Diskuse

Úpravy motorů kvůli Dieselgate oficiálně: U 1.6 TDI se změní i hardware!

25.11.2015

Volkswagen již zveřejnil, jak upraví motory TDI EA189 kvůli kauze Dieselgate. U jednotky 2.0 TDI půjde o pouze softwarovou změnu, naopak 1.6 TDI bude vyžadovat i zásah do hardwaru.

 

  • 69 Reagovat !

    foto Pepek

    Pepek 25.11.2015  15:06

    Když vidím,

    jak je to jednoduché (nový SW a kus trubky), tak se ptám: "stála tato úspora na dvou součástech v hodnotě 0 0 nic VW za ten skandál?" Proč tak probůh nenavrhli ty motory rovnou takhle od začátku! ;-\
    • 86 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 25.11.2015  15:26

      « Re: Když vidím,

      Protože to samozřejmě bude mít i nějaké dopady, o kterých se momentálně nemluví.
    • 812 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 25.11.2015  15:28

      « Re: Když vidím,

      Ale Pepku, skandál z toho děláš ty a tobě podobní.

      Od začátku těm, kteří se orientují, je jasné, že problém s emisema má VW především v USA, kde podváděl a žádná taková trubka mu ke splnění podmínek nepomůže.

      U nás je to ale jinak a tyto "úpravy" jasně ukazují, že projít EU normami, není až takový problém, jak z něj mnozí dělají. ;-)
      • 108 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 25.11.2015  15:30

        « Re: Re: Když vidím,

        Jedni plaší, druzí problém zlehčují, že? ;)
      • 57 Reagovat !

        foto Pepek

        Pepek 25.11.2015  15:33

        « Re: Re: Když vidím,

        Tomu, co píšeš rozumím, ale pokud tato úprava nemá za účel snížit 40x vyšší hodnoty na normální, tak nechápu, k čemu se dělá. A pokud má, tak to takhle mohli dělat od začátku i pro to USA.
        • 810 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 25.11.2015  15:47

          « Re: Re: Re: Když vidím,

          Správně, nechápeš. A proto je další diskuze s tebou zbytečná. ;-)
          • 46 Reagovat !

            foto Pepek

            Pepek 25.11.2015  16:46

            « Re: Re: Re: Re: Když vidím,

            Když je teda v EU vše v pořádku, proč vůbec svolávačky ??? >:-[]
            • 52 Reagovat !

              foto jossalito

              jossalito 25.11.2015  17:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Když vidím,

              Zatím nikdo nic nevyhlásil, neexistuje žádná právní úprava, tak nechápu, proč máš neutuchající potřebu to teď řešit.
              Počkej, až se to utřepe a co z koho vypadne.

              Neříkám, že je v EU vše v pořádku, to rozhodně z principu EU není, ale není zde právní páka na to, nějak to účinně a důvodně ošetřit. Což je ten hlavní problém. Proto to Ťokovo blekotání, které se mění častěji než počasí venku.
      • 32 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 25.11.2015  15:47

        « Re: Re: Když vidím,

        :yes: >:D >:D >:D >:D >:D
    • 63 Reagovat !

      foto PepaJ

      PepaJ 25.11.2015  15:30

      « Re: Když vidím,

      To Pepek:
      Ptoze..s tou restrikcí..přichází menší výkon a vyšší spotřeba..a je to jasne dano nejen tím, že se tou mřížkou zmenšuje průřez (snizi se mnozstvi protekaneho vzduchu) větší omezení jisté bude softwarove..ten kus plastu je jen (v občany) aby se zakryli to, že to orezou( utlumi) pres omezeni.. nastavení řídící jednotky , změnou palivových map atd.
      • 23 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 25.11.2015  16:09

        « Re: Re: Když vidím,

        Tak v případě turbomotoru Ti to může turbo dotlačit, i když bude pak logicky více namaháno, ale samozřejmě, že to bude mít reálné dopady buď na jízdu a nebo třeba na životnost motoru. Kdyby tomu tak nebylo, v životě by VW nedával SW, který adaptuje chod motoru extra na emisní test a extra na vlastní provozování auta. Tohle už nikdo momentálně neřeší, to B této úpravy nikdo neřekl. Není to podvod, říci jenom A a zamlčet B?
        • 41 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 25.11.2015  16:28

          « Re: Re: Re: Když vidím,

          Osobně jsem ten SW nikdy neviděl, takže netuším, s jakými hodnotami a nastavením se v běžném provozu pracuje. Ale...

