Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ÚOHS: mýtný systém vybuduje KAPSCH

Ondřej Láník
Diskuze (37)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) potvrdil výsledek veřejné soutěže o udělení zakázky na poskytování služeb a dodávek vybrané infrastruktury k realizaci projektu výkonového zpoplatnění vybraných komunikací v České republice společnosti Kapsch.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) potvrdil výsledek veřejné soutěže o udělení zakázky na poskytování služeb a dodávek vybrané infrastruktury k realizaci projektu výkonového zpoplatnění vybraných komunikací v České republice společnosti Kapsch.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 26. ledna 2006 dvě rozhodnutí týkající se postupu ministerstva dopravy při zadání veřejné zakázky na mýtné. V případě řízení zahájeného na základě návrhu Sdružení MYTIA (DAMOVO, Fela Management, Ascom, ABD Group) ÚOHS neshledal v postupu zadavatele porušení zákona o veřejných zakázkách. Ministerstvo dopravy na druhé straně pochybilo tím, že druhému z neúspěšných uchazečů italské společnosti AUTOSTRADE neodeslalo do deseti dnů od obdržení námitek písemné sdělení o jejich vyřízení. Tento postup však nijak neovlivnil stanovení pořadí nabídek. Zakázka na mýtné byla v polovině listopadu 2005 přidělena sdružení KAPSCH.

Oba vyřazení uchazeči se u ÚOHS domáhali zrušení rozhodnutí zadavatele o jejich vyloučení a provedení nového posouzení a hodnocení nabídek.

Dle rozhodnutí ÚOHS bylo Sdružení MYTIA oprávněně vyloučeno, když obsahově neprokázalo celý rozsah významných služeb tak, jak je zadavatel definoval v zadávací dokumentaci. Dále nebyla splněna zadávací podmínka, neboť nabízený systém neshromažďuje data o všech automaticky provedených mýtných transakcích centrálně. Naopak neoprávněně bylo Sdružení vyloučeno vzhledem ke kvalifikačnímu kritériu „přehled počtu zaměstnanců“. Sdružení splnilo také zadávací podmínku ohledně šifrování datové komunikace. ÚOHS neshledal žádné pochybení vůči MYTIi v postupu zadavatele v zadávacím řízení ani v postupu hodnotící komise.

Společnost AUTOSTRADE byla také oprávněně vyloučena, a to z několika důvodů. Ve své nabídce totiž nedoložila některé certifikáty, které zadavatel požadoval. Na místo nich dodala prohlášení, která však obsahově neprokazují shodu s požadovanými certifikáty. Nedoloženy byly také výpisy z Rejstříku trestů u dvou členů správní rady společnosti. Také v dalším postupu zadavatele ohledně společnosti AUTOSTRADE neshledal ÚOHS pochybení s výjimkou již zmíněného nedostatku ohledně sdělení o vyřízení námitek. Jak již bylo uvedeno toto pochybení nemělo vliv na stanovení pořadí nabídek.

Obě 26. ledna 2006 vydaná rozhodnutí jsou nepravomocná, účastníci řízení mohou do 15 dnů podat rozklad k předsedovi ÚOHS Martinu Pecinovi. Z tohoto důvodu zatím také nemůže být zakázka realizována, neboť předběžné opatření, které ÚOHS v tomto smyslu v prosinci 2005 vydal, dosud nebylo zrušeno. Vzhledem k tomu, že ÚOHS nevyhověl návrhu obou uvedených uchazečů, nebude jim vrácena složená kauce (obě firmy složily po 1 milionu korun), která se stane příjmem státního rozpočtu.

Mýtný systém vybuduje KAPSCH

Společnost Kapsch obdržela 27. ledna 2006 od ÚOHS písemné oznámení, které přidělení zakázky potvrzuje. Ta byla společnosti Kapsch přidělena rozhodnutím ministerstva dopravy v listopadu loňského roku.

Spuštění systému elektronického výběru mýta pro nákladní dopravu nad 12 tun do provozu je v České republice plánováno od roku 2007 v první fázi na 970 kilometrech českých dálnic a rychlostních komunikací. O rok později se má zpoplatnění rozšířit na vybrané tahy první třídy, tedy dalších zhruba jedenáct set kilometrů komunikací

Většinu prací na realizaci projektu výkonového zpoplatnění vybraných komunikací v České republice bude společnost Kapsch v ČR uskutečňovat s početnými tuzemskými firmami, jako jsou například Stavby silnic a železnic, které zabezpečí výstavbu infrastruktury. Dále s finančním partnerem ČSOB, která se bude podílet na zúčtování plateb kartami ("clearingu") a výběru poplatků ("billingu"), společně s konzorciálním partnerem společností PVT a s dalšími…

Celkově hodlá společnost Kapsch realizovat s tuzemskými subjekty více než 60 procent z hodnoty projektu.

