Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Turbo-týdny na Auto.cz: sestava kompletní

Slíbili jsme vám testy třech sportovních automobilů v rozmezí třech týdnů. Škodu Octavii RS a Opel Astra OPC doplnil Ford Focus ST (včetně videa).
Zpět na článek
16. 5. 2006 17:08
neregistrovaný "misoo"
19. 5. 2006 20:32
neregistrovaný "O.T."
16. 5. 2006 17:56
neregistrovaný "GTI"
16. 5. 2006 18:01
neregistrovaný "hmmm"
16. 5. 2006 20:45
neregistrovaný "2,7 RS"
16. 5. 2006 22:06
neregistrovaný "hmmm"
16. 5. 2006 22:20
neregistrovaný "2,7 RS"
16. 5. 2006 23:59
17. 5. 2006 00:00
17. 5. 2006 03:56
neregistrovaný "Paja"
16. 5. 2006 18:40
neregistrovaný "mari"
16. 5. 2006 19:31
neregistrovaný "empi"
16. 5. 2006 20:04
neregistrovaný "Wondra"
17. 5. 2006 00:01
16. 5. 2006 17:58
neregistrovaný "ike"
16. 5. 2006 18:58
neregistrovaný "Johny.Rico"
16. 5. 2006 20:30
neregistrovaný "2,7 RS"
16. 5. 2006 19:05
neregistrovaný "monsat"
16. 5. 2006 19:16
neregistrovaný "mari"
16. 5. 2006 19:42
neregistrovaný "JEník"
16. 5. 2006 19:57
neregistrovaný "JEník"
16. 5. 2006 21:47
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 5. 2006 23:14
neregistrovaný "Vit (auto.cz)"
16. 5. 2006 20:58
neregistrovaný "Jakub Calabro"
16. 5. 2006 21:04
neregistrovaný "2,7 RS"
17. 5. 2006 03:57
neregistrovaný "Paja"
17. 5. 2006 04:03
neregistrovaný "Lancer"
17. 5. 2006 16:53
neregistrovaný "misoo"
17. 5. 2006 10:45
neregistrovaný "manitou"
17. 5. 2006 10:51
neregistrovaný "mari"
17. 5. 2006 11:46
neregistrovaný "GTI"
17. 5. 2006 16:54
neregistrovaný "misoo"
18. 5. 2006 08:36
neregistrovaný "manitou"
21. 5. 2006 15:55
neregistrovaný "anonym"
neregistrovaný "misoo"
16. 5. 2006 17:08
BOMBA !!!
tak toto je bomba, redakcia nam naservirovala paradnu porciu adrenalinu, ktoru sme si vsetci uzili. niekto viac pri RS, niekto pri OPC a niekto pri ST. BRAVO REDAKCIA !!! :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "O.T."
19. 5. 2006 20:32
Re: BOMBA !!!
Souhlas! Hlavně ve videu je vidět obrovský pokrok proti začátkům, zpomalené záběry u ST jsou tak úchvatné, že jsem si je pouštěl během dne několikrát! :yes:
Napoprvé jsem si říkal jestli po takovém "skoku" neskončí ST ve stromě nebo aspoň škarpě (ve všech testech včetně tohoto autoři žehrají na nedotáčivost), ale podvozek ST i bez nastavitelných tlumičů v kombinaci s nízkoprofily na osmnáctkách dělají viditelně maximum možného pro udržení trakce. Nechtěl bych sedět ve stejné situaci ve Škodovce, ani kdyby to byla O2 RS!

Jen tak dál, jen houšť a větší kapky.

Přesto, (abyste nám neusnuli na vavřínech):
Video trošku shodilo nepoužití stativu u zoomu na komíny. Že by lenost? Nebo jste ho použili a tak moc foukalo?
Text je také velmi dobrý (spousta originálních "nezapomenutelných" vět (pozdravuju GTI), každý test naprosto odlišný), ale zkuste pro inspiraci mrknout na test ST na www.autorevue.cz
neregistrovaný "GTI"
16. 5. 2006 17:56
TURBO ŠTRAJK
Tak především velká pochvala za dokonalou práci. Nepsalo se to přes kopírák :yes: Padly nezapomenutelné věty... četli jsme dokonalé postřehy... Vizuální doprovod byl taktéž parádní... to ST se tedy povedlo :yes: Četl jsem si testíky mnohokrát... tak - BRAVO AUTO.CZ :yes: Jenže... jo, jenže. Já to prostě napsat musím... jasně, každej tuší, každej se ptá... tak jako já - kdy bude porovnávačka s GTIčkem? Já tvrdím, že nemůže nebýt... Vždyť všichni tady víme, že "Nejlepší je originál" :yes: Tak jak z toho ven? Toužím po turbo shrnutí... toužím po tom, že si přečtu turbo orgie ve shrnující formě... jo, pěkně pohromadě... OPC, ST, GTI. A také toužím po hlasování o nejoblíbenějším sportovním kompaktu... Prostě... jestli nebude trojporovnávačka, nejspíš vyhlásím ŠTRAJK. Jo, budu tu stávkovat. Budu psát jen - BRAVO GTI. Sakra, ale aby to nakonec někomu nezačalo vyhovovat... Tak to ještě uvážím... možná, že ale nebudu muset... možná nám redakce tu porovnávačku fakt nadělí...
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "hmmm"
16. 5. 2006 18:01
Re: TURBO ŠTRAJK
Mno proc cpat GTI mezi auta, kde nepatri. Ono jedinym faktickym souperem je Astra GTC 2,0T, ST je neco mezi tim a OPC a OPC uz souperi svymi vlastnostmi a dynamikou s R32, Alfa 147 GTA a svym zpusobem i vuci BMW 130 i. Ono se to rado srovnava vuci sobe, ale budme realisti. Dle poslednich orkuhovych testu bylo poradi jasne a vsechny tady jmenovane, mimo 147 GTA, ktera tam nebyla to vyhralo OPC. Navic GTI je asi tak sportovni jako ORS II, tedy je to spis civilni auto, nez sportovni, uz jenom naladenim je to takovy hybrid mezi komfortem a sportem, tedy klasicke pseudosportovni vlastnosti. Ale o to zde nejde :-)

Tak mu to srovnani udelejte, klasicky GTI na prvni misto, potom ST a pak at se ten zbytek popere a vysledek bude presne takovy, jako se v CR ocekava :-)
neregistrovaný "2,7 RS"
16. 5. 2006 20:45
Re: TURBO ŠTRAJK
No, nepodceňoval bych GTI...I když moje srdce bije pro ST, tak poslední Golf GTI už v mnoha testech prokázal, že jde o velice schopný hot hatch - a to i z pohledu řidiče! GTI má sice "pouze" čtyřválcový přeplňovaný dvoulitr, ale ten svou práci odvádí brilantně - průběh výkonu je mnohem přiznivější než v případě Focusu. A to vše při nižší váze vpředu ve srovnání s ST, což je další plus pro GTI. V respektovaném britském (tedy Fordům obecně silně nakloněném) pořadu 5thgear dokonce na závěr testu Focusu ST konstatovali, že ST skončilo těsně druhé - jejich nejoblíbenějším hot hatcham zůstal Golf GTI. Já jsem fandou Focusu ST :yes: a na 100% bych ho upřednostil před GTI. Ale i tak si GTI zaslouží stát po boku a být srovnáváno s ST.
neregistrovaný "hmmm"
16. 5. 2006 22:06
Re: TURBO ŠTRAJK
Osobně nejsem nijak vyhraněn vůči žádnému z těchto modelů a každé má své kouzlo, určitou originalitu a své místo na zemi. Navíc je skvělé, že po létech velké nudy mezi hatchbacky přišly autmobilky hromadně s těmito verzemi.

Řídil jsem z vypsaných vše a každé auto je trochu, nebo úplně jiné. OPC je prostě přemotorovaná bestie, která na rozdíl od ST, GTI, GTC 2,0T určitě není autem pro běžné a každodenní ježdění. Je to motokára a to doslova. Mezi tím zbývajícím - Astra GTC ma IDS Plus, je to parádni věc, auto může být komfortní a nebo tvrdé - kombinace, které u klasických podvozků nejde dosáhnout. To je pro Astru velké plus. Focus má svůj podvozek, ovšem ten degraduje těžký motor na předku, který dost ubral na zábavnosti. Kdo někdy řídil takový Focus I ST170, tak ví, jak to auto umí rozdávat radost, ST je už o něčem jiném, je rychlé, je ovladatelné, ale není tak hravé, jako minulá generace. GTI je pro mne až moc civilní a obsahuje až moc ústupků od sportovního vyžití. Nepřekousnutelné je pro mne řízení, které bych uvítal v MPV, ale ne v hot-hatchi, nebo také brzdy a jejich až nepříjemný nástup. Pokud někdo jezdí často s meziplyny atd. má zde poměrně problém. Ale přesto je to povedené auto.

Osobně jsem rád, že nezvažuji, jaké zábavné auto v této ceně mám koupit, protože bych asi neusnul nad tím rozhodováním. Rozdíly v testech jsou různé, na okruhu vyhrálo OPC nad všemi konkurenty, v testu zaměřený mj. i na praktické využití pak GTI, v obecných testech vyhrává tu GTI, tu ST, tu GTC a to ještě do výběru nedáváme Megane Sport. Takže ono je to více-méně nekonečná hádka o to, co je nej a proč s odvoláváním na testy, které nám zrovna hrají do karet.

Jednomu sedne to či ono a nejdůležitější je pocit majitele, jaký z vozu má. Pokud příjemný, pak koupil dobře a naopak. Okolí to může být jedno, stejně jsou to více-méně akademické debaty co je lepší, kdo by co bral a nebral a přitom 99% zdejších lidí by z toho vzala cokoli, jen aby něco z toho měli doma a klidně i to, o čem prohlašují, že je to nejhorší :-)
neregistrovaný "2,7 RS"
16. 5. 2006 22:20
Re: TURBO ŠTRAJK
Není co dodat, mluvíš mi z duše - "jednomu sedne to či ono a nejdůležitější je pocit majitele"... :yes: ;-)
16. 5. 2006 23:59
Re: TURBO ŠTRAJK
Dost dobrý... na člověka ;-) :yes:
17. 5. 2006 00:00
Re: TURBO ŠTRAJK
:yes: :yes:
neregistrovaný "Paja"
17. 5. 2006 03:56
Re: TURBO ŠTRAJK
To je hodne ustreleno, nebot OPC ani ST nemaji pohon 4x4 a nepreplnovany sestivalec. GTI je oproti O RS vyladeno spise na ridicske zazitky, proto do porovnavane skupiny patri! Navic i OPC je vice ultimativni nez zbytek HH a nenabizi moznost petidverove karoserie. ;-)
neregistrovaný "mari"
16. 5. 2006 18:40
Re: TURBO ŠTRAJK
Golf GTI má s ST a OPC společnou pouze tu orientaci... Jinak ovšem nemůže držet krok- to je jasné i Tobě. Od toho je R32. GTI je srovnatelné například s Astrou GTC 2.0Turbo nebo Octavií RS. Tak neštrajkuj a smiř se s tím.
neregistrovaný "empi"
16. 5. 2006 19:31
Re: TURBO ŠTRAJK
Jakesi srovnani na AUTO.cz uz bylo a to body pod jednotlivymi clanky (ikdyz si o nich myslim sve :-)) - ST 9,00; GTI 8,46; OPC 7,34. Mimochodem RS ma taky 9,00.
neregistrovaný "Wondra"
16. 5. 2006 20:04
Re: TURBO ŠTRAJK
Aspoň nebudeme muset číst ty Tvoje proslovy, když hodíš stávku >:-[]
neregistrovaný "ike"
16. 5. 2006 17:58
nemá to chybu
děkujeme redakci za parádní testíky,videjko STcka nema chybu.super
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Johny.Rico"
16. 5. 2006 18:58
Redakce - for you guys!
Hele hoši (teda jestli vám tak mohu říkat...jo že?), kdybyste tam radši dali méně hudby a více ty mega využili ve prospěch auta samotného. Ale pozor! Nepatřím mezi ty, kteří vaši práci kritizují, ne!!! Ale tohle mi vadí, a je to u všeho. Jasně, nějaké kulisa musí být, ano, ale co nejmíň, a ne tak dlouho. Grrrrr....Ale co nemělo absolutní chybu, to byly ty zpomalené záběry, to bylo úžasně, bomba, super!!! :yes: :yes: :yes: Dokonale jste to vystihli! Congratulation boys!!! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "2,7 RS"
16. 5. 2006 20:30
Re: Redakce - for you guys!
:yes: Já se také přimlouvám za více audioprostoru pro hlavní hvězdy show - MOTORY! :-) :yes:
neregistrovaný "monsat"
16. 5. 2006 19:05
mechanickej pomeranč
ty Massive Attack se do tý fabriky perfektně hodí :yes:
z těch představených kár se mi mechanickej pomeranč líbí nejvíc ...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mari"
16. 5. 2006 19:16
Rozhřešení
ST je dokonalým nástrojem- denně použitelný s velice dobrým výkonem. OPC je extrémnější povahy: jeho ostrý čtyřválec prostě přebije všechno ostatní. Je to takový lidový dragster s náhonem na přední kola. Hází sebou a je takový "neurvalý". A o to jde :-).O to přece sakra jde :yes: Copak bude někoho zajímat jak se s ní bude manévrovat v osm ráno na Barrandovském mostě? Jde jenom o zážitek, který zaleze pod kůži. Nastartuješ a prohrábneš plyn: ten šílený čtyřválec Tě úplně dostane >:-[] Vždycky to budeš Ty- který ze souboje člověk vs stroj vyjde poražen... Jako s divokou šelmou: můžeš nad ní ohrnovat frňák že je o ničem, jenže vlastní ruku jí do klece nepodáš. Pud sebezáchovy funguje i u tak zdánlivě neškodného hatchbacku... Na 90% je ST vhodnější pro víkendové závodní pudy. Jenže tady jde o těch zbývajících 10%. O opravdu ostrý neředěný zážitek z přebytku výkonu na kolech a plné koncentraci k jeho ovládání. V takové míře jako OPC ho ST určitě nenabídne...A proto ten, komu jde o zážitek "do morku kosti" volí OPC :yes: Jednoznačnou HardCore volbu mezi HH :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "JEník"
16. 5. 2006 19:42
hardocre
cau,prispivam na tomto serveru poprve,i kdyz jsem pravidelnym ctenarem.Moc jste me potesili testem Astratora OPC,fakt narez. Musim uznat ze Focus je hezci,ale ja jako majitel Astry jsem z OPC unesen...Ale o to tady nejde, chtel jsem jen podekovat redakci a dat jim vedet ze delaji svou praci velmi dobre(i kdyz se ani moc nedivim,takovou praci by nikdo neodflaknul)tot vse.Vic takovych testu a tesim se na srovnani.Diky!!!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "JEník"
16. 5. 2006 19:57
OPC,ST na plochu
budou fotky i ve vetsim rozliseni?d
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 5. 2006 21:47
Re: OPC,ST na plochu
taky bych se primlouval; fotky ohnivyho STcka v ty tovarni sedi jsou DOKONALY; nezlobil bych se, kdyby byly v 1600x1200 :o)
neregistrovaný "Vit (auto.cz)"
16. 5. 2006 23:14
Re: OPC,ST na plochu
Plakáty ST vyjdou zítra :yes:
neregistrovaný "Jakub Calabro"
16. 5. 2006 20:58
bez titulku
Parádní auto ale ještě si představit jak sním jezdíš po našich nádherně ditavích silnicích že?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "2,7 RS"
16. 5. 2006 21:04
Atmosférické týdny
Testy jsou báječné a všechna ta auta právě tak - mají obdobnou koncepci a přesto jdou všechna zřetelně svou vlastní cestou a každý z nás si vybere právě toho svého favorita! :yes: Ale nedá mi to nepoznamenat, že když si představím ryzí hot hatch, vždy mě napadá atmosférická pila vytočená do 7 500 ot.! :yes: Stále si říkám, že tohle mají být hot hatche - lehká auta, která nepotřebují skoro-dieslový krouťák, ale stačí jim lehký točivý motor nad přední nápravou... :yes: Samozřejmě chápu, že doba si žádá své - zátah od 2000, bezpečnost a komfort, což váží kila navíc...Přesto bych si přál, aby se jednou na auto.cz objevily "Atmosférické týdny" ... ;-) A v dohledné době přijde horký kandidát pro roli v takovém článku - Clio Renultsport 197... :yes: Po všech těch turbo-orgiích se nemůžu dočkat té točivé jízdy! A poté se na scéně objeví i CTR... :yes: Mám pocit, že současná doba je svého druhu automobilovou renesancí - užívejme si to, bůhví jak dlouho to ještě potrvá! :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Paja"
17. 5. 2006 03:57
Re: Atmosférické týdny
:yes:
neregistrovaný "Lancer"
17. 5. 2006 04:03
Vic motoru
Smekam, stahuji, gratuluji a dekuji. Jenom se taktez primlouvam za vic zvuku motoru, toho neni NIKDY dost!!! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "misoo"
17. 5. 2006 16:53
Re: Vic motoru
tak tak ! :yes:
neregistrovaný "manitou"
17. 5. 2006 10:45
zatni chodidla v pěST a STartuj !
ST - jasná volba. ;-) Má snad někdo nějakou jiný názor ? ;-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "mari"
17. 5. 2006 10:51
Re: zatni chodidla v pěST a STartuj !
:-) >:-[] :no:
neregistrovaný "GTI"
17. 5. 2006 11:46
Re: zatni chodidla v pěST a STartuj !
Co názor... přesvědčení ;-) :yes:
neregistrovaný "misoo"
17. 5. 2006 16:54
Re: zatni chodidla v pěST a STartuj !
jasna volba akoze pre teba, alebo pre vsetkych ? :-)
neregistrovaný "manitou"
18. 5. 2006 08:36
Re: zatni chodidla v pěST a STartuj !
Kdo volí jinak než ST, ten jde proti nám. A s tím zatočíme ;-) Po Fordovsku >:-[]
neregistrovaný "anonym"
21. 5. 2006 15:55
bez titulku
ST - nejlepsi video co jsem tady videl :yes:
Rozbalit vlákno
0