Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tým Toyota WRC povede legendární závodník Tommi Mäkinen

David Bureš
Diskuze (6)
Finský jezdec Tommi Mäkinen byl během své závodní kariéry spjat hlavně s Mitsubishi. Nyní míří k další japonské značce.

Značka Toyota se v roce 2017 vrátí do světového šampionátu v rallye. Svůj návrat do WRC myslí opravdu vážně, jako šéfa týmu angažovala čtyřnásobného mistra světa v rallye Tommiho Mäkinena. Předsedou představenstva týmu bude Akio Toyoda, generální ředitel Toyoty a velký fanoušek rallye.

V rámci své funkce Mäkinen poskytne týmu své zkušenosti nabyté během bohaté kariéry ve světě rallye. Jeho poznatky Toyota využije také při vývoji závodního speciálu Yaris WRC, Mäkinen totiž bude pomáhat s jeho testováním.

Úkolem Mäkinena bude navázat na dřívější úspěchy Toyoty v rallye. V devadesátých letech japonská stáj vyhrála čtyři jezdecké a tři konstruktérské tituly.

Mäkinen za svoji osmnáctiletou závodní kariéru vyhrál 24 závodů šampionátu WRC. Mezi lety 1996 a 1999 se stal čtyřnásobným šampionem této série, vždy za volantem Mitsubishi Lancer Evolution.

Nový tým bude závodit s názvem Toyota Gazoo Racing, který japonská značka používá i v dalších závodních šampionátech. Pod tímto jménem odkazujícím na japonského úpravce vozů Toyota automobilka sjednotila své závodní aktivity.

Na vývoji závodního speciálu Yaris WRC se zatím podílí divize Toyota Motorsport (TMG), která automobily pro rallye vyvíjela již v minulosti. S vývojem automobilu pomáhají zkušení jezdci – Francouz Stéphane Sarrazin, známý především ze 24hodinovky v Le Mans, a finský rallye jezdec Sebastian Lindholm. Francouz Eric Camilli pak byl vybrán do talentového programu pro rozvoj mladých pilotů.

V tuto chvíli je Yaris WRC testován s přeplňovanou šestnáctistovkou kombinovanou se šestistupňovou sekvenční převodovkou. Pravidla WRC se ale mají před sezonou 2017 změnit, a tak Toyota techniku ještě změní podle budoucích regulí. V minulosti se spekulovalo o možnosti zavedení hybridního pohonu, předseda rally komise ve FIA Jarmo Mahonen ale loni tyto spekulace odmítl.

David Bureš
Diskuze (6)
10. 7. 2015 22:21
Re: ucast v motorsportu
Ano vem si Renault, ucastnil se F1 a pritom produkuje auta s torzni prickou dokonce v stredni tride (Laguna). Prodeje slabe, podstatne mensi, nez VW, ktery do nedavna ve WRC (ani F1) nebyl, pritom prodeje mel skvele. Ted je ve WRC a prodeje jim dokonce klesli (v USA) v EU klesla ziskovost. Takze to je perfektni ukazka, ze WRC je rozmar vedeni nebo jinak - marketing, ktery nefunguje.
Podle mne si Hyundai nikdo nekoupi ze je ve WRC, kupuji si ho pro nizkou cenu.
Stejne Focus se u nas skvele prodaval, kdyz byl dizajn akceptovan a cena nizsi nez u Golfu. Levne dily, dobre jizdni vlastnosti. Nikdo to nekupoval, ze byl ve WRC.
10. 7. 2015 19:13
Re: ucast v motorsportu
Nejde o to, že Focus ani STI už nejezdí jako WRC v MS, ale že ty modely vznikly a vznikají s odkazem na MS v rally.
Avatar - Nerez
10. 7. 2015 17:33
Re: ucast v motorsportu
Jde o marketing. Přece jen je pro automobilky prestižní záležitostí, když může v reklamě hlásat, že vyhrála F1 nebo WRC. Renault, Citroen nebo i Ford se tímto již v minulosti chlubily. A lidi na to slyší. Když může automobilka postavit auto, které vítězí v závodech, určitě umí postavit i dobré silniční auto, řeknou si. Ne vždy je to pravda, ale lidi na to holt slyší. To zaprvé.
Zadruhé se v motorsportu testují a vyvíjí nové technologie, které se za čas dostanou do seriových aut. Proto spousta značek v F1 tlačila na změnu praviděl a např. sám Mercedes řekl, že pokud nebudou v F1 hybridní technologie, není pro ně šampionát atraktivní.
Já jsem jenom rád za každou značku ve WRC. Ford a Citroen už hrají druhé housle, neboť jejich technika je lehce obstarožní a už moc nevyvíjená. Hyundai bytostně nesnáším, i když za ně jezdí můj oblíbený Neville. A VW v čele s arogantním Oigerem mi je krajně nesympatický. A ani Latvala to nezachrání. Takže kohokoliv navíc vítám :-)
10. 7. 2015 16:04
Re: ucast v motorsportu
Focus uz v Rally nejezdi, Fiesta RS neexistuje a napr Evo konci. Otazka casu, kdy skonci STI a vlastne obe znacky nejsou ve WRC.
10. 7. 2015 15:46
Re: ucast v motorsportu
Nevím, jestli to přináší automobilkám profit (asi vidíš do hospodaření a ziskovosti modelů jednotlivých automobilek lépe), ale rozhodně to přináší profit zákazníků v podobě modelů jako WRX STI nebo FF RS. Ford to sice zjistil nedávno a proto uvažuje o opětovném vrácením se do MS. To samé Citroen, který už ohlásil odchod z MS a nakonec to přehodnotil a rozhoduje se, zda zůstane ve WTCC nebo WRC.