No, Tvůj návrh není tak daleko od podpory nablblých ekovozítek, které spotřebovaly obrovské fondy EU, jednotlivých zemí i výrobců vozidel a jejich dodavatelů.
Proto jsou nyní výrobci tam kde jsou (až na výjimky) a proto jsou jednotlivé země tam kde jsou.
Na auta se nešahá. Když jsi eurokomisař a myslíš si, že můžeš automobilky dusit do nekonečna, nemůže to jinak dopadnout.
Nyní je nyjvyšší čas přehodnotit priority, nechat automobilky dělat to co umějí, zaměstnat při tom více lidí a neháze klacky pod nohy různými obskurními požadavky. Neutápět miliardy v dotacích hybridů a elektrovehiklů a poskytnout tyto peníze nějakým způsobem (podpora vývoje moderních materiálů, vylepšování spalovacích motorů, DiesOtto) tam, kde to nemá jen teoretickou ale i praktickou úroveň.
To bychom museli opravdu analyzovat jednotlivé země, ne jenom vyzobávat čísla ze dvou měsíců dílčí statistiky - protože prodeje aut jsou jenom obrázkem kousku příslušné národní ekonomiky. Třeba Norsko má dlouhodobě svérázné výsadní postavení v energetických zdrojích - řadu let tlumili těžbu svých zásob ropy a plynu u pobřeží, šetřili si to na horší časy. Elektřinu mají převážně z vodní energie - jak jinak v zemí tisíce vodopádů. Podobně nakládají se svými lesy, šetří si je, rozhodně neprodávají na stojato. Pokud jde o auta, je to další svéráz, protože se orientují na masivní podporu elektromobilů (logicky, viz výše) - na elektromobily poskytují majitelům královské úlevy a zvýhodnění, klasické pohony naopak zatížili pořádnou daní. Takže norský trh není nějaký vzor, který by většina ostatních - jmenovitě Česko - byli schopní efektivně následovat. Tady je k tomu pěkný článek: [odkaz]
No třeba máš pravdu, že tentokrát po šesti letech opakování tahle prognóza "ještě tak rok, a pak se to zlepší" nakonec vyjde (podle pravidla, "když se štěstí udolá,..."). Ale nevypadá to na to ani trochu, naopak Evropa jde pořád víc ke dnu (nejen v autech) - a dělá problémy celému světu. Akorát nevím, co s tímhle mají společného naše parlamentní volby, Česko není hybatel evropského vývoje.
Jak tu říkal před lety zdejší klasik - člověk se má učit jazyky. Mám tady dva texty na dané téma, na kterých se dá výborně potrénovat angličtina. Navíc mají hlavu a patu. První je z Bloombergu: [odkaz] , druhý z Automotive News Europe: [odkaz] . Jako nedělní čtení ještě starší komentář ze Spiegelu (taky anglicky): [odkaz] .
Předpokládám, že voličů Khááárla, respektive lidí s IQ do 50 je v populaci max 20%, takže modří svazáci + sociálně - finanční alchymista Kalousek a jeho parta ve volbách definitivně skončí a nikdo horší na jejich místa přijít nemůže (protože zkrátka nic horšího tady není).
Není možné všechny náklady recese hodit na obyčejné lidi, vše jim zdražovat, strašit a šikanovat je, nafoukaně pohrdat domácím trhem a chválit se za mikro"úspěchy" v mezinárodním obchodě, které nemají praktický význam. Svazákům to nešlape, vládnutí stylem pokus - omyl, poručíme větru dešti, nefunguje. Svazáci to směřují pevně a neomylně někam k Řecku a čím dál rychleji. ČR má v regionu dlouhodobě asi nejhorší hospodářské výsledky a může za to pouze mafie, která se tady dostala k moci.
ale i Indie a Čina.....konec zlatých časů, soudruzi, prostě automobilky maj nadměrný kapacity, tak se budou muset podrbat na hlavě, zavřít pár továren, vyházet 30% zaměstanců, subdodavatelé cca 40% a půjde to zas dál....
Kde je problém???
To že je někde ekonomika živa z výroby aut? No poděkujte soudruhovi Klausovi za úspěšnou privatizaci, poděkujte vytunelovaným podnikům, poděkujte hamižným firmám a podnikatelům co přesunuli v evropě a USA veškerou výroby řady odvětví do asie >:D >:D >:D >:D
Volně přeloženo firmy okradou výrobky co můžou, protože přiblbej zákazník, zejména česka kupuje jen to co je v akci a nejlevnější, z 35% že na nic lepšího nemá, protože má sotva co do pusy, ze zbytku že je to levný a je toho hodně mámo.
A aby to firma mohla dát levný, musí to vrobit pomalu v Burikna Faso a z nejhrošího dostupnýho šuvixu kterej se do toho dá sehnat.
Kamarádka co dělá v laborce testovala Actimel a jogurty Danone. Nooo prej větší humus neviděla.
O tom jak umí němci šetři v autombilovým průmyslu se přesvědčili klucí u chrysleru. Výstupní kontrola v roce 1998 před fůzí: 8 lidí.
2005: 2 lidi.
Interiéry v roce 1998 a 2005.
Daimler kupoval v roce 1998 firmu v zisku, o pár let prodával Cerberusu firmu ve ztrátě.
Vytunelovaný český firmy sou k pláči.....
A hamižný podnikatlele už mohnde převálcovali asiati s vlastními produkty a je jen otázka času kdy je přválcují i v dalších odvětvích
Je to tak. Politika restrikcí vede a vždy vedla ke krizím. Je nutné snížit náklady na fungování států i celé EU. Přestat vyhazovat miliardy eur za nesmyslné projekty bez přínosu, jako jsou třeba masivní dotace do předražených FW elektráren, elektromobilů, biopaliv. Vyházet úředníky, zjednodušit administrativu všeho. Jenomže to se nikdy nestane, kapři si sami rybník nevypustí. Takže budeme svědky růstu daní, vzniku nových daní, vzniku nových úřadů, které na nové daně budou dohlížet, růstu podpor a dotací, vymýšlení dalších nesmyslných omezení. Pořád více lidem se nebude vyplácet pracovat a v restrikcemi seškrcené společnosti práce ani nebude, protože se přesune do míst s větší svobodou. Prosperovat budou jen firmy navázané na tučné státní zakázky. Buď něco uděláme včas, nebo dopadneme na úplné dno, kdy ztratíme veškerou svobodu, veškerá práva a staneme se opět zadluženými nevolníky zdaněnými na kost. Když nic neuděláme, je to naše jediná reálná budoucnost. Pouze není jisté jak rychle bude rozklad Evropy postupovat a za jakou dobu tento neradostný konec přijde.
Stačí se podívat a zamyslet nad převažujícím způsobem myšlení vlád zemí EU, a vůbec se nedivím, že zde právě trh s auty jde do háje mnohem rychleji, než třeba v komunistické Číně, nebo i Spojených státech, které jinak v posledních letech poněkud ztratily dech.
Ovšem způsob, který známe tu z Evropy, je natolik demotivující pro všechny schopné i méně schopné, že to dopadá přesně podle mých očekávání, a mám obavy, že jsme ještě zdaleka nepadli na dno. Myslet si, že na to má zásadní vliv ČSSD nebo ODS, je nesmysl. Má na to vliv způsob myšlení, který evropský politický systém vnutil do myslí většiny, a který prostě nemůže dlouhodobě fungovat. Viz systémy nepohody, aneb oslabování slabých - pro ty, co se zajímají. Kdo nesouhlasí nebo se nezajímá, je to jeho volba, nemám důvod svůj postoj dále obhajovat, Ovšem žebráka tím, že ho místo toho, abyste jej motivovali k nějakému výkonu či zdokonalení se, budete jen krmit penězi, naučíte akorát lépe žebrat, a nic víc. A na tomto a podobném principu dnes bohužel funguje celá Evropa, a je úplně jedno zda si dají nálepku levice či pravice. Těch fakt schopných je jako šafránu a ti si auta kupují, leč nedělají NUMBERS. A ti, co by měli dělat NUMBERS prodejů, bohužel na tento EU systém doplácejí nejvíce :-( .
Úplně souhlasím. Takto řečeno je to na obecné rovině evropského uvažování, budu-li přízemní, o nákupu rozhoduje ideálně nabídka a poptávka. Domnívám se, že nakupující více váží, zda si pořídí nový automobil, který velmi rychle ztrácí hodnotu. Kupující tedy čekají na akce, slevy, nebo kupují ojetá auta. Problém je, že automobilky chtějí stále více vydělávat a šetření na materiálech a ve výrobě už nedohání jejich vysněné mety v ziscích. Ceny za konečný výrobek jsou ale neudržitelné, co s tím? Přesunovat výrobu pomalu není kam, pracovníci chtějí své platy a svojí pracovní dobu. I na trhu aut jsou vidět rozevírající se nůžky mezi bohatými a chudými - prodeje Porsche a BMW se drží, nemluvě např. o různých supersportech. Celkově je situace nepřehledná a zasahuje tam více vlivů. Možná se dočkáme toho, že auto bude luxusní majetek (hlavně co se týká nákladů na provoz, kvůli všem zdaněním) a lidé si raději budou auto pronajímat, než kupovat.
se vyrobilo a smontovalo o 5% více aut, než v roce 2011. Čína jede a mohutně dotahuje svět. Za 10 let bude čínská produkce kvalitivně srovnatelná např. s VW. To není sci fi, ale realita. Recese nerecese, autoprůmysl stále žíví několik stovek tisíc obyvatelstva. V Evropě je systém, který moc nefunguje. Tahat politiku do tohoto webu je hloupost, protože žádný z nás to neovlivní i když by chtěl. Od roku 1789 - (pád Bastily) se to sere v západní Evropě a od roku 1415 v koruně Český - (Hus a jeho jmenovci). Drancování ovšem od dob Husitů pokračuje dál ....