          Přichází mi na mysl, že tyhle SW úpravy, mající za cíl "narovnání" SW, potažmo emisí vozu, budou mít ve výsledku opačný efekt.
          Kdo označí SW mapu, která se aktivuje např. při jízdě z kopce/stání v koloně, za úmyslné manipulování s emisemi, kdy je to již jen krůček k tomu, aby je označili za podvodníky.
          Ale jaký je reálný dopad? Může auto minimalizovat emise (a teď jedno jaké), když stojí v koloně/na světlech, nebo jede z kopce bez plynu a výkon k tomu nepotřebuje, jaký je/bude rozdíl oproti testovací sekvenci?
          Z tohoto bude vycházet poté ona SW úprava a na její základě také charakteristika motoru.
    • 20 Reagovat !

      foto topten

      topten 25.11.2015  17:03

      « Re: Když vidím,

      snad kazdej kdo nekdy něco vymejslel, tak se dostal do situce, ze vse vypadalo OK, ale casem se zjistil problém, kterej bylo potřeba za provozu vyresit.

      ja byl a jsem vždycky trochu nervozni, když vse funguje napoprvé.
      jednou se nam totiž stalo, ze po rocnim usilovnem vyvoji vse bylo ještě lepsi nez by mělo byt a pote, co se zarizeni zacaly nasazovat do provozu se zacaly vyskytovat problémy, kdy to prestalo fungovat. a protože tam slo az o miliardy byl jsem na telefonu kdykoliv vyrazit a resit to na miste, protože se nam takovy stav navodit nepodarilo. tak jsem jednou v noci vyrazil přes pul republiky, a když jsem brzo rano dorazil na místo, vse bylo OK, protože nastoupila ranni smena a ta to restartovala...
      nakonec se nam stav celkem spolehlive podarilo navodit v laboratori a po konzultaci s výrobce součástky z USA se prislo na HW problém součástky, který bylo nastesti mozny obejit softwarove.

      to jen k tomu, proc to ti blbi inzenyri neudelali hned napoprve ...
  • 1110 Reagovat !

    foto lulinak

    lulinak 25.11.2015  15:06

    Ani nahodou

    Zadny z motoru aktualne nemam, ale i kdybych mel, tak by me nedonutili ani parem volu, aby se mi v necem co funguje servisak hrabal a neco do toho experimentalne SW ci HW bastlil po rozhodnuti urednika. Naopak bych si nechal od servisu v pripade nutnych servisnich prohlidek nejdrive podepsat prohlaseni ze na to ani nesahnou. Verim ze ridici nebudou tupe poslusne ovce a ve sprave sveho majetku pouzijou trochu svou hlavu.
    • 810 Reagovat !

      foto Pepek

      Pepek 25.11.2015  15:08

      « Re: Ani nahodou

      A když Ťok vydá nařízení, že auta bez úpravy nebudou moc na silnice, tak poradíš, co? >:D
      • 107 Reagovat !

        foto lulinak

        lulinak 25.11.2015  15:15

        « Re: Re: Ani nahodou

        tupa ovce se lekne a honem pobezi podelana az na zadku do servisu, lidi co maji mozek se zamysli nad vymahatelnosti tohoto pozadavku a muze to pak byt po pravni strance jeste velmi zajimave....
        • 78 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 25.11.2015  15:17

          « Re: Re: Re: Ani nahodou

          Ono by úplně stačilo, kdyby servis vydal certifikát o úpravě a při silniční kontrole to policisté vyžadovali :-)
          • 16 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 25.11.2015  15:35

            « Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

            No a k tomu jsou dvě možné cesty - koupím certifikát bez úpravy a nebo za rohem v garáži si na černo nechám vrátit origo SW... Jako tohle je úplně na palici...
            • 47 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 25.11.2015  15:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

              Koupíš? A proč bys kupoval, když ti ho vystaví zadarmo pokud absolvuješ úpravu? Myslím, že tohle by někoho mohlo odradit, zvlášť když to nebude nějak znatelně znát na jízdě (viz první testy).

              Ano, že si tam vrátíš načerno jiný SW to urcite můžeš, ale bude tě to stát zase finance a na STK na to přijdou :-)
              • 15 Reagovat !

                foto kuny

                kuny 25.11.2015  15:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                Tak ho dostaneš zadarmo bez úpravy... Na STK nepřijdou ani na čip nebo vykuchaný dpf. Jak by asi tak mohli přijít na "špatný" SW?
                • 34 Reagovat !

                  foto SamanAR

                  SamanAR 25.11.2015  15:49

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                  podle vin a seznamu od ministerstva v digitalni podobe kde bud dane vin bude nebo nebude podle toho zda auto proslo upravou v servisu?

                  vymejslis * jak ochcat neco co vpdodstate skodi nam svem, co to asi tak rika o tvem charakteru?
                  • 14 Reagovat !

                    foto kuny

                    kuny 25.11.2015  15:53

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                    Ne, neškodí, současné vozy VW neškodí víc než jakékoliv jiné v reálném provozu. Pravda je taková, že tady se vymýšlí, jak řešit něco, co buď problém není nebo vyřešit nelze. Bohužel. A opět řešíš špičku ledovce, ne ledovec jako takový. Ten spočívá v úplně něčem jiném.

