Ta dobra je, ze TVR bude asi opravdu zpet. Jsou ted kolem nej lide, kteri uz rozjeli par uspesnych projektu a vedi, jak na to. A navic vsichni "umi auta".
No ta spatna je, ze TVR uz asi nebude delat ta auta, jaka jsem ja osobne obdivoval za ery Petera Wheelera - hrube slatana, s mimozemskym designem, a vhodna tak spis pro Mad Maxe (toho stareho, ne tu novou saskarnu), krizeneho s keltkym valecnikem. Ta auta nebyla technicky perfektni, zpracovani pokulhavalo a udrzet to pri zivote stalo majitele dost rucni prace, ale byla to auta s obrovskym srdcem, vlastnim nazorem a ne jenom ridit je, ale vubec je vlastnit - to chtelo poradne koule. Nic pro Kena a Barbie.
Gordon Murray je ale z jineho testa, nez Wheeler, je to muz, posedly perfekcionismem v kazdem jednotlivem detailu a tak cekam, ze misto dalsi verze takoveho narezu, jako byl Sagaris, nebo Tuscan, se ted objevi pod znackou TVR nejaky "levnejsi a mensi" McLaren. Auto rychle, perfektni, a...sterilni.
Mě se od TVR líbila série S. To jsou pro mne jedny z nejkrásnějších roadsterů.
Ty pozdější kosmické kreace mě naopak vůbec nepřitahují a domnívám se, že jejich přílišná výstřednost odradila řadu potenciálních zákazníků.
Otázkou je, jestli ty vlastnosti co popisuješ, lze považovat za ctnost. Žádný ze zákazníků si určitě nepřál, a nekoupil auto, co je třeba nějak nadrámec opečovávat, nebo ho nepojízdné garážovat. Svébytnlý design i když v nové podobě, ten se jistě budou nějakým způsobem snažit udržet. Jak moc se trefí do vkusu skalních příznivců, to je ve hvězdách.
Souhlasím. Murray je zárukou, že se dočkáme konečně auta, které nebude mít jen hezkou karosérii, ale bude i fungovat jako auto. TVR nemohlo potkat nic lepšího.