Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.
Zpět na článek
26. 9. 2017 21:59
26. 9. 2017 20:33
26. 9. 2017 21:01
26. 9. 2017 21:58
26. 9. 2017 22:48
27. 9. 2017 00:16
27. 9. 2017 09:38
27. 9. 2017 20:06
27. 9. 2017 09:09
27. 9. 2017 09:26
27. 9. 2017 09:35
27. 9. 2017 09:57
27. 9. 2017 12:16
27. 9. 2017 13:36
28. 9. 2017 11:55
29. 9. 2017 20:10
26. 9. 2017 20:40
26. 9. 2017 21:07
27. 9. 2017 00:43
27. 9. 2017 09:07
27. 9. 2017 09:30
27. 9. 2017 12:39
27. 9. 2017 13:30
27. 9. 2017 13:56
26. 9. 2017 21:05
26. 9. 2017 22:01
27. 9. 2017 07:00
28. 9. 2017 17:49
Avatar - Ada je zase tady
26. 9. 2017 20:09
Pěkné
Kdyby v tom byl diesel, dalo by se o tom uvažovat i dnes. :yes:
Rozbalit vlákno
1
26. 9. 2017 21:59
Re: Pěkné
najmä v dojčlande
26. 9. 2017 20:33
Rusko
U tohoto mě vždy napadne ten vtip, kdy zatímco ostatní značky musí svá auta neustále vylepšovat, UAZ stvořil dokonalé auto už před 45ti lety >:D
Rozbalit vlákno
14
26. 9. 2017 21:01
Re: Rusko
Ty si s ním niekedy jazdil?
26. 9. 2017 21:58
Re: Rusko
Keby jazdil, tak by zistil, že je to dokonalé auto?
26. 9. 2017 22:48
Re: Rusko
Zistil by, že je to obstarožný nekvalitný šrot. Dokonalé auto to bolo možno na výkrese v dobe svojho vzniku.
Avatar - Hotwire
27. 9. 2017 00:16
Re: Rusko
Niekto tu neovlada sarkazmus. >:D
27. 9. 2017 09:38
Re: Rusko
Tým sarkazmom by som si tu tak istý nebol...
27. 9. 2017 20:06
Re: Rusko
Keď rozprávajú v spoločnosti vtipy, ty im nerozumieš, priznaj sa :-)
Avatar - Barrichello
27. 9. 2017 09:09
Re: Rusko
nekvalitní šrot co projede celou Sibiř a kupují si ho armády , doly atd.

I u nás jezdí Czech coal Buchankou.....

Kdo chce víc leštěnku, je tu UAZ Patriot
27. 9. 2017 09:26
Re: Rusko
Áno, vystihol si to. Je to jednoduché hrubé auto, ktoré sa dá opraviť na kolene. Preto je v špecifických podmienkach rozšírené, pre nič iné. Má voči iným autám práve tak navrch ako mali cez vojnu ruské T35 voči inak dokonalejšej nemeckej technike.
Avatar - Barrichello
27. 9. 2017 09:35
Re: Rusko
Ta dokonalješí německá technika měla díky benzínovému motoru akční rádius 2 km a protože neměli věčně benzín, tak byli v troubě. Sice to mělo super pancíř, ale zas to bylo těžký jak kráva, takže to velkým bahnem neprojelo.

T-34 byla jednodušší na výrobu, šlo jich víc vyrobit za měsíc, díky dieslu to mělo skvělý akční rádius a ještě to bylo relativně lehký.....

Navíc co bylo špičková německá technika v roce 1938, už nebyla špičková technika v roce 1945. Viz FW 190 a Me-109, který už souboje s Lavočkinem La-7 moc nedávali, nebot byli ve všech parametrech horší >:D >:D
27. 9. 2017 09:57
Re: Rusko
Jo, T34, preklep. Píšem presne o tom o čom ty - hrubá primitívna technika, ktorá vydrží viac v extrémnych podmienkach, to je celé. Preto v súčasnom svete, ak naozaj nežiješ na Sibíri alebo práve nejdeš na dobrodružnú výpravu, je UAZ jednoducho šrot. A nič na tom nezmenia ani jeho kvality v extrémnych podmienkach, pretože jeho možnosti využitia sú uzučké.
O tej leteckej technike v druhej svetovej by si si mal niečo doštudovať, neviem, ako si prišiel na to, že Nemecko aj v roku 45 posielalo proti Lavočkinom rovnaké Me109 ako v roku 1938.
Napriek vonkajšej podobe boli stroje G-série už dosť podstatne iné ako pôvodné Me 109 E1 - E3. Rusi dlho lietali na I-153 a I-16 (s I-16 do konca vojny), Jak 1 a LagG3 len horko-ťažko stačili ne Messerschmitty, dorovnávať začal až Jak-3 a La-5, druhý menovaný však s problémami, mal ťažšie ovládanie a nebol zďaleka tak obratný. MiG-3 bol skôr výškový stroj, jeho využitie bolo malé a z nedostatku vhodnej techniky boli Rusi vďační aj za americké stroje Bell-39 s motorom v strede, ktoré americkí piloti nechceli.Messerschmitty mali malý akčný rádius, čo bola kvôli obrovským vzdialenostiam v Rusku značná nevýhoda, ale najmä im dochádzali piloti. To bola hlavná pohroma, nie kvality La-7. Nemci si to dosť pokazili aj tým, že potenciál Fw-190 uznali až na konci vojny a výrobu rozbehli už neskoro
Avatar - Barrichello
27. 9. 2017 12:16
Re: Rusko
Doštudovat by sis to měl ty [odkaz]

Jasně, SSSR měl i Aerocobry a Hawker Hurricane z Británie, to nikdo netají.
27. 9. 2017 13:36
Re: Rusko
Ajáááj, no keď čerpáš z takýchto materiálov, tak potom hej...
Diskutovať by sa o tom dalo dlho. Parametre La-7 neboli nejak výrazne lepšie, aspoň nie tak, aby Messerschmitty tak drvili. Hlavný rozdiel bol v pilotoch, Nemci usádzali do kabín chlapcov, čo sotva prešli nejakým výcvikom. Naopak, Rusi mali hromadu majstrovských pilotov, slávny Pokryškin okrem Lavočkinov lietal aj s Airacobrou a bol s ňou nemenej úspešný.
Avatar - T613
28. 9. 2017 11:55
Re: Rusko
La-7 určitě nedeklasovala poslední verze Fw190 a Bf109. La-7 se jim vyrovnala a v něčem je předčila v malých a středních výškách, ale pak ji už docházel dech. Německé stíhačky byly konstruovány a laděny s ohledem na jejich hlavního protivníka, což byly západní letadla. Stačí se jen podívat na to kolik stíhaček Luftwaffe obsluhovalo západní a kolik východní frontu.
Západním stíhačkám se vyrovnal až La-9 a Jak-3U/Jak-9U.
Avatar - Barrichello
29. 9. 2017 20:10
Re: Rusko
Historické prameny tvrdí něco jiného a to že La-7 byla nejlepší evropská stíhačka v roce 1944 a 1945 :-)

Měla údajn lepší dolet, manévrovatelnost a motor než německé....

Hitler už se na konci soutředil jen na proudové Me-262 a Arado jako na zázračné zbraně, klasické stíhačky už se moc nevyvíjely ani nestavěly....
26. 9. 2017 20:40
Hunter
Toto by mohlo byť jedno z mojich áut snov; atmosferický benzínový motor, plnohodnotný offroad s mechanicky ovládaným pohonom 4x4, pekný dizajn. Akurát mi nejde do hlavy, ako tak pozerám na palubku, že to nemá otáčkomer.
Rozbalit vlákno
7
26. 9. 2017 21:07
Re: Hunter
Len by si s tým začal jazdiť a ver že chuť by ťa čoskoro prešla. Bol to šrot už v dobe vzniku. Dnes je to nostalgia, lebo s tým jazdili armády Varšavskej zmluvy, v civile si toho u nás veľa nenašiel, ale vojaci s tým jazdili, lebo museli. To auto malo dobrú priechodnosť terénom, ale zároveň blbé vlastnosti pri bočnom náklone, prevrátiť to nebol problém. Hlučné, slabé, spoľahlivosť mizerná, náhradné diely snáď ešte v horšej kvalite ako pôvodné. Ani zadarmo.
Avatar - pallas
27. 9. 2017 00:43
Re: Hunter
a skúšal si niekedy Land Rover Defender? Raz som na ňom išiel z Nemecka 800 km. Funglovka. A keď fúkol bočný vietor, tak bol problém to udržať na ceste pri 110 km/h.
Avatar - Barrichello
27. 9. 2017 09:07
Re: Hunter
tohle sou offorady do těžkého teérnu a drsného zacházení, žádné leštěnky na dálnici. Defender, UAZ Hunter, Santana.....

