Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Trh s auty se opět propadl, Česko pod průměrem EU

Téměř všechny významné automobilové trhy evropské sedmadvacítky zaznamenaly za první dva měsíce letošního roku další propad prodejů.
Zpět na článek
19. 3. 2013 16:24
19. 3. 2013 16:31
19. 3. 2013 16:49
19. 3. 2013 17:04
19. 3. 2013 18:44
19. 3. 2013 20:50
19. 3. 2013 21:04
19. 3. 2013 21:21
20. 3. 2013 01:18
20. 3. 2013 01:24
19. 3. 2013 18:16
19. 3. 2013 20:09
19. 3. 2013 20:29
19. 3. 2013 22:19
20. 3. 2013 07:29
20. 3. 2013 07:55
19. 3. 2013 16:24
Divné :-)
Lidé jsou zlí a místo aut kupují raději chleba >:-[]
Rozbalit vlákno
18
19. 3. 2013 16:31
Re: Divné :-)
No to víš, topit pšenicí je EKO tak chleba je drahej...
Ohryzávání volantu hlad nezažene :-O
19. 3. 2013 16:34
Re: Divné :-)
Co zavést povinnost mít auto? >:D
19. 3. 2013 16:49
Re: Divné :-)
Jojo, i u kojenců. A hlavně ji dobře zdanit! Nejlíp rovnou i ty na klíček.
Avatar - WinDiesel
19. 3. 2013 16:50
Re: Divné :-)
No, Tvůj návrh není tak daleko od podpory nablblých ekovozítek, které spotřebovaly obrovské fondy EU, jednotlivých zemí i výrobců vozidel a jejich dodavatelů.
Proto jsou nyní výrobci tam kde jsou (až na výjimky) a proto jsou jednotlivé země tam kde jsou.
Na auta se nešahá. Když jsi eurokomisař a myslíš si, že můžeš automobilky dusit do nekonečna, nemůže to jinak dopadnout.
Nyní je nyjvyšší čas přehodnotit priority, nechat automobilky dělat to co umějí, zaměstnat při tom více lidí a neháze klacky pod nohy různými obskurními požadavky. Neutápět miliardy v dotacích hybridů a elektrovehiklů a poskytnout tyto peníze nějakým způsobem (podpora vývoje moderních materiálů, vylepšování spalovacích motorů, DiesOtto) tam, kde to nemá jen teoretickou ale i praktickou úroveň.

Uff, I am too much dreaming ...........
19. 3. 2013 17:04
Re: Divné :-)
Snílku. Ještě si můžeš postavit třeba pirátskou automobilku v Somálsku ...
19. 3. 2013 23:42
Re: Divné :-)
Pačo, tys tu chyběl! >:D :yes:
Avatar - JDM
19. 3. 2013 18:44
Re: Divné :-)
To je tak kdyz na urcity pozice se dosazujou lidi kteri o tom nic nevi , to je jako kdyz ministr financi je vystudovanej chemik ....
Avatar - praděda7
19. 3. 2013 20:03
Re: Divné :-)
Pořád lepší než vystudovanej bolševik!
Avatar - JDM
19. 3. 2013 20:50
Re: Divné :-)
Klidne vystudovanej bolsevik pokud za nim stoji prosperujici firma , kupa praxe a vysledky ,
19. 3. 2013 21:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JDM
19. 3. 2013 21:04
Re: Divné :-)
To bych taky rad vedel >:D bohuzel unas nikdo takovej komu by zalezelo na nasem state neni
19. 3. 2013 21:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JDM
19. 3. 2013 21:21
Re: Divné :-)
Lidi budou pindat furt, a ja volit nechodim protoze nikomu neverim
19. 3. 2013 21:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JDM
20. 3. 2013 01:18
Re: Divné :-)
Do srdce me to fakt nezasahlo a vyjadrovat mam pravo a nechapu proc bych mel podporovat nebo volit neco s cim nesouhlasim nebo neverim ... :-!
19. 3. 2013 23:43
Re: Divné :-)
Na oboru nezáleží, důelžité jsou manažerské schopnosti a ty, Kalousek, bezesporu má. :-!
Avatar - JDM
20. 3. 2013 01:24
Re: Divné :-)
Na oboru nezalezi?? Pak to vypada jak to vypada ...
19. 3. 2013 17:03
Trošku víc info...
Hezký výňatek... Tady je to malinko víc rozebraný... [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
19. 3. 2013 17:12
Re: Trošku víc info...
Ani bych neřekl.
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2013 17:19
vyzera to tak ze dansko
pojde opat po niekolkych rokoch pred cesko ...

tie prepady su neskutocne..... ved aj stari dobri nemci klesli az o 10%

zaujimave je ze poliaci idu hore sice pomaly ale isto :yes:

finsky pokles o vyse 27 percent vyzera az neskutocne nepekne 8-s ... pritom taki nori nadalej veselo stupaju
Rozbalit vlákno
1
19. 3. 2013 21:01
Re: vyzera to tak ze dansko
To bychom museli opravdu analyzovat jednotlivé země, ne jenom vyzobávat čísla ze dvou měsíců dílčí statistiky - protože prodeje aut jsou jenom obrázkem kousku příslušné národní ekonomiky. Třeba Norsko má dlouhodobě svérázné výsadní postavení v energetických zdrojích - řadu let tlumili těžbu svých zásob ropy a plynu u pobřeží, šetřili si to na horší časy. Elektřinu mají převážně z vodní energie - jak jinak v zemí tisíce vodopádů. Podobně nakládají se svými lesy, šetří si je, rozhodně neprodávají na stojato. Pokud jde o auta, je to další svéráz, protože se orientují na masivní podporu elektromobilů (logicky, viz výše) - na elektromobily poskytují majitelům královské úlevy a zvýhodnění, klasické pohony naopak zatížili pořádnou daní. Takže norský trh není nějaký vzor, který by většina ostatních - jmenovitě Česko - byli schopní efektivně následovat. Tady je k tomu pěkný článek: [odkaz]
19. 3. 2013 18:16
Přehled
Nevím proč redakce neuvádí konkrétnější info...viz acea.be
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2013 19:01
Musíme vydržet do voleb
Ještě rok a něco se to bude zhoršovat, pak nějaká doba na stabilizaci a myslím, že ekonomika se začne pomalu zlepšovat ...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Katikakus
19. 3. 2013 19:22
Re: Musíme vydržet do voleb
Myslis jako, az to dostanou do rukou komanci z CSSD spolu s komancema z KSCM? ;-\
19. 3. 2013 19:27
Re: Musíme vydržet do voleb
Komanče z ODS ,nahradí komanči z ČSSD a potom praví komanči KSČM. A nakonec NSCZAP >:-[]
Avatar - praděda7
19. 3. 2013 20:05
Re: Musíme vydržet do voleb
Ty máš doma křišťálovou kouli?
19. 3. 2013 21:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 3. 2013 23:43
Re: Musíme vydržet do voleb
>:D
19. 3. 2013 20:29
Re: Musíme vydržet do voleb
No třeba máš pravdu, že tentokrát po šesti letech opakování tahle prognóza "ještě tak rok, a pak se to zlepší" nakonec vyjde (podle pravidla, "když se štěstí udolá,..."). Ale nevypadá to na to ani trochu, naopak Evropa jde pořád víc ke dnu (nejen v autech) - a dělá problémy celému světu. Akorát nevím, co s tímhle mají společného naše parlamentní volby, Česko není hybatel evropského vývoje.

Jak tu říkal před lety zdejší klasik - člověk se má učit jazyky. Mám tady dva texty na dané téma, na kterých se dá výborně potrénovat angličtina. Navíc mají hlavu a patu. První je z Bloombergu: [odkaz] , druhý z Automotive News Europe: [odkaz] . Jako nedělní čtení ještě starší komentář ze Spiegelu (taky anglicky): [odkaz] .
Avatar - Katikakus
19. 3. 2013 20:41
Re: Musíme vydržet do voleb
Zajimave cteni, diky patriku. :yes:
19. 3. 2013 20:50
Re: Musíme vydržet do voleb
:-)
19. 3. 2013 23:45
Re: Musíme vydržet do voleb
No jak jinak, :-! :yes:
Ale někdo nechápe a pochopit nechce. ;-)
19. 3. 2013 20:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2013 00:29
Re: Musíme vydržet do voleb
Předpokládám, že voličů Khááárla, respektive lidí s IQ do 50 je v populaci max 20%, takže modří svazáci + sociálně - finanční alchymista Kalousek a jeho parta ve volbách definitivně skončí a nikdo horší na jejich místa přijít nemůže (protože zkrátka nic horšího tady není).

