Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Unimog U 5000 6x6: Třetí náprava pro vyšší zatížení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Nabídka verzí víceúčelových terénních vozidel se rozšiřuje o nejtěžší variantu s trojicí hnaných náprav.

Unimog U 5000 již více než deset let představuje jedno z nejlepších užitkových vozidel schopných jízdy v těžkém terénu. Spolu s U 4000 představuje vrchol nabídky značky Unimog, do které patří ještě střední řady U 300/U 400/U 500 a nejmenší řada U 20 s bezkapotovou kabinou.

Koncern Daimler AG doposud nabízel všechny modelové řady Unimogu s dvojicí náprav, ale nyní rozšiřuje paletu verzí o provedení U 5000 6x6 s trojicí náprav. Na vývoji a výrobě této verze se podílí partnerská společnost Paul Nutzfahzeuge v Pasově.

Nový Unimog U 5000 6x6 má díky třetí nápravě nabídnout větší užitečné zatížení, které může být až 10 tun při celkové hmotnosti 17 tun. Kromě vyššího zatížení má trojice náprav zajistit i lepší průchodnost těžkým terénem a také přispět k lepšímu rozložení hmotnosti vozidla na nezpevněném povrchu.

Unimog U 5000 6x6 má celkovou délku 7.400 mm a rozvor náprav 3.900 + 1.400 mm. Vpředu i vzadu má převis dlouhý 1.050 mm a nájezdové úhly jsou díky tomu stejné jako u dvounápravového U 5000. Světlá výška Unimogu s trojicí poháněných náprav je minimálně 480 mm. Poloměr otáčení je podle materiálů automobilky 19,5 metru.

K pohonu třínápravové novinky slouží čtyřválcový turbodiesel OM 924 LA. Ten z objemu 4,8 litru poskytuje výkon 160 kW (218 k) a točivý moment 810 Nm. Tato pohonná jednotka splňuje emisní normu Euro V a pro mimoevropské trh je k dispozici i v provedení Euro III. S motorem spolupracuje manuální převodovka s osmi rychlostmi pro jízdu vpřed a šesti pro jízdu vzad.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Kolouš
8. 10. 2012 09:41
Re: převodovka
To uz je ale dlouha historie
Leta se uz pouziva pouze elektropneumaticka prevodovka (polo, nebo plne automaticka) s 8-mi stupni vpred a se 6-ti vzad.
Avatar - Kolouš
8. 10. 2012 09:32
Re: Proč?
Protoze Zetros s novou euronormou bude pro civil. pouziti koncit. I tak to ale neni ekvivalent k Zetrosu. Ten ma uplne jinou koncepci podvozku. V 3-napravove konfiguraci ma zetros celk. hmotnost 27t...
6. 10. 2012 14:39
Proč?
Proč kanibalizujou Zetros? Takhle si akorát dělaj konkurenta pod vlastní střechou..... :-!