Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Typy karoserie: Co znamená liftback, notchback nebo landaulet? A existuje definice crossoveru?

Většina atypických aut je dnes nazývána crossoverem. V minulosti ale vznikly i mnohem poetičtější názvy pro nekonvenční charakter auta.
Zpět na článek
25. 2. 2017 08:13
25. 2. 2017 15:32
neregistrovaný "SR20"
25. 2. 2017 18:38
25. 2. 2017 19:57
25. 2. 2017 20:47
26. 2. 2017 21:11
26. 2. 2017 11:53
25. 2. 2017 21:01
26. 2. 2017 08:53
26. 2. 2017 09:47
26. 2. 2017 10:46
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2017 08:13
felicia fun
bolo tiez zvlastne auticko... take polokabrio-landualet zaroven kupatko a pickup v jednom .. navyse malo aj slusnu svetlost.... asi najblizsie ma k definicii pickupu ale zase ktory pickup ma vzadu nebo nad hlavou a nad vodicom strechu ako landaulet

velmi zaujimavy bol aj renault avantime .. defakto MPV ktore ale malo len dve dvere ako kupatko... tiez ho tazko niekam zaradit

kazdopadne jasne.. i30 je jasny liftback to bez debaty >:D .. koho toto napadlo?
Rozbalit vlákno
0
25. 2. 2017 11:57
To pošlete na adresu...
...Hyundai Motor ČR. Tam si pletou typy karoserií...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Warrual
25. 2. 2017 12:01
Re: To pošlete na adresu...
Myslíš "Nejlepší" "český" "liftback" ? ;-)
25. 2. 2017 14:31
A tohle je co za větu ?
"Označení liftback je spjato se Škodou Octavia, a tak je v tuzemském prostředí dobře známou formou auta." Mazda 626 nebo Carina byli liftbacky když Octavia ještě neexistovala, ale máte bod za zmínku o slepici na šípu v článku.
Rozbalit vlákno
10
25. 2. 2017 17:57
Re: A tohle je co za větu ?
A co takový Ford Sierra či Scorpio který existoval jako liftback, sedan a kombi. ;-)
26. 2. 2017 12:06
Re: A tohle je co za větu ?
A když jsme u Fordu... Mondeo. :-)
Tak jsem pozadu :-) Mondeo už zde zaznělo.
26. 2. 2017 12:16
Re: A tohle je co za větu ?
A když jsme u Fordu... Mondeo. :-)
Avatar - twistedTSD
25. 2. 2017 19:08
Re: A tohle je co za větu ?
V současnosti patří k nejznámnějším liftbackům Octavia. Toyota ani Mazda už je nedělají.
25. 2. 2017 22:27
Re: A tohle je co za větu ?
Nejznámějším?A co Toyota Prius,Audi A5,Opel Insignia,BMW3,BMW 4,Hyundai Ioniq,Mitsubishi Lancer,... no ale automobilový nadšenec možná zná jen jednoho zástupce. >:D
Avatar - Ozzman
26. 2. 2017 09:58
Re: A tohle je co za větu ?
Ford Mondeo? Tam byl lift v každé generaci včetně aktuální
26. 2. 2017 11:52
Re: A tohle je co za větu ?
Pardon na Mondeo jsem myslel,ale nenapsal.
Avatar - twistedTSD
26. 2. 2017 11:05
Re: A tohle je co za větu ?
Ano, nejznámnějším. Žádný jiný liftback se v Evropě neprodává tak jako Octavia, i globálně patří určitě mezi ty nejúspěšnější...Lancer není liftback a Ioniq jako rok staré auto má opravdu hodně daleko k označení "nejznámnější."
26. 2. 2017 11:56
Re: A tohle je co za větu ?
Tak o tom se dá dost úspěšně pochybovat.Znáš poměr prodejů kombi/lift?
Že něco neznáš,neznamená,že neexistuje,nebo že by to neznali jiní.
Ale nepřijde mi Octavia jako nejznámější,to spíše Mondeo,či Prius,Insignia...
A pak že Toyota lift nevyrábí,to byla dobrá hláška. >:D
26. 2. 2017 14:43
Re: A tohle je co za větu ?
Normální věta, říká jen to, že v našem prostředí je tento druh karoserie známý kvůli Octavii. Každý, kdo se o auta zajímá, tuší, že Octavia nebyla první ani poslední. :-)
neregistrovaný "SR20"
25. 2. 2017 15:32
Sedan
Novinári by sa mohli naučiť slovo sedan. Aby na S, A8, 7er neplytvali slovom limuzína.

