Šéfové automobilek: Na elektromobily nesázíme, děláme je „pro jistotu“

Šéfové automobilek: Na elektromobily nesázíme, děláme je „pro jistotu“

 

Tržní podíl elektromobilů a hybridů bude i za třináct let jednociferný, naznačuje průzkum mezi manažery.

Vysocí vedoucí představitelé největších výrobců automobilů nespatřují v elektromobilech příliš velký tržní potenciál. Dvě třetiny z manažerů oslovených americkou konzultantskou společností KPMG LLC nevěří, že elektrifikované a částečně elektrifikované automobily (včetně hybridů!) získají do roku 2025 vyšší tržní podíl než šest procent.

Zjištění, že většina dotazovaných šéfů přesto očekává další navyšování investic do technologií elektrického pohonu, je rozporné pouze zdánlivě. Automobilky utrácejí peníze za vývoj elektromobilů a hybridů jednoduše proto, aby je případný neočekávaný nárůst poptávky nezastihl nepřipravené. „Říkají tím, že zatím nevědí, která technologie pohonu automobilů se v budoucnu prosadí; investují tedy do všech a nechají trh, ať se rozhodne,“ cituje list Automotive News analytika G. Silberga z KPMG.

V rámci každoročního průzkumu mínění vysokých vedoucích pracovníků z automobilového průmyslu letos společnost KMPG zařadila otázky na téma elektromobilů vůbec poprvé. Osmdesát jedna procent ze dvou set oslovených manažerů očekává nárůst investic do zařízení uchovávajících elektrickou energii, tedy zejména do akumulátorů. Ještě o čtyři procenta více pak předpokládá, že automobilový průmysl jako celek pošle více finančních zdrojů do vývoje a výroby elektromotorů.

Výsledky průzkumu KMPG víceméně souhlasí s dřívějšími studiemi na téma tržního podílu elektromobilů. Například dle studie EUROTAX 2010 se budou roční prodeje elektromobilů v Německu v roce 2010 pohybovat v rozmezí 250 000 až 375 000 vozů. To by znamenalo tržní podíl pouhých 10 procent. I při započítání hybridních automobilů (cca 200 000) tak budou vozidla poháněná výlučně spalovacím motorem představovat i na konci této dekády asi 80 procent německého trhu. Ten ovšem patří k nejvyspělejším na světě...

Do nejisté budoucnosti elektromobilů však čile investuje nejen automobilový průmysl. Tuzemský energetický gigant ČEZ provozuje testovací flotilu elektrifikovaných vozů Fiat Fiorino a ve spolupráci s různými partnery začíná budovat síť dobíjecích stanic, kterých by do konce roku 2013 měly být v provozu už na dvě stovky. Další dobíjecí stanice provozuje společnost PRE.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 





 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…