Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nevěřte všemu, co se o filtrech pevných částic povídá!

V Česku jezdí až jeden milion dieselových aut s nefunkčním, poškozeným, nebo dokonce demontovaným filtrem pevných částic, což je jedna pětina tuzemského vozového parku. Odhadla to společnost ÚAMK. Nebo je to všechno trochu jinak...
Zpět na článek
7. 10. 2016 10:43
7. 10. 2016 10:49
11. 10. 2016 11:06
7. 10. 2016 11:06
7. 10. 2016 12:05
7. 10. 2016 13:12
7. 10. 2016 14:27
7. 10. 2016 14:30
7. 10. 2016 14:30
7. 10. 2016 12:33
7. 10. 2016 12:53
7. 10. 2016 15:57
7. 10. 2016 17:51
7. 10. 2016 14:25
7. 10. 2016 14:32
7. 10. 2016 16:10
7. 10. 2016 10:22
DÍZLPRASÍCI v ČESKÝ DÍŘE : CHCETE CHCÍPNOUT na RAKA ??
jj
DÍZLPRAS(Á)K je KAŽDÝ KDO PROVOZUJE/PRODÁVÁ/VYRÁBÍ DÍZLOVOU POPELNICI [odkaz] k BUDOUCÍMU VYMONTOVÁNÍ DPF [odkaz]

