Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tři motory pro BMW X3

Ondřej Láník
Diskuze (21)
BMW X3 se na českém trhu nabízí již se třemi verzemi motorů. Nejlevnější z nich je za 1.279.000,- Kč.

BMW X3 se na českém trhu nabízí již se třemi verzemi motorů. Nejlevnější z nich je za 1.279.000,- Kč.

Nový motor 2.5 pro BMW X3 patří stejně jako verze 3.0 mezi řadové šestiválcové benzinové motory, které jsou zárukou velké síly, výborného zátahu a kultivovanosti chodu. Díky zdvojenému variabilnímu řízení vačkového hřídele VANOS nabízejí vysoký točivý moment již při nízkých otáčkách.

BMW X3 s motorem 2.5 se může pochlubit výkonem 141 kW , top-varianta s benzínovým třílitrem nabízí výkon 170 kW. Výkon třílitrového dieselového motoru dosahuje 150 kW.

S motorem 2.5 zrychlí BMW X3 z nuly na 100 km/h za 8,9 s a dosáhne maximální rychlosti 208 km/h. S benzínovým třílitrem zvládne tento vůz spurt na 100 km/h za 7,8 sekund a maximálně dosáhne rychlosti 210 km/h (se sportovním paketem až 224 km/h). A konečně s dieselovým třílitrovým motorem stačí BMW X3 na rozjetí k hranici 100 km/h 7,9 sekund a maximální rychlost je 210 km/h (218 km/h se sportovním paketem).

Ve výbavě BMW X3 nechybí řada technických inovativních prvků. Za dobrou jízdní dynamikou a trakcí vozu za všech podmínek na silnici i v terénu stojí systém pohonu všech kol xDrive. Výbava každého vozu zahrnuje dále ADB-X (Automatic Differential Brake), dynamickou kontrolu stability DSC včetně dynamického řízení brzd DBC a systém Hill Descent Control (HDC) pro kontrolovanou jízdu z prudkého svahu. V příplatkové výbavě se objevují mimo jiné adaptivní hlavní světlomety, které se automaticky natáčejí při průjezdu zatáčkou.

Jak vlastně funguje systém xDrive, který dělá z BMW X3 vůz s výbornými jízdními vlastnostmi na silnici i v terénu? Pohon obsahuje diferenciální převod, který řídí inteligentní elektronika. Lamelová spojka rozděluje proměnlivě a plynule hnací sílu mezi přední a zadní nápravu – optimálně podle jízdní situace. Má-li se na přední nápravu přenést více točivého momentu, otočí elektromotor křivkovou destičkou v diferenciálním převodu. Prostřednictvím pákového mechanismu se lamelová spojka sepne a článkový řetěz přenese požadovaný hnací moment na přední nápravu – během několika milisekund.

Díky proměnnému rozdělení hnací síly je samoříditelnost kladně ovlivněna již v prvopočátku. Má-li vozidlo sklon k nedotáčivosti, sníží xDrive hnací moment vpředu a zlepší ovladatelnost vozu. Například při přetáčivosti převede xDrive hnací moment dopředu, a přispěje tak ke stabilitě vozidla. Pohybuje-li se BMW X3 na silnici s proměnlivými vlastnostmi, například na sněhu a ledu, přenese xDrive hnací moment vždy na nápravu s lepší přilnavostí.

Test BMW X3 3.0d najdete v magazínu.





reklamní sdělení:

… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.

Ondřej Láník
Diskuze (21)