Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trolejbusy Škoda Electric pro Ostravu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Škoda Electric dodává do Ostravy celkem dvanáct moderních nízkopodlažních trolejbusů, zastupujících její modely 26 Tr a 27 Tr.

Plzeňská společnost Škoda Electric dodá pro Dopravní podnik Ostrava celkem deset dvanáctimetrových vozidel typu Škoda 26 Tr a dva osmnáctimetrové kloubové trolejbusy typu Škoda 27 Tr.

První vozidla z dodávky v celkové hodnotě více než 160 milionů korun zamířila již koncem loňského roku. Poslední dvounápravové trolejbusy pak mají být dodány letos v únory a kloubová vozidla budou předána v březnu.

Cestující v Ostravě se mohou těšit na komfortní vozidla, která budou vybavena výkonnou klimatizaci a vytápěním, stejně jako přehledným informačním systémem. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku.

Dvounápravové trolejbusy Škoda 26 Tr využívají karoserie polských autobusů Solaris řady Urbino. Vozidla s celkovou délkou 12.000 mm šířkou 2550 mm a výškou 3450 mm disponují maximální kapacitou 102 cestujících. Pohonnou jednotkou je zde elektromotor o výkonu 160 kW a maximální rychlost je 65 km/h.

Nízkopodlažní kloubové trolejbusy Škoda 27 Tr rovněž využívají karoserie polských autobusů Solaris řady Urbino. Vozidla s celkovou délkou 18.000 m šířkou 2550 mm a výškou 3450 mm disponují maximální kapacitou 167 cestujících. K pohonu slouží elektromotor o výkonu 240 kW a udávána je maximální rychlost 65 km/h.

Vozidla typu 26 Tr budou vybavena trakčními bateriemi, umožňujícími provoz mimo trolejové vedení, zatímco trolejbusy typu 27 Tr budou disponovat tzv. superkapacitory.

Aktuální dodávka trolejbusů pro Ostravu navazuje na zatím poslední obdobný kontrakt z roku 2015, kdy Škoda Electric dodala tamnímu dopravnímu podniku 12 vozidel typů 26Tr a 27Tr.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)