ÚOHS: mýtný systém vybuduje KAPSCH

ÚOHS: mýtný systém vybuduje KAPSCH

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) potvrdil výsledek veřejné soutěže o udělení zakázky na poskytování služeb a dodávek vybrané infrastruktury k realizaci projektu výkonového zpoplatnění vybraných komunikací v České republice společnosti Kapsch.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) potvrdil výsledek veřejné soutěže o udělení zakázky na poskytování služeb a dodávek vybrané infrastruktury k realizaci projektu výkonového zpoplatnění vybraných komunikací v České republice společnosti Kapsch.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 26. ledna 2006 dvě rozhodnutí týkající se postupu ministerstva dopravy při zadání veřejné zakázky na mýtné. V případě řízení zahájeného na základě návrhu Sdružení MYTIA (DAMOVO, Fela Management, Ascom, ABD Group) ÚOHS neshledal v postupu zadavatele porušení zákona o veřejných zakázkách. Ministerstvo dopravy na druhé straně pochybilo tím, že druhému z neúspěšných uchazečů italské společnosti AUTOSTRADE neodeslalo do deseti dnů od obdržení námitek písemné sdělení o jejich vyřízení. Tento postup však nijak neovlivnil stanovení pořadí nabídek. Zakázka na mýtné byla v polovině listopadu 2005 přidělena sdružení KAPSCH.

Oba vyřazení uchazeči se u ÚOHS domáhali zrušení rozhodnutí zadavatele o jejich vyloučení a provedení nového posouzení a hodnocení nabídek.

Dle rozhodnutí ÚOHS bylo Sdružení MYTIA oprávněně vyloučeno, když obsahově neprokázalo celý rozsah významných služeb tak, jak je zadavatel definoval v zadávací dokumentaci. Dále nebyla splněna zadávací podmínka, neboť nabízený systém neshromažďuje data o všech automaticky provedených mýtných transakcích centrálně. Naopak neoprávněně bylo Sdružení vyloučeno vzhledem ke kvalifikačnímu kritériu „přehled počtu zaměstnanců“. Sdružení splnilo také zadávací podmínku ohledně šifrování datové komunikace. ÚOHS neshledal žádné pochybení vůči MYTIi v postupu zadavatele v zadávacím řízení ani v postupu hodnotící komise.

Společnost AUTOSTRADE byla také oprávněně vyloučena, a to z několika důvodů. Ve své nabídce totiž nedoložila některé certifikáty, které zadavatel požadoval. Na místo nich dodala prohlášení, která však obsahově neprokazují shodu s požadovanými certifikáty. Nedoloženy byly také výpisy z Rejstříku trestů u dvou členů správní rady společnosti. Také v dalším postupu zadavatele ohledně společnosti AUTOSTRADE neshledal ÚOHS pochybení s výjimkou již zmíněného nedostatku ohledně sdělení o vyřízení námitek. Jak již bylo uvedeno toto pochybení nemělo vliv na stanovení pořadí nabídek.

Obě 26. ledna 2006 vydaná rozhodnutí jsou nepravomocná, účastníci řízení mohou do 15 dnů podat rozklad k předsedovi ÚOHS Martinu Pecinovi. Z tohoto důvodu zatím také nemůže být zakázka realizována, neboť předběžné opatření, které ÚOHS v tomto smyslu v prosinci 2005 vydal, dosud nebylo zrušeno. Vzhledem k tomu, že ÚOHS nevyhověl návrhu obou uvedených uchazečů, nebude jim vrácena složená kauce (obě firmy složily po 1 milionu korun), která se stane příjmem státního rozpočtu.

Mýtný systém vybuduje KAPSCH
Společnost Kapsch obdržela 27. ledna 2006 od ÚOHS písemné oznámení, které přidělení zakázky potvrzuje. Ta byla společnosti Kapsch přidělena rozhodnutím ministerstva dopravy v listopadu loňského roku.

Spuštění systému elektronického výběru mýta pro nákladní dopravu nad 12 tun do provozu je v České republice plánováno od roku 2007 v první fázi na 970 kilometrech českých dálnic a rychlostních komunikací. O rok později se má zpoplatnění rozšířit na vybrané tahy první třídy, tedy dalších zhruba jedenáct set kilometrů komunikací

Většinu prací na realizaci projektu výkonového zpoplatnění vybraných komunikací v České republice bude společnost Kapsch v ČR uskutečňovat s početnými tuzemskými firmami, jako jsou například Stavby silnic a železnic, které zabezpečí výstavbu infrastruktury. Dále s finančním partnerem ČSOB, která se bude podílet na zúčtování plateb kartami ("clearingu") a výběru poplatků ("billingu"), společně s konzorciálním partnerem společností PVT a s dalšími… Celkově hodlá společnost Kapsch realizovat s tuzemskými subjekty více než 60 procent z hodnoty projektu.

Společnost Kapsch je už dlouhé roky světovým lídrem na trhu ryze elektronických systémů výběru mýtného. V současnosti realizuje mýtné projekty mimo jiné v Portugalsku, Mexiku, Španělsku a Austrálii. Největším a mezinárodně uznávaným referenčním projektem je systém elektronického mýtného v Rakousku, kde od 1. 1. 2004 úspěšně funguje celoplošný systém mýtného pro nákladní dopravu nad 3,5 tuny.

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
Zdroj: Tiskové zprávy ÚOHS a Kapsch
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…