Unimog U 5000 6x6: Třetí náprava pro vyšší zatížení
Unimog U 5000 již více než deset let představuje jedno z nejlepších užitkových vozidel schopných jízdy v těžkém terénu. Spolu s U 4000 představuje vrchol nabídky značky Unimog, do které patří ještě střední řady U 300/U 400/U 500 a nejmenší řada U 20 s bezkapotovou kabinou.
Koncern Daimler AG doposud nabízel všechny modelové řady Unimogu s dvojicí náprav, ale nyní rozšiřuje paletu verzí o provedení U 5000 6x6 s trojicí náprav. Na vývoji a výrobě této verze se podílí partnerská společnost Paul Nutzfahzeuge v Pasově.
Nový Unimog U 5000 6x6 má díky třetí nápravě nabídnout větší užitečné zatížení, které může být až 10 tun při celkové hmotnosti 17 tun. Kromě vyššího zatížení má trojice náprav zajistit i lepší průchodnost těžkým terénem a také přispět k lepšímu rozložení hmotnosti vozidla na nezpevněném povrchu.
Unimog U 5000 6x6 má celkovou délku 7.400 mm a rozvor náprav 3.900 + 1.400 mm. Vpředu i vzadu má převis dlouhý 1.050 mm a nájezdové úhly jsou díky tomu stejné jako u dvounápravového U 5000. Světlá výška Unimogu s trojicí poháněných náprav je minimálně 480 mm. Poloměr otáčení je podle materiálů automobilky 19,5 metru.
K pohonu třínápravové novinky slouží čtyřválcový turbodiesel OM 924 LA. Ten z objemu 4,8 litru poskytuje výkon 160 kW (218 k) a točivý moment 810 Nm. Tato pohonná jednotka splňuje emisní normu Euro V a pro mimoevropské trh je k dispozici i v provedení Euro III. S motorem spolupracuje manuální převodovka s osmi rychlostmi pro jízdu vpřed a šesti pro jízdu vzad.