Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

Elektromobil Trabant nT měl premiéru na IAA 2009 ve Frankfurtu a hned se začalo mluvit o sériové výrobě. Ta se ale určitě pozdrží.
Zpět na článek
17. 11. 2010 09:20
17. 11. 2010 10:54
17. 11. 2010 11:31
17. 11. 2010 13:02
neregistrovaný "Florian93"
17. 11. 2010 19:15
neregistrovaný "Florian93"
17. 11. 2010 19:43
neregistrovaný "Florian93"
17. 11. 2010 20:50
neregistrovaný "GTI(htp)"
17. 11. 2010 11:49
17. 11. 2010 21:25
17. 11. 2010 18:49
17. 11. 2010 20:49
17. 11. 2010 19:28
17. 11. 2010 19:57
17. 11. 2010 21:06
17. 11. 2010 21:04
17. 11. 2010 08:25
Drahý nezmysel ...
Trabant bol a je populárny hlavne pre cenovú dostupnosť a jednoduchosť. Jeho priaznivci si určite nekúpia predraženú repliku, ktorá má minimálne praktické využitie a drahú údržbu.

Ak má šancu preraziť nejaká kópia Trabantu tak určite niečo jednoduchšie a hlavne cenovo prijateľnejšie. S nejakým VW "Chrobákom" to nemá zmysel poronávať - to bolo reálne svetové kvalitné auto a nie lacná náhrada pre chudobný východ ako bol Trabant.
Rozbalit vlákno
15
17. 11. 2010 08:35
Re: Drahý nezmysel ...
Kdyby neco s takovym peknym exterierem melo normalni motor od PSA malicky 1.0l do 220 000 Kc tak pro rodice stylovka jako delana, daleko lepsi nez toyota Aygo/ Citroen C1 a podobne male mrsky.
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 08:50
Re: Drahý nezmysel ...
Proč si všichni myslí, že new Trabi byse jako dražší stylovka neuchytil?. Malých levných aut je plno a styl je styl, když k tomu přidám popularitu trabiho, tak proč ne?
17. 11. 2010 08:56
Re: Drahý nezmysel ...
Popularita bohužel jen na východě.... Jinak nic proti stylovkám.
17. 11. 2010 09:17
Re: Drahý nezmysel ...
Dovolím si nesouhlasit, i v U.S. moc dobře vědí, co je Trabant ;-)
17. 11. 2010 09:49
Re: Drahý nezmysel ...
Isteze, akurat pod tym rozumeju nieco uplne ine... :-)
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 10:04
Re: Drahý nezmysel ...
Trabant jako trabant, akorát na východě ho zažily, takže ví, co byl ve skutečnosti zač, ale západě jen o něm ví (asi tak jak by československo vědolo o kachně nebo mini)
17. 11. 2010 11:39
Re: Drahý nezmysel ...
Asi tak nějak. :yes:
17. 11. 2010 09:11
Re: Drahý nezmysel ...
Podle rozměrů bude Trabi o třídu výš než C1 atd. Ale naprosto souhlasím s použitím spalovacího motoru. Kdyby v tom byl stylově dvouválec 0,9 od fiatu, to by bylo.. :-)
17. 11. 2010 09:15
Re: Drahý nezmysel ...
Brouk, Fiat 500, Mini...to vyla všechno v době svého vzniku malá, jednoduchá, levná auta. Nikoho by v tu dobu nenapadlo, za jaký šupy se budou za pár desítek let jejich následníci prodávat. A Trabi je úplně stejný případ.
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2010 18:15
Re: Drahý nezmysel ...
no asi takhle - co ti zní líp - ,,jezdím ve fiatu 500/brouku" nebo ,,jezdím trabantem"...myslím, že trabant není to správný auto, který lze prodávat za obrovskou cenu jako stylový elektromobil...
Avatar - gld
18. 11. 2010 15:06
Re: Drahý nezmysel ...
Zo správnou marketingovou kampaňou predáš všetko..stačilo by niekoľko reklám vymývajúcich mozog v prime-time a už by bola fráza "nový trabaNT" populárna jedna radosť

"my pereme na 1940"..všakže >:D
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2010 10:26
Re: Drahý nezmysel ...
Brouk, Mini, Fiat 500, Trabant, 2CV... všechno stejná myšlenka, podobné provedení (malá kulatá karoserie, jednoduchý motor, minimální "výbava"), podobný úspěch. Ze všech se staly legendy.
Trabi kluby nejsou výsadou ČR a východnějších zemí, existují i na západě. Třeba konkrétně Britové jsou takovýmihle auty naprosto posedlí. Tam má nT velkou šanci na uchycení, ať už jako elektromobil nebo s výkonnějším motorem jako stylovka.
Nechtěl bych z nT dělat nového Trabanta se zachováním všeho, čím Trabant byl. Taková auta se v Evropě už dnes neuchytí.
Avatar - gld
17. 11. 2010 12:16
Re: Drahý nezmysel ...
Mňa by skôr zaujímalo, prečo spravili nový trabant vo verzii "universal", teda kombi...sakra veď je to lifestylovka, nemusí to byť uniformný hatchback. Veľká škoda aj kvôli tomu, že predná časť je výborne zvládnutá, retro ale nebije do očí..

Elektropohon nemusí byť zlý, ale k tomuto autu by sa hodila aj spaľovacia alternatíva, a úplne najlepšie nový twinair od fiatu..ale to sú len také špekulácie :-)
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2010 13:15
Re: Drahý nezmysel ...
Jak by ho měli jinak udělat? Trabant kombi, nacpaný po střechu žrádlem a chlastem, toť symbol cestování východu >:D Kolik jsme jich tu jen potkávali každý rok v létě, když Němci vyráželi do Jugošky? Nehledě na to, že jakákoli jiná karoserie by byla příšerná. udělat cokoli podobného hatchbacku popírá retro. Sedan by v kufru zase vozil jen baterky, aby bylo uvnitř vůbec nějaké místo.
K pohonu asi tolik: představ si, že nemáš za sebou silnou značku (což nemají), nemáš dobré jméno v motorářství či autech obecně. Nejjednodušší je postavit elektromobil - viz Tesla. Jako sporťák s benzinovým šestiválcem nebo osmiválcem by zapadl mezi ostatní hezké, ale neúspěšné studie. S elektropohonem se zapsal do dějin, i kdyby komerčně nebyl až tak úspěšný.
Avatar - gld
17. 11. 2010 16:00
Re: Drahý nezmysel ...
Ale táto štúdia vyzerá skôr ako úchylný fastback, predĺžený hatchback ako lancer 5dv a podobne..proste od B-stĺpiku dozadu to nemá správnu šťavu..škoda kvôli zbytku auta ktorý je dobrý..

Ten elektromotor chápem ale nejaký "brmlavý" motor by mi k autu ako trabant pasoval :-)
17. 11. 2010 09:20
Nejazdi uz?
Ja som myslel ze uz sa vyraba a jazdi par rokov...pardon oprava, to bude Mini Clubman 8-s >:D Mozno tadialto by mohla smerovat cesta pre toto auto...Mini Trabantman
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 10:54
TrabaNT
Byl jsem se jako správný fanda značky na Trabanta nT podívat osobně ve Frankfurtu.A už tenkrát mě to nadchlo,jeden z nejpovedenějších retrodesignů dneška.Kdo zná Trabanta...tak i interiér je hodně povedený..volič jízdních režimů stejně jako stará dobrá "klika od blázince"..polička pod palubní deskou atd.
Ta "mula" ve Frankfurtu byla na podvozku VW Polo.Měl jsem možnost se tam bavit přímo s člověkem,který vyráběl prototyp,jednotlivé díly byly použité od VW kvůli dostupnosti (kliky,zámky,sklápění sedadel apod).
Byl jsem ujištěný že i elektromobil měl být v duchu původního Trabantu co nejjednodušší.Baterie ve středovém tunelu,kdykoliv demontovatelné zespodu.Dojezd 160km je úplně ideální na příměstský provoz a Trabant by se mohl stát dostupným doprácezpráce autem.Plné dobití aku vyjde na pár desítek Kč.Samozřejmně tam prováděli průzkum trhu a myslím si že hodně lidí by se přiklánělo k alternativě spalovacího motoru třeba zrovna povedeného litru od PSA klidně v sériové podobě s pohonem na LPG (to by se zase naopak daly využít motory Fiat).I když Trabant mohl být na vlně elektromobilů jeden z prvních...bohužel jestli ten boom zaspí...dopadne to jak s NewBeetle.
Ale minimálně v Německu se dá čekat obrovský odbyt,nostalgie po východu (Ostalgie) je ve východní části Německa neskutečně silná.Mnohem víc než nostalgie Československých důchodců :-)
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2010 11:31
BAKELITOVEJ BONBON
Víš jak chutnal komunismus? Jako když sis ukous´ kus blatníku z trabanta, posadil ses za barákem na klepadlo a při žvejkání sis nechával zdát o svobodném světě.

