Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trh s auty se opět propadl, Česko pod průměrem EU

Roman Beránek
Diskuze (50)
Téměř všechny významné automobilové trhy evropské sedmadvacítky zaznamenaly za první dva měsíce letošního roku další propad prodejů.

Prodej aut v Evropě i nadále vázne. Z největších pěti trhů (Německo, Francie, Itálie, V.Británie a Španělsko) , které tvoří 69 % všech prodejů, zaznamenal vzestup pouze britský (+10,3 %). Jejich společná bilance však byla v lednu a únoru 2013 o 9,23 % horší než ve stejném období roku 2012. Zhruba o stejnou hodnotu (9,30 %) se meziročně propadly prodeje v rámci celé sedmadvacítky + zemí EFTA (Norsko, Švýcarsko a Island).

Dvouciferný nárůst naopak zaznamenaly vedle Velké Británie i Island (+30,64 %)a Estonsko (+24,58 %). Plusovou bilanci se podařilo udržet v dalších pěti zemích (Belgie, Dánsko, Norsko, Polsko, Portugalsko).

Největší propad zaznamenal Kypr (-33,94 %), následován Holandskem (-29,51 %), Finskem (-27,12 %) a Řeckem (-21,41 %). Česká republika ( -14,41 %) se drží společně se Slovenskem (-13,75 %) ve skupině zemí, ve kterých se prodalo o 10 – 20 % nových vozů méně a spolu s nimi se ocitá rovněž pod evropským průměrem.

Vývoj trhu - srovnání leden - únor 2012/13
 Únor 2013Únor 2012% Změna 13/12Led - Únor 2013Led - Únor 2012% Změna 13/12
Belgie45 40043 716+3,996 08488 448+8,63
Bulharsko1 1471 315-12,82 2792 660-14,32
Česká republika10 56213 544-22,022 63326 465-14,48
Dánsko12 24513 472-9,126 99126 348+2,44
Estonsko1 3541 128+20,03 0662 461+24,58
Finsko7 88810 626-25,818 14524 896-27,12
Francie143 255163 010-12,1268 053310 056-13,55
Holandsko32 15143 949-26,880 445114 119-29,51
Island380323+17,6840643+30,64
Irsko10 61711 487-7,627 85432 789-15,05
Iálie108 419131 271-17,4222 406269 017-17,33
Kypr6431 179-45,51 4642 216-33,94
Litva773727+6,31 5491 609-3,73
Lotyšsko781864-9,61 7791 875-5,12
Lucembursko4 0904 543-10,07 4658 192-8,87
Maďarsko3 8384 260-9,97 4929 195-18,52
Německo200 683224 318-10,5392 773434 513-9,61
Norsko11 32210 925+3,622 96121 763+5,50
Polsko24 16523 950+0,950 58648 235+4,87
Portugalsko7 4966 902+8,614 51113 861+4,69
Rakousko21 19624 005-11,748 95750 831-3,69
Rumunsko3 4734 126-15,87 9099 063-12,73
Řecko4 1163 827+7,69 64912 278-21,41
Slovensko4 4015 370-18,08 77210 171-13,75
Slovinsko3 8074 128-7,88 1909 139-10,38
Španělsko58 37364 730-9,8108 048119 691-9,73
Švédsko17 86020 735-13,933 58139 421-14,81
Švýcarsko22 17523 255-4,643 19746 641-7,38
Velká Británie66 74961 868+7,9210 392190 721+10,31
EU27795 482889 050-10,51 681 0731 858 270-9,54
EU27+EFTA829 359923 553-10,21 748 0711 927 317-9,30

Roman Beránek
Diskuze (50)
Avatar - BruceWayne
20. 3. 2013 07:55
V roce 2012
se vyrobilo a smontovalo o 5% více aut, než v roce 2011. Čína jede a mohutně dotahuje svět. Za 10 let bude čínská produkce kvalitivně srovnatelná např. s VW. To není sci fi, ale realita. Recese nerecese, autoprůmysl stále žíví několik stovek tisíc obyvatelstva. V Evropě je systém, který moc nefunguje. Tahat politiku do tohoto webu je hloupost, protože žádný z nás to neovlivní i když by chtěl. Od roku 1789 - (pád Bastily) se to sere v západní Evropě a od roku 1415 v koruně Český - (Hus a jeho jmenovci). Drancování ovšem od dob Husitů pokračuje dál ....
20. 3. 2013 07:29
Re: Divíte se?
Úplně souhlasím. Takto řečeno je to na obecné rovině evropského uvažování, budu-li přízemní, o nákupu rozhoduje ideálně nabídka a poptávka. Domnívám se, že nakupující více váží, zda si pořídí nový automobil, který velmi rychle ztrácí hodnotu. Kupující tedy čekají na akce, slevy, nebo kupují ojetá auta. Problém je, že automobilky chtějí stále více vydělávat a šetření na materiálech a ve výrobě už nedohání jejich vysněné mety v ziscích. Ceny za konečný výrobek jsou ale neudržitelné, co s tím? Přesunovat výrobu pomalu není kam, pracovníci chtějí své platy a svojí pracovní dobu. I na trhu aut jsou vidět rozevírající se nůžky mezi bohatými a chudými - prodeje Porsche a BMW se drží, nemluvě např. o různých supersportech. Celkově je situace nepřehledná a zasahuje tam více vlivů. Možná se dočkáme toho, že auto bude luxusní majetek (hlavně co se týká nákladů na provoz, kvůli všem zdaněním) a lidé si raději budou auto pronajímat, než kupovat.
20. 3. 2013 04:25
duvody propadu jsou zname
ceka se na novou oktavii. pak to bude vsude +10%
Avatar - JDM
20. 3. 2013 01:24
Re: Divné :-)
Na oboru nezalezi?? Pak to vypada jak to vypada ...
Avatar - JDM
20. 3. 2013 01:18
Re: Divné :-)
Do srdce me to fakt nezasahlo a vyjadrovat mam pravo a nechapu proc bych mel podporovat nebo volit neco s cim nesouhlasim nebo neverim ... :-!