Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TÜV Report 2005 (4.díl): auta stará 8 až 9 let

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Jde do tuhého. Kategorie, která zajímá českého dovozce ojetin opět patří Japoncům, ale za pravdu dává TÜV také zastáncům "nezničitelných" Mercedesů. Do první destíky se dostaly hned tři řady.

Ani tentokát japonsko-německá sestava nezklamala. První Porsche sice patří mezi auto snů, ale dalších šest míst se řadí k běžné japonské konfekci. Konec první desítky obsadily tři Mercedesy.

Jak vznikla statistika TÜV AUTO REPORT 2005?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v polovině roku 2003 a končícím létem 2004. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 500) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo provedeno 7 651 602 kontrol (v minulém roce to bylo 7 537 102 kontrol). Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

TÜV Report 2005 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich-automobily staré 2-3 roky-najdete ve včerejším článku, další naleznete na news.auto.cz během tohoto týdne.

TÜV Auto Report 2005: kategorie vozů starých 8 až 9 let

Kategorie, která zajímá českého dovozce ojetin opět patří Japoncům, ale za pravdu dává TÜV také zastáncům "nezničitelných" Mercedesů. Do první destíky se dostaly hned tři řady (S, C a E). Průměrně přijíždí k technikům TÜV 22,4 % automobilů s vážnou závadou. Jedinou Škodovkou, která se dostala do tohoto žebříčku je Felicia na 57. místě (27,5 % vadných vozů). Až za ní je BMW 3 (28,7 %) a skvadra uzavírající většinu žebříčků (Twingo, Toledo, Voyager, Clio) je přítomna také v závěru žebříčku osmi a devítiletých aut.

Kompletní výsledky loňského TÜV AUTO REPORTu 2004.

TÜV Auto Report 2005 (vozy staré 8 až 9 let)
pořadímodel % aut s vážnou závadou
1.Porsche 9117,0 %
2.Toyota Starlet10,8 %
3.Toyota Corolla10,9 %
4.Subaru Legacy11,3 %
5.Toyota Carina12,1 %
6.Suzuki Baleno13,2 %
7.Mazda MX-5 13,8 %
8.Mercedes-Benz S14,1 %
9.Mercedes-Benz C14,7 %
10.Mercedes-Benz E15,6 %
11.Honda Civic16,6 %
11.Suzuki Vitara16,6 %
13.Mitsubishi Colt16,8 %
13.Volvo 940/96016,8 %
15.Daihatsu Cuore17,2 %
16.Mitsubishi Space Wagon17,5 %
17.Mitsubishi Pajero17,7 %
18.Mazda 62618,1 %
19.Mazda 12118,2 %
20.Opel Corsa18,3 %
21.Saab 90018,4 %
21.Suzuki Swift18,4 %
23.Mazda 32318,7 %
24.BMW 518,9 %
25.Mitsubishi Galant19,0 %
26.Citroën Xantia19,4 %
26.Nissan Sunny19,4 %
28.Opel Frontera19,6 %
28.Volkswagen Polo19,6 %
30.Honda Accord19,7 %
31.Opel Vectra20,2 %
32.Volkswagen Golf20,5 %
33.BMW 720,6 %
34.Opel Astra20,7 %
35.Nissan Micra21,0 %
36.Volkswagen Passat21,8 %
37.Volvo 85022,2 %
38.Ford Fiesta22,7 %
39.Audi A622,8 %
40.Peugeot 40523,1 %
41.Nissan Primera23,2 %
42.Seat Ibiza/Cordoba23,4 %
42.Volkswagen Sharan23,4 %
44.Jeep Grand Cherokee23,5 %
45.Kia Sephia24,7 %
46.Hyundai Lantra25,4 %
47.Peugeot 20525,6 %
48.Opel Omega25,7 %
49.Audi A425,8 %
49.Ford Escort25,8 %
51.Ford Mondeo26,0 %
51.Peugeot 30626,0 %
53.Fiat Cinquecento26,6 %
54.Ford Scorpio26,8 %
54.Peugeot 10626,8 %
56.Hyundai Accent27,4 %
57.Škoda Felicia27,5 %
58.Renault Laguna27,6 %
59.BMW 328,7 %
60.Fiat Punto29,4 %
61.Citroën AX30,8 %
61.Renault 1930,8 %
63.Renault Clio30,9 %
64.Volvo 440/46031,9 %
65.Citroën ZX32,1 %
66.Chrysler Voyager32,5 %
67.Renault Espace34,4 %
68.Seat Toledo35,5 %
69.Renault Twingo36,3 %
70.Alfa Romeo 145/14636,4 %

Ondřej Láník
Diskuze (10)