Tříkolový koncept Alé z Kanady jezdí za 2,6 l/100 km
Vývojářská dílna Fuel Vapor Technologies představuje svůj vůbec první prototyp. Ale má co nabídnout. Poměrně unikátní je totiž tzv. „vapor system,“ což je systém spalování „plynného“ benzinu. Běžné motory spalují směs vzduchu a benzínu v poměru 14,7:1 (14,7 dílů vzduchu na 1 díl benzinu), ovšem motor Alé dokáže spalovat směs v poměru 20:1 bez ztrát výkonu. Výsledkem je pak nízká spotřeba a 30% redukce emisí CO2.
Konstrukce vozu vychází z tříkolové konfigurace – dvě přední poháněná kola a jedno zadní. Přední ovládaná náprava je konstrukčně převzata z Porsche 911, pružící prvky jsou pro změnu z Hondy CRX. Zadní kolo je zavěšeno na jednostranném kyvném rameně s jedním centrálním pružícím prvkem. Všechna tři kola jsou obuta do osmnáctipalcových pneumatik.
Dvoumístná, 4,4 m dlouhá karoserie vyrobená z kompozitních materiálů, je navržena se snahou co nejvíce snížit odpor vzduchu. Celkové uspořádání a rozložení prvků vozu umožňuje projíždět zatáčky s odstředivým přetížením až 1,7 g.
Provozní vlastnosti nabývají díky konstrukčním předpokladům výborných hodnot. Přeplňovaný motor Honda o objemu 1,5 l s proměnným časováním ventilů VTEC vybavený speciální řídící jednotkou schopnou připravit specifickou směs paliva dosahuje maximálního výkonu 134 kW. Vůz pak díky nízké hmotnosti 635 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 5 s a dosahuje rychlosti 225 km/h (elektronicky omezena). I přes sportovní výkony činí spotřeba velice nízkých 2,6 l/100 km. Při objemu nádrže 38 l tedy vůz dosahuje dojezdu přes 1400 km.
Výrobce právě teď hledá investory, aby se mohlo přejít k sériové výrobě. Předpokládá se, že by to mělo být do roku 2008. Vůz Alé se také zúčastní soutěže Automotive X-prize, kde vítězí automobil s nejefektivnějším provozem, což by v případě úspěchu mohlo investory přitáhnout.