ŘEŠENÍM JE NÁKUP LEVNÉHO LEHCE OJETÉHO ELEKTROMOBILU z ČECH [odkaz] [odkaz] nebo z NĚMECKA [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - cechblog
7. 10. 2016 11:06
Re: DÍZLPRASÍCI v ČESKÝ DÍŘE : CHCETE CHCÍPNOUT na RAKA ??
po diselu elektormobil nejvíce škodí, 50% elektřiny se vyrobí v hnědouhelných elektrárnách a náklady na výrobu, provoz a likvidaci elektromobilu jsou několikanásobné oproti konfenčnímu palivu, prozatím je nejekologičtější plyn a ethanol, až bude vyřešena výroba elektiřny z ekologických zdrojů a baterií bez těžkých kovů budou bude to elektřina, ale to zatím není
7. 10. 2016 11:17
Re: DÍZLPRASÍCI v ČESKÝ DÍŘE : CHCETE CHCÍPNOUT na RAKA ??
a di už do háje s tema DEZINFORMACEMA ;-)
Primární je dostat dízl ze silnice
ELEKTŘINY [odkaz] je spousta a čistý když se chce jak by smet
Jetý Baterky se dalších 10 let budou využívat ke skladování elektřiny, žádný strachy z ekologický likvidace
A na soustružnickou lobby v čele se šáde zvysoka srrr a je mi u prrr kolik parchantů doma živěj, nemají dělat pro špatnou firmu ;-) Takže ŽÁDNÝ DALŠÍ SPALOVACÍ POPELNICE TYPU zahraniční CNG a už vůbec ne ETHANOL co nám leda tak ZDRAŽÍ ŽRÁDLO ty fašounský PAKO !!! >:-[] >:D >:D >:D >:D
Avatar - WinDiesel
7. 10. 2016 12:00
Re: DÍZLPRASÍCI v ČESKÝ DÍŘE : CHCETE CHCÍPNOUT na RAKA ??
primární by mělo zbavit se tady takovýho megavola jako jsi ty >:-[]
Avatar - Hittman
7. 10. 2016 14:39
Re: DÍZLPRASÍCI v ČESKÝ DÍŘE : CHCETE CHCÍPNOUT na RAKA ??
Co je to čistá elektřina, soudruhu?
Avatar - cechblog
7. 10. 2016 10:43
DIESELKSINDL
provoz diselů je zvěrstvo, mají opodstatnění jen v nákladní dopravě a to možná, všichni by mohli jezdit na plyn nebo alkohol, uvalují se kde jaké daně a restrikce a přesto provozdiselkreténů jen kontrolován minimálně, všichni na emisích projdou
Rozbalit vlákno
11
Avatar - O5kar
7. 10. 2016 10:49
Re: DIESELKSINDL
Projdou proto, že vlastnit dýzla je údajně přetrvávajícím snem většiny Čechů. To už bylo za totality. Kdo ho měl, byl prostě borec, protože jezdil na topnou naftu za 0,90 Kč., popřípadě na tu kradenou z buldozeru a podobně.
Avatar - cechblog
7. 10. 2016 11:03
Re: DIESELKSINDL
a to že chcípaj na rakovinu jim nevadilo a nevadí, nejvtipnější je to u blbů co najedou cca 10 tis. ročně a koupí si disel o 90 tis. dražší než je srovnatelný benzín, prý aby ušetřili
7. 10. 2016 11:43
Re: DIESELKSINDL
presne muj soused
najede sotva 5tis rocne, ale tenhle tejden si privez uplne novej rakovinomet.
zrejme podleh masazi u pasu.
az ho za par let nepustej do města, tak se bude divit
Avatar - WinDiesel
7. 10. 2016 12:01
Re: DIESELKSINDL
na Tobě už se emise hodně podepsaly .......... jo diesel vadí ale marjánu hulíš že nestačíš větrat - to nevadí :-)
7. 10. 2016 12:31
Re: DIESELKSINDL
Tak v případě uplně novýho dieselu nemám obavy, že ho za pár let nepustí do města. Navíc Nových dieselů se už problémy s kouřivostí netýkají.
7. 10. 2016 13:52
Re: DIESELKSINDL
u novych dyzlu nejde ani tak o rakovinotvorne saze, ale spis o jedovate NOx.
pariz ma od 2020 zakaz vjezdu naftaku.
další města se budou pridavat..
7. 10. 2016 15:48
Re: DIESELKSINDL
NOx produkuje ale i benzíňák.
11. 10. 2016 11:06
Re: DIESELKSINDL
Benzin má NOx už z principu mnohonásobně nižší, protože nespaluje extremne chudou směs, nemá tedy při spalování přebytky kyslíku a tím se nemají NOx z čeho tvorit
Avatar - Hittman
7. 10. 2016 10:56
Re: DIESELKSINDL
Zkus na to nějakou odbornou lékařkou pomoc, třeba ještě u tebe není pozdě... >:-[]
Avatar - WinDiesel
7. 10. 2016 12:03
Re: DIESELKSINDL
je pozdě už nasál moc dieselksindlsvinstva
7. 10. 2016 13:51
Re: DIESELKSINDL
Na emisích se měří podle toho co má auto v techničáku z doby kdy bylo vyrobeno. Může se ti to nelíbit, ale to je tak všechno co s tím můžeš v demokratickém státě dělat. Pak je ještě možnost posuzovat vše včetně benzínu a plynu podle emisních pravidel roku 2569, ale to bys asi nemohl chodit ani pěšky, protože bys u toho vypustil moc emisí :-! >:D
Avatar - saldy
7. 10. 2016 11:06
Osvěta
S DPF se dá žít, ale byla by na místě osvěta řidičů jak se k tomu chovat. Prodejce vám k tomu neřekne nic, v tlustých manuálech vozů je tomu věnována jen malá zmínka. palubní počítač vám nic menšího než právě probíhající regeneraci tají u 90% vozů. Výrobci prostě rizika zamlčují a po skončení záruky na vůz, si problém jménem DPF žije vlastním životem.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
7. 10. 2016 12:05
Re: Osvěta
žádnej problém mám na autě 220 000 a původní DPF, o regeneraci vždycky víš nic se nedá zatajit zvyšují se otáčky
je to jen o tom jak se uživatel vozidla chová k autu, jakým stylem jezdí, jakou naftu tankuje a jakou ojetinu - v jakém stavu - si kupuje
Avatar - saldy
7. 10. 2016 13:12
Re: Osvěta
Tak samozřejmě citlivý šofér to pozná, vysoká aktuální spotřeba, spotřeba při zařazené rychlosti při jízdě z kopce, snížení výkonu...
Avatar - rohYpnol
7. 10. 2016 14:27
Re: Osvěta
nejen. Ono je to především i o tom, v jakém režimu vůz užíváš. Když někdo jezdí dieselem ráno 5 km do práce a odpoledne zpět, tak je jasné, že DPF se odporoučí dřív než rozvody...
Avatar - Hittman
7. 10. 2016 14:30
Re: Osvěta
Jezdím kilometr do práce.
Avatar - Hittman
7. 10. 2016 14:30
Re: Osvěta
241 tis s původním DPF, nechám si ho schválně změřit, jak je na tom s funkčností
7. 10. 2016 11:41
jen o 90% vic sazi bezu filtru???
co to je za blabol?
rozdil mezi euro4 (kdy ještě filtr většinou nebyl) a euro5, kdy to bez filtru uz neslo, je podle normy 5x min sazi u euro5.
kolenovrti tvrdi, ze fitr zachyti minimalne 95% rakovinotvorných sazi, a ze rakovinomet bez fitru je z hlediska PM cistsi nez benzinovej primovstrik.