                    ... a přesně tak, o mém charakteru to říká asi toliko, že nemám charakter servilního blbce. Jak jsi na tom s charakterem ty?
                    • 00 Reagovat !

                      foto SamanAR

                      SamanAR 25.11.2015  17:15

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                      špatně
                    • 00 Reagovat !

                      foto ryccardo

                      ryccardo 26.11.2015  08:53

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                      ;-) :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 26.11.2015  08:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                Na STK na nic nepřijdou tam se NOx neměří. Jinak by nemohla projít čipovaná auta.
            • 31 Reagovat !

              foto Nicco

              Nicco 25.11.2015  15:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

              Jak jsem uz psal, kdo si koupi dieselovou Waginu, ten nijake saze a dusiky neresi, prave nopak, uz hleda skulinky jak to vsechno obejit. Chiptuneri uz zalohuji aktualni SW, jen cekam, kolik za nej budou chtit. STK parodie dusik nemeri vubec, tam zadny problem nebude. A policajti na to nemaji cas, ani prostredky.
              • 24 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 25.11.2015  15:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                To je otázka... kdo jezdí dieslové jak ty říkáš "waginy" , jsou především fleety a ty na úpravu zajedou. Kdo se na to vykašle jsou garážoví kovbojové a různí. Ti by to stejně nějakým způsobem očůrali, nebo už to dávno vykuchali a chipli... takže se nic nezmění >:D
              • 40 Reagovat !

                foto jme

                jme 25.11.2015  16:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                Koupil jsem si auto (s 1.6 TDI), které mělo splňovat normu a má filtr pevných částic. V té době se ještě dala koupit za zhruba stejné peníze i 1.9 TDI bez filtru. Takže já saze u svého auta řeším.

                Za to se mi teď VW odmění tím, že mi zkurví motor. Druhá možnost je, že ta zázračná mřížka je vážně zázračná a omezí emise bez toho, aby zhoršila vlastnosti motoru. Problém je, že mi není 8 let a na zázraky už moc nevěřím.
                • 10 Reagovat !

                  foto iKO

                  iKO 25.11.2015  16:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                  Mám Golfa s tímhle motorem a ještě počkám co z toho bude. Souhlasím s tím, že Magic se neděje nikde v autoprůmyslu. A já si kupoval nové auto s určitou HW konfigurací, motorem, výkonem a spotřebuu. Trochu už se začínám mentálně připravovat, že možná se bude muset jít do sporu :-( I když taháme za podstatně kratší konec v důkazech.

                  Jestli mne vojebou, tak u mne celý VW group končí.
        • 68 Reagovat !

          foto Pepek

          Pepek 25.11.2015  15:20

          « Re: Re: Re: Ani nahodou

          A co třeba obyčejná kontrola STK?
          Máš "certifikát"? Nemáš? Tak nedostaneš STK.
          Stačí ti taková vymahatelnost.
          A auto bez STK při silniční kontrole asi víš, co znamená >:D
          • 03 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 25.11.2015  15:36

            « Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

            Viz. výše, certifikát mít budeš, když tahle blbost bude potřebná...
          • 75 Reagovat !

            foto lulinak

            lulinak 25.11.2015  15:39

            « Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

            stale verim ze lidi nemaji hlavu jen na to aby jim neprselo do krku, sam jsem z principu v opozici proti jakekoliv represivni zvuli statu a uredniku toto vse, a stale verim, ze sikovny tym pravniku je schopen u soudu prokazat, ze neni mozne represemi donutit majitele veci k tomu, aby mu ji kdokoliv proti jeho vuli "vylepsoval". Proto se moc tesim jak tuhle komedii na hlinenych nohach chteji lidem s mozkem prodat. ;-)
            • 40 Reagovat !

              foto jme

              jme 25.11.2015  16:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

              On vás nikdo nenutí do toho servisu jet, ale s autem co neplní normy nebudete smět na silnici. Na tom není nic represívního. Ty normy byly vyhlášené léta předem a platily pro všechny. To VW nás podvedl, ne stát.

              A stejně jako vám se mi nechce nechat servis kriplit mi auto. VW by měl vzít auto zpátky a vrátit peníze.
              • 21 Reagovat !

                foto iKO

                iKO 25.11.2015  16:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                Tak ono pokud auto neplní EU normy, tak ti ho nesměli v EU prodat.

                Na tuto formulaci bych být tebou nezapomínal. Já klidně do servisu zajedu, ale chci mít stejný výkon, spotřebu, a % kurvení jako předtím. Což pochopitelně nemůže být.

