21.11. 2015 Michal Fokt

Turbomotory Honda v Evropě: 129 a 204 koní

 

Desátá generace Hondy Civic už bude v Evropě spoléhat pouze na turbomotory. Ty benzinové bude v masových modelech reprezentovat litr a patnáctistovka.

Honda, vyhlášený specialista na atmosférické motory, s lehčím zpožděním usoudil, že se zájem evropských zákazníků přesunul jinam a přestože v ostatních částech světa zůstává (prozatím) u své osvědčené techniky, popřípadě ji bude s novinkami různě kombinovat, v Evropě se připojí do hlavního "turboproudu". Jak už jsem psal posledně, poslem změn se stane desátá generace Civicu, která půjde do prodeje zkraje roku 2017.

Zatímco parametry motorů pro americký Civic už známe, ty evropské zatím nebyly zcela oficiálně oznámeny. Nicméně u příležitosti konání tokijského autosalonu měla média z celého světa možnost vyzkoušet řadu chystaných novinek Hondy a jejich prostřednictvím se povedlo posbírat jednotlivé střípky do podoby, která bude téměř jistě odpovídat za rok a čtvrt nové japonské realitě v Evropě.

Vše nasvědčuje tomu, že novým základním motorem se stane tříválec 1.0 VTEC Turbo, jenž by měl dávat 95 kW přibližně při 5500 otáčkách a 200 N.m ve 2200/min. Dostane single-scroll turbo, na sacích vačkách bude VTEC, na výfukových pouze VTC (plynule proměnné časování), výfukové ventily plněné sodíkem a kompresní poměr 10,0:1. Honda slibuje, že půjde o nejvýkonnější a současně nejúspornější motor své třídy. Civic by s ním měl zvládnout zrychlení z nuly na stovku za 9,5 s a spotřeba by měla být o pětinu nižší než u současné atmosférické osmnáctistovky.

Ještě výrazně zajímavější bude čtyřválec 1.5 Turbo, jenž by měl mít překvapivě lepší parametry než v americké verzi (což už dnes nebývá samozřejmostí). Bude naladěný na 150 kW a 260 Nm. Ačkoli patrně ponese z marketingových důvodů označení VTEC Turbo, nemá proměnnou změnu zdvihu, ale pouze proměnné časování Dual VTC (totéž mimochodem platí také o V6 3.5 twin-turbo pro nové NSX). I v tomto případě má sodíkové výfukové ventily a single-scroll turbo. U patnáctistovky oscilují různým způsobem získané informace o zrychlení mezi 6,8-7,4 s, spotřeba by v tomto případě měla být o 15 % nižší než u 1.8 i-VTEC.

S ohledem na to, že mezi 130 a 200 koňmi zeje pořádně velká díra, lze předpokládat, že ji zaplní ještě jeden motor, nebo by alespoň měl... V tom případě by se jevil jako vhodný 1.5 VTEC Turbo japonské specifikace se 110 kW při 5500 otáčkách a 203 N.m v rozmezí 1500-5000/min. Ale jak už jistě víte, Honda má svou představu o tom, co vlastně chceme a co je pro nás dobré...

Zmíněný litr a patnáctistovka by se následně měly rozšířit i do modelů CR-V, HR-V a Jazz, v prvním případě s novou generací, v ostatních dost možná už v rámci faceliftu za dva roky. Vrcholem turbonabídky pak bude opět Civic Type R s dvoulitrem a výkonem přes 300 koní.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Jednání o vládě budou pokračovat příští týden, účastnit se jich budou i nadále komunisté Jednání o vládě budou pokračovat příští týden, účastnit se jich budou i nadále komunisté

Jednání předsedů hnutí ANO Andreje Babiše a sociálních…

Rusové se vrací. Počet zahraničních turistů v Česku přesáhl rekordních deset milionů Rusové se vrací. Počet zahraničních turistů v Česku přesáhl rekordních deset milionů

Počet zahraničních turistů, kteří loni přespali v českých…

Zisk Gazpromu klesl o čtvrtinu, přesto překonal očekávání analytiků Zisk Gazpromu klesl o čtvrtinu, přesto překonal očekávání analytiků

Čistý zisk ruského plynárenského gigantu Gazprom loni…

 
 

Přidat názorDiskuse: Turbomotory Honda v Evropě: 129 a 204 koní







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 



Jízdní dojmy: Honda Civic a Jazz. Nafta ještě žije! Jízdní dojmy: Honda Civic a Jazz. Nafta ještě žije!

Za všeobecné hysterie proti naftě přijíždí dieselová…

Euro NCAP 2017: Honda Civic – Pět hvězd na druhý pokus Euro NCAP 2017: Honda Civic – Pět hvězd na druhý pokus

Honda Civic ve své nejnovější podobě absolvovala testy…

 



 
Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Dnes 18:50

Hlavní prim na letošním autosalonu v Pekingu hrají SUV. Najdeme mezi nimi díla čínského majitele Volva, BMW i Škodovky.




Blesk.cz

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Musíte ještě platit poplatky za platbu kartou? Jak rychle musí banka vyřídit vaši reklamaci? Jak se bránit…

Dukovi je dnes 75 let. K narozeninám musel podepsat rezignaci

Dukovi je dnes 75 let. K narozeninám musel podepsat…

Pražský arcibiskup kardinál Dominik Duka se 26. dubna dožívá 75 let. Po tomto termínu musí podle kanonického…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

"Vousáč" Hertl pálí a táhne Sharks. Táta mi vyčítá…

Když dá gól, tryskají z něj emoce. V rychlosti vpálí do mantinelu a mává fanouškům, vášnivě skáče do náručí…

 

Reflex.cz

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

„Dlouhodobý vztah se ženou je možný, jen pokud jste v byznysu smolař.“ Tak pravil J. Paul Getty (15. 12. 1892 –…

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Geheime Staatspolizei (tajná státní policie) neboli zkráceně gestapo patřilo mezi nejobávanější represivní…