Společnost Kapsch je už dlouhé roky světovým lídrem na trhu ryze elektronických systémů výběru mýtného. V současnosti realizuje mýtné projekty mimo jiné v Portugalsku, Mexiku, Španělsku a Austrálii. Největším a mezinárodně uznávaným referenčním projektem je systém elektronického mýtného v Rakousku, kde od 1. 1. 2004 úspěšně funguje celoplošný systém mýtného pro nákladní dopravu nad 3,5 tuny.

Ondřej Láník
Diskuze (37)
28. 1. 2006 18:09
Re: MÝTNÉ ZA MOZEK
Narážím na už standardizovanou pózu a plíživou implantaci postojů, že totiž, co dělá "stát" je vždy dobře... Pokud jsi na straně zadavatele, pak je fajn co píšeš, koneckonců, bylo by hrozné, aby si ministerskej úředník ulehčoval život emočními podtexty při hodnocení své práce... P.S. držím palec ať to dobře dopadně... na mýtném přece fakt vyděláme všichni ;-) Jinak je to pitomost první třídy. Napřed se vymyslí auto, pak se vymyslí dálnice a pak se vymyslí systém, aby po dálnici nemoh nikdo jezdit... pokud nezaplatí... Přitom dálnice je veřejnej statek a je stavěná z daní, které platíme všichni. Až silniční síť rozparcelujete, resp až budou silnice ve vlastnictví soukromejch osob... pak to logiku má... Tohle však je je pro mne fraška a zoufalství doby. Platím dálniční známku a jen podle ní poznám, že jsem na dálnici... komedie... hra na kvalitní společnost...
28. 1. 2006 14:16
Re: Středověk neskončil
:yes:
28. 1. 2006 13:11
Re: Středověk neskončil
Řídit stát můžeš buďto tak, že stanovíš minimální daně a za ně děláš maximum pro lidi - logické, ne, nebo stanovíš maximální daně a děláš maximum... pro sebe :-) Jak to tu vypadá, vidíme sami - tady se řeší, že až půjdeš do první třídy, vrazí ti premier do zadku pastelku, tak co chceš? Nemůže to být jiné... dokud tu lidi nepochopí, že to co maj... jim nemá dávat stát... ale maj si to vydělat. Tento rok děláme na stát do 3. července. Dělali jsme také jen do 19 června... kdysi za "Klause" Žijeme v době vlády lidu... v nemocnici ležíš vedle bezdomovce... nemáš šanci si připlatit za solo pokoj... tomuhle se říká solidarita... Vláda chce rozhodovat o vejplatách v nemocnicích, které nadělila krajům... tomu se říká arogance moci... hlavně, že jsou tu ještě ti, co jsou na tom o fous hůř než mi... na závisti přece, je vystavěné celé fungování levicových nadšenců... neboť sílu... mají silní... je-li ovšem hodně slabých... pak s radostí rdousí ty silné...
28. 1. 2006 12:06
Re: MÝTNÉ ZA MOZEK
Jde o miliardy... (měsíčně přichází stát tuším o miliardu...), a tu soutěž připraví pár úředníků s vejplatou, při který považuješ Thaliu za optimální dopravní prostředek... tak aby se eliminovaly jak nechtěné, tak možné "chtěné" přehmaty... musí být poskytnuta možnost přezkumu... Jinak by to tu za chvíli měli propachtované jako nějací pašalíci... :-) P.S. z čeho dovozuješ, že vše proběhlo, jak má ;-)
28. 1. 2006 11:45
MÝTNÉ ZA MOZEK
Každý zadavatel veřejné zakázky musí počítat, že jeho rozhodnutí bude podrobeno přezkumu. Miluju ty televizní šoty, v nichž se reprezentanti zadavatele tváří, jako by se tu dělo něco nepřístojného, když se neúspěšný uchazeč ozve. A je dobře, že se ozval... protože arogance moci, pokud je v rukou těch, co nám vysvětlují donekonečna, že jsou to právě oni, kteří umí z našima penězma hospodařit lépe, než my, musí mít nad sebou hrozbu korekce. Brno tedy potvrdilo výsledek... naštěstí to není konečná instance... tak až to bude uzavřeno definitivně, pak může ministerstvo zapískat k zahájení prací... Mýto mělo být zavedeno již před lety... tedy pokládejme politikům otázku, proč ještě zavedeno není... pokud to budou omlouvat tím, že se výběrové řízení táhne pro odpor neúspěšných, vyveďme je z omylu... Mýto totiž není proto, že nemáme úspěšné vládnutí.