tedy zaver - ne 90%, ale minimalne 900%.
ja to v realu vidim tak, ze dyzl bez filtru vypousti minimalne 10x - 20x vic rakoviny nez dyzl s filtrem.
90% je nesmysl
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
7. 10. 2016 12:06
Re: jen o 90% vic sazi bezu filtru???
škoda jakéhokoli komentáře
rád bych věděl proč jsi tak pomatený
co se Ti stalo? máš nějaký mindrák? zjevně ano a velký.
7. 10. 2016 12:17
Re: jen o 90% vic sazi bezu filtru???
třeba tady
[odkaz]

pisou, ze dpf zachyti vic jak 95% PM.
tedy auto bez DPF vypusti vic jak 20x vic rakovinotvorných PM nez s DPF

nejakej argument trumbero??
7. 10. 2016 12:30
Re: jen o 90% vic sazi bezu filtru???
Ne že bych nesouhlasil, ale je nutné si uvědomit, že vznětové motory bez filtrů jsou na to uzpůsobeny. V podstatě je motor bez filtru nastaven tak, aby vypouštěl pokud možno co nejméně sazí. A ten s filtrem je naopak nastaven na jiné charakteristiky, protože filtr si se sazemi poradí, takže se snaží omezovat spíše NOx apod. Takže to není úplně přesné.
7. 10. 2016 12:40
Re: jen o 90% vic sazi bezu filtru???
na tenhle argument by se dalo pristoupit

ale

soucasne euro6 i minule euro5 ma pro benzin i naftu stejny limit PM (na hmotnost, ne na počet castic), pricemz se tvrdi, ze naftaky s DPF vypousteji radove (10x) min PM (hmotnostne) nez primovstrikove benzinaky.

jestlize budu předpokládat, ze primovstrikove benzinaky limit PM splnuji, a naftaky mají 10x min PM nez benzinaky, tak vymontovanim DPF u fitru by znamenalo minimalne 10x zvyseni PM, a i tak by se do limitu vesly, a proc by pak vubec nejaky dpf mely ...

a verim, ze se shodneme, ze vymontovanim DPF u naftaku bude mit naftak mnohem vic PM nez i ten primovstrikovej benzinak a nejspis se dostane na euro4, který je z hlediska PM 5x horsi nez euro6 a euro5.
tedy ve vysledku by to pak bylo 50x - tedy 5tis%
7. 10. 2016 11:50
Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl za a
Osobne sa začínam prikláňať k názoru, že diesel by mal byť v osobných autach zakázany. Dieselgate nám ukázal, že aj tých 30% automobilov "spĺňajúcich limity" ich v skutočnosti 3 až 30 násobne prekračuje. Amerika sa dieselu už vzdala, dúfajme že Europa bude čoskoro nasledovať.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - WinDiesel
7. 10. 2016 12:09
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
a co dalšího ještě zakážeš woe? mně se taky nelíbí spousta věcí, třeba jeden slovák jménem Bureš
amerika se dieselu nevzdala GM uvádí na trh další vůz s dieselem 1,6 a celkem v 2017 37 vozových aplikací
7. 10. 2016 12:19
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
ja bych je nezakazoval, ale na silnici by mohli jen za stajnych podmibnek jako benzinovy auta
a samozrejme spotrebni dan v prepoctu na CO2 stejna pro benzin i naftu.
ve vysledku by to znamenalo o 4kc drazsi naftu ma stojanu proti soucasnymu stavu.
anebo o 4kc nižší cenu benzinu ...
7. 10. 2016 12:28
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
Souhlas. Oni by si pak zákazníci dobře rozmysleli jestli se jim ten diesel vyplatí.
7. 10. 2016 12:44
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
Alternativou k dieselom vidím v mild hybridoch. Teda benzinový motor + menši elektrický motor. Financie ušetrené za výzkum nových diesel motorov a masová produkcia by mohli znížiť cenu tejto technológie na/pod úroven dnešných diesel motorov.