Já zírám co je možné dvacet jeden rok po revoluci číst na diskuzi. Jeden je tu fanda na trabanty (asi tajnej od Stasi) druhej tu rozehrává partii, že trabant byl oblíbený pro svou jednoduchou konstrukci a třetí přirovnává trabanta k citroenu C2 a k pětistovce. Dnes, 17 listopadu !!!

Když to tak čtu, mám mrazení, že nebude dlouho trvat a budeme zase všichni na těch klepadlech jen přežvejkávat blatníky...

Trabant byl dokonalá komunistická zhůvěřilost, produkt než pro rudé otroky. Byl oblíbený asi tak stejně jako ostnatej drát kolem hranic. Normální člověk se do toho neposadil, a raději šlapal chodník.

Závěrem snad jen připomenutí památného výroku komunistického guru, soudruha Waltera (nikoliv da Silvy) nýbrž Ulbrichta. Ten sice nerozuměl autům, zato rozuměl ostnatejm drátům. Tak tenhle guru pronesl - Wartburg je naše značka, která směle konkuruje vozidlům BMW.

Tak v tomto úhlu pohledu je možné cokoliv, dokonce je možné vydávat trabanta za regulerní auto :no:

P.S. Postav se na balkón, zírej směrem k západu a děkuj, že nemáš ostnatej drát omotanej kolem života. A kup si auto.
Rozbalit vlákno
93
17. 11. 2010 11:41
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Dobře by to zapadlo do koncernu jako stylová značka. Rozhodně líp než Alfa.
17. 11. 2010 11:53
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Myslíš do koncernu Volkswagen? Proč by Alfa nezapadla do VW? Důvod neznám, naopak, Alfa Romeo by se stala levnější značkou stojící pod AUDI a už to je samo o sobě ideální pozicí pro získání potřebné image levné sportovní klasické značky. Zrovna tak Ferrari, už to letí tiskem, že VW asi získá kontrolní balík i ve Ferrari, Tohle by zase výborně zafungovalo směrem k Lamborghini a Bugatti.

Tak vydržme, snad se to zdaří.
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 12:31
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Snad se nezadaří, a to bych měl už Vánoce. Opravdu doufám, že někdo už klepne VW přes prsty a vykáže do patřičných mezí
Avatar - Sonny Crockett
17. 11. 2010 15:11
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Z tohoto příspěvku se mi chce zvracet. Můj odpor k vw stále stoupá :no:
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 17:24
Re: BAKELITOVEJ BONBON
:yes: :yes: :yes:
17. 11. 2010 19:12
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Kup si devětset jedenáctku a na Alfu už si nikdy nevzpomeneš. Minimálně do doby, než ji koupí Volkswagen.

Dopouštíš se tu toho vůbec nejtrapnějšího kýče, kterého se tu může diskutér dopustit - adorace vlastní garáže. Škoda jen, že v tvém případě se jedná o patnáctiletej vrak... Jezdci jako ty jsou právě ti, kteří tu Alfu Romeo pohřbívají zaživa. Alfa Romeo totiž nepotřebuje prodávat patnáctileté braky, potřebuje prodávat nová auta.
Avatar - Sonny Crockett
17. 11. 2010 20:55
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Z tvé reakce přímo sálá zoufalost, s jakou se snažíš obhajovat své zájmy >:-[]

Porsche a Alfa je něco trošku jiného, motáš dohromady jablka a hrušky, 911 je cenově i ve všech ostatních směrech jinde, takže to sem laskavě nepleť.

A milý GTI, o trapnosti a kýčovitošti ty raději pomlč, to že mám rád italská auta, tudíž je obhajuji a nedám na ně dopustit, tudíž mám italská auta, protože je mám nejraději, není žádný kýč, to je zkrátka má láska k autům. K autům, které si to zaslouží, aby bylo jasno, takže VW mezi ně nepatří. Na tom snad není nic špatného, že mám rád jiná auta a celkově jiný přístup k jejich tvorbě, takže chladný přístup němců a jejich přehnané kalkulování se vším, je mi nepříjemné. Jenomže ty hold vidíš všude jen VW a tak ti můj přístup nevoní. A patnáctiletej vrak? Já se ti tedy omlouvám že nemám jen na nová auta a že mám rád i ty "staré vraky", jak ty píšeš, z čehož já jen vidím, jak naprosto vůbec netušíš, jaká má auta jsou. Kupuj si stále nové Golfy a buď šťastný, opravdu ti to přeju. Já jsem šťastný ve svých patnáctiletých italech ;-)
17. 11. 2010 22:11
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Zde přece vůbec nejde o to, co má kdo rád ;-\ Zde jde o diskuzi o autech, nikoliv však o autech která máme v garáži. Asi je pro tebe těžké pochopit, že někdo může cenit i jiná auta, než auta která vlastní, ale věř mi, že je to tak nějak přirozené. Jsi mladicky zaslepený, umíš hledět jen jedním směrem, při svém věku na to máš jistě právo, ale měl bys vědět, že když už hodláš diskutovat o autech na veřejných diskuzích, pravidlo číslo jedna zní - zapomeň na svojí garáž.

Co se týká tvého vztahu k Alfě Romeo, ten lze než ocenit, je vás jistě více, takovýchto jednodušších jedinců, jimž takovýto vztah rámuje celé jejich bytí. Daleko cennější ovšem by bylo, kdybys alfu cenil stejně vysoko, avšak v garáži by jsi měl něco lepšího. Jednodušší je však tu kvákat dětské holopravdy o štěstí, viď...

P.S. Jinak mě nemusíš příště oslovovovat tak intimně, nejsem buzna. To máš asi z vašeho klubu přátel Alf, ne?
17. 11. 2010 15:27
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Všechny tyhle nákupy/skupování jsou předzvěstí budoucích ekonomických problémů VW. Nejsme daleko od doby, kdy začne VW rozprodávat. Ono uřídit takové kolosy je jaksi problém, nakonec se zahltí samy. Vždyť už teď mají problémy s kanibalizací značek.
Avatar - Enzo
17. 11. 2010 17:31
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Jednou si VW koupí i tebe s tvejma dětma s tvojí ženou. Už si koupilo tvůj mozek, o tom není pochyb. Kdyby v novinách psali že VW kupuje Čechy a Moravu, tak tomu budeš věřit...
Alfa, ta pravá, už umřela, ta nynější je na tom tak jak je, ta pod VW by v žádným případě nebyla Alfou, ale zprzněným Audi v lepším případě, v tom reálnějším zprzněným VW, takže buďme rádi za tu Alfu kterou máme, ta německá by se dala přirovnat k přešitýmu Helmutovi v tvý posteli a to bys jaksi nerozdejchal, myslím že budeš mít problém tyhle řádky pochopit, ale chce to tu Alfu, to jádro který jsi nerozlousk pochopit a pak to srovnat s VW s tím co produkuje a co nabízí. V životě pak nenapíšes takovej blábol jako tady nahoře, kdyby nebylo 17 listopadu ale ani 1.dubna.
O Ferrari, to je skok na špek, a ty ses ulovil, kolik ti je? Srovnej si to v hlavě, Vztahy Fiatu, Rodiny Ferrari a to k čemu došlo v průběhu letošního září. Pak tu házej rozumy pohádkáři.
17. 11. 2010 18:47
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Ono, jako první by mohl jít pod křídla VW nakonec i Ferrari, jakkoli je Alfa na lopatkách, tady nejde ani o Ferrari ani o Alfu, tady jde jen a než o fiat. Na Alfě není co chápat, nejsou děngy, to je všechno, historky z padesátejch let dnes dojmou leda tak bejvalý partyzány. Volkswagen by během tří let dokázal Alfu dostat do správné konfigurace, a tojak technické, tak vjemové. Podle mě se na tom už pracuje. Tak uvidíme, každápádně speciálně pro tebe se nic moc neodehraje. Upravíš si nick na - VWENZO >:D ;-) a pojedem dál. Jen snad... trénuj si cvičně na papír slogan - BRAVWO VWERRARI >:D :yes:

