Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tuhle Škodu Favorit na silnici neuvidíte. Co je na ní zvláštního?

Stříbrně lakovaný Favorit aktuálně vystavený v mladoboleslavském muzeu Škoda vypadá na první pohled zcela běžně. Na ten druhý už je ale jasné, že je to unikát.
Zpět na článek
29. 9. 2017 19:34
29. 9. 2017 20:07
29. 9. 2017 21:35
29. 9. 2017 23:10
29. 9. 2017 23:36
1. 10. 2017 00:04
1. 10. 2017 03:09
30. 9. 2017 20:03
Avatar - wladyk
29. 9. 2017 19:34
Spec. kola?
"Speciální kola" opravdu nevidím. Jsou tam běžné plecháče a na nich poklice. Mimochodem velmi ošklivé. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wikinko
29. 9. 2017 21:40
Re: Spec. kola?
kurna nie su skarede, mali sme rovnake!
Avatar - pepeechose
29. 9. 2017 20:07
* videa
spouští se aniž bych na ně kliknul, to je naschvál? To mám mít defaultně vypnutej zvuk na ntb? To radši defaultně přestanu navštěvovat tuhle stránku
Rozbalit vlákno
0
29. 9. 2017 20:27
Kola a tak vůbec design
Nejdříve kola. Původně takhle měly vypadat Bertonem navržené hliníkáče, jenže v testech praskaly, takže tento design převzaly tyto běžné umělohmotné kryty kol, jenž mimochodem byly běžně v prodeji, já je měl na Fáčku také. Co se týče hranatých mlhovek, tyhle byly přece standartní ve výbavě LS. Jinak design interiéru když viděli konstruktéři a hlavně odpovědní papaláši z dodavatelských firem i ze Škodovky, rovnou to odpískali, že tohle vyrobit nedokážou nebo že na to nemají kapacity (klasický výrobní alibismus a neschopnost tehdejšího komoušského centrálního plánování), takže design si vzala do parády a zjednodušila (i výrobně zlevnila) dle tehdejších socialistických výrobních možností konstrukční kancelář v Kvasinách, nakonec pak Fáčko uvnitř vypadalo, jak ho všichni známe.
Rozbalit vlákno
3
29. 9. 2017 20:46
Re: Kola a tak vůbec design
Ještě že tak, protože tato prototypová přístrojová deska byla fakt ošklivá. A ty puklice zrovna tak! ;-)
On ten sériový interiér Fáčka nebyl zase tak hrozný - třeba přístrojový štít byl vysloveně elegantní a původní verze LS v hnědobéžovém provedení byla fakt pěkná. (i když se taky musela spokojit s rovnými výplněmi dveří) :-) :yes:
Avatar - euro89
29. 9. 2017 21:47
Re: Kola a tak vůbec design
Me ta pristrojovka prijde zajimava a jednoznacne mi pripomina Citroeny. Coz by ostatne davalo i smysl, protoze jen tri roky pred timhle prototypem navrhnul Bertone BX, jehoz puvodni predfaceliftova palubni deska vypadala podobne.
Kazdopadne Favorit mohl byt opravdu peknym autem, kdyby se na nem v kazdem ohledu tak strasne moc nesetrilo.
Avatar - KubikCv
29. 9. 2017 22:52
Re: Kola a tak vůbec design
Ono se nešetřilo...ale co by sakra v tý době v ČSSR měl člověk chtít? Podívej se jak vypadaly výplně dvěří tehdejších embéček...jak vypadaly přední světla..jaký složení měly plasty a PUR výplně. To si myslíš,že jako mávnutím kouzelnýho proutku tehdejší fabrika,případně dodavatelé dokázali udělat něco srovnatelnýho se západem? Pan Hrdlička dokázal doslova z "exkrementu" uplést bič a až teprve s příchodem VW se Favorit přiblížil jeho původní vizi (třeba tvarovaný výplně dveří). P. Hrdlička prostě vyje*al se zkostnatělým aparátem podobně jako Čuba...
Avatar - wakantanka
29. 9. 2017 20:40
Na inom servri
sa zase píše, že to je len maketa v skutočnej veľkosti, ktorú postavili priamo u Bertoneho. Takže nazvať to prvým Favoritom chce dosť odvahy. Ak by to bol prvý prototyp, tak nepoviem ani popel.
Rozbalit vlákno
2
29. 9. 2017 20:47
Re: Na inom servri
První maketa byla ze dřeva a sádry v měřítku 1:1, interiér byl též dřevěný, jen sedadla látková. Maketa pochopitelně neměla motor a nebyla pohyblivá, neměla otáčející se kola.
29. 9. 2017 23:34
Re: Na inom servri
Omyl, první maketa ve skutečné velikosti vůbec interiér neměla, jen kouřová skla, za kterými byla na jejich spodní úrovni černá plocha, ze které vystupovala pouze čtveřice rámových opěrek hlavy.
29. 9. 2017 20:43
Ještě k mlhovkám
Spodní mlhovky měly paraboly snadno výměnné za shodné, ale dálkové, určené do masky chladiče. Sám jsem přes zimu měl mlhovky a na léto si je přehodil za dálkové. K tomu jsem měl právě i horní masku s dálkovými, spínanými spolu s dálkami v hlavních světlech. Spodní byly spínané mlhovkovým spínačem nezávisle, při použití všech 6 najednou bylo před autem jak ve dne.
