Poslední nákladní automobil pod značkou Liaz byl vyroben v září 2003. Na produkci tradičního českého výrobce nákladních vozů dnes navazují společnosti Tedom a Tedom Truck.
Nahodou mozno je. Drzim im palce, nech sa to rozbehne. Aj ked este to nie je ziadna slava a vlastne este ani nemoze byt, na uroven a novu kvalitu si bude treba este nejaky cas pockat. Jeden nizkopodlazny autobus Tedom jazdi po Bratislave (mozno aj viac, ale registroval som len tento jeden), ale nic zvlastne to nie je, dizajn, priestor, kvalita v sedom priemere, udivilo ma, ako velmi sa konstrukcne podoba na polske vozy Solaris, ktorych jazdi po Bratislave viac.
Jj SOR je také ryze český. Autobusy jsou to dobré, akorát je to celé slepené z dílu z Karosy :-) Jinak LIAZu držim všechny palce a pěsti :yes::yes::yes:
Ved napis konkretne. Jedine, co som v tych autobusoch zaregistroval z dielov, co pouzivala Karosa, tak su sietovkove police na batozinu nad sedadlami a tlacidla sluziace k signalu pre vodica na zastavenie. A co dalsie? Ked zostaneme v interieri, tak sedadla su uplne ine, pracovisko vodica uplne ine, okna, vcetne otvaracich dielov uplne ine, dvere sice na pantografoch ako Karosa ale system zamykania uplne iny. Zvonka tiez nic z Karosy nenajdes. Osvetlenie, spatne zrkadla, celne skla, vsetko je original. Kolesa 19,5", Karosa ine ako 22,5" myslim ani nepouzivala. Ram vozidla? Uplne iny. Vyska podlahy nad vozovkou u klasickeho medzimestskeho busu je 800mm, to je o 100 mm menej ako Karosa. Motor Iveco, zadna naprava DANA (Spanielsko), predna vlastnej vyroby. Pocuj, nie si Ty trochu paranoik? Tak sa prebud z toho sna.
no, že ta značka není volná, a že je na Slovensku, psali cca před měsícem v nějakým business-něco; článek se jinak obsahově víceméně shodoval s článkem výše
Značku vlastní nějaká společnost AB-Trust nebo tak něco. Je to škoda že to není pod vlastní značkou ale jestli za ni ta společnost požaduje nějakou větší sumu tak je jasný že to pro Tedom nemá cenu, to určitě radši vrazí peníze do vývoje. Jinak Tedomu moc fandím. Ta firma začínala na ulici kde bydlím a taťka zná ředitele kterej dřív pracoval na Dukovanech. Začal dělat jednotky s motorama z Favoritů upravenejch na plyn. Je super že zase rozjíždějí náklaďáky. Liazky byly kvalitní auta, jezdily závody na okruzích a Paříž-Dakar. Liazka bylo vůbec naše první auto na Dakaru. Liaz dokázal jak máme kvalitní vývojáře a konstruktéry když za ne moc dobré ekonomické situace podniku vyvinuli tahač Škoda Xena který byl na úrovni a byl v Hannoveru velmi obdivován i konkurencí např. od Mercedesu. Takže Tedome jen tak dál :yes::yes::yes:
Odkazuji na AUTO.cz ze 7.9.2006 vč. fota. Při porovnání zjistíte že nic nového v čase. Takže nejspíš PR (samozřejmě asi ne zadarmo) aby se nezapomnělo na Tedom?