P.S. Někdy zase můžeme probrat Lancii, to je taky aktuální majstrštyk, co? :-)
Avatar - Enzo
17. 11. 2010 19:10
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Ono jaksi není kam směřovat Alfu pod křídly VW, zářným příkladem je Seat a jeho auto emocion, prej konkurent Alfy, kde je, víme oba. VW má dnes problém se sebou a hlavně se Škodou, tam kde byly passaty je dnes Superb, tomu se říká kanibalizace vlastních značek. Myslíš, že když VW bude skupovat půl planety, že bude nejsilnější? Blbost, pro tolik značek tady není prostor, čím větší koncern tím větší bordel.
Maluješ si to moc hezky, ale budeš mít ještě hodně mokrejch snů a stejně nakonec skončí jen u nich. Kup si plakát, pořádnej, s Ferrari, samo že červený, dej si ho nad postel, svatební fotku vyhoď, stejně už tak hezkej nikdy nebudeš.
Čteš rád bulvár? Asi jo, hltače zaručenejch zpráv největšího hnusu co jde vymyslet představuješ dokonale.
VW masírka pracuje dokonale, tvůj mozek si už koupili, ale to už jsem ti psal.
17. 11. 2010 19:17
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Vydrž pár let, pak si to napíšem. Copak jsi kdysi psával o Lamborghini? :-) A popravdě uznej, že pro fiat je jak Alfa tak Ferari dohromady, jen těžkej vořech. Kdyby oba dokázal dobře prodat, a že Volkswagen je kupec k hýčkání, a za Alfu a Ferrari by královsky zaplatil, pak by se fiatu uvolnily otěže a mohl by se soustředit na to, co uměl, na malá auta pro méně majetné vrstvy. Takhle v tom lítá jak nudle v nádrži.

P.S. Jak tě čtu, počítám, že pravidelným bulvaristou budeš spíše ty :-)
Avatar - Enzo
17. 11. 2010 19:39
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Ne bulvár je jistě tvoje parketa. Lambo, ehm to je přesně ta parketa na kterou jsi kápnul. Vykastrovat interíér z audi, narvat ho do Lamba, vyrvat z Lamba 10ti vál a narvat ho do Audi, to je přesně ono co dokážou němci, zabít tu piontu, exkluzivitu, naturel, originalitu automobilky. VW se hýčkat nemusí, jako kupec vůbec ne, on se požírá už dnes, copak za pět let? On by tu Alfu setsakramenstky chtěl, myslíš že jsou u Fiatu v čele s Marchionem takový pitomci aby pustili Alfu, potažmo Ferrari, po tom co do Alfy vrazili tolik investic do nový platformy, která je použitelná pro segment Giulietty potažno Giulie?
Myslíš si snad že alfisti, rozuměj fandové značky, budou brát Alfu i po tom co si jí koupí němci? Blbost, VW nejde o Alfu jako takovou, tu zaprášenou elegantní štiku z Arese. Jim jde pouze o značku, doplnění puzzle na jejich skládačce. VW by se spíš měl zaměřit na to co má v názvu VolksWagen, čili lidový vozítko, a ne naleštěný prdy pro vymasírovanou veřejnost z reklamních spotů...
Nalhávat si že Alfa bude tou pravou Alfou pouze pod křídly VW je naivní, tak zaslepený jak je možný jen u tebe pohádkáři.
17. 11. 2010 20:05
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Víš, ono nejde dnes o to, co fiat do Alfy narval, nýbrž o to, co do ní rvát stále musí. A to rozhodne. Počkám si tu na tebe... ;-)
Avatar - Enzo
17. 11. 2010 20:19
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Však jo, čekat můžeš, celej život, kolik ti zbejvá? Nevíš, no to neví nikdo z nás, to je to kouzlo života. Víš co to znamená? No že musíš žít teď hned, ne čekat na zejtřek, až bude všechno růžový ve VW obalu, ovšem že, jen a jen pro tebe. Takže teď to musíš prožívat, skočit do tý Alfy, zejtra už může bejt pozdě, na to bacha. Zejtra na to už třeba nebudeš mít gule, nebo že by už dnes ne? >:D
17. 11. 2010 21:59
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Gule na Alfu? >:D Na tu stačí jedny slepecký brejle...

To nebude trvat dlouho, podle mě je ten horizont reálnej někde do tří let. Půjde to jako se Saabem, akorát holt kupec bude mít jinou bonitu.
18. 11. 2010 15:34
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Hmm, ferrari TDI (PD) to bude fakt trhák...... :yes: :-O
neregistrovaný "Florian93"
17. 11. 2010 13:02
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Kdyby padla Alfa do spárů těch ničitelů stylu z Wolfsburgu tak by to byl její konec.Už si představuju ten design ve stylu Seat a sedačky ze Škodovky BRR. ;-\ Za to Trabant by se VW hodit mohl aspoň nějaký zajímavý povoz v řadách nudnýho koncernu... >:D
17. 11. 2010 15:28
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Přesně tak.
17. 11. 2010 18:55
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Myslíš ty ničitele co zničili styl devětsejedenáctky, caymana, cayenne, boxstera, Panamery, R8, Veyrona, Bentelye a dalších šunek? :-) a ten Alfa styl spatřuješ pravděpodobně v těch ohnivých prohlášeních - 159, kladivo na BMW3 >:D Giulietta, kladivo na BMW 1 >:-[] Klid Floriane.

Představuj si to poměrně jednoduše - řekněme fotbalový stadion, je plnej bavoráků, nabušenej po tribuny. A v malým vápně se třesou dvě neduživé Alfy. Tak takhle nějak je to v reálu. Tak si nezapomeň na ten zápas sehnat lístek aspoň k stání...
neregistrovaný "Florian93"
17. 11. 2010 19:15
Re: BAKELITOVEJ BONBON
911 je krásná ovšem pochází z ukradeného Brouka kterej je z Tatry,Cayman je hnus ,Cayenne ten předchozí byl hezkej ale ten co se dělá teď...už sem ho viděl asi 2x naživo a kdybych nevěděl že je to Porsche nepoznal bych to,Boxster neni porsche stejně jako Cayenne a Panamera asi to bude rychlejší než Aston Rapide a možná i pohodlnější ale rozhodně né hezčí...Bentley určitě hezký auto ale je to jen lepší Phaeton a tak to bejt nemá.A žádný 159, kladivo na BMW3 neznam nevim co to je a rozhodně bych neporovnával BMW a Alfu.Obě dvě automobilky jsou supr a mají svoji historii na rozdíl od SSVW...
17. 11. 2010 19:25
Re: BAKELITOVEJ BONBON
:-) Floriáne, kape z tebe puberta, brzdi, na těchto stránkách přece nemůžeš psát jen tak, že Cayman je hnus... proboha. Sakra! Můžem se tu špičkovat, ale co je moc, to je moc.

Ty možná Alfu s BMW neporovnáváš (za to tě chválím) ovšem porovnává se s ním šéf Alfy Romeo. Když najížděla nová 159 (tehdy tě asi auta ještě nezajímala) tak jsme tu četli právě to prohlášení šéfa Alfy, že 159ka bude kladivem na BMW3.

Historie je jistě krásná věc, a kdo ji má, tvrdě na ní pracuje pro svojí budoucnost. Pokouší se o to i Alfa Romeo. Věř tomu, že za deset let (doufejme) nebude Alfa v konkursu, nýbrž pod křídlem VW a bude vyrábět báječná auta (už 40 let to až na řídké výjimky nedělá).
neregistrovaný "Florian93"
17. 11. 2010 19:43
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Porsche umí vyrábět auta ale jen jeden model a to 911...Ty ostatní byli vždycky jenom úlet kromě Cayenne ale do toho musel VW nacpat motor TDI a tim to celý rozsekal.A když si někdo koupí Porsche TDI něco to o něm vypovídá...A Alfu s BMW neporovnávám proto že jízda v Alfě je něco jinýho jako jízda v SAABU a když ji koupí VW tak to možná bude furt hezký auto ale nejspíš to bude stejný jako jet se projet Golfem a to nikdo nechce.A jestli ty si nepoznal nic lepšího než VW tak to je mi tě líto...
17. 11. 2010 20:06
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Ach jo, Floriáne...
Avatar - Sonny Crockett
17. 11. 2010 15:18
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Přesně, ať si němci dělají svá auta a ne*urví značky co mají charakter. Jediný o co VW jde je dělat všechna auta téměř stejná ,aby ušetřili a hlavně sami sobě nahrabaly prachy, nějaká láska k autům u němců neexistuje, všude vidí jen byznys. Alfa má dobré jméno, tak jí koupíme a vyždímeme. Škoda je nějak moc kvalitní, tak jí pošlem trochu k zemi, aby si uvědomila, kdo je tady diktátorem a kdo musí být tudíž nejlepší.... :no:
17. 11. 2010 19:03
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Jo, takhle přesně se to dělá, když se kupuje automobilka. Je vidět, že máš rozhled... >:D

Nezlob se, ale větička, že - láska k autům u němců neexistuje - musí šupem do ZLATÉHO VENTILKU. Protlačím tě tam sice po uzávěrce, ale nemohu jinak, blábol roku jako vyšitej...

Nepleť si výrobu aut se svojí bazarovou garáží. Na to pozor, kovboji... ;-)
neregistrovaný "GTI(htp)"
17. 11. 2010 20:50
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Až na to že on má pravdu.a co máš ty za auto kovboji? >:D >:D >:D stylovýho Golfika s mikroplyšovim potahem z roku nevim? Jemu je 21 tak je asi jasný že si nebude kupovat nový auto. >:D Chceš se mu snad smát že se odlišil s Fiat Coupe?To auto má famózní motor a ještě lepší vnitřek.Ale to ty vědět samozřejmě nemůžeš ty totiž jak vidno o autech víš leda tak velký PRD. >:D >:D >:D >:D tvoje smůla ale pak tu nemáš co dělat.
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 12:08
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Lepší jezdit Trabantem než nacistickým pohrobkem :-)
PS: Nebejt Trabanta a NSU,tak má Volkswagen dodnes zadohrab.
Chtě nechtě je Trabant a VW spojený víc,než si myslíš...ať už v dobách Horcha,Auto Union,DKW a nebo v dobách,kdy VW hledalo nástupce Brouka a z NDR se jim náramně hodil koncept 603..pak jen stačilou koupit NSU a předohrab ne nepodobnej konceptu z NDR byl na světě.Jako takovou malou náhradu pak v Karl-Marx-Stadtu vyráběli motory :-)
Avatar - T613
17. 11. 2010 12:36
Re: BAKELITOVEJ BONBON
pssst... o P603 se nesmí mluvit ;-)
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 12:43
Re: BAKELITOVEJ BONBON
a o P610 bych napsat mohl?
Avatar - T613
17. 11. 2010 12:45
Re: BAKELITOVEJ BONBON
o tom už klidně.. tabu je jen P603
Avatar - white label
17. 11. 2010 18:39
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Jistě, podle Trabantu 603 vlastně nakreslili italové design Golfu 1... >:D
Avatar - T613
17. 11. 2010 20:19
Re: BAKELITOVEJ BONBON
to že výkresy P603 putovaly do Volksburgu je veřejné tajemství ;-)
Ono by to nebylo u VW poprvé, že? :-)
Avatar - white label
18. 11. 2010 00:12
Re: BAKELITOVEJ BONBON
I kdyby putovaly, pořád to bylo v rámci Německa, i když násilně rozděleného.
Ale přece nechceš tvrdit, že ho GiGi navrhoval právě podle téhle "skorokrabice" na kolech, chápu že P 603 byl dělaný v omezených "východních" podmínkách, což se se logicky muselo (aspoň částečně) týkat i jeho techniky.
Ptám se, co tedy tenhle P 603 přinesl (v roce 1969) tak revolučního, bez čeho by se Golf 1 uvedený na trh až v roce 1974 neobešel. Karoserii HB měl už v roce 1964/65! Renault 16, kterého P 603 dost připomíná. Je to designově v podstatě jeho zkrácená 3dv. verze a i proto je P 603 podobný víc první R5ce, než na samotnému G1.
A technika Golfu zase nic tak revolučního nepřinesla, takže nevím co tak tajemného a nepostradatelného mohl G1 získat od P 603?
Moderní praktickou a jednoduchou techniku vše vpředu už měl před ním nejen vzpomínaný Renault, ale třeba na špičkové úrovni (už v roce 1969) Fiat 128.

P.S. Otázka tedy zní, proč ten pán co mluví v dokumentu o "jejich" P 603, jako o něčem co zcela předběhlo svou dobu, zapomněl při výčtu podobně koncipovaných vozů na podstatně starší R16? Zřejmě by to podstatně snížilo pravděpodobnost uvěřit něčemu tak nepravděpodobnému, jako že se nepřímo podílel na vývoji G1, zvlášť když k tomu jaksi chybí důkazy, které to nejen nemohou dokázat, ale logicky ani nemohou úplně dokázat opak... :-)
Avatar - T613
18. 11. 2010 07:19
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Labele prostě je to tak, že VW koupil prototyp a dokumentaci P603 od té "nejhorší automobilky v Evropě", a za pár letech vyjelo z jejich dílen PRO VW REVOLUČNÍ auto Golf. Opakuji pro VW, nikoliv pro zbytek automobilového světa!
A z hlediska řešení zádě toho má víc společného Golf s P603 než P603 s R16 ;-)

Dataci P603 máš špatně. V roce 1969 byla už rozhodnutím shůry už rok po smrti. Prototyp vyjel v roce 1967.

Takže neodváděj pozornost k Fiatu a Renaultu. Těch se to netýká. Týká se to pouze obchodu dvou zaostalých automobilek své doby. VW a Trabant.

Tvou poslední větou se hájil VW u soudu s Tatrou. Kdo vyhrál asi víš..

P.S.: chce to prostě méně křeče Labele. P603 je JEDNÍM z otců moderních VW. Nic víc, nic méně. Nejde ani o hanobení rasy, ani národa.
Avatar - white label
18. 11. 2010 09:55
Re: BAKELITOVEJ BONBON
To "vtipněpopulistické" PS sis mohl klidně ušetřit ;-) , myslím, že k němu jsem se vyjádřil zcela jasně už v první větě.
Takže trváš na tom, že se GiGi při svém návrhu držel designu P 603 >:-[] .
Už v roce 1967 byl minimálně dva roky na trhu R16, takže nevidím problém v mé argumentaci.
To, že je P 603 zhlediska designu, víc podbný první R5 (1972), než Golfu I (1974) jen dokazuje, jak si byly hb v té době podobné a můžu dnes podbně0 zaručeně tvrdit, že design R5 byl inspirován P 603, viz např. C sloupek, který je mnohem podobnější s první R5, než s typickým širokým C sloupkem Golfu I. :-O
Avatar - T613
18. 11. 2010 10:06
Re: BAKELITOVEJ BONBON
ach jo Labele.. s tebou je práce jak na kostele.. viz níže.
Avatar - white label
18. 11. 2010 11:08
Re: BAKELITOVEJ BONBON
S tebou to není o nic snažší... :-)
Pokud dnes nejsou k dispozi takové "detaily" jako je technika podvozku P 603 apod. pak je vše pouze v rovině domněnek a tajemných spekulací. I kdyby VW k dispozici technickou dokumentaci k P 603 měl (což je možné), nic nedokazuje, že z ní něco zásadního použil i u Golfu I, který přišel na trh až o 7! let později.
Hlavně nevidím vůbec nic špatného na tom, kdyby byl vývoj Golfu čistě německý a Němci ze západního německa by případně pokračovali s vývojem podobného vozu v práci Němců z východního Německa (P 603 přece údajně neměl společného s vyráběným Trabantem skoro nic). Naopak tato představa se může germanofilům (mezi které mě podle PS možná řadíš) zamlouvat mnohem víc, než moje verze, tedy že Golf byl inspirován mnohem víc tehdejší vyspělou automobilovou Evropou, než německými vývojáři v automobilce, která vyráběla Trabanty a měla nesrovnatelně omezenější podmínky jako např. Renault a Fiat.
Karoserií hb se mohl VW inspirovat právě u Renaultu (R16, R5) a technikou (zejména podvozek) např. u povedeného a úspěšného F 128, kterým byl vozem roku (1969) už pět let před příchodem Golfu I.
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 12:36
Re: BAKELITOVEJ BONBON
nebyl náhodou první Golf, původně nástupcem trabanta, ale VW s pomocí německé vlády dal NDR prachy a ona mu dala golfa? Nebo je to tak revoluční myšlenka, že GTI spáchá sebevraždu?
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 12:46
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Kdysi jsem o tom polemizoval s podobným bláznem do VW a spojnice mezi VW a Trabantem 603 bylo NSU.NSU spolupracovalo na Wankelových motorech do Trabanta.A taky původní předohrab měl původ v NSU...