                A zajímavá tím pádem je i myšlenka, že pokud auto plnilo normy předtím, tak teďka stát nemůže zakazovat jeho provoz. Je v tom prostě příčinná souvislost, jak by řekli právníci.

                Prostě nějaký stav musel být při prodeji - buď podvod s homologací (pak chci prachy zpět neb mi stát provoz zakáže), nebo bylo homologováno správně (pak mi nemůže stát nic zakazovat)

                • 50 Reagovat !

                  foto lulinak

                  lulinak 25.11.2015  16:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                  ano to je vse mozna pravda, a k tomu dalsich deset argumentu proc muzu daneho urednika hnat holi.
                  Ale dneska zijeme v umele tvorene atmosfere strachu at se podivame do jakehokoliv media, cili donutit jiz takto s prominutim dokonale zblble a jiz temer nesvepravne a zdegenerovane ovce k tomu, ze si dobrovolne nechaji pokurvit (jinak zcela funkci) vuz, je otazkou jen jedne dalsi medialni masaze a hrozbou pokuty/zakazu jizdy/STK, a budou stat pred servisem jako oslici, vesele k tomu hykat, a jeste si na to vezmou dobrovolne den dovolene...
                  Inu kdo chce kam pomozme mu tam.... ;-) A konec moralizovani.
                  • 30 Reagovat !

                    foto jack007

                    jack007 25.11.2015  18:43

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                    Tys to nepochopil, tohle není o tobe, ale o VW. A pokud urady reknou, ze auto které neprojde upravou bude nezpusobile provozu, jelikož u neho byla vyrobcem zfalsovana homologace. Tak jediny co budes moct delat je, ze se budes soudit s VW, ale na silnici s tim proste nevyjedes. Uradu to bude fuk co si o tom myslis. Ale preju hodne zdaru.
            • 12 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 25.11.2015  18:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

              To vidím trochu naopak. POKUD auto neplní normu, může stát výrobce donutit k povinné úpravě, ale pak podle mě má zákazník právo vrátit auto nebo dostat náhradu za zhoršení vlastností.
              • 03 Reagovat !

                foto Pepek

                Pepek 25.11.2015  19:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                Konečně ti to došlo. Není to tak dávno, co jsme se tu spolu o tomhle dohadovali a ty jsi furt psal, že v EU nebyly porušeny žádné normy ;-)
                • 20 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 25.11.2015  19:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                  Nic mi nemuselo dojít. Celé jádro pudla bylo o tom, že dosud nikdo neřekl, že nesplňují normu. A proto ve svém příspěvku píšu velkými písmeny POKUD.
                  ;-)
                  A proto sis našel jiný důvod k odškodnění- čas strávený v servisu při svolávačce.
                  • 04 Reagovat !

                    foto Pepek

                    Pepek 25.11.2015  19:38

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                    Naopak, já tento důvod uváděl od začátku a ty ses začal vnucovat s normama!!! Mám dát odkaz jako důkaz??? ;-)
                    • 10 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 25.11.2015  19:48

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                      kouknu se sám, vydrž.
                      Edit: můj příspěvek z 12.11. :Pokud se ukáže, že motor nesplňuje normu Euro, bylo by na místě.Zatím jsem si toho nevšiml.
                      Pokud se novou úpravou sníží výkon a zvýší spotřeba, pak si nějaké pneu můžou strčit někam, to je na vrácení auta nebo pořádnou refundaci.
                      Ale zatím, pokud vím, neplatí ani jedno. Dosud jsem neslyšel, že by běžně jakákoliv automobilka za účast na svolávačce dávala odškodnění v ceně např. nových pneu, tak možná omluvu a kafe. Má někdo jinou zkušenost?"
                    • 01 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 25.11.2015  19:58

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                      Nějak mi nejde najít ta naše dlouhá "diskuze".
          • 96 Reagovat !

            foto jossalito

            jossalito 25.11.2015  15:45

            « Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

            V dnešní době, kdy na STK stačí jeden Komenský poslaný do správný kapsy k tomu, aby přes ni prošel sebevětší vrak, je nějaké mávání kusem papíru jen bezzubou snahou o něco, co stejně nic nevyřeší. ;-)
            • 35 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 25.11.2015  15:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

              Už si dávají daleko větší pozor.... a né všichni pustí cokoliv.
              • 12 Reagovat !

                foto kuny

                kuny 25.11.2015  16:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                ... když se rozhlédnu po vozovém parku kolem sebe a když vidím ta zaolejovaná parkovací místa, tak ten pocit rozhodně nemám.
                • 63 Reagovat !