Na dálnici ještě tak Jeep Wrangler.

Jinak UAZ má samozřejmě civilnější SUV Patriot....od kteérho je i pikap a krom toho je ve vývoji nová dodávka + stále dělaj ještě klasickou Buchanku
27. 9. 2017 09:30
Re: Hunter
Tak to je snáď niečo iné, nie? Nemôžeš porovnávať jazdné vlastnosti off-roadov v teréne a na diaľnici. Ja som jazdil s UAZom na vojne 16 mesiacov a keby mi to auto niekto daroval, tak ho asi zhodím z nejakého útesu do rokliny. Všetci sa nad ním rozplývajú aká úžasná kára a pritom je to fakt len primitívny ruský traktor do lesa.
27. 9. 2017 12:39
Re: Hunter
mali sme velitelsky UAZ na ZVS. Mal som moznost riadit ten zazrak. To bolo tazko udrzatelne aj za bezvetria pri rychlosti cez 60km/h. Kolko ten benzinak zral neviem, ale malo to nebolo. Povedal by som, ze V3S bolo uspornejsie auto so svojim patvalcovym dieslom. Ked vysiel rozkaz, ze sa maju prestat pouzivat vsetky vozidla, ktore maju nadspotrebu, zostali sme s jednou pojazdnou V3S:-) Aj tu bolo treba roztlacat. Vlastne zostali pojazdne len T72 jednej tankovej roty v Leviciach, ale s hrdzavymi hlavnami. Ulozenky v Sturove boli zakonzervovane. Novovzniknuta ASR v roku 1993 >:D
27. 9. 2017 13:30
Re: Hunter
Kolik to žralo ti řeknu přesně, protože jsem s tímto Úžasem vozil gumy (lampasáky) na vojně. Letní norma byla 19 l a zimní 21 l. Na delší trase se tím dalo jet za 12 l, ale běžně to žralo tak 16 l, v terénu to pod 20 l nešlo. Jak tady někdo vychvaluje terénní jízdní vlastnosti, tak tomu se musím jen smát. Stačilo někde zkřížit nápravy a byl jsi v *, protože to nemělo žádné uzávěrky diferenciálů.
27. 9. 2017 13:56
Re: Hunter
Nerúhaj sa! >:D >:D >:D
Avatar - Londonbridge
26. 9. 2017 20:56
Strasne...
To bol hnus pred 45 rokmi a stejne aj dnes...Za 45 rokov urobili pokrok asi ako dnes Cinania za pol roka...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Đawson
26. 9. 2017 21:05
Re: Strasne...
Byla by pro tebe lepsi v ruske divocine skoda karoq s litrem?
26. 9. 2017 21:07
Re: Strasne...
Máš divné prirovnania. Ako často jazdíš do ruskej divočiny?
26. 9. 2017 22:01
Re: Strasne...
Toto auto je pre tých, ktorí jazdia
26. 9. 2017 22:49
Re: Strasne...
Iba ak tak. Má to výhodu, že to opraví aj šikovný kováč. Odloží podkovy a opraví UAZa. Ja som skôr nepochopil, prečo by niekto bral do divočiny SUV...
Avatar - Đawson
27. 9. 2017 07:00
Re: Strasne...
tím sem chtěl naznačit, že tohle auto je pro rusa, který ho potřebuje, je účelové a proto vypadá tak, jak vypadá. Pro čecha je tu předražené suv s prdítkem pod kapotou.
27. 9. 2017 09:31
Re: Strasne...
Tak povedzme že hej. ;-)
28. 9. 2017 17:49
Re: Strasne...
A nevzal by sis tam radši Land Cruiser? Ne nutně moderní.
Avatar - Barrichello
27. 9. 2017 09:04
Re: Strasne...
jestli ti to náhodou neuniklo, tak kromě 469 Hunter vyrábí UAZ už drahnou dobu model Patriot, před kterým byl ještě model 3162 Simbir. A ve vývoji je nová 4x4 dodávka

Simbir [odkaz]

Patriot [odkaz]

Dodávka [odkaz]

Nejlepší je o ničem nic nevědět a bejt chytrej jak rádio >:D >:D >:D
27. 9. 2017 12:57
Klasický UAZ-469 byl snad jediným
autem, které se při prudkém brzdění dalo postavit na čumák... :-O
Rozbalit vlákno
0