[odkaz]
pátá minuta :-)
Stojí za to si pustit Trabant auto za dolar....pochopíte,jak vypadala konstrukce v NDR a v reálném socialismu...oproti tomu jaké měli podmínky konstruktéři na západě,se jim povedlo postavit auto,které motorizovalo poválečnou NDR
Avatar - white label
17. 11. 2010 18:25
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Původní technika trabantu (viz tvůj "předohrab") neměl původ u NSU, ale u DKW (F1-F8) [odkaz]
, po II. sv. válce IFA (F8), která měla koupti licenci na rotační motor od NSU...
K neocelové/neplechové karoserii tvůrce Trabantu nepřímo inspiroval Lloyd LP 300, který měl karoserii z překližky potaženou kůží...
[odkaz]%28Heck%29%2C…
Avatar - white label
17. 11. 2010 18:36
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Lloyd LP 300
[odkaz]
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 20:44
Re: BAKELITOVEJ BONBON
myslel jsem původ předohrabu u VW Golf,v té době ještě existovaly studie nástupce Brouka (golf) s motorem vzadu
Avatar - white label
18. 11. 2010 00:43
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Aha, tak to ano. Jasně, zejména vývojáři NSU (od roku 1969 patřící pod Auto Union / Audi).
V roce1974 převzal Golf motory od Audi 50 (1.1 l/50 PS) a Audi 80 (1,5 L/70 PS).
VW žádnou zvláštní pomoc s východu s vývojem Golfu I nepotřeboval, naopak Trabant a Wartburg měl kupovat rotační motory od zmíněného NSU...

P.S. Chápu někoho, kdo navrhoval P603, že by byl rád (i bez jakýchkoli opravdu věrohodných důkazů) považován za spolutvůrce takové automobilové legendy, jako je VW Golf, ale tady se logicky nabízí to staré známé, že pouze přání je otcem myšlenky... ;-)
Avatar - T613
18. 11. 2010 07:33
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Problém je v tom, že obchod NSU/VW byl o chlup později než "údajný" obchod Trabant/VW :-)
Tedy v době, kdy odkoupení NSU ještě nebylo jisté. Sychrování na dvě strany ti nic neříká? >:D
Avatar - white label
18. 11. 2010 09:37
Re: BAKELITOVEJ BONBON
>:-[] To jsou velmi úsměvné konstrukce, společností NSU byl postaven (už v r. 1933!) protototyp Brouka (Porsche Typ 32) a domnívat se, že spolupráce VW s NSU začala až po koupi NSU je trošku "mimo". Naopak předchozí úspěšná spolupráce byla jedním z důvodu ke koupi.
Koncem šedesátých let let už na tom byla automobilka VW (díky světovému úspěchu Brouka) tak dobře, že určitě nutně nepotřebovala podporu takového "chuďase z východu", jakým Trabant, po všech stránkách, nesporně byl. I proto si mohla dovolit zaplatit design GiGiho a co se týká techniky, tak měla logicky ambice soupeřit s mnohem vyspělejšími (technicky podobně koncipovanými) a hlavně na trhu úspěšnějšími a ověřenými produkty známých značek (jako Renault, Fiat apod.), které jí jistě mohly být hodnotnější inspirací, než vývoj nového Trabantu o kterém toho konkrétně nikdo moc neví..., ani sám konstruktér v dokumentu neříká, s čím konkrétně revolučním u P 603 vlastně přišli. Karoserie HB to rozhodně nebyla (viz R16 1964/65) a technika vše vpředu také ne... :-)
Avatar - T613
18. 11. 2010 09:38
Re: BAKELITOVEJ BONBON
to nejsou konstrukce, to jsou fakta ;-)
Jistě VW na tom bylo tak dobře, že prakticky do obchodu s NSU a Trabantem neměla žádný vůz moderní(klasické) koncepce.
GiGiho si mohla dovolit i Škoda MB. To nedokazuje nic. V té době byl nováčkem na trhu ;-)
edit: o revolučnosti P603 nikde nic nepíšu. O tom točíš dokola jen ty ;-)
Avatar - white label
18. 11. 2010 10:00
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Tak dobře, pokud o něm tak konkrétně píšou, tak mi už konečně prozraď, co měl ten P 603 tak revolučního (na rozdíl třeba od R16), s čím do té doby žádný jiný automobil nepřišel a co od něj později Golf I přebral?
Avatar - T613
18. 11. 2010 10:05
Re: BAKELITOVEJ BONBON
ale já o revolučnosti nic nepíšu! to píšeš jen stále ty! >:D
VW koupil u Trabanta kompletní dokumentaci automobilu koncepce vše vpředu, s karosérií hatchback. Nic víc, nic méně.
Jediné co bylo na P603 revoluční je ta golfovsky zkosená záď >:D
Avatar - white label
18. 11. 2010 10:41
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Ne ne, pusť si tu část dokumentu o Trabi za dolar, kde ten pán říká, jak revoluční P 603 byl, jak všechny předběhl a přitom sám ve výčtu HB vynechal R16...
Aha takže nebýt P603 tak měl Golf I o něco méně kolmou záď? :-) Takže GiGi opravdu respektoval P603 při návrhu G I (pořád jsi mi na tuto otázku neodpověděl)? >:-[]
Problém v této argumentaci vidím v tom, že zrovna Golf I měl kolmou záď (zejména její prosklení) nejméně nejen ze všech generací, ale hlavně o nic ví, než třeba vzpomínaný, o dva roky starší. R5
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - T613
18. 11. 2010 10:58
Re: BAKELITOVEJ BONBON
ale já mluvím za sebe.. pro mě revoluční nebyl.
S tím zadkem rýpu do dottoreho revoluční myšlenky, že Golf vymyslel hatchback. Celá diskuze o o tom jestli část kufru byla výše nebo níže, a jestli měl zadní sloupek 45°nebo 30°je na hlavu. Ale pokud se v tom chceš nimrat tak skutečně vidím větší podobnost mezi P603 a Golfem I než mezi P603/Golfem a R5? A proč?
P603 má zkosenou záď pod relativně malým úhlem, který přechází do (nepřehlednutelné) svislé části. R5 nic takového nemá.
Jestli GG z toho vycházel nevím a je mi to srdečně jedno. Jeho talent mu nehodlám upírat.
Klidně se v tom dál hňácej, to je jedině co s tím můžeš dělat. P603 je JEDNÍM z otců Golfu.
Avatar - white label
18. 11. 2010 11:13
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Kdyby byl P 603, jedním z otců Golfu I, tak to by mi vážně rozervalo žíly, jaká "ostuda", že na Golfu dělali zrovna Němci (teda kromě toho GG)... >:D
Avatar - white label
18. 11. 2010 11:20
Re: BAKELITOVEJ BONBON
[odkaz]%3Fq%3Dtraban… />Zrovna tady ten C sloupek připomíná mnohem víc R5 (viz předchozí odkaz), včetně té plastové mřížky na něm... a neostrý přechod k zadnímu čelu spíš taky, ten je u Golfu I nesrvnatelně ostřejší a zadní čelo zcela kolmé (viz předchozí odkaz).
Avatar - KubikCv
18. 11. 2010 21:39
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Srovnáváš nesrovnatelné.R16 bylo auto z jiného segmentu,vyšší střední třída.Trabant P603 potažmo Golf byly auta nižší střední a v tomto segmentu to opravdu bylo nevídané řešení,malý hatchback.Co mohl nabídnout projekt 603 Volkswagenu?? Stéblo...protože tonoucí se stébla chytá..v té době bylo VW v útlumu a potřebovalo nový impuls jako sůl..takže pokud ušetřili vývoj tím,že za pár valut získali kompletní dokumentaci neokoukaného modelu,měli vyhráno...Giugarovi stačilo pak zadat drobné retuše už hotové muly a legenda je na světě :-)
Avatar - white label
18. 11. 2010 22:01
Re: BAKELITOVEJ BONBON
To, že byl R16 vůz střední třídy (kdes přišel na vyšší střední?) bylo pro případnou inspiraci (karosérií hb) naprosto nepodstatné.
"Tvoje" spekulace je jen jedna z možných verzí, já ti ji neberu a chápu tvůrce P 603, že si velmi přejí, aby to byla pravda, ale pro mě osobně je to prostě jen hodně nepravděpodobné. Své důvody/argumenty k tomu, jsem uvedl... ;-)

P.S. VW byl na tom ve druhé polovině 60-tých let tak "špatně", že si v letech 1964-1966 mohl dovolit koupit (od MB) Auto Union a v roce 1969 i NSU...
18. 11. 2010 12:06
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Ano, a všichni co znají film Goog Bye Lenin přece vědí, že Coca-Colu vyvinula sodovkárna v Lipsku a Američané jí ukradli >:D
Avatar - white label
18. 11. 2010 14:06
Re: BAKELITOVEJ BONBON
>:-[] Přesně, princip a logika je u tohoto srovnání velmi podobný/á, přání je otcem myšlenky... ;-)
17. 11. 2010 12:13
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Prosím, GTI, netahej sem politiku...stačí, že zvracím každý den u zpáv 8-s

