Zprovoznění tunelu Blanka v Praze je fiaskem ve všech směrech. Blanka do města přivedla o deset procent vozidel víc a ucpala řadu ulic především v Praze 6. Myslí si to dopravní expert hnutí Auto*Mat Vratislav Filler.
Měl to být tunel... a je to tunel! Těžko si představit upřímnější stavbu. Stavební lobby může být spokojená, odpovědní úředníčci si na své taky zřejmě přišli, pár rodin se zabezpečilo na úkor statisíců ovčanů. Stavba splnila účel. Kde je problém?
Jak píšeš, určitě si spousta lidí přišlo na své, nicméně stálo to kolik to stát mělo, žádných 10mld navíc se fakt nekonalo, to je akorát mediální blud. Každopádně hlavně že to stojí, ještě ten zbytek...
Kdes na tom byl? Původní rozpočet byl 21mld stavební část a do 5mld technologie.
Kdyby to mělo stát 43mld, těžko by se nejdrzejší ze všech křiváků veřejně vsázel a teď podával trestní oznámení.
Ale kdeže, to je přesně ta blbost, těch kdysi mediálně zprofanovaných (jedno teď kým a proč) 22mld bylo pouze za stavební část, nebylo v tom nic z technologií (který za 5mld nebyly ani omylem), nebyl v tom trojský most, nebylo tam napojení na strahovský tunel a okolní úpravy (jenom křižovatka pod pyramidou stála několik miliard) atd. Samozřejmě že tam nakonec tak jako všude vícepráce byly (holt následující 4x vlády na magoši si taky zakopali...) ale nikoliv za 10mld.
Je to jenom o úhlu pohledu a o tom jaký příběh kdo chce vytvořit, v reálu to pro rozpočet Prahy nebylo zdaleka tak ruinuicí, DPP stojí jenom na provozu 3x víc než byla průměrná roční investice do Blanky.
Nikde, stavba ukázala, že se doprava v Praze řešit dá. Trochu se to prodražilo, ale to nikoho nezajímá. Praze aktuálně přebývá 13 Mld. Kč na investice a neví co s nima. Takže kecy o ovčanech bych si nechal...
"Trochu se to prodražilo, ale to nikoho nezajímá" -takže když budeme hodní a řekneme, že se tunel prodražil "jen"o 10mld, tak je to "trochu" a nikoho to nezajímá?
Ty vlastníš nějaký vrt v Kuvajtu? Tady se kolikrát národ skládá na léčbu nějakýho děcka, kterou nezaplatí stát, ale 10mld sem, 10mld tam... 8-s:no:
V zásadě má pravdu, blanka se prodražila o nějakých cca 15% oproti předpokladu, to je na české poměry ještě dobrá práce. Skutečný problém není v ceně, ale v tom že se dál nestaví.
Chápu, že je problém v tom, že dál okruh nikam nepokračuje. Ale pokud budeme na miliardové krádeže říkat "to je ještě v pohodě", pak si je asi zasloužíme.
P.S. Pokud v Německu s jejich cenou práce staví dálnice výrazně levněji než my, nevěřím tomu, že ten tunel měl reálně stát 43mld.
V zásadě souhlas, nejsem stavař a neříkám že už ten původní návrh nebyl přepálený. Na druhou stranu všichni zainteresovaní se shodují že vést tunel přes podloží pod stromovkou byl prostě krok do neznáma a kolik z těch víceprací se skutečně prostavělo a kolik ne se bezpečně určit nedá.
Sumasumárum když vidíš jaký prachy se protopí v blbostech, tak tohle má alespoň podle mě pro Prahy takovej význam že i ty ztráty stojí za to oželet, hlavně že to stojí. Obzvlášť poslední volební období kdy na magoši sedí vždy minimálně jeden cyklofašista je to tragédie a neděje se vůbec nic. ;-\
Jenmže v Německu do ceny dálnice nepočítají sjezdy/nájezdy, úpravy okolního terénu a výkup pozemků. Pak by se najednou ukázalo, že se staví tak nějak za stejno.
Takhle hloupě jsi to pochopil? Tak nevím, kdo je "materiál".
Jestliže stavíme dálnice dražší, než v Německu, které má výrazně dražší prac. sílu, není důvod věřit, že za odpovídající (nepředražené) ceny stavíme i jiné dopravní stavby- např. tunel.
Ani mě nenapdlo - a netuším, jak jsi na to přišel- srovnávat cenu za km dálnice a tunelu.
přesně tak. Po žvnostnících a drobných podnikatelích se šlape a musí vše dokládat do posledního halíře a pak tu někde jen tak mírnyx týrnyx zahučí miliardy a vše je "v normě"... 8-s:no:
presne jak pises - skutecny problem je v tom, ze se dal nic nestavi. praze zejmena odlehci dokonceni vnejsiho okruhu, dokoceni vnitrniho okruhu pak pomaha resit vnitrni prazskou dopravu. uprimne, nevim, kolik nove dopravy blanka vtahla do prahy, ale podle meho soudu nevtahla zadnou novou dopravu. maximalne (a sam to tak mam) odlehcila jizni spojce na ukor narustu dopravy prave pres tu blanku.
clanek navic neni o tom, jestli byla blanka prilis draha nebo draha tak akorat (to uz jenom tady rohypnol tak typicky po moravsku plive ;-)), ale o tom, ze nejaky samozvany expert (zrejme poradny expert) keca nesmysly o tom, ze stavba jako takova vede k celkovemu zhorseni dopravni situace v praze - a to je samozrejme blbost.
Tak logicky, Blanka je vnitřní pražský okruh, a jako taková stáhla dopravu z okolí na sebe. Proto se může zdát, že doprava narostla, ale ona se prostě a jednoduše jenom přelila do cesty nejmenšího odporu. Mě Blanka stála 36.000,-kč a rozhodně vynaložených peněz nelituji. Dostat se ze Smíchova bez jediného semaforu až do Tróji je zázrak.
Správně, ať si expert automatu představí, že těch 75000 aut, co bez problému projedou Blankou, se rozpustí po okolních městských částech. To není o tom, že kvůli blance začalo najednou jezdit 50000 lidí do práce autem.
Vida vida, dopravní expert z Auto*Matu, to je něco jako indický expert na steaky, muslimský expert na vepřové párky, katolický expert na sex, slepý expert na krasopis, romský expert na architekturu, komunistický expert na privatizaci, somálský expert na obezitu...
Tak už i ACZ považuje tohoto cykloteroristu za dopravního experta? Ten je expert na dopravu asi jako já na štrykování. Vystudovaný geodet, kvalifikace ke kafrání do této problematiky nula. Ledaže by ty zácpy kreslil na mapu.
Dotyčného pána nepoznám. Ale ja by som vo svojom okolí mal rad aj cyklostyly, len nie je toho co by to pretlačil. Politici o tom len kecajú. A tak by ma zaujímalo čim si vyslúžil tak honosné oslovenie.
Šestka si za to může sama, když blokuje všechny pokusy o stavby P+R... Kdyby na Veleslavíně postavili pořádný P+R, tak se uleví všem, jak dojížděčům, tak řidičům, kteří auto na P+R nechat nemůžou, tak místním, kteří nemají (resp. neměli, byť teď už mají - ale modrý zóny nejsou ideálním řešením) kde zaparkovat.
A jako sorry, ale řidiči zhruba z trojúhelníku KKK (Kralupy, Kladno, Kulaťák, ehm..) prostě jinou možnost, než jet autem až do centra, v podstatě nemají... Těch 150 míst, co je na Zličíně, to prostě nezachrání...
Tenhle server je fakt žumpa, kdyby ten článek aspoň přepsali...
Blanka je pouze jedna ze série dopravních staveb naprosto nezbytných pro běh Prahy. Kdyby podobní "experti" nebránili jejich dostavbě, mohla by Praha fungovat s minimem dopadů IAD. Bohužel podobní "experti" na magistrátu (pánové Nouza a Nosek) neudělali pro dostavdu důležitých staveb zhola nic. Snad se ale blýská na lepší časy, v příštím roce má být podána žádost na UR pro Radlickou radiálu a v brzké době vypsaný tendr na dokumentaci pro UR vnitřního okruhu. Pro liniové stavby leží ve sněmovně zákon, který by měl zrychlit administrativní procesy územního a stavebního povolení.
PS: Praze 6 to přeju a je to jedině dobře, že to dopadlo jak to dopadlo. Praha 6 se soustavně bránila výstavbě obchvatu kulaťáku, protože měl mít 2x2 pruhy. Praha 6 soustavně blokuje přípravu Břevnovský radiály a podporuje Suchdol v blokádě Pražskýho okruhu. Praha 6 debilníma pořadavkama (zatunelování trasy na Hradčanská-Veleslavín) prodlužuje přípravu modernizované tratě Kladno. Praha 6 neudělala nic pro výstavbu parkovišť P+R. Praha 6 neudělala nic pro zkapacitnění páteřních komunikací na svém uzemí a naopak znemožnila průjezd. Akorát je mi líto lidí, kteří tam bydlí.
S druhým odstavcem souhlasím, Praha 6 nedělá pro zlepšení dopravní situace v Dejvicích zhola nic, pouze věci brzdí... Jediný co dokázali jsou "modré zóny" s parkovýpalným bez jakýchkoliv P+R parkovišť a jen problém posunuli o pár ulic dál od Kulaťáku :no:
ona jim tam nejezdi PID? problem je ze kazdymu idiotovi ve firme jako bonus daji auto. rozveze si fakany do skol a skolek a hura do rachoty az do centra.
Ono je to ovšem taky cesta, jak vyřešit problém s dopravou. Udělat katastrofální dopravní situaci ještě katastrofálnější, aby bylo dojíždění autem nepohodlné. A nalijme si čistého vína, hromada lidí jezdí autem pouze proto, že jsou líní to dělat jinak. Zhoršení dopraví situace je motivace, proč nechat auto doma.
Přesně tak. Kdybych potřeboval často do míst s modrými zónami, prostě bych přezbrojil na skútr/ motorku/ tříkolku/ čtyřkolku (spadá sem například i Twizy), kterých se zóny netýkají a můžou tam parkovat bez placení a bez karet.
Pořád lepší, než přivádět do města víc cyklofašounů a autům likvidovat parkovací místa, jako to dělají odborníci bez řidičského oprávnění v Brně. To by byl teprve průšvih. :-!
Viem, ze by som toto asi nemal písať na auto webe, ale žijeme v banánovej republike kde auto je spoločensky status. A mnohý čo si takto za posledne prachy kúpia starú šopu sa potom majú za strašných gerojov a dajú to všetkým na ceste vyžrať a najviac tým najslabším. Lebo veď keď už ma to auto, tak mu hádam nebude nejak cyklista zavadzať.
No evidentně ti nedošlo, na co narážím. Cyklisty, kteří dodržují předpisy a chovají se ohleduplně, jsem schopný na silnici úplně v pohodě tolerovat. Něco jiného jsou ale cyklofašisté, kteří se za každou snaží přesedlat na kola celé město a militantně bojují proti všemu, co má čtyři kola. Konkrétně třeba spolky jako Brno na kole, nebo nejmenovaní náměstci pro dopravu, kteří v životě neřídili ani moped.
No Tak som sa dozvedel, ze daný pani rozprávajú o cyklistike pritom veľa najazdia autami. Ale nikde som sa nedozvedel o tom co také zle spravili. Uzavreli pre auta niektoré cesty? Zaviedli poplatky za vjazd do centra? Lebo inak nechápem tie útočne príspevky. Ja sám som väčšinou vodič jazdím už síce menej ako pred pár rokmi, ale stále je to cca 40 tisíc ročne. Ale ma rad aj bicyklovanie, ale bez chodníkov pre cyklistov to je dosť o život. Skúšal som napríklad chodiť niektoré dni do práce na bicykli čím by som si znížil ročný nájazd o 2-3 tisíc a nestalo by ma to moc času. Lebo asi pol cesty je prejazd mestom a preplnenými primastime oblasťami, kde som na bicykli prinajhoršom rovnako rýchly ako autom. Celkovo by som stratil oproti autu len asi pol hodinu za deň. Ale po par incidentoch kde ma vodiči brali ako vzduch a raz to malo ku kolízii naozaj blízko som sa na to vykašlal. A to ani nežijem v tak husto zastavanej oblasti chodníky pre cyklistov by sa tu dali vybudovať za par peňazí, len z minimálnom zásahom do existujúcej infraštruktúru. Ale nie je toho, čo by to riešil. Pri tom z mojich pobytov zahraničí viem, že kde máju cyklisti infraštruktúru a národ povedomie o tom, že jazdiť autom z teba nerobí lepšieho človeka to dopravnej situácii dosť pomohlo.
Opakuji, ten člověk v životě neměl řidičský průkaz. Už jen to dokonale vykresluje situaci brněnských motoristů, kteří jsou veřejným nepřítelem číslo jedna a město dělá vše pro to, aby je vymýtilo.
Tak ti neviem možno by sa hodil link na nejaký teror. Lebo ja som našiel nanajvýš toto: [odkaz]
Čo je podľa mňa niečo čo by malo byť štandard. Na západe úplne bežné. Tiež prejazd pešou. To sú veci, ktoré si vyžadujú len ohľaduplnosť. Žiaľ u nás sú ľudia na seba ako psi a jedna skupina nevie stráviť keď iná skupina niečo dostane aj keď ich to nejako neobmedzuje.
A reči o tom, že si to koleduje o vážnu nehodu. Zaujímave, že ti istý vodiči za mestom nemajú problém predbiehať proti idúcemu cyklistovi. V meste je riziku určite nižšie.
V Nórsku som bežne videl, že si cyklista strelil kus kruháku ktorý pretínala cyklotrasa v protismere a nik ani len nezatrúbil. Cyklista vedel čo si môže dovoliť a autá ho rešpektovali.
Heh, to je to poslední. Město připravuje nový plán mobility, který se přizpůsobuje alternativním způsobům přepravy za cenu (plánovaného) omezování automobilové. Praxe je taková, že v už tak přeplněném městě, kde se nedá zaparkovat, má docházet k rušení parkovacích míst a zahrnutí ostatních do modrých zón, budování bulvárů v dopravně vytížených ulicích, striktnímu omezení vjezdu do centra vč. parkování a podobně. Námitky řidičů jsou odmítany s tím, že se neslučují s ekofašistickou vizí plánu mobility.
Pokud něco opravdu nenávidím, pak agresivní ideologický ekofašismus.
OK, tak to je iné. Extrémna akože-ekológia je problém v každom odvetvi, ale toto nemá nič s cyklistikou, proste je to len výplod chorých mozgov. Preto mi ani google nevrátil nič zaujímave keď som riešil cyklo a Brno.
Absolútny zákaz je blbosť, ktorá zas na západe moc rozšírená nie je. Ale zvýhodniť/znevýhodniť nejakú formu dopravy je bežné. V Osle sú poplatky za vjazd/prejazd mesta. Samozrejme si to vyžaduje infraštruktúru, aby som mesto mohol obísť a nemusel ho tranzitovať. A dosť ludi potom uvažuje či mu za to pohodlie auta stoji.
Modre zóny sú jasne nedotiahnutá myšlienka každá metská časť funguje inak a väčšina nelogicky vynucuje pravo na parkovanie rezidentov cez deň, keď sú mnohý v práci a parkovacie miesta sú prázdne. Ale je jasne, ze to naženie hlasy, lebo ty s dočasným pobytom volia inde.
Ja som za to, aby sa veci pohli, ale je jasne, že tento spôsob srmdi. Začať treba od jednoduchých veci ako záchytných parkovisk, ktoré budu aspoň trochu kontrolované proti zlodejom a vandalom. Potom nemám problém pri víkendovej návšteve Prahy tam nechať auto a využívať hromadnú dopravu.
Tiež budovanie bulvárov. Som za, ale to je posledná fáza. Najprv treba auta dostať z miesta A do miesta B po inej zmysluplnej trase. Veď ako môže byť ekologických pár stromov, keď kôli nim bude 20tisic motor denne bežať o hodinu dlhšie.
Lenže to všetko sú systémove riešenia a tomu naši politici neholdujú, lebo to trvá dlhšie ako jedno volebné obdobie.
No právě, modré zóny jsou jen laciná vábnička. Město vypadá, jakože jeden z největších problémů občanů řeší a přitom jim stačí načmárat za pár korun modré čáry a ještě vydělá na parkovném. Už dopředu účelově přiživuje vztek místních na nerezidenty a slibuje je z města vyhnat, ačkoli jim tím zkomplikují život, protože jejich hlasy je ve volbách přirozeně nezajímají. Prostě klasické řešení-neřešení po Česku.
Koukám jako blázen. Jak je Blanka otřesná prej... Já bych rád jen uvedl svůj postřeh.
Žil jsem v Praze dlouhá léta. Asi 3 roky jsem dojížděl od Kralup na Bílou horu. Šílené poskakování přes Letnou, cesta trvala asi 50 min až hodinu. Před časem jsem se odstěhoval pár set km daleko, už mě to nějak otravovalo, stát v kolonách a krok sun krok se blížit za prací. Smrdět lidem u refíží, čuchat cinknuté diesely před sebou atd., stresovat se. Letos jsem na jaře jel do Prahy a opět jsem jel od Troji na Bílou horu navštívit známé. Tunelem. Byl jsem tam za 7 nebo osum minut předpisovou rychlostí. Když přičtu cestu od Kralup, tak jsem na 32 min. Underground je fakt pecka. Připomnělo mi to Vídeň, kde doprava fičí taky částečně pod zemí a odsejpá. Myslím, že za ty ušetřené tuny CO2 a NOx atd. pro plíce pražanů to fakt stojí, o klidných nervech nemluvě. Za mě hodně dobrý!
Že to bylo drahé je sice pravda, ale ten tunel je naprosto perfektní a jediné problémy s dopravou jsou způsobeny tím, že nějaký trouba nechal na půl roku zavřít Korunovační.
Sice jde souhlasit s tim, ze Dejvice si s Blankou spis pohorsili, ale taky neni tajemstvim, ze si za to Praha 6 muze tak trochu sama. Ale v momentty, kdyz tady pan odbornik zacne slovy "verejny prostor na Letne", tak to o necem vypovida. Pro neprazaky. Vyjezd na Letne je pred stadionem Sparty, kolem siroko daleko nic, nez jen hola plan. A jako letenak a clovek, ktery jezdi treba na Barrandov relativne casto, tak vitam podstatne zklidneni Veletrzni ulice a i celou stavbu. Blbosti kolem Vitezneho namesti a vyjezdu na Patockove se snad nejak rozumne vyresi (a mely byt uz predem), ale i tak je tenhle clanek hodne mimo
Vrata je autista, kteryho vubec nema smyl brat vazne. Vic exot nez expert. Divim se, ze redakce dava prostor takovym blaznum. Ja znal jednoho, Venca mu rikali, podobny magor, pral si byt policajt, ale mentalne nestihal, tak si vzdycky stoupnul k policejnimu autu a kdyz sel nekdo kolem, tak jako delal, ze zrovna z nej vystoupil a myslel si, ze si nekdo mysli, ze je policajt.
..."Ještě před zprovozněním Blanky jsme městu doporučili zhruba padesát doprovodných opatření..."
50 - slovy padesát - opatření. Jste doporučili? Vy si je snažíte vynutit i za cenu komplikování života tisícům lidí.
Pane Fillere, bylo by vhodné, kdyby jste ta svá doporučení jedno po druhém zveřejnil, abychom si my ostatní, kterým tunel Blanka významně zkvalitnil život (bez ohledu na finanční kauzy, podvody, machinace, soudní pře, novinářké kachny a malé i velké osobní pomsty, a vše ostatní, co podobné velké projekty provází kdekoliv na světě), hezky početli.
Vy si totiž pane Fillere zarputile pouze léčíte komplex z toho, že Vás už nikdo ani nebere vážně.
Mějte hezké dny a každé ráno se chvíli zdržte před zrcadlem a pořádně se podívejte, kdo to na Vás z rámu vlastně kouká. Pokud vám to nebude na první pohled jasné, tak vám napovím. Nikdo. Člověk, který všem umí říkat jen "někdo by měl udělat to a to" a pouze ukazuje prstem. A věřte mi, že takoví lidé jsou ti nejméně efektivní.
Tunel Blanka mi zpříjemňuje každý den, zkrátil mi cestu do práce asi o půl hodiny, zlepšil průjezdnost po Praze ve špičce i v jiných lokalitách, třeba na magistrále. Ano je pravda, že kulaťák a Patočkova jsou na tom hůře než před Blankou, ale to je opravdu malá daň za volnou Letnou a uvolnění centra, navíc to podle mě vyřeší dokončení zevního okruhu..
Mám stejnou zkušenost. Před Blankou cesta ze severovýchodu Prahy k D5 byla o 30 minut delší.
EDIT: jsem překvapenej, co za průjem jsou redaktoři auto.cz schopní zveřejnit. Jestli chtějí dopadnout jako autoweb (kam uz snad nikdo nechodí) a autoforum, jsou na dobrý cestě.
Filler je blazen. Prototyp praskace a udavace. Narodil se do spatny doby, pred 30-40 lety by udelal karieru jako hrom.
Naopak ja se narodil do dobry doby, nebot pokazdy, kdyz jedu Blankou, si rikam, jaka je parada, ze existuje a nekdy tam jezdim jen tak porad dokola tam a zase zpatky, protoze co kdyby me nejaky magor, jako Filler trefil do hlavy, tak abych si to uzil.