Rozbalit vlákno
0
29. 9. 2017 21:35
Favorit
I když byla spuštěna časopisem Svět motorů kampaň na výběr názvu auta ,kdosi rozhodl o jménu FAVORIT ,jež evokovalo spíše jízdní kolo .Přesto pro čecháčského soudruha bylo toto auto jako z jiného světa .Jelo i do kopce s pětkou , v zimě startovalo a topilo a kufr se otevřel jednou rukou .Rádio hrálo a bylo slyšet a třeba pračku si každý přivezl sám .Já měl Favorita v tehdejší plné náloži a přesedl z udýchané stopětky .Kurňa , měl jsem otáčkoměr , cyklovač s pamětí ,vikýř jež v horku dobře větral a kufr byl celočalouněný ,mohl jsem tam dát potraviny i oděv .Dnešní autíčka jsou nesrovnatelná ,ale po létech půstu aut s motorem vpředu se může můj příspěvek zdát dětinský .
Rozbalit vlákno
5
Avatar - wladyk
29. 9. 2017 23:10
Re: Favorit
Že by Favorit zrovna topil se nedá říci. Později se to trochu zlepšilo, když dávali kohout topení s větším průtokem. Když bylo hodně pod nulou tak buď mrzli nohy nebo okno. Oboje to nestíhalo, takže jsme to během jízdy střídavě přepínali.
29. 9. 2017 23:36
Re: Favorit
Celkem bych souhlasil, až na to, že jedlo na pětku i do kopce. U původní verze 136 s nemyslně dlouhým stálým převodem byl totiž pravý opak pravdou, bohužel... :-O
30. 9. 2017 10:04
Re: Favorit
Jedlo na pětku i do kopce? A čo jedlo? Teda okrem benzínu?
1. 10. 2017 00:04
Re: Favorit
136 (a později i 135) měly původní delší stálý převod 3,99. 136 s tím jela v poho, pro 135 už byly kopce prekérka, hlavně při naložení. Já měl jednu z posledních karburátorových 135 LS už s převodem 4,22 (původně jen pro Formany a pickupy) a s tím už lítala i 135. S topením nikdy problém nebyl, jen za velmi tuhých mrazů (-15 a méně) jsem si zakryl horní mřížky kartonem a nechal jen spodní pod nárazníkem, hlavně ale kvůli tomu, aby se motor co nejrychleji ohřál a vypnul se při 60 st. automatický sytič. Voda se pak držela cca na 85 st. (standart byl 80) a topilo to málem jak Moskvič :-P >:D Pamatuji i na poslední únorové ráno r.1997, kdy bylo -30 a po celonočním stání venku Fáčko chytlo bez problémů na druhý pokus, jen první minuty prudil ztuhlý olej a nešlo zařadit, ovšem po čtvrthodině volnoběhu následoval bezproblémový odjezd už s vypnutým sytičem a dokonce mírně vyhřátým autem.
1. 10. 2017 03:09
Re: Favorit
Ty hodnoty stálého převodu máš špatně, 136 jej měla zhjuba 3,85 a nejezdila s ním vůbec "v poho", ale spíš "naho". Sami jsme ji měli a do táhlejšího kopce či při silnějším protivětru ta pětka byla téměř nepoužitelná. Nejhorší ovšem bylo, že takto extrémně dlouhé převody způsobovaly klepání motoru (samozřejmě jsme přitom tankovali Super 96 a marně se to snažili odstranit seřizováním předstihu apod.).Poté, co jsme si do naší 136 nechali nainstalovat převod 4,16 bylo to auto jako polité živou vodou, klepání motoru okamžitě ustalo a spotřeba klesla, protože z pětky se stala běžně použitelná rychlost. :-) :yes:
29. 9. 2017 22:01
Bertoneho BX 2
Je třeba říct ze bertone evidentně recykloval myšlenku s níž stvořil citroen bx. Kola a Interier hovoří jasně. [odkaz]
[odkaz]

Stejně tak původní navrh přídě s menšími blinkry jdoucími do boku je jasný recyklat. Jen ty prvky moderní socialistická produkce nebyla schopna adekvátně vyrobit na rozdíl od upadajících kapitalistu.
Za mne škoda, zejména dvoubarevný nárazníky a navržené výplně dveří byly věci které auto velmi zkraslovali.
Rozbalit vlákno
1
29. 9. 2017 23:40
Re: Bertoneho BX 2
Tomu se neříká recyklát, ale jednotký rukopis mistra. Stačí, když si Fávo srovnáš nejen s BX, ale taky se ZX a XM nebo třeba Alfou 90. ;-)
30. 9. 2017 14:15
No ty blaho
S tim videem jste si museli dat hodne prace, tolik krasnych profi zaberu, a jak detailni to bylo. A ta delka, ja jsem se uplne nabazil. Dneska jste mi to nandali.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - aproximus
30. 9. 2017 22:54
Re: No ty blaho
jo tak ta sedla >:D ale souhlas :yes:
Avatar - KubikCv
30. 9. 2017 20:03
El. okna
Docela by mě zajímalo,jestli ty el. okna u prototypu opravdu fungovaly a jestli i ty budíky a ovládání bylo funkční.... Takovej videotest s panem Vaculíkem by nebyl špatnej :yes:
Rozbalit vlákno
0