Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trh s autobazary v Česku se mění

Vitek
Diskuze (64)
Pamatujete roky těsně po revoluci? Třeba Libeňský ostrov v Praze zaplněný ojetinami ze zahraničí, u kterých stáli podivně vypadající lidé s těžkými zlatými řetězy kolem krku, a snažili se tato auta prodat…

Ve své době byl zmíněný Libeňský ostrov snad největší trh s ojetinami v Česku. Annonce byla plná inzerátů, kde se to hemžilo výrazy jako „auto v plné palbě“, „čtyři pytle“ nebo „houpačka“. Ta doba je sice dávno pryč, nicméně kdo chce, může si ojetý vůz i dnes takovým způsobem koupit. Stále totiž existuje nemálo prodejců, kteří nepochopili, že je rok 2013 a zákazník je přece jenom už mnohem poučenější a také náročnější. Někteří jsou však ale stále nepoučitelní a podobně jako jezdí důchodci na „výhodné“ prodejní akce a výlety, navštěvují tito lidé autobazary, kde je podle jejich názoru „skvělé auto za velice atraktivní cenu“. Jak taková koupě mnohdy končí, si můžete sami domyslet…

V České republice naštěstí roste stále větší a větší množina prodejců ojetých vozidel, kteří se oprostili od zvyklostí z devadesátých let a snaží se, po vzoru prodejců ojetin v západní Evropě, nabízet špičkové služby a servis. Chtějí-li totiž tito prodejci přežít i do dalších let, nic jiného jim nezbývá. Tlak zákazníků na kvalitu vozů i poskytovaných služeb je enormní a nutí jednotlivé obchodníky investovat nemalé částky do technologií, servisního zázemí i do lidských zdrojů.

Trh ojetých vozů v České republice se v současné době nachází ve velice zajímavém období, kdy se láme chleba a začíná se v podstatě vytvářet nová podoba trhu. Nůžky mezi kvalitním a nekvalitním prodejcem se stále více a více rozevírají. Zaniká mnoho menších autobazarů, naopak velké hlásí zvyšující se poptávku i rostoucí prodeje. Je to logické. Zákazníci nejen u potravin, oblečení a zájezdů, ale také u prodejců ojetin poptávají špičkovou kvalitu služeb. A tak stejně jako u zájezdů, které ještě v nedávných dobách kupovali u kohokoliv, kdo měl v názvu firmy písmenka CK, aby pak skončili bez pomoci na cizím letišti, stále více a více vybírají, u koho koupí ojetý vůz. Velcí obchodníci s ojetinami navíc potvrzují, že zákazníci respektují a chápou vyšší cenu, je-li vyvážena perfektní nabídkou záruk a ostatních služeb.

Vypadá to tedy, že se brzo dočkáme stavu, kdy koupě ojetého vozu nebude pro mnoho lidí černou můrou a strachem z možných problémů. Mohlo by to všechno jít ještě rychleji, ale to by se muselo udělat několik legislativních změn, a s těmi vláda nikterak nespěchá. Proč? To je otázka, na kterou zná odpověď asi málokdo. Například proč Česká republika vystoupila ze systému Eucaris, který sdílí data o vozidlech z jednotlivých národních registrů? To se opravdu nebojíme, že se u nás může legalizovat auto odcizené například v Německu?

Nebo proč není veřejně přístupný registr vozidel podobně jako katastr nemovitostí? Jak si má kupující ověřit informace o vozidle, když nejsou dostupné (přesto, že existují)? Proč stále není přetáčení kilometrů kvalifikováno jako trestný čin a proč lze na úřadu zrealizovat převod vozidla pouze na základě plné moci, která ani nemusí být ověřená? Místo těchto věcí řeší poslanci možnost koupit si značku na přání… Ale nevěšme hlavu, tlak zákazníků sílí a dříve nebo později se všichni dočkáme pozitivních změn. Podobně jako tomu je nyní například u řešení problematiky kvality potravin.

Jan Tůma

Vitek
Diskuze (64)
12. 7. 2013 14:32
Re: Pro mariachiho, hattoriho_hanza
Jestli tak nejdřív v důchodu. Až dostanu rozum a budu jezdit s autem jako normální člověk >:D
12. 7. 2013 12:52
Re: Pro mariachiho, hattoriho_hanza
Je vidět, že jsi znalec.

1. Ne, opravdu nenmá smysl si kupovat ojeté auto, zvlášť v dnešní době. Kdybys ale kupoval ode mně, měl bys k němu komplet historii včetně všech oprav a jakéhokoliv servisu, včetně drobností a samozřejmostí, jako je třeba výměna pneu. To je tím, že nejsem kšeftař ani bazarník. Nic to nemění na faktu, že tachometr je můj a mohu si s ním dělat co chci, ani na faktu, že podvod je trestný již dnes.

2. Co o tom Švýcarsku víš, že ho dáváš za příklad? Je to země, kde snad úplně všechno je nějakým způsobem omezeno nějakým zákonem, či vyhláškou. Poldové mají takřka absolutní moc a jsou na každém rohu. Trestají se nejen opravdové přečiny, ale i obyčejné banální lidské chyby a z našeho pohledu leckdy až likvidačním způsobem. V takové atmosféře strachu ze všudypřítomné možnosti potrestání já osobně žít nechci ani za zlaté prase. Opět to nic nemění na faktu, že tachometr je můj a mohu si s ním dělat co chci, ani na faktu, že podvod je trestný již dnes.

3. Je potřeba ztrácet čas přemýšlením a to jak o stáčení tachometrů, tak obecně o čemkoliv. Nebudeme-li přemýšlet, ale pouze konzumovat hotové, předžvýkané pravdy, skončíme jako ty - bez vlastního názoru, bez vlastního pohledu...bez vlastního života.

A kdybys chtěl začít s přemýšlením, tak tady máš malé cvičení:

Slušný muž si s tachometrem dělá co chce a hájí si toto svoje právo, nikdy ale neuvede někoho v omyl jen pro svoje obohacení.
Přemýšlej o tom.
12. 7. 2013 12:36
Re: Pro mariachiho, hattoriho_hanza
Počkej, až tě potkám ve funglovce, ty pudeš >:D >:D
12. 7. 2013 12:34
Re: Eso z Esa
Jasně, než stáčet km, což je lehce ověřitelné, je lepší koupit ne moc starou totálku a prodávat ji jako zánovní auto.

Za to utahování šroubu v zákoně vám rozhodně děkovat nehodlám.
Avatar - Hafol
11. 7. 2013 23:30
Re: Eso z Esa
Zrovna já jsem u vás před lety naletěl na stočenku, samozřejmě v tomto pávním systému jsem se nedovolal. :no: