Šéfové automobilek: Na elektromobily nesázíme, děláme je „pro jistotu“

Šéfové automobilek: Na elektromobily nesázíme, děláme je „pro jistotu“

 

Tržní podíl elektromobilů a hybridů bude i za třináct let jednociferný, naznačuje průzkum mezi manažery.

Vysocí vedoucí představitelé největších výrobců automobilů nespatřují v elektromobilech příliš velký tržní potenciál. Dvě třetiny z manažerů oslovených americkou konzultantskou společností KPMG LLC nevěří, že elektrifikované a částečně elektrifikované automobily (včetně hybridů!) získají do roku 2025 vyšší tržní podíl než šest procent.

Zjištění, že většina dotazovaných šéfů přesto očekává další navyšování investic do technologií elektrického pohonu, je rozporné pouze zdánlivě. Automobilky utrácejí peníze za vývoj elektromobilů a hybridů jednoduše proto, aby je případný neočekávaný nárůst poptávky nezastihl nepřipravené. „Říkají tím, že zatím nevědí, která technologie pohonu automobilů se v budoucnu prosadí; investují tedy do všech a nechají trh, ať se rozhodne,“ cituje list Automotive News analytika G. Silberga z KPMG.

V rámci každoročního průzkumu mínění vysokých vedoucích pracovníků z automobilového průmyslu letos společnost KMPG zařadila otázky na téma elektromobilů vůbec poprvé. Osmdesát jedna procent ze dvou set oslovených manažerů očekává nárůst investic do zařízení uchovávajících elektrickou energii, tedy zejména do akumulátorů. Ještě o čtyři procenta více pak předpokládá, že automobilový průmysl jako celek pošle více finančních zdrojů do vývoje a výroby elektromotorů.

Výsledky průzkumu KMPG víceméně souhlasí s dřívějšími studiemi na téma tržního podílu elektromobilů. Například dle studie EUROTAX 2010 se budou roční prodeje elektromobilů v Německu v roce 2010 pohybovat v rozmezí 250 000 až 375 000 vozů. To by znamenalo tržní podíl pouhých 10 procent. I při započítání hybridních automobilů (cca 200 000) tak budou vozidla poháněná výlučně spalovacím motorem představovat i na konci této dekády asi 80 procent německého trhu. Ten ovšem patří k nejvyspělejším na světě...

Do nejisté budoucnosti elektromobilů však čile investuje nejen automobilový průmysl. Tuzemský energetický gigant ČEZ provozuje testovací flotilu elektrifikovaných vozů Fiat Fiorino a ve spolupráci s různými partnery začíná budovat síť dobíjecích stanic, kterých by do konce roku 2013 měly být v provozu už na dvě stovky. Další dobíjecí stanice provozuje společnost PRE.

Spolupracujeme s TipCars.com
Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud

Podnikatel Petr Sisák neuspěl s ústavní stížností, která…

Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu

Českou skupinu zabývající se odchodem Velké Británie z…

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první ultrazvuk, chlubila se

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první…

Míša Muzikářová je pohřešovaná již od 11. ledna. Policie stále nemá žádné stopy, které by vedly k jejímu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…