Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Turbomotory Honda v Evropě: 129 a 204 koní

Michal Fokt
Diskuze (38)
Desátá generace Hondy Civic už bude v Evropě spoléhat pouze na turbomotory. Ty benzinové bude v masových modelech reprezentovat litr a patnáctistovka.

Honda, vyhlášený specialista na atmosférické motory, s lehčím zpožděním usoudil, že se zájem evropských zákazníků přesunul jinam a přestože v ostatních částech světa zůstává (prozatím) u své osvědčené techniky, popřípadě ji bude s novinkami různě kombinovat, v Evropě se připojí do hlavního "turboproudu". Jak už jsem psal posledně, poslem změn se stane desátá generace Civicu, která půjde do prodeje zkraje roku 2017.

Zatímco parametry motorů pro americký Civic už známe, ty evropské zatím nebyly zcela oficiálně oznámeny. Nicméně u příležitosti konání tokijského autosalonu měla média z celého světa možnost vyzkoušet řadu chystaných novinek Hondy a jejich prostřednictvím se povedlo posbírat jednotlivé střípky do podoby, která bude téměř jistě odpovídat za rok a čtvrt nové japonské realitě v Evropě.

Vše nasvědčuje tomu, že novým základním motorem se stane tříválec 1.0 VTEC Turbo, jenž by měl dávat 95 kW přibližně při 5500 otáčkách a 200 N.m ve 2200/min. Dostane single-scroll turbo, na sacích vačkách bude VTEC, na výfukových pouze VTC (plynule proměnné časování), výfukové ventily plněné sodíkem a kompresní poměr 10,0:1. Honda slibuje, že půjde o nejvýkonnější a současně nejúspornější motor své třídy. Civic by s ním měl zvládnout zrychlení z nuly na stovku za 9,5 s a spotřeba by měla být o pětinu nižší než u současné atmosférické osmnáctistovky.

Ještě výrazně zajímavější bude čtyřválec 1.5 Turbo, jenž by měl mít překvapivě lepší parametry než v americké verzi (což už dnes nebývá samozřejmostí). Bude naladěný na 150 kW a 260 Nm. Ačkoli patrně ponese z marketingových důvodů označení VTEC Turbo, nemá proměnnou změnu zdvihu, ale pouze proměnné časování Dual VTC (totéž mimochodem platí také o V6 3.5 twin-turbo pro nové NSX). I v tomto případě má sodíkové výfukové ventily a single-scroll turbo. U patnáctistovky oscilují různým způsobem získané informace o zrychlení mezi 6,8-7,4 s, spotřeba by v tomto případě měla být o 15 % nižší než u 1.8 i-VTEC.

S ohledem na to, že mezi 130 a 200 koňmi zeje pořádně velká díra, lze předpokládat, že ji zaplní ještě jeden motor, nebo by alespoň měl... V tom případě by se jevil jako vhodný 1.5 VTEC Turbo japonské specifikace se 110 kW při 5500 otáčkách a 203 N.m v rozmezí 1500-5000/min. Ale jak už jistě víte, Honda má svou představu o tom, co vlastně chceme a co je pro nás dobré...

Zmíněný litr a patnáctistovka by se následně měly rozšířit i do modelů CR-V, HR-V a Jazz, v prvním případě s novou generací, v ostatních dost možná už v rámci faceliftu za dva roky. Vrcholem turbonabídky pak bude opět Civic Type R s dvoulitrem a výkonem přes 300 koní.

Michal Fokt
Diskuze (38)
24. 11. 2015 07:26
Re: S lehcim zpozdenim...

Tvym problemem urcite neni dasauto, tvym problemem je tvoje psychika.
23. 11. 2015 19:05
Re: Rozvody
Podstatný je celý kontext toho čo som uviedol :-!
Avatar - Individualita
23. 11. 2015 12:20
Re: Turbohonda
Dobře ;-)
Avatar - Individualita
23. 11. 2015 12:19
Re: Turbohonda
a) Hondě se CDTi povedly b) turbobenzíny Honda potřebovala c) známý by měl zůstat u motorek
Avatar - Individualita
23. 11. 2015 12:17
Re: Turbohonda
Je to tak, atmošky jdou pomalu pod drn i u Hondy. Stejně jako ty ale věřím, že ta foukátka budou z nejlepších. Ono už jen 100kw/l v mainstreamu není vůbec k zahození a to auto na to bude postavený. Pro postižené naftou tu budou i nadále velmi podařené diesly, takže si většina zákazníků přijde na své :yes: