Rusové se po 2. světové válce rychle od Američanů naučili dělat terénní auta pro nejtvrdší podmínky. Pamatuji si na GAZ-69 a UAZ-469 z armády, taky na to, že se s UAZem daly dělat v terénu opravdové zázraky. Na asfaltových cestách byl nečekaně pohodlný, jen moc nebrzdil. Pokud vím, byl to jeden z důvodů, proč neměl u nás homologaci. Navíc ty jeho kuriózní dvě nádrže...Věřím, že Rusové to auto po pádu komunismu dopracovali téměř k dokonalosti. I nová generace jejich terénních aut stojí za pozornost.
Měl jsem možnost na vojně sedlat UAZ v sanitním provedení. Motor byl benzín. Měl děsivou spotřebu na to jaké podával výkony. Auto nesedělo na silnici, vůle ve volantu byla +-10cm na každou stranu. Pneumatiky hučely jako o závod, více jak 110km/h nešlo udržet na silnici. Brzdná dráha byla jak u Jumbo Jetu. Nemělo to synchrony, tak se muselo řadit s meziplynem atd. Uzávěrka se zamyká natvrdo u předních kol atd. Pak jsem měl možnost jezdit defendrem a bylo auto jak z jiného světa. Beru to, že auto bylo dobré v době vzniku ale dnes je to veterán. jj je schopný v terénu, ale to jsou i jiná auta. Prostně nerozumím, kdo si to koupí v ČR. Ale chápu že na expedice do Mongolska je to ideální auto. Opraví to tam každý a dají se sehnat náhradní díly.
s uazy jsem najezdil docela hodne, a muzu se podepsat pod kazdym slovem - je dobry v bahne, ale jezdit s tim kazdy den po aspon trochu normalnich cestach je trest. nemluve o tom, ze za mesic se ulomi a rozbiji vsechny "nedulezite" veci na aute (kliky dveri, sedacky atd)
ona má poslední generace Vitary rám... ?... hmm Tak to je mazec :-) a kde prosím tě ? :-) sem si ho tam nevšimnul... to čemu říkají "INTEGROVANÝ RÁM" (podobně jako u LR DISKO posledních generací) je vlastně jen vyztužená - zesílená kastle - viz mimo jiné obr. [odkaz] , ale jinak proti Vitaře ani jedno křivé slovo - skvělé nářadí do terénu.
Podle obrazku to spis vypada jako ram, udelany ve tvaru kastle :-) Ale vazne, jestli tento pseudoram je dostatecne tuhy, neni jedno jaky ma tvar? Akorat zabira mene mista
jenže to je právě ono - ta tuhost a možnost kroucení rámu v terénu umožňující nápravám ještě větší křížení... ono když se podíváš na ten obrázek pořádně, tak zjistíš že je to jen hromada plechových výlisků, které v určitém místě vyztužují standardní podlahu karoserie - tohle není rám ani omylem a taky když srovnáš v terénu auto s rámem a auto s tímhle, tak mají limity úplně někde jinde - nehledě na to, že tady se případný krut a další nepříjemnosti přenesou časem do kastle a projeví se ve zhoršené torzní tuhosti karoserie - ale to poznají až další majitelé na bazaru :-) U Uaze, MB G, Defiště a spol je kastle naprosto nepodstatná - je tam proto aby na tebe nefoukalo a nepršelo - je chycená přes silentbloky na rám a v podstatě ho nijak neomezuje na krut - ten je dán konstrukcí rámu a tím z čeho a jak je udělán... zjednodušeně řečeno - když bys na rám UAZe a dalších offů dal bednu od banánů tak pojedeš terénem jako král...
Jukni na tohle video: [odkaz] - konkrétně čtyřicátádevátá nebo padesátá vteřina... takhle se má chovat rám! a teď si představ "integrovaný rám" do podlahy karoserie :-)
Jo, to vim, ale takovy teren, kde opravdu bez ramu nevyjedete, 99% i opravdovych offroadu nikdy neuvidi, bohuzel ;-\ A v jinych mistech staci i ta vyztuzena kastle na Suzuki :-)
Tim nechci rict, ze opravdove terenaky nemam rad, miluju je ;-) S Uazy (se vsemi (co znam) moznymi karoseriemi) jsem jezdil od 7 let (no, "jezdil" v 7 letech asi neni spravne slovo, zkousel jsem:-)), a to co je na 50. vterine videa jsem s jejich ramy zkousel v realu hodnekrat :-) Jednou to i nevydrzelo :-O
ty by jsi do Vitary vlezl zablácený a hodil tam zakrvácenou srnu? Například? Já teda ne. Proto je to voňavka ;-)
v UAZu, Defenderu aj. bych s tím problém neměl :-)
v Německu prodávaj (pro myslivce) pro Jimnyho a Vitaru (verze Jaeger) takové super kari sítě co sklopíš za auto (chycené je to na tažném) a toho divočáka nebo srnu hodíš na to ať si klidně barví jak chce :-) Je pravda, že v UAZu, GAZu, Defíku nebo MB G-Profesional je na podlaze guma a dá se to vystříkat hadicí - navíc jsou tahle auta dělaná stylem - co dovnitř vteče to taky vyteče... kdežto ve Vitaře je koberec a ten jen tak hadicí neopláchneš, ale zase se dá pořídit gumová vana a podobně...
Jo, ale Vy jste se ptal "a co by si mladý pán koupil za 594tis.Kč bez DPH". S DPH to je taky nad 700tisic? Cenikova cena na naftovy Suzuki je 730t, akcni 654t, skladovka 600t...
Rozmerove jsou podobne, v terenu Suzuki je docela schopny, a co se tyce interieru - ano, Suzuki mozna miri trochu jinam, ale praci uazu by asi zvladl, takovy L200 taky nema ocelovy interier, ale vyuziva se jako pracant kdekoli
Vzdyt pisu, ze reauguji na vas prispevek 09.08. 14:25, kde pisete o cene 594 bez dph... s dph to je neco kolem 710, cenikova cena Suzuki (zadna akce, ne skladovka) je 730
Já jsem asi slepej nebo blbej, ale už jsem si na to vzal i kalkulačku a i když vezmu to nejdražší provedení, tak mi vychází 399.000 + 70.000 = 469.000 Kč bez DPH tj. 562.800 Kč vč. 20% výpalného státu... Kde vidíš těch 700.000? To je i ten "mišák" dovezenej z Thajska a neschválenej pro provoz v ČR na SAUTO.cz (soudě dle lišt k uchycení nákladu na korbě - na bocích - to má jen asijská verze co jsem tahaj překupníci a je určená do Afriky. To je fakt bomba koupě - nulová antikorozní ochrana, netopí to atd - přečti si off fóra) dražší protože ta cenovka je tutově bez DPH. Základní model pro Evropu po velké slevě od dovozce stojí holý 538.233 Kč bez DPH....
Já zase nemůžu pochopit jak si nekdo muze koupit Škodu Yeti, rikat tomu offroad a dát za ní půl míče, tomu se zase směju já a myslím si o těch lidech své >:D UAZ, Niva atd., jsou určitě výborní pomocníci pro myslivce, lesníky, rybáře, a určitě tito lidé nebudou kupovat Grand Vitaru, kde každý škrábanec majitel obrečí.
vč. DPH to není špatný. Solidní technika, hodit tam LPG, řekl bych že do skutečnýho terénu lepší než stejně drahá konkurence. Sice vnitřek jako u aut 40 let zpět, ale čemu to vadí? Aspoň není všude koberec, samé plasty. Otázka je, jestli to má rozumný pozink, pokud ne, je to o ničem - auto se v terénu vždy hned odře a bez antikorozní ochrany by to za chvíli byla koule rezu.