Já si na tu dobu taky pamatuju a věř, že většině soudných lidí se nestýská. Ono to ani nejde vrátit zpět, je jiná doba a evoluce nám přinesla jiná a lepší svinstva. (sakra, vždyť já sem tu politiku sám tahám) >:D

K trabantu. Máš pravdu, že i za komančů to byl výsměch všemu, co mělo čtyři kola. Už jen, to, že od 20km/h ti reálně hrozila při nehodě smrt..Ale dnes máme tu krásnou možnost podívat se na Trabiho trošku s nadhledem a uvědomit si, jak se máme vlastně všichni dobře. A proč nevyužít dnešní retromódu a postavit moderní stylovou káru? Je jasný, že z původního vzoru zůstene jen jméno a podobný tvary, stejně jako u 500 a Mini. Tak vo co go? ;-)

Já přeji projektu newTrabi úspěch a nemám při tom doma v garáži připravený ostnatý dráty :yes:
Avatar - gld
17. 11. 2010 12:20
Re: BAKELITOVEJ BONBON
:yes: politika na auto server nepatrí, ale vysvetľuj to niekomu..každý čo sa vyjadrí o trabante (starom či novom) kladne je minimálne agent stasi ak nie rovno honeckerovo skryté dvojča 8-s

inak, s trabantom raz robili crash test, podobne ako pri klasickom NCAP ale v rýchlosti tuším 45 km/h, vodič aj spolujazdec by nehodu prežili ;-)
Avatar - T613
17. 11. 2010 12:34
Re: BAKELITOVEJ BONBON
ten test byl proveden na popud konstruktérů Trabanta (a taky ho zaplatili), kterým se nezdál Trabant, s kterým se bouralo na poprvé (ono slavné propíchnutí řidiče tyčí řízení). Sehnali tedy velmi zachovalého Trabiho a ejhle test byl zcela jiný.
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 12:38
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Ten test dělal profesor Danner a byl zaplacený pojišťovnou Allianz..druhý test i s videem [odkaz]
Dokazuje že tyč řízení se správně zlomí nahoru jako se tomu dělo pokaždé...propíchnutí hrudníku volantovou tyčí je neskutečná legenda :-)
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 12:22
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Kecy prdy beďary >:D
Při rychlosti 20km/h hrozila smrt???
Tady je úryvek z jednoho dokumentu...Allianz si nechala testovat několik aut "renomovaných" značek,všechny byly ojetiny a Trabant dosáhl nejlepšího výsledku,jelikož panely karoserie nepodléhají korozi a mají stále stejné mechanické vlastnosti,narozdíl od plechu :-) [odkaz]

Takže příště prosím věcně a ne JPP jedna paní povídala
17. 11. 2010 12:49
Re: BAKELITOVEJ BONBON
KubikuCv, gld : omlouvám se tedy za desinformaci, ale vychází z jednoho raného vydání AutoTipu (čili AutoBild) začátkem devadesátých let. Článek mi utkvěl v paměti. Podrobili Trabiho nárazové zkoušce (20 možná 25km/h). Závěr byl, že náraz by mohl skončit smrtí...proč nevěřit, když 1203ka zase tak dokonale amputovala nohy.

