Diskuse

Tuhle Škodu Favorit na silnici neuvidíte. Co je na ní zvláštního?

29.9.2017

Stříbrně lakovaný Favorit aktuálně vystavený v mladoboleslavském muzeu Škoda vypadá na první pohled zcela běžně. Na ten druhý už je ale jasné, že je to unikát.

 

  • 22 Reagovat !

    foto wladyk

    wladyk 29.09.  19:34

    Spec. kola?

    "Speciální kola" opravdu nevidím. Jsou tam běžné plecháče a na nich poklice. Mimochodem velmi ošklivé. :no:
  • 100 Reagovat !

    foto pepeechose

    pepeechose 29.09.  20:07

    * videa

    spouští se aniž bych na ně kliknul, to je naschvál? To mám mít defaultně vypnutej zvuk na ntb? To radši defaultně přestanu navštěvovat tuhle stránku
  • 40 Reagovat !

    foto Johny-HD

    Johny HD 29.09.  20:27

    Kola a tak vůbec design

    Nejdříve kola. Původně takhle měly vypadat Bertonem navržené hliníkáče, jenže v testech praskaly, takže tento design převzaly tyto běžné umělohmotné kryty kol, jenž mimochodem byly běžně v prodeji, já je měl na Fáčku také. Co se týče hranatých mlhovek, tyhle byly přece standartní ve výbavě LS. Jinak design interiéru když viděli konstruktéři a hlavně odpovědní papaláši z dodavatelských firem i ze Škodovky, rovnou to odpískali, že tohle vyrobit nedokážou nebo že na to nemají kapacity (klasický výrobní alibismus a neschopnost tehdejšího komoušského centrálního plánování), takže design si vzala do parády a zjednodušila (i výrobně zlevnila) dle tehdejších socialistických výrobních možností konstrukční kancelář v Kvasinách, nakonec pak Fáčko uvnitř vypadalo, jak ho všichni známe.
    • 03 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 29.09.  20:46

      « Re: Kola a tak vůbec design

      Ještě že tak, protože tato prototypová přístrojová deska byla fakt ošklivá. A ty puklice zrovna tak! ;-)
      On ten sériový interiér Fáčka nebyl zase tak hrozný - třeba přístrojový štít byl vysloveně elegantní a původní verze LS v hnědobéžovém provedení byla fakt pěkná. (i když se taky musela spokojit s rovnými výplněmi dveří) :-) :yes:
      • 30 Reagovat !

        foto euro89

        euro89 29.09.  21:47

        « Re: Re: Kola a tak vůbec design

        Me ta pristrojovka prijde zajimava a jednoznacne mi pripomina Citroeny. Coz by ostatne davalo i smysl, protoze jen tri roky pred timhle prototypem navrhnul Bertone BX, jehoz puvodni predfaceliftova palubni deska vypadala podobne.
        Kazdopadne Favorit mohl byt opravdu peknym autem, kdyby se na nem v kazdem ohledu tak strasne moc nesetrilo.
        • 40 Reagovat !

          foto KubikCv

          KubikCv 29.09.  22:52

          « Re: Re: Re: Kola a tak vůbec design

          Ono se nešetřilo...ale co by sakra v tý době v ČSSR měl člověk chtít? Podívej se jak vypadaly výplně dvěří tehdejších embéček...jak vypadaly přední světla..jaký složení měly plasty a PUR výplně. To si myslíš,že jako mávnutím kouzelnýho proutku tehdejší fabrika,případně dodavatelé dokázali udělat něco srovnatelnýho se západem? Pan Hrdlička dokázal doslova z "exkrementu" uplést bič a až teprve s příchodem VW se Favorit přiblížil jeho původní vizi (třeba tvarovaný výplně dveří). P. Hrdlička prostě vyje*al se zkostnatělým aparátem podobně jako Čuba...
  • 21 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 29.09.  20:40

    Na inom servri

    sa zase píše, že to je len maketa v skutočnej veľkosti, ktorú postavili priamo u Bertoneho. Takže nazvať to prvým Favoritom chce dosť odvahy. Ak by to bol prvý prototyp, tak nepoviem ani popel.
    • 20 Reagovat !

