Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Třetí verze Dacie Logan je oficiálně na světě

Ondřej Láník
Diskuze (83)
Krátce po zahájení distribuce nového kombi Logan MCV zveřejňuje Dacia první informace a fotografie o třetím modelu řady Logan.

Příliš velké překvapení to není. Třetí Dacia je užitková dodávka postavená na bázi osobního kombi MCV. Bohaté prosklení sedmimístného vozu vystřídaly plechy, zůstává velkorysý nákladní objem 2,5 m3, ložná délka 1,936 m a užitečné zatížení 800 kg, což je hodnota na horní hranici segmentu. Křídlové zadní dveře dělené v poměru 1/3:2/3 jsou převzaty z Loganu MCV, stejně tak zůstává zachována konstrukce dvojice druhých bočních dveří.

V první fázi, od února 2007, bude Logan Van dodáván na rumunský a bulharský trh, od konce roku 2007 začne automobilka uvádět užitkový automobil také na další evropské trhy. V Rumunsku začíná cena na 6700 euro, což odpovídá přímým přepočtem přibližně 188 tisícům korun. Minulý týden bylo oficiálně oznámeno, že osobní pětimístný Logan MCV ve verzi N1 se na českém trhu začne prodávat za méně než 200 tisíc.

Užitkový Logan Van bude nabízen se dvěma slabšími zážehovými motory (1,4 55 kW, 1,6 64 kW) a se vznětovým motorem 1,5 dCi (50 kW).

Od začátku výroby modelu Logan bylo dosud prodáno 415 tisíc vozů (22.833 v roce 2004, 144.969 v roce 2005 a 247.514 v roce 2006). Automobil se prodává v 51 zemích, přičemž pouze v Rusku, Kolumbii, Venezuele a Ekvádoru je na trhu pod značkou Renault.

Dacia Logan se v současné době vyrábí v Rumunsku (od září 2004), v Rusku (od dubna 2005), Maroku (od června 2005) a v Kolumbii (od července 2005). V Iránu, Brazílii a Indii má začít výroba během první poloviny roku 2007.

Ondřej Láník
Diskuze (83)
25. 1. 2007 10:25
Re: Nejen tvůrce automobilů, ale i liška podšitá
:-) :yes:
24. 1. 2007 19:02
Re: Jen jedna pripominka...
Ja sem to myslel tak trochu jinak. Jo, low cost to je. Ale casem urcite daji, i kdyz jenom trochu, lepsi design. Tak jako bude rust koupischopnost lidi, stejne bude rust low cost. Koukni na Skodovku, a porovnaj feldu nebo treba prvni Octavii s tim, co dela skoda tedka. Nebo jinak: to, ze renault zavedl 'novou' evropskou low cost znacku znamena ze pochopil, jak se levna auta delaj. Stejne jako to pochopil Saturn v USA, tj firma ktera si na tom zaklada to udela lepe nez firma ktere dela mainstream a snazi se jenom osekat ty jejich normalni vozy. Ale, ALE, proc by low cost po tom, co se na trhu ustali a bude rust, proc by mel stale vypadat jako low cost, chapes? Casem skratka bude lowcost znamenat, ze bude napr. mit klimu manualni a ne automatickou. ...
Avatar - freeman
24. 1. 2007 16:25
Re: Uspech
Nee nevidel ale co není múže být. Alespon s týmto modelom. Už som zaznamenal pár reakcií na LOGAN. Vraj keby to bola dodávka na fleku by ju kupovali do firmy.
24. 1. 2007 16:04
Re: Jen jedna pripominka...
Rovnake auta s oplechovanymi oknami a casto aj s rovnakym menom doplnenym max. o nejaky privlastok maju mnohi vyrobcovia...
24. 1. 2007 15:50
Re: Uspech
manazeri, obchodnici a podobni dostavaju ine auta....radovi na sluzobky musia vystacit s povlom, poznam firmu kde zamestnanci hodia na sluzobku krizom cez celu republiku Skodou 120 a pritom vedla parkuje nova Octavia, s ktorou 25-rocny fagan ale "pan manazer" chodi denne 15 km do prace a domov a este obcas na obed....