TÜV Report 2004(4.díl): 8-9 let staré vozy

TÜV Report 2004(4.díl): 8-9 let staré vozy

 

8-9 let staré automobily přijíždí na německou STK průměrně v 22% případech s vážnou závadou, s méně 10% se ocitly v čele sportovní Porsche 911 a Mercedes SL. Navíc dnes přinášíme meziroční srovnání TÜV Reportu 2003 a 2004.

Dnešní část TÜV Reportu mnoho pozitivních zpráv nepřináší. 8-9 let staré automobily přijíždí na německou STK průměrně v 22% případech s vážnou závadou, s méně 10% se ocitly v čele sportovní Porsche 911 a Mercedes SL. Navíc dnes přinášíme meziroční srovnání TÜV Reportu 2003 a 2004.

I když se na trh dostávají stále vyspělejší automobily, z meziročního srovnání výsledků TÜV Autoreportu plyne, že je něco špatně. Ve všech věkových kategoriích byla průměrná procenta vozů s vážnou závadou v roce 2003 níže, než letos. Letos je průměr přes všechny věkové třídy 17,5%, což je hodnota, která roste již od roku 1996. Tehdy dosahovalo procento problémových vozů nejnižší úrovně 11,6%.


Průměrné hodnoty podílu všech vozů s vážnou závadou
Věková kategorie     TÜV AutoReport 
                    2003        2004
stáří 1-3 roky       5,2%        5,6% 
stáří 4-5 let       10,1%       10,9%
stáří 6-7 let       15,6%       16,7%   
stáří 8-9 let       20,9%       22,0%   
stáří 10-11 let     25,6%       26,9% 

Také v dnešním žebříčku se opakuje schéma z mladších věkových kategorií. Prvních 15 vozů v žebříčku tvoří 10 japonských vozů, první je Porsche 911 a o zbývající místa se podělily Mercedesy SL, C, E a S. Starší vozy mají samozřejmě více závad a to je vidět i v tabulce, kde mimo dva první automobily v pořadí mají všechny hodnocené ojetiny 10 a více procentní pravděpodobnost vážných závad. Celkový průměr třídy je 22%, tedy každý čtvrtý až pátý automobil přijíždí na STK v Německu s vážným problémem.

Nad průměrem není ani jeden italský nebo španělský automobil. Přes 30% vážných závad má 7 francouzských automobilů, Volva 440/460 a Fiaty Tipo/Tempra. Závěr žebříčku tvoří Škoda Favorit/Forman (35,2%) a Seat Toledo (35,8%). To znamená, že každý třetí Favorit nebo Toledo má na STK v Německu problémy.

Závěr žebříčku 8-9 let starých vozů je tvořen automobily, které u nás donedávna patřily nebo stále patří mezi oblíbené automobily z druhé ruky. Ze zveřejněných výsledků je možno vyvozovat, proč se na západ od našich hranic těchto aut zbavují za malý peníz. I když na většinu těchto vozů existují relativně levné díly z druhovýroby, práce západoevropských mechaniků údržbu staršího vozu prodraží a tak se automobil ocitne ve východní Evropě jako exportovaný kus určený k rozebrání na náhradní díly (v tom lepším případě).


TÜV Report 2004 
Automobily stáří 8-9 let

model % aut s vážnou závadou        1. Porsche 911 5,6% 2. Mercedes SL 7,4% 3. Toyota Corolla 10,7% 4. Subaru Impreza 11,3% 4. Toyota Starlet 11,3% 6. Toyota Carina 11,4% 7. Mercedes C 12,0% 7. Subaru Legacy 12,0% 9. Mazda MX-5 12,2% 10.Suzuki Vitara 12,6% 11.Mercedes S 13,2% 12.Mazda 121 13,7% 13.Mercedes E 14,6% 14.Daihatsu Cuore 14,7% 15.Honda Civic 15,9% 16.Mitsubishi Colt/Lancer 16,5% 17.Mazda 323 17,2% 18.Volvo 940/960 17,3% 19.Mitsubishi Galant 17,4% 20.Opel Corsa 17,5% 21.Volvo 850 17,6% 22.Mitsubishi Space Vagon 18,0% 23.Mitsubishi Pajero 18,1% 24.Suzuki Swift 18,5% 25.Mazda 626 19,0% 26.Honda Accord 19,1% 26.Saab 900 19,1% 28.BMW 7 19,2% 29.Opel Astra 19,5% 30.BMW 5 19,6% 30.Nissan Sunny 19,6% 32.Citroën Xantia 19,8% 33.Opel Vectra 20,0% 34.Nissan Micra 20,2% 35.Opel Frontera 20,5% 36.Nissan Primera 21,3% 37.Nissan Terrano II 21,5% --- hranice průměru třídy 22,0% ---- 38.Volkswagen Passat 22,1% 39.Lancia Y 22,4% 40.Ford Scorpio 22,5% 40.Volkswagen Golf/Vento 22,5% 42.Ford Fiesta 23,0% 42.Volkswagen Polo 23,0% 44.Audi A6 23,4% 45.Opel Omega 23,8% 46.Hyundai Lantra 24,0% 47.Ford Mondeo 24,3% 48.Peugeot 405 24,5% 49.Peugeot 106 24,7% 50.Audi 80 25,0% 51.Fiat Cinquecento 25,5% 51.Ford Escort 25,5% 53.Peugeot 306 25,8% 54.BMW 3 26,1% 55.Hyundai Pony 26,7% 56.Renault Laguna 26,8% 57.Fiat Punto 27,2% 58.Seat Ibiza 28,0% 59.Chrysler Voyager 29,1% 60.Renault 19 30,3% 61.Peugeot 205 30,4% 62.Citroën AX 31,0% 63.Renault Clio 31,5% 63.Renault Espace 31,5% 65.Volvo 440/460 33,0% 66.Citroën ZX 33,1% 67.Fiat Tipo/Tempra 33,2% 68.Renault Twingo 34,4% 69.Škoda Favorit/Forman 35,2% 70.Seat Toledo 35,8%

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
Zdroj: TUV, Autobild

Štítky Hyundai Statistiky

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Mercedes-Benz SLC C107: Bizarní závoďák s automatem uměl vyhrávat Mercedes-Benz SLC C107: Bizarní závoďák s automatem uměl vyhrávat

Trojcípá hvězda vyvinula na konci 70. let soutěžní…

Brabus 800 Roadster má stále původní tvář Brabus 800 Roadster má stále původní tvář

Mercedes-Benz SL je sice na trhu v modernizované podobě,…

 



 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…