20.1. 2015

Trh s autodíly do roku 2020 vzroste o 125 miliard eur

 

větový trh s automobilovými součástkami se do roku 2020 proti loňsku zvýší o 125 miliard na 800 miliard eur (22,3 bilionu Kč). Loni průměrná zisková marže dosáhla rekordních 7,5 procenta. Klíčovými faktory růstu byly především meziroční růst automobilové produkce a vysoká míra využití výrobních kapacit na straně dodavatelů. Vyplývá to ze studie společností Roland Berger Strategy Consultants a Lazard.

Automobiloví dodavatelé v Česku jsou z velké části vlastněni globálními německými dodavatelskými skupinami. Na budoucí výhled již začíná mít vliv rostoucí nejistota především v německém průmyslu.

"Kromě toho nesmíme zapomenout na výrazný pokles ruského automobilového trhu, na který je český dodavatelský trh taktéž napojen skrze výrobce automobilů ve střední Evropě. Vysoká míra nejistoty ohledně budoucího vývoje tohoto trhu má za následek relativně konzervativní plány českých dodavatelů pro příští roky," uvedl Jan Sklenář z české pobočky Roland Berger.

Přestože v globálním měřítku byl loňský rok jeden z nejúspěšnějších, výkonnost jednotlivých skupin dodavatelů se výrazně liší. Například dodavatelé ze zemí NAFTA dosahují v průměru o jeden procentní bod vyšší ziskovosti než dodavatelé z evropských zemí. Velcí globální hráči dosahují nadprůměrně vysokých marží kolem osmi procent, zatímco ziskovost menších firem je spíše podprůměrná.

Výrobci zaměřující se na pohonné ústrojí a pneumatiky dosahují v rámci dodavatelské sítě ziskovosti přes osm procent. To je nejvíce ze všech segmentů, zatímco dodavatelé interiérových dílů se musí spokojit s průměrnou marží pět až šest procent.

"Nejdůležitější je schopnost neustále inovovat, a to platí napříč všemi produktovými segmenty. Dodavatelé nabízející inovativní produkty dosahují v průměru o dva procentní body vyšší marže než jejich procesně orientovaní konkurenti," uvedl šéf pražské kanceláře Roland Berger Roland Zsilinszky.

V příštích letech ale vyšší míra tržní volatility zapříčiní zpomalení růstu. Počty prodaných vozidel v Evropě s nejvyšší pravděpodobností zůstanou na současné úrovni a v zemích NAFTA se očekává pouze mírný růst. V některých zemích, například Japonsku, se spíše odhaduje pokles objemu prodaných vozidel. Růstový potenciál tak zůstává na trzích jako Brazílie či Indie, které by se po složitých letech 2013 a 2014 mohly vrátit zpět k výraznému růstu. Hlavním motorem růstu dále zůstává Čína, jejíž automobilový trh bude i v příštích dvou letech růst meziročně o zhruba šest až osm procent.

ČTK

 









 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…