      foto Johny-HD

      Johny HD 29.09.  20:47

      « Re: Na inom servri

      První maketa byla ze dřeva a sádry v měřítku 1:1, interiér byl též dřevěný, jen sedadla látková. Maketa pochopitelně neměla motor a nebyla pohyblivá, neměla otáčející se kola.
      • 20 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 29.09.  23:34

        « Re: Re: Na inom servri

        Omyl, první maketa ve skutečné velikosti vůbec interiér neměla, jen kouřová skla, za kterými byla na jejich spodní úrovni černá plocha, ze které vystupovala pouze čtveřice rámových opěrek hlavy.
  • 11 Reagovat !

    foto Johny-HD

    Johny HD 29.09.  20:43

    Ještě k mlhovkám

    Spodní mlhovky měly paraboly snadno výměnné za shodné, ale dálkové, určené do masky chladiče. Sám jsem přes zimu měl mlhovky a na léto si je přehodil za dálkové. K tomu jsem měl právě i horní masku s dálkovými, spínanými spolu s dálkami v hlavních světlech. Spodní byly spínané mlhovkovým spínačem nezávisle, při použití všech 6 najednou bylo před autem jak ve dne.
  • 30 Reagovat !

    foto undatra

    undatra 29.09.  21:35

    Favorit

    I když byla spuštěna časopisem Svět motorů kampaň na výběr názvu auta ,kdosi rozhodl o jménu FAVORIT ,jež evokovalo spíše jízdní kolo .Přesto pro čecháčského soudruha bylo toto auto jako z jiného světa .Jelo i do kopce s pětkou , v zimě startovalo a topilo a kufr se otevřel jednou rukou .Rádio hrálo a bylo slyšet a třeba pračku si každý přivezl sám .Já měl Favorita v tehdejší plné náloži a přesedl z udýchané stopětky .Kurňa , měl jsem otáčkoměr , cyklovač s pamětí ,vikýř jež v horku dobře větral a kufr byl celočalouněný ,mohl jsem tam dát potraviny i oděv .Dnešní autíčka jsou nesrovnatelná ,ale po létech půstu aut s motorem vpředu se může můj příspěvek zdát dětinský .
    • 01 Reagovat !

      foto wladyk

      wladyk 29.09.  23:10

      « Re: Favorit

      Že by Favorit zrovna topil se nedá říci. Později se to trochu zlepšilo, když dávali kohout topení s větším průtokem. Když bylo hodně pod nulou tak buď mrzli nohy nebo okno. Oboje to nestíhalo, takže jsme to během jízdy střídavě přepínali.
    • 01 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 29.09.  23:36

      « Re: Favorit

      Celkem bych souhlasil, až na to, že jedlo na pětku i do kopce. U původní verze 136 s nemyslně dlouhým stálým převodem byl totiž pravý opak pravdou, bohužel... :-O
      • 00 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 30.09.  10:04

        « Re: Re: Favorit

        Jedlo na pětku i do kopce? A čo jedlo? Teda okrem benzínu?
      • 00 Reagovat !

        foto Johny-HD

        Johny HD 01.10.  00:04

        « Re: Re: Favorit

        136 (a později i 135) měly původní delší stálý převod 3,99. 136 s tím jela v poho, pro 135 už byly kopce prekérka, hlavně při naložení. Já měl jednu z posledních karburátorových 135 LS už s převodem 4,22 (původně jen pro Formany a pickupy) a s tím už lítala i 135. S topením nikdy problém nebyl, jen za velmi tuhých mrazů (-15 a méně) jsem si zakryl horní mřížky kartonem a nechal jen spodní pod nárazníkem, hlavně ale kvůli tomu, aby se motor co nejrychleji ohřál a vypnul se při 60 st. automatický sytič. Voda se pak držela cca na 85 st. (standart byl 80) a topilo to málem jak Moskvič :-P >:D Pamatuji i na poslední únorové ráno r.1997, kdy bylo -30 a po celonočním stání venku Fáčko chytlo bez problémů na druhý pokus, jen první minuty prudil ztuhlý olej a nešlo zařadit, ovšem po čtvrthodině volnoběhu následoval bezproblémový odjezd už s vypnutým sytičem a dokonce mírně vyhřátým autem.
        • 00 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 01.10.  03:09

