Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Únor 2013: Nové modely na českém trhu

Které automobilové novinky se u nás začnou prodávat během následujícího měsíce?
Zpět na článek
4. 2. 2013 17:14
4. 2. 2013 17:23
4. 2. 2013 19:41
4. 2. 2013 17:23
4. 2. 2013 19:40
4. 2. 2013 17:31
4. 2. 2013 17:47
4. 2. 2013 18:08
4. 2. 2013 18:32
5. 2. 2013 11:31
5. 2. 2013 11:34
4. 2. 2013 18:59
6. 2. 2013 08:05
4. 2. 2013 17:38
4. 2. 2013 17:59
4. 2. 2013 18:14
4. 2. 2013 18:39
4. 2. 2013 19:04
4. 2. 2013 19:20
5. 2. 2013 09:52
5. 2. 2013 11:04
15. 2. 2013 09:06
4. 2. 2013 18:23
4. 2. 2013 22:20
4. 2. 2013 18:48
4. 2. 2013 19:12
4. 2. 2013 20:45
4. 2. 2013 17:43
4. 2. 2013 18:00
4. 2. 2013 18:24
5. 2. 2013 08:22
4. 2. 2013 18:19
4. 2. 2013 18:30
4. 2. 2013 18:41
4. 2. 2013 18:44
4. 2. 2013 19:45
15. 2. 2013 09:08
4. 2. 2013 20:07
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 2. 2013 18:36
4. 2. 2013 18:41
4. 2. 2013 18:42
4. 2. 2013 18:52
4. 2. 2013 19:41
5. 2. 2013 12:35
5. 2. 2013 16:48
4. 2. 2013 19:04
4. 2. 2013 19:16
4. 2. 2013 19:44
5. 2. 2013 08:21
4. 2. 2013 20:31
5. 2. 2013 11:13
5. 2. 2013 13:12
5. 2. 2013 17:31
4. 2. 2013 21:43
5. 2. 2013 13:34
5. 2. 2013 17:58
5. 2. 2013 20:54
5. 2. 2013 22:32
6. 2. 2013 14:30
6. 2. 2013 23:41
5. 2. 2013 01:15
5. 2. 2013 08:08
5. 2. 2013 22:03
5. 2. 2013 21:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 2. 2013 07:49
6. 2. 2013 08:45
4. 2. 2013 17:14
OIII
Octávkou jsem jel v Sobotu (předváděčka v Poděbradech), motor 2,0 TDI (110 KW), výbava Elegance, a je to opravdu skvělé auto, jediné, co bych mu vytknul, je řazení automatu :-)
Jel jsem i Citigo (44 kw, elegance) a na miniauto skvělé, co mě štvalo, když chcete otevřít okno spolujezdce, musíte se natahovat na 2. stranu, a hlučnost. Je ale pravda, že jsme jeli po špatné silnici.
Posledním autem, kterým jsem jel, byl Rapid (1,2 TSI 77 KW, Ambition) - až na vyšší spotřebu (8l) a laciné dílenské zpracování to šlo :-)
Rozbalit vlákno
4
4. 2. 2013 17:23
Re: OIII
8 litrov !!! to snáď muselo byť len mesto - mesto ...
4. 2. 2013 19:41
Re: OIII
Ne, BRZDA-PLYN >:D u OTDI jsme měli 7 a u Citigo 5,5 >:D
4. 2. 2013 17:31
M6
Hm, ta Mazda 6 je povedená, o té značce zase uslyšíme, zatímco jiní tady hořekovali nad propady trhu, Mazda pracovala. A teď je nebesky aktivní... I atraktivní.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - CHerokee
4. 2. 2013 17:47
Re: M6
Jen zvenčí, když jsmesi do ní sedl - šlo o nejvyšší Revolution v dieselu za 900 000, tak trochu zklamání...za takové penízky. Ale čumák krásný.... no a vzadu nemuseli šetřit a měli tm dát diody místo žárovek :'-(
Avatar - PeterLuk
4. 2. 2013 18:08
Re: M6
Tak ja som sedel v CX5 (prístrojovka navlas rovnaká) a bol som spokojný. Kvalita nebola najvyššia, ale nič mi tam nnevadilo. Za mňa :yes:
Avatar - KANKUNEN
4. 2. 2013 18:32
Re: M6
V čem si seděl, jen dotyk palubky je pro olizovače uspokojující. Spáry a slícování je na jedničku a vše funguje jak má, myslím loketní opěrka a tak. Prostě jsis to vsugeroval a uvěřil tomu.
5. 2. 2013 11:31
Re: M6
Taky jsem v ní seděl, nic mi nevadilo (jen to že smrdělo novotou, ale to není vada). Zvykl bych si. Zvykl bych si i na Octu, ale určitě se z ní nepočůrám. Když vedle se postavím G2 po laceliftu a G3, budu muset přemýšlet, která je G2 a která je G3 (neb ani jednu nemám na stole v rámečku, jako třeba GTi). Když vedle sebe postavím aktuální a předchozí generaci M6, nebudu mít problém je rozeznat. Bohužel, podobné je to u golfu, passatu... Prostě tahle auta mě trochu nudí. A to nemluvím o technice, v M6 se naštěstí žádného 1.2TSI nedočkáme, to do týhle třídy prostě nepatří. On je to vlastně rozdíl třídy, tedy pokud se třída neřeší po česku - velikostí kufru.
5. 2. 2013 11:34
Re: M6
jinak vystřídal jsem mnoho aut a najel s nimi mnoho kilometrů a žárovku vzadu jsem za 30 let měnil snad 2x (u japonce nikdy), takže řešit, jestli tam jsou ledky... Navíc ledku v patci si tam klidně můžeš dát, myslím dokonce, že mají i homologace (5W a 21W).
4. 2. 2013 18:59
Re: M6
vsade sa pise ze M6 chyba lifback, podla ma M6 chyba kombik. Vsetko ostatne sa da ( vhlad interieru, jeho dlzka), ale ak chce niekto plnohodnotne kombi strednej triedy, musi lovit inde( octa, avensis, mondeo ). Plytky kufor, nad platom ziadne miesto, pod podlahou tak na dojazdovku a koniec.
pre porovnanie napr Focus ma kufor 98x110cm a nad platom dost miesta. M6 ma 110x100 a nad platom bieda.
6. 2. 2013 08:05
Re: M6
ja se divim, ze zadna znacka krome Volva (alespon co jsem videl), nepouziva u kombi sklapeci mriz zavazadloveho prostoru, ktera je normalne priklopena ke stropu. v pripade potreby se sklopi a tim umozni vyuzit nakladovy prostor az pod strechu, bez jakehokoliv ohrozeni posadky.Dle meho soudu genialni vec.
4. 2. 2013 17:38
ZÁZRAK
Člověk musí před naší krásnou Škodou smeknout. Octavia je doslova zázrak. Mazda působí vedle Octavie jako auto z musea...

BRAVO ŠKODA :yes:
Rozbalit vlákno
33
4. 2. 2013 17:42
Re: ZÁZRAK
Prepac.ale podla mojho nazoru to nebolo dobre porovnanie.skor tvoj prispevok patri domuzea :-)
4. 2. 2013 17:59
Re: ZÁZRAK
Porovnání je to velmi trefné, oba modely představují aktuální nabídku daných automobilek, jemný rozdíl je pouze v tom, že Octavia je ve velikostní třídě na rozhraní mezí komapktní třídou a třídou střední, mazda je velikostně třída střední. Emoční třída však svědčí výhradně pro octavii.

Samotné pojetí designu pak je u Škody jedinečné. Octavia je jako ocelový ingot, auto s vynikajícím výrazem. Octavia tvoří estetiku, definuje budoucnost a vítězí i v přítomnosti. Je znát, že mistr Kabaň ví přesně, jak se mají auta tvořit.
Avatar - PeterLuk
4. 2. 2013 18:14
Re: ZÁZRAK
Mne sa páčia obe autá.

Ale či je Octa jedinečná, hmm... vedel by som si ju predstaviť aj ako VW, Seat, Audi či s menšími úpravami aj ako BMW.
4. 2. 2013 18:39
Re: ZÁZRAK
Dopřej Octavii čas, je evidentní že Kabaň je na světovém designovém vrcholu, stvořil auto, které zaujme svou vizuální jedinečností.
4. 2. 2013 19:04
Re: ZÁZRAK
>:D ty si teda číslo GTi...svetový designový vrchol...maš o tom teda asi tak páru, ako koza o varení piva... Kabaň nie je zlý designér, ale na designovom vrchole určite nieje...tam su väčšie mená tvoriace pre zaujímavejšie automobilky či modely...
Holt, Slovák musí navrhovať design kedysi českej, dnes nemeckej automobilke...Kde sú len tie časy keď to patrilo pod jednu partiu...
4. 2. 2013 19:20
Re: ZÁZRAK
Kabaň už dnes patří mezi deset designových elit světa. Ostatně Veyron snad znáš... Není důležité pro jakou automobilku kdo tvoří, důležité je CO tvoří. A když si vedle sebe dnes postavíš třeba právě tu mazdu a Octavii, jistě ti dojde, kdo tvoří design světových aut. Kabaň je opravdová elita.
Avatar - dal
5. 2. 2013 09:52
Re: ZÁZRAK
A mi se chce s Octavie zvracet, dopadne jako Rapid.
5. 2. 2013 11:04
Re: ZÁZRAK
Nedopadne, ceny půjdou dolu a v Rusku, Číně a Indii se zahojí. Je to průměrné auto. A jako průměrné se bude i prodávat. Pouze někteří zoufalci jej považují za designový skvost.
15. 2. 2013 09:06
Re: ZÁZRAK
zoufalec jste vy, když děláte zoufalce z lidí s jiným vkusem. Design přece je otázka vkusu.
A škoda ať už se líbí nebo nelíbí má inovativní precizní design.
4. 2. 2013 18:23
Re: ZÁZRAK
mas pomylene emocie. ALe tak co cakat od takeho "profesionalneho" fullframe fotografa? >:-[] >:D
4. 2. 2013 22:20
Re: ZÁZRAK
Design oboch aut je dost prekérne porovnávať, kedže každý ide tak trochu svojim smerom. Škodovka si to razí konzervatívnym, hranatým designom vzbudzujúcim kvalitu a robustnosť, Mazda zas eleganciu švih, energiu vedúcu až k mierne športovému looku...čiže porovnat jedno a druhé v znení, to je hezké , to zas ne je irelevantné. Skôr môžme popísať kvality oboch designových výrazov.
Octa sa celkom vydarila, pripušťam, určite je to o dost lepšie než Rapid... No Mazda na mna pôsobí ako iná liga.
Avatar - KANKUNEN
4. 2. 2013 18:48
Re: ZÁZRAK
Tak to na tebe musí působit emočněji E než CLS. Jako etalon příspěvkářů byses měl vyvarovat napsat takový nesmysl. Znám tě, takže dobře vím, že v tom máš jasno jak to je.
4. 2. 2013 19:12
Re: ZÁZRAK
Samozřejmě, že v tom mám jasno. Nyní nemyslím povrchní plakátové emoce zdejších prosťáčků a gallardů, mám na mysli emoční třídu, která do sebe zahrnuje styl vozu, jeho signál, vysílaný k pozorovateli, vyspělost křivek, vizuální charakter. No a v tom všem to Octavia nakládá mazdě s takovým přehledem, že to až bere dech. Nenech se povrchně mást vlnolamy a vybouleninami předních blatníků mazdy, zaměř se na karoserii jako komplex, na jedinečnost tahu Kabaně. Octavia je doslova jedninečné, mistrovské dílo, dílo, které kvalitou designu zásadně překračuje hranice své kvalitativní třídy. A to je pravda, kterou dokonale prověří čas.
4. 2. 2013 20:45
Re: ZÁZRAK
Veru veru, Kaban sa uplne pretrhol. Dostal za ulohu prerobit A6ku od Waltera de'Silvu.
Neuveritelne dielo. Mal by dostat o 3 stravne listky mesacne navyse. >:D
Avatar - WinDiesel
4. 2. 2013 17:43
Re: ZÁZRAK
Opět jsi potvrdil, že jsi duševně nemocný člověk.
4. 2. 2013 18:00
Re: ZÁZRAK
Pravděpodobně trpíš samomluvou. Tu zde nemusíš předvádět. Jdi a svěř se odborníkům, oni si s tebou už poradí... 8-s
4. 2. 2013 18:24
Re: ZÁZRAK
samomluvou tu trpis ty chlapce, uz sme ti to viaceri naznacili ze si tu sam, no nechces sa s tym akosi zmierit >:D
5. 2. 2013 08:22
Re: ZÁZRAK
Holt když něco naznačuje někdo na tvé úrovni, tak se nediv, že to nemá odezvu.
4. 2. 2013 18:19
Re: ZÁZRAK
:-) Tak ses přece dostal ven na amnestii :-) Zřejmě do ní spadli i feťáci :-) Jestli je Škodovka hezčí než Mazda,tak bych nechtěl vidět Tvoji starou :-) Pokud teda nemáš starého >:D
Avatar - CHerokee
4. 2. 2013 18:30
Re: ZÁZRAK
Škodovka je hezčí než Mazda. A nejvíce je to poznat, když si do těchto vozů člověk sedne. Postaví-li se tato dvě auta vedle sebe za stejné peníze - vyhrává... Golf 4Motion. Ten je z těchto nových vozů technickou chuťovkou v rámci třídy. A pak Octavia.
4. 2. 2013 18:41
Re: ZÁZRAK
Fakt je, ze na Mazdu sa Octa nechyta ani ked sa tu postavite na hlavu a budete odrazat usami.
Octa je proste iba auto. Auto prveho pohladu, druhy sa mu neoplati venovat. Dostalo nejaky kabat(n), aby sa clovek nemusel divat na zvary a hadicky, ale to je tak vsetko.
Mazda uz obsahuje prvky, ktore zaujmu dlhsi pohlad kazdeho, kto rozumie pojmu dizajn. Navyse ma prednu masku kozistentnu a nevyzera, ze sa niekto nasilne snazil vmontovat mrezu chladica do predpisanej formy.