                  foto jossalito

                  jossalito 25.11.2015  16:11

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                  Mám několik kamarádů mechaniků. Tohle mám přímo od nich. Nemá li auto technickou, zavolají "svému" technikovi na STK, dovezou to, všechno projde, i kdyby to auto nebrzdilo a pod mechanikovým "příslibem" brzké opravy, vylepí technik známku. Jo a na šrajtoflovou migraci toho Komenskýho nesmím zapomenout. ;-)
                  • 01 Reagovat !

                    foto kuny

                    kuny 25.11.2015  16:18

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                    To víš že jo, také znám týpky, co se podobnými sviňárnami baví. Je mi to silně proti mysli, sám svoje auta udržuju v nekompromisně v perfektním technickém stavu.
                    • 00 Reagovat !

                      foto ryccardo

                      ryccardo 26.11.2015  09:01

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                      Hele mě stojí technická 200 kila navíc pokaždý a to udržuju auto ve velice dobrým stavu, ale aby ses pak hádal s blbcem na STK, že mi nebrzdí rovnoměrně ruční brzda na obě kola stejně ačkoliv mám nový třmeny desky a kotouče, tak to fakt nemám zapotřebí. S motorkou mě zase chtěli vyhodit, že mám vepředu o 1 cm širší gumu. Takže jestli je nutný dát úplatek, abych prolezl na STK s dopravním prostředkem, který je v odpovídajícím stavu, tak se nedá nic dělat ty 2 kila oželím. Ovšem dávat STK všemu co tam přijede se mi taky nelíbí. Jak z toho chčije olej, nebrzdí to a je to celý před rozpadem, tak bych to nekompromisně vyhazoval. Ani by mě samotnýho nenapadlo se snažit takovýmu šrotu udělat STK.
                      • 00 Reagovat !

                        foto kuny

                        kuny 26.11.2015  20:34

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                        jo, to je take pravda. brachovi kdysi na postarsi astre odeslo sklapeni svetel (dolu pri zatezi kufru). je uplne jedno, ze tehda to versina aut vubec nemela a tudiz mit nemusela, ale jemu to dali do zavad k opraveni (coz udelal), pricemz napred s udelenim technicke delali drahoty. no a ze mu to nefunguje netusil, pac v aute stejne jezdil sam a vubec nikdy to nepouzil... a samozrejme ty prorezle nebrzdici olejnicky, to je prusvih nasich stk. to je podle meho soudu to, co maji primarne sondovat. u nas u baraku parkovali jeste nedavno dva renaulty (mimo jine). z laguny chcal olej po litrech, to jsem shanel majitele, ale tomu to bylo uplne fuk. no a ten megane scenic mel zase viditelne urezle hiorni uchyty tlumicu na zadni naprave. tam uz to cele drzelo jen silou vule. jednak nepochopim majitele, ktery tim jezdi, ze mu to nevadi, protoze to uz je o hubu, a pak samozrejme nepochopim stk, ktera tomu da nalepku... nojo, ale tady mistni pomatenci budou srotovat zanovni volkswageny :-)))
                        • 00 Reagovat !

                          foto ryccardo

                          ryccardo 27.11.2015  08:42

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                          Chytil bych se tý poslední věty co si napsal a tím se to celý vysvětlí. Jsou to totiž pomatenci naprosto odtržený od reality. Já jen doufám, že takhle omezený lidi nezastávají žádnou funkci kde můžou něco rozhodovat. Jejich dogmaticky černobílý vidění světa může ostatním, normálním, lidem jen škodit a přinášet trable. Idiotský názory holden_holden a Francois pignon, který by šmahem sešrotovali 11 milionů aut mě fakt dostávají. Divím se že takhle blbý lidi vůbec umí zapnout počítač a přihlásit se do diskuze.

                          Já jen doufám, že se přístup STK časem zlepší a tudíž nebude nutno dávat úplatky za to aby prošlo auto, který je v pořádku a naopak STK nepustí šroty, který svým stavem ohrožují jak posádku, tak ostatní účastníky silničního provozu. Teď mám naštěstí technickou hotovou, tak mám na 2 roky pokoj. Ovšem stálo mě to opět 200 navíc za nerovnoměrně brzdící ruční brzdu a pak mi tam ten blbec napsal do závad netěsnost motoru. Na moji argumentaci, že mi z motoru přeci nic neteče pravil, že nějakou závadu tam napsat musí, protože by to vypadalo u 12 let starýho auta divně, kdyby tam nic nenapsal. STK v současný podobě je totální kocourkov >:D
                  • 02 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 25.11.2015  16:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                    Přes autoservis se dá určitě lépe kouzlit, zvláště, když jsou to známí, ale soukromínka bez známostí, který přijede na STK bezmilosti vyhodí.

                    Byl jsem s pár kamarády na STK a některé věci opravdu řeší nesmlouvavě. Příklad pro všechny - Mazda 626 1992 - perfektní stav od nova auto v rodině, ale z výroby má mlhovky do žluté (typické pro Japonce té éry) a šel.

                    Takových příkladů bych našel více, různě závažných u jakýchkoliv aut. Dříve stačilo dát pár stovek, litr a šlo to rovnou na STK.
                    • 00 Reagovat !

                      foto ryccardo

                      ryccardo 26.11.2015  09:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                      To je ten problém. Šrotu dají technickou a autu v dobrém stavu ne. To je pak průser. 8-s
              • 00 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 26.11.2015  08:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                Určitě je dobře, že STK nepustí cokoliv. Některý 20 let starý vylítaný šroty fakt nemají co pohledávat na silnici. Tady se ale bavíme o sortě zánovních aut a těm dělat pakárnu na STK je nesmysl.
      • 00 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 25.11.2015  15:34

        « Re: Re: Ani nahodou

        :-) No, jak to Ťok zjistí? Auta s čipem nesmí na silnice, auta s vykuchaným dpf nesmí na silnice, auta s vykuchaným katalyzátorem nesmí na silnice a Ťok chce honit zánovní Volkswageny a zjišťovat v jaké stavu mají SW? ... I kdyby nakrásně donutil servisy tam ten nový SW nahrát proti razítku do techničáku, tak vzniknou za rohem garáže, které Ti tam za stovku vrátí původní SW, neboj...
        • 10 Reagovat !

          foto Barry-Lyndon

          Barry Lyndon 25.11.2015  15:54

          « Re: Re: Re: Ani nahodou

          takové garáže s vykuchávači je potřeba rozprášit! >:D

          a ne jako dneska, kdy májí vykuchávači celoplošné reklamy na těch největších portálech - babis.dnes.cz, bakala.hned.cz a pod...
          • 00 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 25.11.2015  16:04

            « Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

            Až systematicky odstraníš vyrezlé a vylágrované popelnice 15+ z provozu, vytuněné sazomety, vykuchané dpf a katalyzátory, pak nastane ta správná chvíle pro tažení proti autům, co reálně produkují více NOx než požaduje norma (a to jsou +- všechny nové diesely, nejen koncern). Pak to teprve dostane hlavu a patu. Tyhle výkřiky do tmy o eliminaci ea189 od pánů Ťoků a různých místních diskuzních es jsou opravdu směšné.
            • 00 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 26.11.2015  09:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

              Přesně tak. Když věnuješ nezměrný úsilí na to aby si ze silnic odstranil zánovní auta, který ničemu nevadí místo aby si věnoval úsilí na odstranění starých hulících šrotů tak nevyřešíš nic. To jen takový tupci jako holden a Francois si myslí, že se svět zlepší pokud se budeme snažit vylepšit marginality.
              • 00 Reagovat !

                foto kuny

                kuny 26.11.2015  20:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                pravdu dis. jeste bych to tvoje tvrzeni o zlepsovani sveta malinko posunul: svet se nezlepsi, dokud se bude na veci nazirat jen cernobilou optikou dobro vs. zlo. svet neni cernobily, je barevny. notabene kdyz co je dobre a co je spatne urcuje urednik, ktery tomu malokdy rozumi.
                • 00 Reagovat !

                  foto ryccardo

                  ryccardo 27.11.2015  08:29

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

                  Naprostý souhlas :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 25.11.2015  15:29

      « Re: Ani nahodou

      Když nebudeš na sílu chtít tak se tomu určitě dokážeš vyhnout. Tohle je zase takový bezzubý nařízení ze strany MD ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto PepaJ

        PepaJ 25.11.2015  15:36

        « Re: Re: Ani nahodou

        Jasné třeba tím, ze si STK nechas udělat od kamose za 5kilo az litr do kapsy..aniž by tam auto bylo. Budeš jezdit stále s menší spotřebou, s vyšším výkonem..atd. Kazdopadne se ti tato investice vyplatí.

        Kazdopadne to neobhajuji,ale český koumak si timto drobnym zadrhelem..jisté hravé poradi.

        Jeste, že mám atmosféru a nemusím to řešit..ve finále by mě stejně nejvíce stalo to, že to auto už nebude jezdit tak dobre jako drive..ostatní bych přežil.
    • 00 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 25.11.2015  15:31

      « Re: Ani nahodou

      Hele, oni Ti v servisu rádi daj razítko za to, že Ti změnili SW, přičemž Ti na to ani nehrábnou, to je ložený. Na technickou to v ČR vůbec nemá vliv, tam procházejí i čipovaná auta, takže je to úplně jedno.