Není možné všechny náklady recese hodit na obyčejné lidi, vše jim zdražovat, strašit a šikanovat je, nafoukaně pohrdat domácím trhem a chválit se za mikro"úspěchy" v mezinárodním obchodě, které nemají praktický význam. Svazákům to nešlape, vládnutí stylem pokus - omyl, poručíme větru dešti, nefunguje. Svazáci to směřují pevně a neomylně někam k Řecku a čím dál rychleji. ČR má v regionu dlouhodobě asi nejhorší hospodářské výsledky a může za to pouze mafie, která se tady dostala k moci.

Čest a psychiatra zdejším modrým svazákům
Avatar - praděda7
19. 3. 2013 20:09
Trh a auty,
je pouze reakcí na špatnou regulační politiku Bruselských byrokratů...nic víc, nic míň!
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2013 20:29
No a?
To jako čekal někdo něco jinoho? Z čeho by jako mělo prodej nových aut stoupnout? :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
19. 3. 2013 20:29
Ono se nepropadá jen Evropa
ale i Indie a Čina.....konec zlatých časů, soudruzi, prostě automobilky maj nadměrný kapacity, tak se budou muset podrbat na hlavě, zavřít pár továren, vyházet 30% zaměstanců, subdodavatelé cca 40% a půjde to zas dál....

Kde je problém???

To že je někde ekonomika živa z výroby aut? No poděkujte soudruhovi Klausovi za úspěšnou privatizaci, poděkujte vytunelovaným podnikům, poděkujte hamižným firmám a podnikatelům co přesunuli v evropě a USA veškerou výroby řady odvětví do asie >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
19. 3. 2013 21:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
19. 3. 2013 21:39
Re: Ono se nepropadá jen Evropa
Volně přeloženo firmy okradou výrobky co můžou, protože přiblbej zákazník, zejména česka kupuje jen to co je v akci a nejlevnější, z 35% že na nic lepšího nemá, protože má sotva co do pusy, ze zbytku že je to levný a je toho hodně mámo.
A aby to firma mohla dát levný, musí to vrobit pomalu v Burikna Faso a z nejhrošího dostupnýho šuvixu kterej se do toho dá sehnat.

Kamarádka co dělá v laborce testovala Actimel a jogurty Danone. Nooo prej větší humus neviděla.

O tom jak umí němci šetři v autombilovým průmyslu se přesvědčili klucí u chrysleru. Výstupní kontrola v roce 1998 před fůzí: 8 lidí.
2005: 2 lidi.

Interiéry v roce 1998 a 2005.

Daimler kupoval v roce 1998 firmu v zisku, o pár let prodával Cerberusu firmu ve ztrátě.

Vytunelovaný český firmy sou k pláči.....

A hamižný podnikatlele už mohnde převálcovali asiati s vlastními produkty a je jen otázka času kdy je přválcují i v dalších odvětvích

>:D

Tak se těš
19. 3. 2013 20:49
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
19. 3. 2013 23:48
Re: lidská demence nezná mezí...
Jsitě. :-! :yes:
19. 3. 2013 20:53
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
19. 3. 2013 21:34
Re: pěkná schíza...
Je to tak. Politika restrikcí vede a vždy vedla ke krizím. Je nutné snížit náklady na fungování států i celé EU. Přestat vyhazovat miliardy eur za nesmyslné projekty bez přínosu, jako jsou třeba masivní dotace do předražených FW elektráren, elektromobilů, biopaliv. Vyházet úředníky, zjednodušit administrativu všeho. Jenomže to se nikdy nestane, kapři si sami rybník nevypustí. Takže budeme svědky růstu daní, vzniku nových daní, vzniku nových úřadů, které na nové daně budou dohlížet, růstu podpor a dotací, vymýšlení dalších nesmyslných omezení. Pořád více lidem se nebude vyplácet pracovat a v restrikcemi seškrcené společnosti práce ani nebude, protože se přesune do míst s větší svobodou. Prosperovat budou jen firmy navázané na tučné státní zakázky. Buď něco uděláme včas, nebo dopadneme na úplné dno, kdy ztratíme veškerou svobodu, veškerá práva a staneme se opět zadluženými nevolníky zdaněnými na kost. Když nic neuděláme, je to naše jediná reálná budoucnost. Pouze není jisté jak rychle bude rozklad Evropy postupovat a za jakou dobu tento neradostný konec přijde.
19. 3. 2013 21:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 3. 2013 22:19
Divíte se?
Stačí se podívat a zamyslet nad převažujícím způsobem myšlení vlád zemí EU, a vůbec se nedivím, že zde právě trh s auty jde do háje mnohem rychleji, než třeba v komunistické Číně, nebo i Spojených státech, které jinak v posledních letech poněkud ztratily dech.

Ovšem způsob, který známe tu z Evropy, je natolik demotivující pro všechny schopné i méně schopné, že to dopadá přesně podle mých očekávání, a mám obavy, že jsme ještě zdaleka nepadli na dno. Myslet si, že na to má zásadní vliv ČSSD nebo ODS, je nesmysl. Má na to vliv způsob myšlení, který evropský politický systém vnutil do myslí většiny, a který prostě nemůže dlouhodobě fungovat. Viz systémy nepohody, aneb oslabování slabých - pro ty, co se zajímají. Kdo nesouhlasí nebo se nezajímá, je to jeho volba, nemám důvod svůj postoj dále obhajovat, Ovšem žebráka tím, že ho místo toho, abyste jej motivovali k nějakému výkonu či zdokonalení se, budete jen krmit penězi, naučíte akorát lépe žebrat, a nic víc. A na tomto a podobném principu dnes bohužel funguje celá Evropa, a je úplně jedno zda si dají nálepku levice či pravice. Těch fakt schopných je jako šafránu a ti si auta kupují, leč nedělají NUMBERS. A ti, co by měli dělat NUMBERS prodejů, bohužel na tento EU systém doplácejí nejvíce :-( .
Rozbalit vlákno
1
20. 3. 2013 07:29
Re: Divíte se?
Úplně souhlasím. Takto řečeno je to na obecné rovině evropského uvažování, budu-li přízemní, o nákupu rozhoduje ideálně nabídka a poptávka. Domnívám se, že nakupující více váží, zda si pořídí nový automobil, který velmi rychle ztrácí hodnotu. Kupující tedy čekají na akce, slevy, nebo kupují ojetá auta. Problém je, že automobilky chtějí stále více vydělávat a šetření na materiálech a ve výrobě už nedohání jejich vysněné mety v ziscích. Ceny za konečný výrobek jsou ale neudržitelné, co s tím? Přesunovat výrobu pomalu není kam, pracovníci chtějí své platy a svojí pracovní dobu. I na trhu aut jsou vidět rozevírající se nůžky mezi bohatými a chudými - prodeje Porsche a BMW se drží, nemluvě např. o různých supersportech. Celkově je situace nepřehledná a zasahuje tam více vlivů. Možná se dočkáme toho, že auto bude luxusní majetek (hlavně co se týká nákladů na provoz, kvůli všem zdaněním) a lidé si raději budou auto pronajímat, než kupovat.
20. 3. 2013 04:25
duvody propadu jsou zname
ceka se na novou oktavii. pak to bude vsude +10%
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
20. 3. 2013 07:55
V roce 2012
se vyrobilo a smontovalo o 5% více aut, než v roce 2011. Čína jede a mohutně dotahuje svět. Za 10 let bude čínská produkce kvalitivně srovnatelná např. s VW. To není sci fi, ale realita. Recese nerecese, autoprůmysl stále žíví několik stovek tisíc obyvatelstva. V Evropě je systém, který moc nefunguje. Tahat politiku do tohoto webu je hloupost, protože žádný z nás to neovlivní i když by chtěl. Od roku 1789 - (pád Bastily) se to sere v západní Evropě a od roku 1415 v koruně Český - (Hus a jeho jmenovci). Drancování ovšem od dob Husitů pokračuje dál ....
Rozbalit vlákno
0