A modlia českej kotliny kopíruje svojho času veľmi populárny Seat Toledo. Teda to, čo španieli spopularizovali a potom trestuhodne zahodili, nakoniec zdevalvovali na Fabiu liftback (Rapid).
Rozbalit vlákno
5
25. 2. 2017 18:38
Re: Sedan
!Španieli" to trestruhodně nezahodili, nýbrž jim tento druh karoserie vedení VW sprostě odebralo! 8-s
25. 2. 2017 19:57
Re: Sedan
Tak přísně bych to netvrdil, jelikož Seat nikdy nic v podstatě sám nevyrobil. Buď to byly Fiaty nebo VW. Značka bez historie a zatím bez budoucnosti, i když z nejhoršího už jsou asi venku a přežijou.
Zrovna Toledo bylo první nakopnutí mrtvé značky (podobně jako Octavia), když vedle Venta postavili zastaralou variantu se španělským znakem. Z deset let starého Golfa vyklepali atraktivní, leč poměrně nekvalitní karoserii, nasadili postarší techniku a zázrak byl na světě.
Octavia pak Toledo převálcovala, jelikož narozdíl od něho byla tehdy moderní a kvalitně udělaná. Vytvářet pak další liftback se stejnou technikou nemělo smysl, nehledě na to, že i tehdy chtělo VW udělat naivně ze Seatu sportovněji založenou značku, do které Giugiarovo Toledo jako liftback nezapadlo. Třetí generace už je příběh sám o sobě, o tom žádná.
Naopak právě aktuální Toledo mi přijde jako přesný nástupce toho prvního. V rámci možností velké auto pro rodinu (a taxikáře) s levnější, jednodušší technikou.
26. 2. 2017 21:11
Re: Sedan
Ano. Svoji velikostí drtivé většině lidí stačí. Je větší než původní opěvované Toledo a v podstatě i největší Toledo v historii. Je zhruba stejně velké jako česká modla Octavia první generace.
Když vemu v potaz, že mám o třídu větší auto a uvnitř je krom nějakého cm do šířky stejně místa, tak nevím proč bych měl Toledo/Rapid považovat za nějakého prcka. Má možná poloviční tloušťku dveří a o metr kratší kapotu, ale 4 lidi se v tom svezou stejně dobře, popřípadně stejně špatně. (neřešme komfort, motor atd...)
26. 2. 2017 11:53
Re: Sedan
No, současné Toledo je přebrandovaný Rapid vyráběný navíc škodovkou To myslím mluví za vše. Jedinou zajímavostí je možnost LED světel, což je vzhledem k celkovému pojetí auta vcelku absurdní varianta.
Avatar - flyboyeda
25. 2. 2017 17:54
Já za superauto považuju pouze auto s motorem uprostřed, pře
To je má logika, protože auto s motorem ve předu je označováno jako GT, nehledě na to že auta s motorem uprostřed byly, jsou a budou vždy rychlejší jak ty s motorem ve předu
Rozbalit vlákno
8
Avatar - beibej
25. 2. 2017 22:07
Re: Já za superauto považuju pouze auto s motorem uprostřed,
flajvobejdo.... >:D .... zkus se zeptat nějakého majitele lepších vrzí Caterhamu (třeba R400) kolik ho na okruhu předjelo Lamborghini nebo Ferrari >:-[] Cat má motor před řidičem a GT to rozhodně není.
Avatar - flyboyeda
26. 2. 2017 08:27
Re: Já za superauto považuju pouze auto s motorem uprostřed,
tak za 1) jsi demagog, musíš srovnávat jablka s jablkama a né hrušky s jablkama