Výhodou pre automobilky je zníženie emisii, tým pádom menej starostí o splňanie noriem v budúcnosti. Pre zákazníkov je výhodou zlepšenie jazdnej dynamiky a zníženie spotreby.
7. 10. 2016 12:46
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
vidim to uplne stejne :yes:
7. 10. 2016 22:57
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
Ono to tak dopadne. Ale cena je porad moc vysoka. Navic takove auto bude uspornejsi na kratkych trasach a ve meste, zatimco dlouhe presuny vyjdou jako u cisteho benziny ... to neni alternativa nafty.
7. 10. 2016 12:26
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
"Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl za akceptovatelnou částku."

Tak tohle mě napadlo už dávno. Otázka je jak udělat, aby automobilky neprodávaly tento kritický náhradní díl s marží 1000% ale třeba jen 100%, což by najednou vyřešilo BEZE ZBYTYKU problémy s nějakým kucháním.
7. 10. 2016 12:29
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
pochybuju, ze by to nejak moc pomohlo
kolenovrti touzej po nafte, protože chtej jezdit levne
i kdyby dpf stal jen 5tis, tak to bude pro většinu z nich jen zbytecnej vydaj
7. 10. 2016 12:34
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
Samozřejmě, že by to pomohlo. Vyměnit DPF za 2-3 tisíce není žádná zničující investice. Rozhodně menší než si ho nechat za 4-5 tis komplet odstranit?
7. 10. 2016 12:43
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
2-3tis za vymenu dpf, neverim, ze se to da za tu cenu vyrobit a ještě práce s vymenou...
me asi před 2 lety u jednoho staryho auta menili lamda sondu za cca 1700kc a divili se, ze chci, aby auto bylo emisne v poradku.
a to dpf bude daleko vyrobne narocnejsi nez kousek nejakho dratku (nebo co to vlastne ta lambda je) ..

