21.11. 2015 Michal Fokt

Turbomotory Honda v Evropě: 129 a 204 koní

 

Desátá generace Hondy Civic už bude v Evropě spoléhat pouze na turbomotory. Ty benzinové bude v masových modelech reprezentovat litr a patnáctistovka.

Honda, vyhlášený specialista na atmosférické motory, s lehčím zpožděním usoudil, že se zájem evropských zákazníků přesunul jinam a přestože v ostatních částech světa zůstává (prozatím) u své osvědčené techniky, popřípadě ji bude s novinkami různě kombinovat, v Evropě se připojí do hlavního "turboproudu". Jak už jsem psal posledně, poslem změn se stane desátá generace Civicu, která půjde do prodeje zkraje roku 2017.

Zatímco parametry motorů pro americký Civic už známe, ty evropské zatím nebyly zcela oficiálně oznámeny. Nicméně u příležitosti konání tokijského autosalonu měla média z celého světa možnost vyzkoušet řadu chystaných novinek Hondy a jejich prostřednictvím se povedlo posbírat jednotlivé střípky do podoby, která bude téměř jistě odpovídat za rok a čtvrt nové japonské realitě v Evropě.

Vše nasvědčuje tomu, že novým základním motorem se stane tříválec 1.0 VTEC Turbo, jenž by měl dávat 95 kW přibližně při 5500 otáčkách a 200 N.m ve 2200/min. Dostane single-scroll turbo, na sacích vačkách bude VTEC, na výfukových pouze VTC (plynule proměnné časování), výfukové ventily plněné sodíkem a kompresní poměr 10,0:1. Honda slibuje, že půjde o nejvýkonnější a současně nejúspornější motor své třídy. Civic by s ním měl zvládnout zrychlení z nuly na stovku za 9,5 s a spotřeba by měla být o pětinu nižší než u současné atmosférické osmnáctistovky.

Ještě výrazně zajímavější bude čtyřválec 1.5 Turbo, jenž by měl mít překvapivě lepší parametry než v americké verzi (což už dnes nebývá samozřejmostí). Bude naladěný na 150 kW a 260 Nm. Ačkoli patrně ponese z marketingových důvodů označení VTEC Turbo, nemá proměnnou změnu zdvihu, ale pouze proměnné časování Dual VTC (totéž mimochodem platí také o V6 3.5 twin-turbo pro nové NSX). I v tomto případě má sodíkové výfukové ventily a single-scroll turbo. U patnáctistovky oscilují různým způsobem získané informace o zrychlení mezi 6,8-7,4 s, spotřeba by v tomto případě měla být o 15 % nižší než u 1.8 i-VTEC.

S ohledem na to, že mezi 130 a 200 koňmi zeje pořádně velká díra, lze předpokládat, že ji zaplní ještě jeden motor, nebo by alespoň měl... V tom případě by se jevil jako vhodný 1.5 VTEC Turbo japonské specifikace se 110 kW při 5500 otáčkách a 203 N.m v rozmezí 1500-5000/min. Ale jak už jistě víte, Honda má svou představu o tom, co vlastně chceme a co je pro nás dobré...

Zmíněný litr a patnáctistovka by se následně měly rozšířit i do modelů CR-V, HR-V a Jazz, v prvním případě s novou generací, v ostatních dost možná už v rámci faceliftu za dva roky. Vrcholem turbonabídky pak bude opět Civic Type R s dvoulitrem a výkonem přes 300 koní.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
 

Přidat názorDiskuse: Turbomotory Honda v Evropě: 129 a 204 koní







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel

Od jara příštího roku rozšíří motorovou paletu Civicu…

Kolik lidí se vejde do Hondy Civic? Tohle video vám dá přesnou odpověď Kolik lidí se vejde do Hondy Civic? Tohle video vám dá přesnou odpověď

Ke kuriózní situaci došlo minulý týden v britském městě…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo Piráti? Podívejte se

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo…

Lídři největších politických stran se v průběhu kampaně vyjadřovali k možné povolební spolupráci. Kdo s kým by…

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…