reklama


TÜV Report 2005 (4.díl): auta stará 8 až 9 let

TÜV Report 2005 (4.díl): auta stará 8 až 9 let

 

Jde do tuhého. Kategorie, která zajímá českého dovozce ojetin opět patří Japoncům, ale za pravdu dává TÜV také zastáncům "nezničitelných" Mercedesů. Do první destíky se dostaly hned tři řady.

Ani tentokát japonsko-německá sestava nezklamala. První Porsche sice patří mezi auto snů, ale dalších šest míst se řadí k běžné japonské konfekci. Konec první desítky obsadily tři Mercedesy.

Jak vznikla statistika TÜV AUTO REPORT 2005?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v polovině roku 2003 a končícím létem 2004. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 500) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo provedeno 7 651 602 kontrol (v minulém roce to bylo 7 537 102 kontrol). Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

TÜV Report 2005 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich-automobily staré 2-3 roky-najdete ve včerejším článku, další naleznete na news.auto.cz během tohoto týdne.

TÜV Auto Report 2005: kategorie vozů starých 8 až 9 let
Kategorie, která zajímá českého dovozce ojetin opět patří Japoncům, ale za pravdu dává TÜV také zastáncům "nezničitelných" Mercedesů. Do první destíky se dostaly hned tři řady (S, C a E). Průměrně přijíždí k technikům TÜV 22,4 % automobilů s vážnou závadou. Jedinou Škodovkou, která se dostala do tohoto žebříčku je Felicia na 57. místě (27,5 % vadných vozů). Až za ní je BMW 3 (28,7 %) a skvadra uzavírající většinu žebříčků (Twingo, Toledo, Voyager, Clio) je přítomna také v závěru žebříčku osmi a devítiletých aut.

Kompletní výsledky loňského TÜV AUTO REPORTu 2004.

TÜV Auto Report 2005 (vozy staré 8 až 9 let)
pořadímodel % aut s vážnou závadou
1.Porsche 9117,0 %
2.Toyota Starlet10,8 %
3.Toyota Corolla10,9 %
4.Subaru Legacy11,3 %
5.Toyota Carina12,1 %
6.Suzuki Baleno13,2 %
7.Mazda MX-5 13,8 %
8.Mercedes-Benz S14,1 %
9.Mercedes-Benz C14,7 %
10.Mercedes-Benz E15,6 %
11.Honda Civic16,6 %
11.Suzuki Vitara16,6 %
13.Mitsubishi Colt16,8 %
13.Volvo 940/96016,8 %
15.Daihatsu Cuore17,2 %
16.Mitsubishi Space Wagon17,5 %
17.Mitsubishi Pajero17,7 %
18.Mazda 62618,1 %
19.Mazda 12118,2 %
20.Opel Corsa18,3 %
21.Saab 90018,4 %
21.Suzuki Swift18,4 %
23.Mazda 32318,7 %
24.BMW 518,9 %
25.Mitsubishi Galant19,0 %
26.Citroën Xantia19,4 %
26.Nissan Sunny19,4 %
28.Opel Frontera19,6 %
28.Volkswagen Polo19,6 %
30.Honda Accord19,7 %
31.Opel Vectra20,2 %
32.Volkswagen Golf20,5 %
33.BMW 720,6 %
34.Opel Astra20,7 %
35.Nissan Micra21,0 %
36.Volkswagen Passat21,8 %
37.Volvo 85022,2 %
38.Ford Fiesta22,7 %
39.Audi A622,8 %
40.Peugeot 40523,1 %
41.Nissan Primera23,2 %
42.Seat Ibiza/Cordoba23,4 %
42.Volkswagen Sharan23,4 %
44.Jeep Grand Cherokee23,5 %
45.Kia Sephia24,7 %
46.Hyundai Lantra25,4 %
47.Peugeot 20525,6 %
48.Opel Omega25,7 %
49.Audi A425,8 %
49.Ford Escort25,8 %
51.Ford Mondeo26,0 %
51.Peugeot 30626,0 %
53.Fiat Cinquecento26,6 %
54.Ford Scorpio26,8 %
54.Peugeot 10626,8 %
56.Hyundai Accent27,4 %
57.Škoda Felicia27,5 %
58.Renault Laguna27,6 %
59.BMW 328,7 %
60.Fiat Punto29,4 %
61.Citroën AX30,8 %
61.Renault 1930,8 %
63.Renault Clio30,9 %
64.Volvo 440/46031,9 %
65.Citroën ZX32,1 %
66.Chrysler Voyager32,5 %
67.Renault Espace34,4 %
68.Seat Toledo35,5 %
69.Renault Twingo36,3 %
70.Alfa Romeo 145/14636,4 %
Spolupracujeme s TipCars.com
Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA

Francouzská automobilka PSA Group uvedla, že v případě…

Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications…

Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře

Praha si nechá vypracovat analýzu ekonomicky a provozně…

 
Zdroj: TÜV AUTO REPORT 2005
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 






 
Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Dnes 13:53

Jen letos se představí mraky SUV, za všechny jmenujme Lamborghini Urus, Volkswagen T-Roc nebo Volvo XC40. Nebude jich však za chvíli přespříliš?




Blesk.cz

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už tam sedí 16 měsíců a pořád nechce sdělit heslo

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už…

Před pěti lety jsme na Živě.cz psali o jisté Ramoně Fricosuové, která odmítla sdělit soudu heslo ke svým pevným…

Miss USA a Škoda Felicia oslaví 60. výročí. Jaký je příběh této fotografie?

Miss USA a Škoda Felicia oslaví 60. výročí. Jaký je…

Proslul jako fotograf hor, přírody, lidí a měst. Vilém Heckel se intenzivně věnoval také průmyslové fotografii.…

 

iSport.cz

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je výhodnější být sedmý než šestý

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je…

Grémium Ligové fotbalové asociace zatím nehlasovalo o plánované změně herního systému první ligy. Řeší se ještě…

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na Maracaná je oraniště

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na…

Že jim není hanba! Brazílii trápí chudoba, ale na zbytečné vyhazování se prostředky vždycky najdou. Vláda na…

 

Reflex.cz

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

Sedm odvážných, statečných a výjimečných žen na ikonických fotografiích. Přečtěte si jejich příběhy

Sedm odvážných, statečných a výjimečných žen na…

Ženy. Cílevědomé, nebojácné a nezastavitelné. Tak by se daly několika slovy popsat ženské osobnosti, které…

 
 
reklama