      A máš samozřejmě plnou pravdu - vývoj motoru a všeho s tím spojeného probíhá léta a teď najednou po dvou měsících bádání Ti tam dají nějakou nevyzkoušenou rychlokvašku? Děkuju nechci. Ani kdyby Ťok s Merkelovou začali točit porno, tak bych si to přehrát nenechal...
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 25.11.2015  15:46

        « Re: Re: Ani nahodou

        Také všechny čipovaná neprojdou, viděl jsem pár na vlastní oči >:D Zrovna naftové Oktávky >:D
        • 02 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 25.11.2015  15:48

          « Re: Re: Re: Ani nahodou

          Nojo, ale to už jsou úplné extrémy, co občas vidíš na silnici, tak nepotřebuješ hnát na technickou, to by cajti měli odstavit u pangejtu a majitele zastřelit! (IPO, jestli to čteš, já jsem pacifista, je to nadsázka :-))... Normální auto (teď myslím ea 189) s DPF, katalyzátorem a origo SW Ti na technické projde a bude patřit k nejlepším dieselům, co jim tam vozí.
          • 00 Reagovat !

            foto Barry-Lyndon

            Barry Lyndon 25.11.2015  16:03

            « Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

            to je (bohužel) pravda. Nadlimitní kouřivost to nemá a nic jiného na STK neřeší...
          • 06 Reagovat !

            foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

            Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 25.11.2015  16:04

            « Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

            Jasne, já vím ze nejsi Stefič alias Anton Špelec ostrostřelec. >:D >:D >:D
            • 01 Reagovat !

              foto kuny

              kuny 25.11.2015  16:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

              :yes:
            • 20 Reagovat !

              foto Ji-Ri

              Ji/Ri 26.11.2015  10:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

              .... tak ty jsi chtěl střílet politiky a hamukrysu....
      • 15 Reagovat !

        foto Pepek

        Pepek 25.11.2015  15:49

        « Re: Re: Ani nahodou

        "oni Ti v servisu rádi daj razítko za to, že Ti změnili SW, přičemž Ti na to ani nehrábnou" Myslíš si, že si autorizovaný servis tohle dovolí??? Těžko. Budou se bát, aby se dotyčný majitel nepochlubil u piva, médiím atd. Asi víš, co by to pak pro daný servis znamenalo.
        • 02 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 25.11.2015  15:51

          « Re: Re: Re: Ani nahodou

          To si piš...
        • 11 Reagovat !

          foto Barry-Lyndon

          Barry Lyndon 25.11.2015  15:59

          « Re: Re: Re: Ani nahodou

          nejde ani tak o chlubiče u piva, ale o volavky ze strany novinářů (těch, kterým VW aktuálně neplatí za reklamu), kteří se na tom budou chtít zviditelnit... Být servisem, bych se bál - a to je dobře! Ať se bojí >:D :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto Cuba66

      Cuba66 25.11.2015  15:35

      « Re: Ani nahodou

      Vymahatelnost je jednoduchá - výrobce zpřístupní databázi VINů, kterých se úprava měla týkat pro STK. No a tam jednoduše zjistí, zda byla úprava provedena nebo ne. A pokud ne = žádná technická.
      Musíš si uvědomit, že v tu chvíli provozuješ auto, které podle legislativy nemá na silnici co pohledávat, protože jeho homologace byla získaná podvodem.
      Nezáleží na tom, že ostatní auta také vypouští víc škodlivin než při testu, to se obecně ví, ale pokud testem prošla bez podvodu, jsou prostě OK. Na rozdíl od koncernových...

      A je bez diskuze, že se to dá pak obejít, ale rozhodně je dost pák na to, jak to vymáhat.

      Jiná věc ovšem je, že pokud tím vzroste spotřeba, a to podle testů pravděpodobně ano, záleží na tom, jak se k tomu výrobce postaví (finanční kompenzace atd...). Bude to ale těžké dokazování pro postižené řidiče, většina se na to vykašle. Žalob bude nakonec málo a skončí většinou určitě buďto zamítnutím nebo mimosoudním vyrovnáním. Myslím tedy žalob v Evropě, v USA to asi bude jiné, tam je tradice soudit se o prd velmi velká...
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 25.11.2015  15:50

        « Re: Re: Ani nahodou

        Nejdriv budou muset nakoupit NOx analyzatory a novesi sazometodetektory, nasledne zvednou cenu emisni kontroly, protoze nejakych 500czk je hodne malo za pripojeni pocitace a vytisknuti protokolu.
      • 21 Reagovat !

        foto jossalito

        jossalito 25.11.2015  15:58

        « Re: Re: Ani nahodou

        Jednoduše se to napíše, ale jak je to proveditelné?
        Každý tu nadává na byrokracii, ale druhým dechem by ji klidně nafouknul do nevídaných rozměrů.
        Výrobce může zpřístupnit VINy, ale kdo s nimi bude dále pracovat? Kdo zjistí, kde se vozidlo prodalo, komu, jestli vozidlo má stejný majitel, nebo bylo prodáno do zahraničí, kam do zahraničí, je li vůbec propojen registr s cizím státem, kdo se tam o to bude starat, kdo je bude nahánět? To je na vytvoření celého regimentu v podstatě zbytečných úředníků.