          « Re: Re: Re: Favorit

          Ty hodnoty stálého převodu máš špatně, 136 jej měla zhjuba 3,85 a nejezdila s ním vůbec "v poho", ale spíš "naho". Sami jsme ji měli a do táhlejšího kopce či při silnějším protivětru ta pětka byla téměř nepoužitelná. Nejhorší ovšem bylo, že takto extrémně dlouhé převody způsobovaly klepání motoru (samozřejmě jsme přitom tankovali Super 96 a marně se to snažili odstranit seřizováním předstihu apod.).Poté, co jsme si do naší 136 nechali nainstalovat převod 4,16 bylo to auto jako polité živou vodou, klepání motoru okamžitě ustalo a spotřeba klesla, protože z pětky se stala běžně použitelná rychlost. :-) :yes:
  • 23 Reagovat !

    foto chytrak1

    chytrak1 29.09.  22:01

    Bertoneho BX 2

    Je třeba říct ze bertone evidentně recykloval myšlenku s níž stvořil citroen bx. Kola a Interier hovoří jasně. [odkaz]
    [odkaz]

    Stejně tak původní navrh přídě s menšími blinkry jdoucími do boku je jasný recyklat. Jen ty prvky moderní socialistická produkce nebyla schopna adekvátně vyrobit na rozdíl od upadajících kapitalistu.
    Za mne škoda, zejména dvoubarevný nárazníky a navržené výplně dveří byly věci které auto velmi zkraslovali.

    • 30 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 29.09.  23:40

      « Re: Bertoneho BX 2

      Tomu se neříká recyklát, ale jednotký rukopis mistra. Stačí, když si Fávo srovnáš nejen s BX, ale taky se ZX a XM nebo třeba Alfou 90. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Frantizsekk

    Frantizsekk 30.09.  14:15

    No ty blaho

    S tim videem jste si museli dat hodne prace, tolik krasnych profi zaberu, a jak detailni to bylo. A ta delka, ja jsem se uplne nabazil. Dneska jste mi to nandali.
  • 00 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 30.09.  20:03

    El. okna

    Docela by mě zajímalo,jestli ty el. okna u prototypu opravdu fungovaly a jestli i ty budíky a ovládání bylo funkční.... Takovej videotest s panem Vaculíkem by nebyl špatnej :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Děsivé video: Kluk v Brně přebíhal před tramvají! Ta ho smetla!

Děsivé video: Kluk v Brně přebíhal před tramvají! Ta…

Děsivou srážku dítěte a několikatunové tramvaje zachytila v Brně kamera z protější soupravy. Kluk se bezhlavě…

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už se přes Facebook nepřihlásíte

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už…

Pokud se přihlašujete do Skypu skrze účet na Facebooku, novinka Microsoftu vás nepotěší. Od ledna příštího roku…

 

iSport.cz

Knockout roku! Moraesovi stačilo 67 vteřin, svého soupeře uspal kolenem

Knockout roku! Moraesovi stačilo 67 vteřin, svého…

Za poslední měsíc si připsal už druhou výhru ve slavné UFC. Ultimátní bojovník Marlon Moraes se však dokázal…

Kdo zaplatí Filla? O teplického tahouna je v lize zájem, na tahu je teď Baník

Kdo zaplatí Filla? O teplického tahouna je v lize…

Otázka za milion, vlastně dva a půl: Kde bude hrát Martin Fillo? Teplice, po podzimu šestý tým HET ligy, mu…

 

Reflex.cz

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Zatímco pozornost světové veřejnosti se soustředila na válku ve Vietnamu, Spojené státy v tichosti bombardovaly…

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Neomarxistická korektnost proniká i do oblastí, kde to opravdu překvapí. Papež František vyzval ke kritické…