Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?
Zpět na článek
28. 3. 2017 08:33
28. 3. 2017 09:07
28. 3. 2017 09:53
28. 3. 2017 08:33
úvod
Přečetl jsem si jen první odstavec včetně tvrzení že "...reguluje rovněž plnicí tlak. Pokud by byl příliš velký, docházelo by u zážehového motoru ke vzniku samozápalů, u dieselu by se nafta vzněcovala dříve, než by bylo žádoucí..."

A skončil jsem. Dál už číst netřeba
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Floyd
28. 3. 2017 09:07
Re: úvod
V tom případě tedy nevíš, že ke každému systému jsou napsané jeden až dva odstavečky popisného textu jak kdyby z Wikipedie, nic moc říkajícího, bez tabulek, grafů, ankety... Prostě čehokoliv, co by z této nudy, která si říká "Novinářský článek splácaný za deset minut od stolu, jen aby něco vyšlo" udělalo text, který by byl ozdobou tohoto webu, po níž my čtenáři tak voláme a kterou si tak žádáme. Bohužel je to opět další ukázka amatérismu a neprofesionality redaktorů Auto.cz. :no: :no: :no:

Edit: Ale snahu mu upřít nejde. Jenže jen snaha kolikrát nestačí.
28. 3. 2017 09:53
Regulace
Je třeba k článku předeslat základně jednu věc:

1) Přeplňování benzíňáků musí mít regulaci vždy a plynulou, protože je třeba trvale regulovat na stechiometrickou směs (benzín/vzduch = 1/15 - kvůli funkci katalyzátoru). To byla vedle vyšší teploty výfukových plynů hlavní (a těžší) potíž při zavádění jejich přeplňování.
Přeplňovaný benzíňák měl už Fiat na přelomu 80-90-ých let (1301 ccm - dával se např. do: Uno Turbo ie; náběh od 2,5 tis.ot./min).

2) Přeplňování nafťáků není na regulaci tak háklivé, protože pracují s přebytkem vzduchu. Proto se jednak u nich objevilo přeplňování dřív než u benzíňáků a jednak by bez přeplňování byl automobilový diesel pro svůj malý výkon dnes vlastně nepoužitelný.
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2017 09:56
Snímač polohy.
Snímač polohy, podle mě, není potenciometr, ale inkrement.
Rozbalit vlákno
1
14. 1. 2018 17:43
Re: Snímač polohy.
Inkrement je hodnota - přírůstek. Např. u odporového potenciometru je důležité rozlišení což znamená jaký úhlový, případně délkový inkrement dokáže potenciometr spolehlivě rozlišit.... Snímač polohy je tedy potenciometr.
Avatar - Floyd
28. 3. 2017 10:01
OT: To vám zase iDnes vytřel zrak...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
28. 3. 2017 10:26
Re: OT: To vám zase iDnes vytřel zrak...
Opravdu hezký článek - díky.
28. 3. 2017 14:36
okrem ineho, 1. video je nespravne
...lopatky, alebo smer turiny su naopak.
Rozbalit vlákno
1
14. 1. 2018 17:48
Re: okrem ineho, 1. video je nespravne
a copak si Martin zobnul, že je tak mazanej? Chceme taky :-!
6. 4. 2017 09:42
Malá nepřesnost
Pokud by byl příliš velký, docházelo by u zážehového motoru ke vzniku samozápalů, u dieselu by se nafta vzněcovala dříve, než by bylo žádoucí.
V druhé polovině věty máte totální blbost. Nafta se vznítí až okamžikem vstřiku paliva a ten je řízený . U dieselu potřebujete co největší tlak přeplňování,aby jste zlepšil jeho účinnost ale zároveň řešíte kompromis vysokého namáhání klikového mechanismu a těsnění hlavy válce, není tajemstvím ,že při vysokých tlacích je problém s těsněním ,proto třeba Steyr vyvinul monoblok M1
Rozbalit vlákno
0