ale z několika zdroju mam, ze STK dnes zdaleka neprojde to co ještě nedavno, takze se snad blyska na lepsi casy ...
7. 10. 2016 12:52
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
A kolik myslíš, že DPF výrobně stojí? Dráž než 1000 korun automobilku v nákupu nevyjde. Lambda se mění přeci naprosto běžně. Já ji měnil u každýho auta kde byla vadná a ne kvůli ekologii nebo emisím, ale proto, že s vadnou lambdou to výrazně víc chlastá a hůře jede. Jj dneska máš problém přes technickou protlačit i nový auto, takže to je zase ode zdi ke zdi ;-\
7. 10. 2016 13:55
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
nevim, jestli automobilku stoji dpf 1000kc, ale i kdyby, tezko ho za podobnou cenu koupi zakaznik.
jaka je asi vyrobni cena dalšího spotzrebniho zboží jako desticky, kotouce, vejfuk... a za kolik poridis vymenu?
proc by jeden dil mel byt prodavanej bez zisku???
7. 10. 2016 15:53
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
Já nepíšu bez zisku. Pokud ho mají v nákupu za 1000 a prodají ho za 2000, tak na tom mají 100% O moc dražší nebude. Rozhodně si nemysli, že automobilka ten kus výfuku kupuje od TIER1 za 10-20 tis. Automobilky mají ve zvyku své zákazníky na náhradních dílech nehorázně okrádat. Vím z vlastní zkušenosti, že marže 1000% na náhradních dílech není nic neobvyklého.
Avatar - Hittman
7. 10. 2016 14:32
Re: Nejlepší by bylo donutit automobilky prodávat tento díl
Nový MB E s novým dvoulitrem pracuje v E6 dobře a spotřebu má směšnou, proč zakazovat? Jde spíš o to, že díky těmto složitějším a drazším serepatičkám se díky tomu diesel nezaplatí v levných a malých autech.
7. 10. 2016 12:22
Nekupovat Octávky TDI za 120 tisíc, to je řešení ! Jsou i ji
Potrefené husy začínají kejhat a hledat slovní věcné rozpory co na podstatě problému nic nemění. Už někdo potrestal Vaculíka pořádným kopancem zepředu i zezadu za navádění k demontáži filtrů pevných částic ? Až ta auta nikdo nebude kupovat a budou se bazárníkům z škoda-plus welt auto hromadit na dvorech, pak to někoho v Německu donutí "upravit ceny". To jako je nějaký speciální nárok mít zrovna Octávku v tédéíčku a když dotyčný nemá na drahý filtr, tak jako může podvádět a filtr odstranit, jiná auta nejsou ?
Rozbalit vlákno
7
7. 10. 2016 12:29
Re: Nekupovat Octávky TDI za 120 tisíc, to je řešení ! Jsou
To není o Oktávce v TDI, ale generelně o všech diesel motorech. DPF máš všude.
7. 10. 2016 12:40
Re: Nekupovat Octávky TDI za 120 tisíc, to je řešení ! Jsou
Obecně samozřejmě ano, ale v těchto končinách je Octávka "vůdcem stáda", i mistr Vaculík čistě náhodou uvádí tento modelový příklad. Jsou jiná auta, třeba na benzín, plyn.Dále některé značky prodávají tyhle filtry podstatně levněji, např. PSA, takhle jsem to myslel.
7. 10. 2016 12:47
Re: Nekupovat Octávky TDI za 120 tisíc, to je řešení ! Jsou
No já bych už taky naftu nekupoval. Však současný benzíny zase tak nežerou. ;-)
Avatar - Hittman
7. 10. 2016 14:42
Re: Nekupovat Octávky TDI za 120 tisíc, to je řešení ! Jsou
Myslíš nějaký benzínový Éčko, které žere 5 litrů jako 2.0 CDI?
7. 10. 2016 15:58
Re: Nekupovat Octávky TDI za 120 tisíc, to je řešení ! Jsou
Ne myslel jsem běžný auto nižší střední ne kategorii luxusních aut. Nicméně když na to tak koukám, tak i éčko v benzínu má psanou spotřebu 6-7 litrů.
Avatar - Ada je zase tady
7. 10. 2016 21:24
Re: Nekupovat Octávky TDI za 120 tisíc, to je řešení ! Jsou
Lidi si kupují auto s dieselem, protože se s ním lépe jezdí! :-!
8. 10. 2016 11:48
Re: Nekupovat Octávky TDI za 120 tisíc, to je řešení ! Jsou
Ale iba kým nenaštartujem motor, potom už je to otravný klepot aj v tom ečku. A nebyť toho hluku, tak 99% vodičov nerozozná turbo benzín od dieslu.
7. 10. 2016 12:33
Blbost
Nutit automobilky k prodeji nějakého dílu za nižší cenu mi připadá jako hovadina. To by si spíš kolenovrti neměli kupovat opici, když nemaj na banány. Když si koupím ojetýho S-maxe v naftě (můj případ), nemůžu čekat, že jeho servis bude stát stejně jako u fabie. Prostě to tak je. A kdo na to nemá, ať si to sakra nekupuje! Řešením tedy není nutit někoho prodávat něco levně, řešením je zaměřit kontroly ještě tvrději na filtry, což už se děje. A já za to děkuji.
Rozbalit vlákno
4
7. 10. 2016 12:53
Re: Blbost
Presne tak, kdyz chci jezdit za "pet na sto voe", tak bych mel taky vedet, ze budu resit DPF filtr. A pojmem resit nemam na mysli ho vyrezat.
Jeste by me zajimalo, jak je mozny, ze najdu desitky (stovky?) firem, ktere zcela bez ostychu nabizeji dnes NELEGALNI upravu vozu (tedy demontaz dpf a upravu RJ)?
A dal se ptam, jak takove auto muze projit u STK¨?
To neni jen o vyrobci, ale i o kontrole stavu vozoveho parku. I kdyz uz i na to se zacina vladnouci garnitura trochu zamerovat. A ze je na case!
7. 10. 2016 15:57
Re: Blbost
Teoreticky to auto můžeš provozovat v uzavřeném areálu a pak technickou nepotřebuje. Takže firmy nabízející takovou úpravu klidně existovat můžou. Pokud však podléhá homologaci, což v tomhle případě podléhá, tak takové auto nesmíš provozovat na pozemních komunikacích a nemělo by projít technickou. A je jedno, jestli jde o DPF, nebo zrcátko.
7. 10. 2016 13:36
Re: Blbost
Držgrešle na auto dostanou slevu, protože v budoucnu hrozí výměna drahého filtru a je jim to stále málo a je to pro ně stále hodně. Opravdu "logické" a jsou k politování, ale ne kvůli ceně zboží. Kdo na to nemá, tak ať si to nekupuje. Pomůže jedině nekompromisní negativní selekce na STK, ti co nezanedbávají údržbu se nemají čeho bát.
Avatar - Anonym
7. 10. 2016 17:51
Re: Blbost
Nuz, ako sa hovori, kto chce mat opicu, musi mat na banany. To ze cena DPFka v pomere k cene ojazdeneho auta je nejaka predsa neospravedlnuje majitelov k tomu, aby filter vyburali a spokojne si jazdili s dymiacim autom dalej. Ked brzdy alebo turbo dosiahnu konca svojej zivotnosti, tiez ich predsa z auta nikto nevyhodi. Preco je to nieco ospravedlnitelne u DPF?
7. 10. 2016 14:25
Cena?
Ty desetitisícové ceny mi připadají už trochu mimo. Na internetu se prodávají nové filtry pevných částic na starší auta i pod 5000,-
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
7. 10. 2016 14:30
NEJLEPŠÍ BY BYLO
udělat to, co už dávno bylo odzkoušeno - sjednotit emisní normy pro benzin i diesel a nedělat dieselům úlevy.

Rázem by diesely v osobních vozech skončily a byl by klid. Nákladní doprava je samozřejmě o něčem jiném.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
7. 10. 2016 21:26
Re: NEJLEPŠÍ BY BYLO
Souhlasím. Udělejte tvrdší restrikce na CO2 pro všechny motory!
Avatar - rohYpnol
7. 10. 2016 14:32
Jiný pohled
Moderní diesely ne že nevypouští nebezpečné částice, ale vypouští menší částice. Saze sice jsou vidět, ale nikoho ještě nezabily.

Zato "čisté" diesely vypouští neviditelnou smrt. Místo toho, abychom proti tomu bojovali, děláme přesný opak. Tváříme se, jak jsou EU6 ekologické 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hittman
7. 10. 2016 14:34
Re: Jiný pohled
Taky bych si koupil přímovstřikový čistý benzín, který dnes vypouští to samé. Navíc filtr ani nemá, takže saze jdou volně ven.
7. 10. 2016 16:10
Re: Jiný pohled
Co píšeš, je trochu zmatené. Ty menší částice, které nejsou vidět, jsou právě saze (nejsou vidět právě pro svou velikost). A zabíjí. Vypouští je pak i zážehové motory, obzvláště s přímým vstřikováním (na vznětové jsou dnes vyšší nároky; tohle si nechali utéct a teď musí dát automobilkám čas).
Avatar - JohnST
7. 10. 2016 21:44
Priamy vstrek u benzinu
Preco sa asi ide aj do benzinov zavadzat filter pevnych casti? Lebo chcu byt automobilky chrumkave? Nie nesplnali by nove emisne normy. Basta! >:-[] :'-(
Rozbalit vlákno
0
8. 10. 2016 10:24
ÚAMK tomu rozumí
Vzhledem k průměrnému stáří vozového parku, tak 1 mil.aut, který by mělo mít DPF, snad v Česku ani registrovaných není. Natož aby ho 1 mil.mělo nefunkční....
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2016 10:44
Odpad z dieslov v cislach:
[odkaz]

Ak vám teda záleží na tom aký vzduch dýchate tak jazdite radšej na benzínovom aute.
Rozbalit vlákno
0