Takže opět poučení pro mě je to, co už se mi mockrát potvrdilo - nevěřit všemu, co kde píšou ;-)
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 12:53
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Počátkem 90tých let to byl účelový článek :-) vyvolat mezi lidmi paniku a zbavit se Trabantů.Proč? Aby dederóni houfně kupovali auta ze západu.
Ano,když to bude auto na prach sežraný,je to jasnej smrťák,ale to i u "normálního" auta.
Docela by mě zajímaly crashtesty metodikou NCAP u cca 5-8 letých ojetin (nejžádanějších aut u nás)
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2010 12:25
Re: BAKELITOVEJ BONBON
S tímto názorem výjimečně souhlasím, a to do puntíku.
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 12:28
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Že tvůj vesmír jménem VW založil vlastně Hitler, je ti asi u ........
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 12:36
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Adolfovi se svět ovládnout nepovedlo,ale jeho dítě-koncern VW kráčí směle dál...protektorát Čechy a Morava de facto existuje (ekonomicky) a VW se snaží dál ovládat automobilový průmysl.
Ale VW je jednoduše geniální...s minimem inovací a změn vyrábí neskutečné portfolio modelů,které se liší vlastně jen obalem.Caddy-Touran, Octavia-Superb...modulární podvozky..stejné motory a převodovky a stovky na první pohled odlišných modelů...to je panečku marketing !!!
S minimálními výrobními náklady uspokojí širokou škálu zákazníků.
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 12:41
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Vystih si to dobře, ale stejně nechápu, jaktože jim to ti lidi kupujou?
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 12:48
Re: BAKELITOVEJ BONBON
to je marketing :-) a pověst "spolehlivosti" ..není se čemu divit >:D když léta používají zastaralou,ale funkční technologii která vydrží.
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 13:18
Re: BAKELITOVEJ BONBON
stejně to nechápu, ale nicméně já nechápu ani lidi, kteří kupovou např. Škody nebo Audiny, asi jsem divný
Avatar - ryman
17. 11. 2010 15:18
Re: BAKELITOVEJ BONBON
to bude asi tím, že sám nic nekupuješ...
Avatar - Ji/Ri
17. 11. 2010 13:35
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Na pověst spolehlivosti trošku dojela Toyota. Ale vw vnímám taky jako marketingovou genialitu. Staré auto, staré interiery, motory normal....nic vyjímečného. Ale od toho je tu marketing - udělat ze staré mrchy kočku >:D
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 13:58
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Jako marketingovou genialitu beru Scion, hlavně na začátku byl bezkonkurenční. Ale existenci VW nechápu - spusta lidí se mi to snažila už vysvětlit, ale já stejně nepochopil. jen jsem schopen uvěřit, že když má ve VW podíl spolková vláda, tak tomu lidi snad věří, ale obecně považuju kupce VW za lidi bez trošky vkusu, invence, stylu, charakteru, odvahy, atd.
Avatar - Krispos
17. 11. 2010 15:23
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Protoze jsem prizemni clovicek, kterymu samozrejme zcela unika hloubka myslenky vyjadrena v designu modelu Lancie, ktere opravdu nemaji vsechny stejne uniformni a nudny cumak, tak si radsi koupim to hranate krabicoidni bezpohlavni nudne (snad jsem na nic nezapomnel) Scirocco.... doufam, ze vas tim neurazim, pane Arbiter elegantie, protoze diky venkovskym buranum jako jsem ja o to vice vyniknou vase uzasne nazory. Kdyby totiz vsichni byli stejne uzasni jako vy, tak by kupovali VW, aby se odlisili od tech ostatnich bohu jezdicich v Alfach :-)
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 16:22
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Můžeš mi prosím tě vysvětlit, jaké to je být přízemním člověkem?
P.S.: máš reakci na můj příspěvek, ale trošku jsem nepochopil zmínku o Alfě
P.S.S.: zapoměl jsi předražené
Avatar - Krispos
17. 11. 2010 17:16
Re: BAKELITOVEJ BONBON
nemůžu, bydlím v prvním patře a navíc si chci koupit to hnusný krabicoidní předražený Šíro :-)
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 17:23
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Výmluvy, čekám odpověď. jinak zkus zkušebku v RCZ nebo MX-5 a na VW zapomeneš a už si ani nevzpomeneš
Avatar - Krispos
17. 11. 2010 17:42
Re: BAKELITOVEJ BONBON
RCZ? To je ta kopie Audi TT? A MX-5 je hothatch? Auta jsou to hezká, ale absolutně mimo moje požadavky. Mě se líbí Scirocco a v kombinaci s motorem roku a suchou dvojspojkoou si myslím není co řešit... To, že ty máš problém s tím, že se někomu může líbit cokoli od koncernu, mě opravdu žíly netrhá. To si musíš v hlavě srovnat sám....
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 18:12
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Pořád čekám na vysvětlení tvé přízemnosti.
Jinak jsem ti dal jen pár návrhů, jestli chce Scirocco, tak si ho samozřejmě kup, já ti v tom bránit nebudu, ale pak si nechoď stěžovat. Jinak nazvat Scirocco hothatch je fakt troufalé (ve verzi R možná, nemám zkušenost), ale jinak :no:
Avatar - Krispos
17. 11. 2010 18:26
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Kde jsem napsal, že Scirocco je HH? A jedinej, kdo si tu stezuje, jsi ty :-) ja bych si myslel, ze ve sve bozske vsevedoucnosti a se svym patentem na posuzovani designu budes na dpodobne malichernosti, jako je plivani na VW v diskuzich, povznesen.
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 18:39
Re: BAKELITOVEJ BONBON
První věta. Jsem víceméně egoista a nemám rád, když se mnou někdo neslouhlasí, proto se tě snažím přesvědčit o "úchylnosti VW". Jinak já posuzuju auta komplexně, není to jen o designu. Taky se mi zdá, že na VW plivat nemůžu, ale kdybyh si vybral Volvo, Toyotu, nebo nedejbože francouze, tak bys ses připojil.
P.S.: asi tě už tím otravuju, ale pořád si my nevysvětlil, jaké to je být "přízemním človíčkem" a já pořád čekám
Avatar - Krispos
17. 11. 2010 18:46
Re: BAKELITOVEJ BONBON
To přízemní jsem použil, abys pochopil rozdíl mezi našimi egy :-) v porovnání s tvým světaznalým objektivním názorem prostě neobstojím, ale subjektivně je mi to tak nějak jedno. Jediné, co mě baví, je prudit na diskuzích všechny tyhle Brouky Pytlíky :-) Nemám nic proti Toyotě ani současným francouzům a dokonce mám moc rád Volvo. Ikdyž se mi třeba současné toyoty designově moc nelíbí, nevydávám to za objektivní pravdu a chápu, že někomu se to líbit může...
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 19:02
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Moc mě potěšilo co si napsal o mojem egu, za to máš :yes: , že máš moc rád Volvo další :yes: , že rád prudíš opět :yes: (prudit jde čechům nejlíp, možná to bude nový národní sport), ale JÁ rozhodně netvrdím o sobě, že jsem světaznalý a o objektivnosti směrem k VW nemá smysl se přít. Takže díky za odpověď a hodně šťastných km ze Sciroccem
Avatar - ryman
17. 11. 2010 21:50
Re: BAKELITOVEJ BONBON
prosím už tady nepiš. zas*al jsi půlku diskuze naprosto nesmyslnými příspěvky, nad kterými kroutí hlavou i nejeden nemilec koncernu. opravdu se to nedá číst co tady matláš za nesmysly. krispos se ti to snažil vysvětlit trochu v nadsázce, bohužel já tak umírněný holt nejsem..
17. 11. 2010 16:18
Re: BAKELITOVEJ BONBON
S poslední větou naprosto souhlasím.
Avatar - Krispos
17. 11. 2010 18:31
Re: BAKELITOVEJ BONBON
To je zase móda, nemáme argumenty, opřem se do VW přes Hitlera :-) Jako sorry, ale vytahovat tohle je tak trapný jako říkat majitelům Porsche, že maj nudný auta protože je to koncern :-)
Avatar - Glaukos
17. 11. 2010 19:48
Re: BAKELITOVEJ BONBON
To je argument
18. 11. 2010 12:20
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Hele, že se tady furt mluví o Hitlerovi a nejčastěji to vytahujou milovníci italských aut. Nepřijde ti zvláštní, že se tady nezmiňuje jistý Benito Musolini, který mimochodem vedl Itálii stejným stylem jako Hitler o deset let déle? A že první nápad na lidové auto byla Ballila od Fiatu? To, že se nepovedla a na svého brouka si Italové museli počkat až do padesátých let, přičemž slavná pětistovka byla svým způsobem zmenšenina brouka o tom tady ti anti-VW nemluví a nepíšou.Jinak ta tvrzení o zastaralé technice a nudném designu, krabicích apod. je dobré konfrontovat s konkurencí naživo. Jinak Scirocco je nádhera, takhle se naopak auta dělat maj - žádný současný italský auto (nepočítám ta "miliónová") takovýhle charizma nemá.
Avatar - white label
18. 11. 2010 13:58
Re: BAKELITOVEJ BONBON
Přesně tak... a mnozí zdejší rádoby "pamětníci" si jistě podobně rádi vzpomenou třeba i na roli Japonska v II. světové válce... ;-)
Avatar - Ji/Ri
17. 11. 2010 13:37
Re: BAKELITOVEJ BONBON
....ještě mi prosím zareaguj u Latitudy.... nebo jsi jen zbabělý žvwatlal? Máš tam ještě práci,kémo..... :-!
Avatar - dicky
17. 11. 2010 11:49
trabi
cena 25000 eur je velmi usmevna a naprosto prodejne sebevrazedna ale asi ten slavny elektro pohon nejde udelat lacineji >:D >:D
Trabanti byli tak pocetne protoze lide byli za komunistu chudi a na lepsi nemeli v N D R nejvice a jejich cekaci lhuty na auto bylo kolem 5 let ( skoda zigulik)proto tam meli mraky lidi motorky to slo rychleji ji koupit trabant byl nekde mezi.
To auto bylo produktem nouze toho rezimu a jako takove by se dnes muselo prezentovat jako nouze stavajiciho,..to znamena pod C1 ,dacii atd i pod fiatem 500.
Kupni cena kolem 100 tisic pak ma ten vuz zas novy smysl a uplatneni..
Rozbalit vlákno
1
17. 11. 2010 21:25
Re: trabi
Hlavne že si ináč zdravý... ;-)
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 13:02
Třeba pochopíte
Někdo uploadoval na tvůjtube celý dokument [odkaz]

Možná je to 50minut ztracenýho času :-) Ale hodně věcí to osvětlí. Je to asi tak jako by jste dnes chtěli zkusit vyrábět auto v garáži a sháněli obchodního partnera (vlastně to,co dnes zkouší Herpa).
Nebýt komunistický zhovadilosti a strnulosti,mohl být první "hatch" z NDR.
Paradoxně byl Trabant "ekologické" auto...karoserie vyráběná z průmyslového odpadu (bavlny)...při výrobě se odřezky a zmetky semlely a daly znovu použít při výrobě. Není to jako dnes,že za výrobou auta stojí obrovské množství lidí....za Trabantem stála malá konstrukční kancelář :-)
Je to úžasný zážitek,když tyhle lidi,kteří ještě žijí potkáte na sraze v Německu..kde hodnotí původnost veteránů...jsou to jejich padesátileté děti které nikdy nezestárnou :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ji/Ri
17. 11. 2010 13:32
Re: Třeba pochopíte
Díky moc, Kubiku! Málokdy je tu něco tak informačně obohacujícího. Je to jako lehký vánek v té změni oslavwných blábolů jednoho místního zbabělého hocha. O Trabim jsem něco věděl, ale po dnešku vím díky Tobě více. :yes:
17. 11. 2010 14:41
Re: Třeba pochopíte
Super :-)

Ale nadšení majitelia svojich Trabíkov zaň nevyhodili 25 000 ... ;-\
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 14:46
Re: Třeba pochopíte
Pokud bych to bral v úvahu jako auto na dojíždění do práce,tak těch 25tisíc euro se zaplatí provozem.Stačí si uvědomit kolik lidí dneska za prací dojíždí..a určitě to není víc jak 160km denně..a hlavně v cizině jsou na eko auta dotace a různé úlevy narozdíl od Čech...takže třeba takový mladý berlíňan si ho koupí...může se ním totiž kamkoliv v centru
Avatar - dicky
17. 11. 2010 17:36
Re: Třeba pochopíte
DOTACE A RUZNE ULEVY co to je za pristup nemyslny.Jestli uvazujes realne tak sam uznas ze by se ti tadle politika taky mohla vymstit. Treba kdybys nemel 25 tisic na elektromobil. a svistel bys po meste pesky nebo narvan v smradlavem zaparenem vagonu tramvaje...
Jeste zijem ve svobodne zemi kde clovek se starsim voze s katakem nebo velkym motorem muze kde chce si dojet.
Treba s tehotnou zenou nebo detmi.
Vyrabejte si trabant ale neomezujte druhe s jejich auty
17. 11. 2010 21:15
Re: Třeba pochopíte
Všetci sú blázni, len ty si lietadlo. O.K. ;-)
17. 11. 2010 17:26
S dotáciou sa predá každá hlúposť ...
A je jedno či sa podobá na Trabant, alebo traktor : ).

Čo viem tak v USA letia "ekologické" golfové vozíky, ktoré majitelia prenajímajú golfovým klúbom .... dotácia totiž pokryje 100 % ceny : ).

A teraz vážne.

Ak sa chceme baviť o ekológii tak sa musíme baviť o spotrebe energie na výrobu, prevádzku i likvidáciu ...

To, že je vo zozidlo ekologické v prevádzke, ešte vôbec, ale vôbec neznamená, že je ekologickejšie ako "normálne" vozidlo.

Ak navyše také vozidlo havaruje, tak sa minimalizuje tá ekologická prevádzka a ostáva už len drahá a neekologická výroba a likvidácia ...

Po šialenstve z vodíku, ktorý nedosiahol v praxi nič, je tu šialenstvo s elektrinou a výsledok je zatiaľ viac ako sporný ...

Ale o neúspechu jesne svedčí lobing automobiliek za zvýhodnenie elektromobilov. Ak sa na niečo musí doplácať, tak to nemôže byť ekologické/ekonomické ani teoreticky ...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - T613
17. 11. 2010 19:02
Re: S dotáciou sa predá každá hlúposť ...
věc se má tak, že až 30% smogu ve městech má na svědomí automobilová doprava. Bohužel ... To samé platí i o hluku. Bohužel...
Pokud si představíme, že poklepeme na buřinku pana Tau a rázem bude automobilová doprava elektrifikována (včetně zázemí) ubude mi ve městech smrad a hluk.
Emise se logicky přenesou jinam. Jenže každý stát má jinou energetickou koncepci, někdo jede na uhlí, někdo hlavně na jádro, či nahraditelné zdroje.
Recyklace baterií je jen otázkou technologií. Je to stejný argument jako, že z každého auta kape olej a PHM a kontaminuje tak vodní zdroje, vzduch a zemi.
Automobil svého času rovněž nebyl ekonomický ani teoreticky. Byla to pouhá ukázka prestiže a image. Nákladní automobilová přeprava byla také pouhou ekonomickou utopií.
Šílenství z vodíku si nepamatuji? Krom pár prototypů?
17. 11. 2010 20:48
Re: S dotáciou sa predá každá hlúposť ...
Nie len elektromobily, ale i "normálne" autá sa vyvíjajú ...

Ale problém je inde ...

Elektrina je najušľachtilejšia forma energie a pokým nebude prijateľne lacný ekologický zdroj elektriny - tak nebude ekologický ani automobil.

I pri vyriešení problému kapacity a životnosti batérií, stále ostáva primárny problém elektromobilu - jeho účinnosť.

Ona je síce teoreticky vysoká, ale ak si zoberieme do úvahy celý cyklus - t.j. výrobu z primárneho zdroja + straty prenosu + straty pri dobíjaní + straty v elektromobile nejazdením - tak je jeho účinnosť dosť zúfalá.

To už ten nafťák či benzín využíva tú energiu účelnejšie napriek relatívne vysokým stratám priamo v motore.

Osobne sa mi zdá, že najvyššia rezerva je v hmotnosti automobilov. Jej znížením sa prudko zvýši efektivita bez ohľadu na druh pohonu. Viď. moderné SÚV, ktoré "odtučnili", "klesli", zlepšili aerodynamiku a ich spotreba sa blíži spotrebe "normálnych" aút.

Áno prvé automobily - boli skôr o image - ale ako vieme - za vlastné ... žiadna vláda nedotovala tento určite veľký vynález a ako vidíme okolo seba - presadili sa i bez toho ...

A čo sa týka vodíka. Bush ich oficiálne presadzoval ako riešenie problémov ropnej závislosti, ale "záhadu" ako vyrobiť lacno vodík nevyriešil zatiaľ nik ... i keď vízií "vodíkovej budúcnosti" bolo a je stále veľa. Zas to skončilo na ekonomike - s drahým vodíkom je to len hračka pre milionárov.
Avatar - T613
17. 11. 2010 21:01
Re: S dotáciou sa predá každá hlúposť ...
to že nějaký mamlas prohlásí, že místo polovodičů budou vyvinuty celovodiče, ještě nedokažuje nějaké H2 šílenství. Vodík byl a je jednou z možných alternativ.

Elektromobil není ekologická spása. A ani nikdo soudný ho za to nepovažuje.
17. 11. 2010 21:13
Re: S dotáciou sa predá každá hlúposť ...
Správne. A to j to, čo opozícia najviac kritizuje. Snáď z toho raz vyrastú a pochopia.
18. 11. 2010 12:24
Re: S dotáciou sa predá každá hlúposť ...
Souhlas, nicméně pokud si to dobře pamatuji, laciný vodík je by-produkt u jaderných reaktorů 4. generace (řízená jaderná reakce), jaderné technologie jsou blokovány jak to jen jde, co by se dělalo s tou ropou a dokonce s tím uhlím? Výzkum v USA se podařilo zpozdit lobbováním o dvacet let....
17. 11. 2010 19:31
Re: S dotáciou sa predá každá hlúposť ...
Pletieš hrušky s kolečkami. Pre ani jeden z tvojich argumentov nemáš reálny podklad. Vidíš veci jednostranne.
Avatar - dicky
17. 11. 2010 20:28
Re: S dotáciou sa predá každá hlúposť ...
ano auta smrdi to je neoddiskutovatelna pravda jsou hlucna to je tez pravda ale nemuzem delit obcany na ty kteri na to maji jezdit treba v novem trabi na proud a na ty co na to nemaji a tak skonci s jezdenim a posleze budou chodit pesky.
Nebo si opravdu myslite ze je nejlepsim resenim ty obycejne lidi postavit mimo provoz a naparit jim vjezdovou prirazku 100-150 korun denne jak to planoval napr. prazsky magistrat v ramci vjezdovych zon?
A co si pomohli staty na zapad od nas ?nevjede do mest jen auto co nema katalizator no tech je minimum....a ale jinak jezdi vsichni co pred tim ale musi vysolit penize na drevo.
A ekologie ?Smrad je stejny jen obcan opet krvaci ale pozor stat (mesto)ma dalsi dan ktera se mu hodi a muze ji zvedat.
Dnes uz tez uvazuji stejne typy lidi jako si ty a tobe podobni o tom ze zavedou myto i mimo dalnici na 1-2 tridy nejdriv pro nakladaky a do po 5 let i pro osobaky.
A JAK TUSIM VASE ELEKTROAUTA BUDOU MIT TUTOVE SLEVU A SVOBODA OBCANA OPET DOSTANE RANU.
EKOPIJAVICE za nase dane ....
Avatar - T613
17. 11. 2010 20:39
Re: S dotáciou sa predá každá hlúposť ...
jestli to byla reakce na mě (asi byla). Tak mě do toho nemotej. Já se o poplatcích nezmiňoval, na tož abych je obhajoval.
A co si vymyslí pražský magistrát je mi srdečně u ...
17. 11. 2010 21:11
Re: S dotáciou sa predá každá hlúposť ...
To bola reakcia zo zásady. Vždy v opozícii proti elektrine! benzín a a faftu si nedáme! >:-[]
17. 11. 2010 18:49
Náhodou
vypadá super, klíďo ať jezdí na baterku ale víc jak 10 000euro by stát nemělo. Sám bych si to tedy nekoupil, ale vypadá to zajímavě a nadšenec bude mít radost
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2010 20:49
Re: Náhodou
no právě, musí to být nadšenec a ještě majetný...
17. 11. 2010 19:28
Volkswagen.
Prečo svoju pomocnú ruku s megapevným zázemím neponúkne napríklad Volkswagen? Zišla by sa mu jak štýlovka pre východ, tak aj výrazné auto pre elektropohony. Neprebral Volkswagen náhodou aj fabriku vo Zwickau, kde sa Trabanty vyrábali? nemusel aby to byť zlá investícia.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
17. 11. 2010 19:57
Re: Volkswagen.
Klaudie, Klaudie... ty máš poslední dobou divný smysl pro humor.
Na VW je to moc inovativní a odvážné.
17. 11. 2010 21:06
Re: Volkswagen.
V mojich príspevkoch je niekedy hlavnou myšlienkou to nenapísané. ;-) Čo už so mnou...
U mňa často človek nevie, na čom je...

Mimochodom, mal si na mysli retro alebo elektrinu? >:D
Avatar - KubikCv
17. 11. 2010 21:04
Re: Volkswagen.
4takty se společně s VW Polo vyráběly na jedné výrobní lince v Moselu..takže už jedna spolupráce byla (NDR vyrábělo motory 1.1 a 1.3)
Jak už jsem psal výše..Trabant nT co byl ve Frankfurtu byl na podvozku VW Polo..pochybuju že by se toho koncern chytil...ale i když hlavní trh pro NewBeetle jsou obě Ameriky..tak v Evropě by mohla být trochu jiná kultovka