za 2 ) Lamba a Ferrari jsou hodně rychlá auta, ale umí být také pohodlná a dá se snima jezdit každý den, zeptej se někoho stím Caterhamem jestli stím jezdí každý den s Ferrari a s Lambem , můžeš jezdit na nákupy a i na delší cestu a rozhodně nebudeš tak rozbitej jak s Caterhamu R400

za 3 ) není Caterham jako Caterham, samozřejmě že nejrychlejší verze Caterhamu má motor kde jinde než uprostřed, protože tam ho prostě nejrychlejší auta mají, tak už se stím smiř, tohle je nejrychlejší Caterham [odkaz]

za 4 ) Zeptej se někoho s Radicalem jestli ho předjel někdo s Caterhamem R400

za 5 ) tady vidíš auto s motorem ve předu není supersport a auta s motorem uprostřed jsou ta nejrychlejší, musí jít ale o objektivní srovnání . Tohle je nejrychlejší auto na severní smyčce a žádné auto s motorem ve předu ho nepřekoná [odkaz] auta s motorem ve předu jsou GT
Avatar - beibej
26. 2. 2017 10:23
Re: Já za superauto považuju pouze auto s motorem uprostřed,
No tak bavíme se o autech s RZ a legálním přístupem do provozu tak sem netahej závodní sp300r. Demagog jsi ty :-!
A ano Radical je velmi rychlé svezení třeba jako Ariel Atom a ano dovedu si představit, že se na okruhu navzájem s R400 předjíždí. Jel jsem ve všech krom R400 (jen v o málo pomalejším catu ano).
Avatar - flyboyeda
26. 2. 2017 10:42
Re: Já za superauto považuju pouze auto s motorem uprostřed,
Supersport s motorem ve předu neexistuje, jenom hodně výkoné GT, auto s motorem ve předu pro mě nikdy nebude supersport ať si kdo chce říká co chce
Avatar - beibej
26. 2. 2017 12:56
Re: Já za superauto považuju pouze auto s motorem uprostřed,
tak ještě jednou cat s výkoným motorem před řidičem není GT.
Avatar - flyboyeda
26. 2. 2017 13:18
Re: Já za superauto považuju pouze auto s motorem uprostřed,
Je to UFO nelze identifikovat
Avatar - flyboyeda
26. 2. 2017 08:42
Re: Já za superauto považuju pouze auto s motorem uprostřed,
BONUS [odkaz]

a to se jedná o ještě výkonější R500 a i ta byla poražena :-)
Avatar - flyboyeda
26. 2. 2017 08:46
Re: Já za superauto považuju pouze auto s motorem uprostřed,
Tady je jasně demonstrováno proč je auto s motorem uprostřed jednoznačně rychlejší, musíš srovnávat auta ve stejné váhové kategorii

[odkaz]
Avatar - M1chal
25. 2. 2017 21:01
:-)
Tenhle článek je reakce na kecy Hjondéééé v reklamě? >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - flyboyeda
26. 2. 2017 08:53
Re: :-)
Hyundai nejsou špatná auta, člověk by si aji šel jedno koupit, jenomže pak uvidí Reklamu v televizi a řekne si to né, kdybych si to koupil tak jsem kvůli té d-ebilní reklamě za *, no né už i závodní jezdci to vědí a ten konec teď ujedu všem, to nemyslí vážně, horší reklamu jsem ještě neviděl, naivní hloupá povýšená a nadutá, nechápu jak mohl ještě někdo za tu reklamu zaplatit, kdyby neudělali žádnou reklamu udělli by líp, než tohle tak to raději nic a teď ujedu všem , to jako vážně ?
Avatar - LEGOPARK
26. 2. 2017 09:47
Skoda 120
...bola asi notchback.
Rozbalit vlákno
0
26. 2. 2017 10:46
liftback
Ohladom liftbacku je v clanku trochu zavadzajuci popis ohladom toho, ze je odvodeny z hatchbacku. Fastback moze byt odvodeny z viacerych karosarskych typov, nie je to len varianta hatchbacku.
Rozbalit vlákno
0