Krize ruského trhu s novými automobily zřejmě nedosáhla ještě svého dna. Propad se od začátku roku neustále prohlubuje, v červenci se prodalo o 58 % méně aut než před rokem, zatímco červen v meziročním srovnání znamenal -56 %.
propad ruského trhu je extrémní, ale v Evropě by to asi nevypadalo jinak kdyby nebyl trh uměle tlačen šrotovným a to hlavně v Německu, kde byl opravdu extra vysoký příspěvek a lidé šrotovali i auta v perfektním stavu. Uvidíme jak budou vypadat prodeje v Evropě až se ve všech státech šrotovné vyčerpá a trh už nebude deformovaný.
Na domacim trhu si Skoda nechala za poslednich par let zmizet pod rukama desitky procent trhu s tim, ze hlavni snahou je expanze na zahranicni "perspektivni" trhy, kde ten Rusky je jeden z hlavnich cilu snazeni. Vysledek? Zatimco cesky trh i v dobe krize nejvyse lehce stagnuje, rusky se propada o desitky procent. V celem obrovskem Rusku se proda mene Skod nez v malicke CR. A ten rozdil se ted jeste zvetsuje. Ukazuje se, ze ani pomazane hlavy superodborniku v automobilkach nemaji vzdy pravdu a podcenovat maly domaci trh, pripadne si z domacich zakazniku delat dojnou kravu spatnou cenovou politikou, se nevyplaci.
Či to nebude tak trochu dané aj zložením ruskej klientely. Tí, čo si žijú na úrovni, si kupujú bavoráky a mercedesy, nejaká Škoda im je fuk. Tí, čo by mohli kupovať škodovky, sú v kríze asi opatrnejší, a nekúpia nič, alebo možno z nutnosti jazdenku či Ladu. Tí, čo by boli vďační aj za tú Ladu, budú drať ďalej svojho 30-ročného Moskviča a na nové auto radšej zabudnú. Tým pádom je veľký prepad predaja logický.
S poslednou vetou súhlasím. Ústretovejšou cenovou politikou aspoň na domácom trhu by sa Škoda podstatne viac udomácnila v našich garážach, a oveľa väčšia skupina ľudí ako dnes by o inej značke ani neuvažovala.
Nevim, cim je to dane. Natolik rusky trh neznam. Mne jde spise o spatna dlouhodoba rozhodnuti sefu automobilek. Je priznacne, a nejenom pro Skodu, ze vysponovat momentalni zisk je pro managery daleko dulezitejsi nez dlouhodoba stabilita firmy. Neprojevuje se to jenom jako v tomto pripade preferovanim "rustovych" trhu (coz jak se ukazuje ne vzdy vyjde) pred dlouhodobe stabilnimi. Projevuje se to i nechuti k novym technologiim a jejich odsouvanim "nekam do budoucna". Proste vsechno co muze dnes prinest zisk je preferovano a pojistky do budoucna, jako pece o stabilni trhy nebo priprava alternativ pro reseni problemu blizke budoucnosti je ignorovano.
Na druhú stranu ak niekto plánuje dlhodobo s úmyslom pevnejšie sa usadiť na trhu (napríklad na českom a slovenskom), a hlboko sa vryť do myslí ľudí, tak je obviňovaný z nekvality a neserióznosti a "z podbízení se nízkou cenou". (Sorry, k slovu "podbízení" ma nenapadol výstižný slovenský ekvivalent).
tak to je pořádný propad a nechapu proč nekupují rači lepší auta třeba lada se pořád drží což se docela divím,prtože jediná lada kalina se na něco hodí jinak nic moc,lidi nemají asi peníze.
Libi se mi, zes nasel souvislost mezi "poradnym propadem" a tim, ze "lidi nemaji asi penize." A dokonce jsi s takovym nazorem ochoten jit s kuzi na trh, a to se ceni.