PS: Nemusis papagajovat spisovatelsky styl vwratnika... ty vlezdo***ka.
Uz ste podaktori trapni aj s bezprizornym vrestanim BRAVO a podobnymi odpozeranymi tikmi.
Avatar - CHerokee
4. 2. 2013 18:44
Re: ZÁZRAK
Komu tykáš? A seděl jste v té mazdě? Na fotkách vypadá dobře. Na posez a omak už ne. Interiér působí lacině, vzadu žárovky...a to bylo auto za 900 000. Octavia jde svou cestou...a Mazdu nechá daleko za sebou. Hlavně v prodejích.
4. 2. 2013 19:45
Re: ZÁZRAK
Tebe.
Ak ide Octa svojou cestou, Mazda ju tym padom nenasleduje. S tym sa da len a len suhlasit. V ceskoslovensku su predaje jasne predvidatelne, o tom sa nemusime vobec bavit. Ostatne trhy mozu byt prekvapenim.
Nesedel som ani v jednom. A ty si sedel v Octe, ze vies 100% tvrdit, ze je lepsia? tiez nie.
15. 2. 2013 09:08
Re: ZÁZRAK
stara okta měla velice slušné prodeje po celé evropě.... to také o něčem svědčí - předpokládám, že spousta lidí jí bere jako finančně přijatelné auto pro rodinu, nebo jako dobrá varianta pro druhé auto k luxusnějšímu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 2. 2013 20:07
Re: ZÁZRAK
Technicka chutovka? Ved to auto neposuva technologie dopredu ani o krok - este aj pohon je genericka znacka, licencovany od nezavisleho vyrobcu.
4. 2. 2013 18:36
Re: ZÁZRAK
Finálna podoba Mazdy 6 ma dosť sklamala. Naopak, pôvodny koncept Takeri z ktorého vychádzala, musí rozbúchať srdce každého. "Večná škoda" :-(
4. 2. 2013 18:41
Re: ZÁZRAK
Jistě, produkční verze nemá design, který by promlouval k současnosti. Jsou to jen tradiční "vlnolamy", to naše Octavia, to je auto jako břit.
Avatar - CHerokee
4. 2. 2013 18:42
Re: ZÁZRAK
No mě hlavně to, jak na autě šetřili, na ceně však nikoliv (žárovky místo diod, jednoduchý nenápaditý interiér...)
4. 2. 2013 18:52
Re: ZÁZRAK
Nemaj strach, Mazda po rokoch skonci v muzeu dizajnu.
Octa skonci tiez v muzeu, ale muzeu nahradnych dielov miestneho vrakoviska.
Avatar - grifith
4. 2. 2013 19:41
Re: ZÁZRAK
Nezlob se na mě, ale jestli jsi obě auta už viděl, tak by jsi to nemohl vypustit... Octavie vypadá reálně opravdu více než zvláštně. Zejména ze "zadobočního" pohledu vypadá jako doutník, kola menší jak 18" na ni vypadají velmi malá a vynikne při nich obrovský prostor nad předním kolem... kde jen soudruzi ze Škody udělali chybu nevím. :-)
5. 2. 2013 12:35
Re: ZÁZRAK
No tak dnes to bylo ze slabšího soudku, GTI :-) ale abych jenom nemlátil slámu, Octu jsem včera poprvé viděl naživo a že by vysílala svému pozorovateli signály, jak píšeš dál, to ani omylem. Dokence jsem byl v prvním okamihu zmaten, nejedná-li se o rapid :-) a to chromované orámování masky chladiče, to vypadá opravdu...zvláštně. Jinak profil auta, zadek a svítilny jsou parádní :yes: mazda je však s ničím nezaměnitelná, proporce krásné, ze všech úhlů vypadá skvěle.
5. 2. 2013 16:48
Re: ZÁZRAK
To má bejt jako vtip?? Tak příště za tím udělej smajlíka, ať to všichni pochopí..
Avatar - Gaius Julius Caesar
5. 2. 2013 19:52
Re: ZÁZRAK
Kolikpak ti Simply Clever platí za tu reklamu? >:D
4. 2. 2013 19:04
KRÁLOVNA
Dejme si opravdovou královnu mainstreamového designu - [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] V dokonalé úctě k dokonalému výsledku práce mistra Kabaně - BRAVO BRAVO BRAVO :yes: :-!

Tak ještě kontra - [odkaz] :-| [odkaz] :-O [odkaz] :*) [odkaz] ... To víš, Octavia je jenom jedna.

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - kosmonaut
4. 2. 2013 19:07
Re: KRÁLOVNA
Dvě skutečně povedená auta poslední doby (byť já tíhnu mnohem více k šestce) :yes:
4. 2. 2013 19:16
Re: KRÁLOVNA
Ano, mazda bude jistě u jisté skupiny kupujících bodovat, objektivně napišme, že v mainstreamu sází na jisté jízdní vlastnosti, k pochvale je nízká hmotnost a (možná) i zvětšení rozměrů. Z pohledu tvůrce designu je však naše Octavia jiné kvalitativní patro. V podstatě není dnes v mainstremu nikdo jiný, kdo dokáže se***vat Kabaňovi, ten člověk je jedním z designových mágů tohoto desetiletí.
4. 2. 2013 19:39
Re: KRÁLOVNA
Jo, uplnu pravdu mas, jine patro.
To druhe podzemne pod nakupnym centrom. Na vystavne nadzemne podlazia sa dostanu len ti lepsi (M6).
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 19:25
Re: KRÁLOVNA
tak ty si skutocne pripad na zamyslenie....

mazda 6 - auto z muzea? to nemyslis vazne toto.... skor by som povedal ze auto ktore posobi nudne a akosi nijako je prave tvoja zboznovana modla menom octavia.... akoby bola robena pred 10 rokmi... dizajn vecna nuda....

