit o sériové výrobě. Ta se ale určitě pozdrží.

Za návratem kdysi vysmívaného a dnes kultovního Trabantu stál původně výrobce modelů Herpa, který představil model v měřítku 1:10 již ve Frankfurtu v roce 2007. Ten vzbudil nemalý zájem a vesměs kladné reakce.

Vývoj začal v lednu 2008, na loňské IAA se tedy objevil koncept v životní velikosti, který ovšem nebyl poháněn ani dvoudobým dvouválcem, ani malým čtyřválcem, ale uvažovalo se o elektromotoru. Nakonec se (naštěstí!) nejednalo o pětidveřový hatchback, ale jeho tvary vycházely z původního dvoudveřového kombi 601 Universal a byly dílem designéra Nilse Poschwatty. Odborná i laická veřejnost byla znovu zajedno: Chceme ho! A tak se začalo již velmi vážně uvažovat o malosériové produkci.

Saská firma IndiKar (Individual Karosseriebau GmbH), která prototyp nT (new Trabi) postavila ve spolupráci s Herpou a IAV, za něj utratila asi tři miliony eur. Vůz vystavený na IAA 2009 byl s největší pravděpodobností zatím nefunkční maketou s rozměry 3950 x 1690 x 1500 mm a rozvorem náprav 2450 mm. Jako pohonná jednotka má sloužit asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW (64 k), který 1050 kg těžké čtyřmístné auto s užitečnou hmotností 400 kg rozjede na 130 km/h.

Jake.auto.cz: Vše o značce Trabant

Akční rádius 160 km na jedno nabití umožní lithiová sada akumulátorů umístěná v podlaze před zadní nápravou, silnější by jej mohly zvednout až na 250 km. Jejich dobití zabere 8 hodin z běžné sítě, zásuvka s 380 V tento proces urychlí na 2 hodiny. Střecha se solárními články s plochou 1,8 m2, které mohou napájet například ventilační soustavu, by byla zřejmě příliš drahá.

Prodejní verze měla stát 25 tisíc eur a v showroomech bychom se jí dočkali nejdříve v roce 2012. Od loňského Frankfurtu bylo ale ticho. Spekulovalo se o nedostatku finančních prostředků na další vývoj. Projekt by potřeboval pro svou životaschopnost asi 100 milionů eur, minimálně alespoň polovinu. Šéf společnosti IndiKar Ronald Gerschewski v letos v říjnu přiznal, že hromadná výroba se do dvou let nerozběhne. „V roce 2012 chceme vyjet s prvním prototypem na silnice.“

Zlé jazyky, ale i mnozí odborníci ale tvrdí, že nový sériový elektrický Trabi se na nich nikdy neobjeví. Tiskový mluvčí projektu Jürgen Schnell řekl: „Bylo jasné, že vše nepůjde tak rychle. Jednání ale dále probíhají...“. Podle ředitele Gerschewskiho navíc se dvěma investory současně. Tak se nechme překvapit, bylo by škoda, kdyby koncept zůstal jen muzejním exponátem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale…

Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept

Nápad oživit značku Trabant prezentoval německý výrobce…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…