skus otvorit oci a poobzerat sa aj mimo ustavu..... kde mate len same vw a skodovky :yes:
Avatar - grifith
4. 2. 2013 19:44
Re: KRÁLOVNA
Nalijme si čistého vína - tvé propagační foto neřeknou naprosto nic. Toto je reálný stav: [odkaz] nebo [odkaz] Obzvláště interiér poměrně silně "rapidovsky" čpí....
5. 2. 2013 08:21
Re: KRÁLOVNA
To jsou ty správné fotky :yes: >:-[] , kde je vidět velký prostor zvláště nad předními koly, který je předpokládám na propagačních foto "vytuněn" kurtama na pružinách, to přeci chlapci z koncernu umí >:D
Sice jsem až překvapen, že to řeknu, ale současná octa je asi první, která se mi opravdu líbí, ale proti M6 bych jí vůbec nesrovnával.
4. 2. 2013 20:31
Re: KRÁLOVNA
GTI, pocul som, ze sedy zakal sa da uz v pohode odstranit, tak by si mohol navstivit niektoru z klinik, aby ti ho dali prec... ak nemas prachy, skus potiahnut nejaku octu 1 alebo 2, po uliciach sa ich povaluje dost, mozno za 50 000 predas... a po ceste sa stav u psychiatra, pretoze ho evidentne potrebujes :-) uz tu vidim plne cesty ubohych octavii III s 15" alebo 16" kolesami a s najnizsou vybavou, ktore vyzeraju OTRASNE !!! Ale dal by som si z toho, co si si dneska pichol, pretoze perlis :-)
Avatar - CHerokee
4. 2. 2013 21:31
Re: KRÁLOVNA
No já s GTi souhlasím,. U Octavie je to postupný vývoj a kvalita. I když z únorových bych dal dopředu Golfa 4Motion, který nemá konkurenci. Mazda je velká,hezká - zepředu, jinak se na ní šetřilo. A je drahá.
4. 2. 2013 23:47
Re: KRÁLOVNA
Já pořád nevím, proč by měla být drahá, veškerá třídní mainstreamová konkurence stojí stejně, naopak Mazda patří spíš mezi ty levnější. A to, že nějaké malé MPV od Mercedesu stojí stejně, jako argument fakt neberu.
Stejně tak pokud někomu připadá Mazda6 v plné výbavě jako laciná, tak to svědčí spíše o nadstandardních požadavcích způsobenými tím zvyknutím na prémiová auta, o kterém již byla řeč jinde. Běžný spotřebitel s tím myslím nebude mít problém.
5. 2. 2013 11:13
Re: KRÁLOVNA
Děláš sistatistiku "nápisů" BRAVO . Prosím tě, oblep si pokojíček a běž si to tam udělat a až ti bude líp, přečti si, co tady píšeš.
Avatar - kosmonaut
4. 2. 2013 19:04
O3, M6 a 900
Octavia 3 je po tlusté, ultranudné dvojce skutečně trefou do černého. Mazda6 je, co si budeme povídat, pak autem roku. Co ovšem mohlo být autem desetiletí ukazují skicy nové 900, které se objevily na Jandově konkurenci (nešlo mi sem vložit odkazy).
Oběsit všechny ty voly z GM, hlavně že si vydržují Opla. Taková škoda :no:
Rozbalit vlákno
6
4. 2. 2013 23:15
Re: O3, M6 a 900
Velmi rozumný a střízlivý názor. Octavia skutečně vypadá dobře, ale jak píšeš, Mazdu6 teď sleduje celý svět a to, s čím přišli, je opravdová bomba. Zbytečně se to tu zas spadává do zbytečných rozporů koncern vs. zbytek světa. Tyto internetové trolly raději ignorovat.

Jinak odkazy lze vložit do editace, případně použít nějaký zkracovač url.
5. 2. 2013 13:12
Re: O3, M6 a 900
Nevím, jestli bych řekl bomba. Hmotnost nesnižují sami (a to je jen dobře) a ač technický pokrok mám rád, jako zákazníka mne hlavně zajímá, co z toho mám. Nevnímám, že by ostatním uskočili o generace. Skutečné motorářské skvosty vidím jinde. Takže mi zůstává jakýsi příslib lepší spolehlivosti, tedy nic nového. Neříkám, že je šestka špatná, ale na zadek jsem si z ní nesedl. Spíš to vnímám tak, že vyhladili některé nedostatky. Z asijské produkce mne ve střední třídě zajímá asi nejvíce IS. Ne že bych neměl výhrady.
5. 2. 2013 16:04
Re: O3, M6 a 900
V tomto příspěvku jsem mluvil čistě o vzhledu.

Co se týše nového IS, tak ač je design kontroverzní, musím říct, že je to přesně to, co bych čekal od autentického japonského designu. Neskutečně se mi líbí, co s tím vyvedli.
5. 2. 2013 17:31
Re: O3, M6 a 900
Ano, design IS je kontroverzní, tolik mi zase nesedí, ale na druhou stranu vypadá jako Japonec, takže proč ne. Uvidíme, jaké nasadí ceny. A pokud jde o design šestky, tak mi zase tak geniální nepřipadá.
Avatar - kosmonaut
5. 2. 2013 15:08
Re: O3, M6 a 900
Mi to se vloženými odkazy nechtělo publikovat. Možná tam je nějaký filtr na konkurenční odkazy, což dokážu pochopit. Co nedokážu (nebo spíše nechci) pochopit je zaříznutí Saabu, však se mrkni na ty fotky u Jandy, ty fotografie ukazují špičkově vypadající vůz. Jak jsem psal, hlavně že GM představuje popelnice typu Mokka :no:
5. 2. 2013 16:37
Re: O3, M6 a 900
Ano, ta kontrola konkurenčních webů tam je. Proto říkám, že to chce jej vložit buď v editaci, anebo jako třeba ***.com/xxxx
Jo, Saab 9-3 už jsem tam viděl hned co to zveřejnili. Vypadá to skutečně jako Saab.
4. 2. 2013 19:57
Zapomněli jste na nového Logana!!!
Ten by se měl prodávat od 18. února.
Jestli patříte mezi fandy značky Škoda Auto a Dacia navštivte tyto stránky
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2013 21:43
Civic
Myslím, že s uvedenou motorizací by se mohl Civic prodávat slušně.

Podle mě se na zdejší diskuzi úplně zbytečně diskutuje o designu a OIII a M6.
Jediné co se dá snad objektivně napsat je, že M6 je odvážnější.

A dodám, že nejsem konzervativní a mám k M6 blíže.

Ale OIII by se měla především porovnávat s Civicem.
Každopádně nová motorizace Civicu má špičkové parametry. :-!
Rozbalit vlákno
12
4. 2. 2013 23:20
Re: Civic
Ano, jsem zvědav, jak bude fungovat v reálu. Honda stejně jako Mazda v motorech udávají rytmus, když se jedná o nový výtvor. Japonci nebyli a nejsou nadarmo v mnoha oborech a v mnoha obdobích technická špička.
Hlavně Mazda začíná ukazovat, jak to dělat i bez downsizingu, který vznikl nikoliv jako poptávka od zákazníků, ale jako nástroj pro snížení emisí v laboratoři, což hovoří za vše. Dnešní euronormami přidušené atmosféry jsou samozřejmě v nevýhodě, ale jak říkám, je vidět, že to jde i jinak a lépe.
5. 2. 2013 13:34
Re: Civic
Asi záleží na úhlu pohledu. Kdybys tohle řekl o V8, nebo V12 Ferrari, které navzdory normám jezdí famózně, tak bych souhlasil. Ale smutná realita je, že naftový "SKY" je lepší než benzínový. Nevím, jak lze napsat lépe. Jen z pohledu složitosti. Můj názor je, že atmosférický dvoulitr nedosáhne na své přeplňované protějšky. Nevidím zkrátka jiný benefit, než menší složitost. Ale možná mi to osvětlíš. :-)
5. 2. 2013 16:33
Re: Civic
Samozřejmě to je míněno v mezích mainstreamu, Ferrari je pochopitelně jiná liga.

Beru to z trochu jiného úhlu pohledu. Jak zmiňuji, downsizing nikdo nevymyslel proto, že by to bylo lepší. Ne bezdůvodně se dosud využívaly výhradně atmoséry (pominu-li performace cars) a ne bezdůvodně se této cestě někteří výrobci snaží vyhýbat. Nicméně je jasné, že přidušené atmosféry jsou ve velké nevýhodě, protože na papíře nedosáhnou tak nízké spotřeby jako stejně výkonné turbo. Proto se tedy skutečně nabízí otázka, zda už opravdu není lepší ten downsizingový motor, než takováhle mrtvá atmosféra. Líbí se mi tedy, že Mazda dokáže udělat atmoséru, která nemá problémy s normami, a přesto je použitelná. Benefit je čistě principiální. Místo V8 s výkonem 500 koní jde udělat přeplňovaný dvoulitr, ale kolik toho vydrží? To, že se za stejnou časovou jednotku musí spálit přibližně stejně paliva v menším válci a během nižšího počtu cyklů, se zkrátka projeví. Vzhledem k tomu, že auto je spotřební zboží víc než kdy dříve, tak možná tolik nevadí, že se malé motůrky ladí na vyšší výkony, než by jim příslušelo, ale osobně bych preferoval vždy adekvátně výkonnou atmosféru, pokud to není nějaký starší kousek, co se zabil dlouhými převody a omezeným přívodem paliva, aby se mohl dále prodávat. Může se to vzít i obráceně - co je výhoda downsizingového turbomotru? Že jede jako diesel, a nemusí se tedy tolik řadit? Stojí to za to? Možná někomu jo, mně ne.
5. 2. 2013 17:58
Re: Civic
Ty tedy říkáš, že je použitelný. Můj pohled zase je, že je i tak horší než dvoulitry minulosti. Výhoda přeplňovaných motorů? Nejsou tak mrtvé. Pro mne to není o řazení, to stejně udělá automat.

V minulosti bylo přeplňovaných motorů dostatek a dnes je umíme mnohem lépe. Fakt je, že jsou dražší na výrobu, takže pro nasazení přeplňování bývá třeba nějaký důvod.

Když to vezmu obecně, problémem je i hmotnost. Přeplňované motory mají dole více síly a s autem si poradí s větší samozřejmostí. Opět, není to o tom, že musíš podřadit, je to o pocitu, který máš z vozu, z jízdy. Prostě si připadáš, že je na to auto motor příliš slabý. Opravdu špičkový výkon, kde běžné přeplňované jednotky zase tolik nevyčnívají, tak často nevyužíváš v porovnání s relativně drobným zrychlením, zařazováním se atp., kdy je rozdíl pokaždé cítit.

Auta těžkla/ těžknou, motory dusíme a objemy zrovna nahoru nešly. Nabídka šestiválců je mimo prémii tristní.
5. 2. 2013 18:25
Re: Civic
Je pravda, že jako dřív už to asi nebude nikdy, pokud lidi náhodou nedostanu rozum a přestanou se řídit eko-lobby.
Ano, je to o tom pocitu. Šlápnu ve 3000 ot./min na plyn a motor tam narve benzínu, jako se do atmosféry dostane v 5000 ot./min, na které musím buď počkat, nebo je tam dostat podřazením. Ten úplně první způsob je nepopiratelně jednodušší a celkem pochopitelně to je oblíbené mezi běžnými uživateli z podobného důvodu jako diesely. Myslím, že jako u všeho tu jsou proti sobě výhody a nevýhody různých řešení a je na osobním zvážení, která z cest vyhraje. Označit jedno řešení za absolutně lepší považuji za docela odvážné. Ale třeba to tak je a mně nezbyde než si našetřit na LFA, dokud existuje. U nejdražších aut naštěstí člověk atmosféry ještě najde. :D
5. 2. 2013 20:54
Re: Civic
Kdo chce jezdit atmosférou má pořád dost možností.

Já bych tady zase tak neskuhral. Největší problém je dnes vysoká hmotnost aut.
A to kvůli bezpečnosti - zase je to něco za něco :-)

U dieselů asi nebudeme polemizovat o turbu..
Já chtěl hlavně vyzdvihnout parametry novýho Civika:

O-100..10,2s
max 207
3,6l spotřeba

Pro porovnání nejnovější Octavia Greenline:
O-100..11,4s
max 192
3,8l spotřeba

A to ještě bude mít OIII určitě příplatek oproti standartní verzi.
Kdybych dělal reklamu na civic, tak bych napsal:
nadstandard bez příplatku
:-)

Rád se bavím o číslech, protože ty se v diskuzi neoddiskutují.
I když někteří uživatelé se snaží i o to ;-)
5. 2. 2013 22:32
Re: Civic
Jde o to, že přeplňovaný dvoulitr se v takové situaci chová jako řekněme atmosférický tří a půl litr. Takže po sešlápnutí akcelerátoru nemáš pocit, že máš pod kapotou zdechlinu, když se potuluješ někde nad dvěma tisíci. Ve chvíli, kdy opravdu potřebuješ výkon, tak si musíš podřadit tak jako tak. I když mám automat, tak mi celkem vadí, když na každé sešlápnutí akcelerátoru reaguje podřazením. Chci si nenuceně plout a pokud na to motor potřebuje pět tisíc otáček, tak je na dané auto prostě příliš slabý.

Točivá atmosféra je opravdu skvělá, když ji držím pod krkem a jedu. Bohužel už to není, co to bývalo. Ale když chci pohodlně cestovat, tak chci objem, chci točivý moment. Nechybí mi přeplňování, chybí mi silné jednotky. Objem ničím nenahradíš. Kromě přeplňování. :-) Ostatně mám kompresory radši než turbodmychadla (bráno v automobilovém žargonu).
6. 2. 2013 10:03
Re: Civic
To záleží na tom, jak natlakuješ turbo, dvoulitr může mít klidně 800 koní, ale asi je nám oběma jasné, že to není zrovna ideální řešení a je lepší tam dát sedmilitrový V12. >:D
Záleží to na úhlu pohledu. Podle mě se dá nenuceně plout i s atmosférou, záleží spíš na tom, v jaké rychlosti. Na 200 km/h po německé dálnici už to chce silnější motor. Problém je v tom, že když na okresce budu nenuceně plout tou devadesátkou na čtvrt plynu a budu chtít někoho předjet, tak to chce podřadit. Chápu, že je to o tom pocitu, kdy stačí šlápnout na pedál a ten výkon tam je hned bez ohledu na otáčky. Ale jak už jsem, psal, mně osobně by to za to nestálo a v těch několika málo situacích, kdy potřebuji využít plný výkon motoru, si radši podřadím. Ale taky je žádoucí, aby to nebyla nějaká zabitá vykopávka, proto jsem právě rád, že existuje i něco jako Sky-G, ale i jiné moderní přímovstřiké benzíny.
6. 2. 2013 14:30
Re: Civic
I u přeplňovaného motoru si musíš podřadit, pokud opravdu chceš výkon - jako třeba při předjíždění. Už jsem to psal. V tom to není. Pokud to neuděláš, budeš mít jen zlomek maxima. Sice třeba jednou tolik než atmosféra, ale pořád jen zlomek. Je to právě o tom plutí, o nenucených změnách rychlosti. Nezvládne s autem sprintovat, ale zvládne s ním zahýbat. Ke všemu mluvím o autě s automatickou převodovkou, takže si auto podřazuje samo dle potřeby. Jediný rozdíl je pro mne v akustickém komfortu. Asi každý mluvíme trochu jiným jazykem.
6. 2. 2013 17:17
Re: Civic
Ano, s tímhle souhlasím, jde o to, že tam toho výkonu je víc než u atmosféry. Maximum má však taky poměrně vysoko. Nicméně i díky tomu lze právě zrychlovat i bez podžřazení, pokud člověk skutečně nechce jet naplno. Co se týče hlučnosti, tam je to jasné.

Jinak dnes vyšel na autofou článek týkající se této problematiky [odkaz]
Určitě by se k němu našly nějaké výhrady, ale opět je to trochu střízlivější pohled na věc.
6. 2. 2013 23:41
Re: Civic
Tak si to vyzkoušej. Moje zkušenost je, že i u přeplňovaného motoru musíš podřadit, pokud chceš nejlepší výsledky. Od určitých otáček se ti to nemusí vyplatit, ať už kvůli prodlevám při řazení, nebo kvůli šířce pásma, kde má motor dávat maximální výkon.

Pokud jde o downsizing... podle mne se diskutuje o blbostech. Výkon je výkon, účinnost je účinnost. 90 kW zůstane 90 kW a přidáním turbodmychadla se z 0,3 nestane 0,5. Výhoda je v určitém režimu provozu. Tečka. Z dynamického hlediska pak v ploché výkonové křivce. S dobrou převodovkou tak není problém dosáhnout prakticky konstantního výkonu v téměř celém spektru rychlostí. Víc k tomu není co říct. Můžeš to jen detailněji rozebrat. Nevím, o čem je tedy řeč. Nevím, proč se pořád řeší, jestli funguje, nebo nefunguje. Jsou jasně daná fakta a není o čem diskutovat. Vždyť tohle musí být jasné pomalu i žákům základních škol.

Jedna strana mince je nižší normovaná spotřeba, druhá strana mince je, že běžný zákazník spíš dá přednost přeplňovanému motoru, protože působí silněji, přesvědčivěji. To je důsledek právě nabírání na hmotnosti a škrcení motorů.
8. 2. 2013 09:53
Re: Civic
Proti tomu nemám výhrad.
4. 2. 2013 22:41
Renault Fluence
Zapomneli jste na facelift Renault Fluence. Ten by mohl slusne zahybat trhem.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PERNO
5. 2. 2013 01:15
Pls
Prosím vas neviete kedy má prísť nový Ford Mondeo? Ďakujem.
Rozbalit vlákno
2
5. 2. 2013 08:08
Re: Pls
Prý někdy během roku 2014....
5. 2. 2013 22:03
Re: Pls
Prý nejdříve konec roku 2014. Kvůli uzavření závodu v Belgickém Genku.

Alespoň to píšou tady: [odkaz] ;-\
5. 2. 2013 20:43
Dotaz ohledně uživatele GTI
Všechny zdravím a chtěl bych se zeptat skalních čtenářů:

Sám jsem tu víceméně vyjímečný host, ovšem tu totální parodii na oktáviu, potažmo škodovky obecně, co tu předvádí jistý GTI, to je něco neskutečného. Nevíte někdo, kdo za tímto stojí a proč se vlastně takto naivně infantilním chováním snaží škodovku poškodit a diskreditovat?

Nejde mi to do hlavy, Sám jsem roky byl s touto značkou celkem spokojen a třebaže mne oslovila nabídka jiné automobilky, a svůj postoj místo planého žvanění promítl v realitu, pořád si nemyslím, že by škodovky byly až tak špatné, aby si zasloužily takto komediální vystupování svých odpůrců...

Co Vy ostatní na to? (bohužel uživateli jménem GTI nedokáži uvěřit vůbec nic, resp, rozlišit mezi tím, zda něco myslí vážně, a co už je parodie :-), takže kdyby se nevyjadřoval v této větvi diskuze, udělal by nejlépe )
Rozbalit vlákno
4
5. 2. 2013 21:03
Re: Dotaz ohledně uživatele GTI
Dobrá otázka. Měl jsem podobný problém.

A už jsem ho právě konečně vyřešil. Přidal jsem ho na hate-list.

Je to jednoduché - klepne se na uživatele a pak na odkaz přidat na hate-list.
Pak už se jeho příspěvky nezobrazují. A je po problému. :-)
5. 2. 2013 21:13
Re: Dotaz ohledně uživatele GTI
Díky za radu. Jak snadné ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 2. 2013 21:20
Re: Dotaz ohledně uživatele GTI
Skvely prispevok :yes:
Avatar - KANKUNEN
5. 2. 2013 21:41
Re: Dotaz ohledně uživatele GTI
GTI: Koukni se do garáže, poznáš jakým si člověkem - to se dá podepsat. Zároveň si všimni, že čím větší holý zadek, tím větší starost o garáž druhých.
Avatar - petrumr
6. 2. 2013 07:49
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2013 08:45
Re: mazda
Jelikož má Cx 0.26, tak bych řekl, že poměrně méně než průměrné auto. Proč Vás to zajímá a nakolik přesně zrovna u Mazdy toto potřebujete vědět?
6. 2. 2013 08:50
Octavie-Mazda:
Motoristé, přečetl jsem si diskuzní příspěvky a je s podivem jak jedni vyzdvihují novou octávii a haní mazdu a naopak. Jedněm ani druhým se nedivím. Pokud má jeden již pátou škodovku v garáži, tak je jasné že mazda bude až ta druhá a naopak. Já se na obě auta dívám jako motorista, který měl a má ve své garáži v držení nejednu škodovku a nejednu mazdu.
Obě tato auta jsou hezká a je evidentní, že prošla vývojem až do dnešní podoby. Motoristé většinou žehrají na maličkosti a vyzdvihují ty jiné. Já za sebe jsem šťasten že žiji v době kdy auta jsou bezpečná a spolehlivá a dovezou mne tam kam potřebuji. Začínal jsem na Škodě 100, kerá neměla ani opěrky hlavy, natož jiné vychytávky dnešní doby a byl jsem šťasten že mi ji otec půjčil. Dnes si ani neuvědomujeme mnohdy, co vše se za relativně krátkou dobu vývoje automobilů změnilo. Je třeba si uvědomit, že mnohem důležitější je,že to které vozidlo mne podrží na silnici než přemýšlet jestli tači ona páčka nebo tlačítko je zlaté, stříbrné nebo bronzové.
Na druhou stranu je pochopitelné že se jedněm líbí takové nebo makové auto. Neumím si představit, že by se všem líbila jenom octávie. Ta by pak rychle zevšedněla.
Rozbalit vlákno
0