        A to všechno kvůli honění moderních aut, které vliv na životní prostředí nemají ani zdaleka takový, jako stovky tisíc starých vraků, které se nám (a nejen nám) prohánějí po silnicích...
        • 02 Reagovat !

          foto jam2015

          jam2015 25.11.2015  16:20

          « Re: Re: Re: Ani nahodou

          Asi tak. A to, že do podzemných garáží môže okrem LPG hocijaká smradľavá haraburda, to úrady neriešia.
        • 15 Reagovat !

          foto Pepek

          Pepek 25.11.2015  16:22

          « Re: Re: Re: Ani nahodou

          Probůh, co v tom hledáš za vědu. Každý stát má registr vozidel a u každého VIN vozidla majitele nebo provozovatele. Jaký v tom je problém porovnat x VIN v registru a poslat dopis majiteli nebo provozovateli ?????
          A kdo by tuto administrativu měl platit jiný než VW!!!
          • 30 Reagovat !

            foto jossalito

            jossalito 25.11.2015  16:36

            « Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

            Milý stát nebyl schopen ani dohledat majitele nepřepsaných vozidel, polopřevody, zaniklé vozidla, nepojištěné apod. A v tomhle má právní oporu.
            Jestli se u nás jedná o cca 100 tis vozidel, dovedeš si vůbec představit, kolik a na jak dlouho by to zaměstnalo - úředníků? A s jakým asi výsledkem? U nás? 8-s
            • 04 Reagovat !

              foto Pepek

              Pepek 25.11.2015  19:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ani nahodou

              no comment...
      • 00 Reagovat !

        foto Taran

        Taran 26.11.2015  09:48

        « Re: Re: Ani nahodou

        Fajn mám auto bez homologace....ale tohle bude trvat myslím trochu dýl než si to VW udělá homo na tu upravu a to pak jako půjdeš do servisu tam ti to zbastlej a pak půjdeš s papírem na úřad aby ti udělali novej techničák(velkej i malej?)?? protože jsou vlastnosti (výkon a spotřeba) jiný...prostě si nenechám zkurvit auto protože fakt že by při koupi plnilo jinou normu by mne od koupi neodradilo
  • 06 Reagovat !

    foto Th0r

    Th0r 25.11.2015  15:41

    Hardware

    Pane autore, jste si jistý, že je to hardware? Než něco napíšete, obzvláště do titulku, tak by bylo dobré si nastudovat význam slova.

    Hardware (z anglického významu „železářské zboží“ nebo také „nářadí“, počítačový hardware je pak „computer hardware“) označuje veškeré fyzicky existující technické vybavení počítače na rozdíl od dat a programů (označovaných jako software). Hardware jsou součástky počítače, bez nichž by nebyl schopen pracovat.

    Tolik např. význam slova podle wiki
    • 61 Reagovat !

      foto nebezpecnavosa

      nebezpecnavosa 25.11.2015  15:58

      « Re: Hardware

      Vševědoucí Wiki by Vám měl poradit, že u článků je potřeba přemýšlet a dávat si věci do souvislostí, jehož výsledkem je vlastní názor. Pojem "hardware" se používá nejenom u počítačů.
      • 41 Reagovat !

        foto Barry-Lyndon

        Barry Lyndon 25.11.2015  16:01

        « Re: Re: Hardware

        to bude asi příslušník té nové generace mladých, co se nemusí vůbec nic učit, protože si všechno najdou >:D
        • 03 Reagovat !

          foto Th0r

          Th0r 25.11.2015  16:03

          « Re: Re: Re: Hardware

          Není důvod vymýšlet definice, které jou vymyšlené. >:D
      • 03 Reagovat !

        foto Th0r

        Th0r 25.11.2015  16:02

        « Re: Re: Hardware

        Doporučuji nejdříve číst a zapojit kedlubnu. To je to co máš na krku. Tedy tobě speciálně vynechám tu druhou část, ktreré jsi se tak zoufale chytil a překopíruju ti znova jen tu první.

        Hardware z anglického významu „železářské zboží“ nebo také „nářadí“.

        Součástkám v autě se rozhodně neříká HW. Zkus to někdo říct a budeš ještě za většího vola, než jsi teď.
        • 11 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 25.11.2015  16:15

          « Re: Re: Re: Hardware

          a "gay" v původním významu znamená veselý, rozhodně ne čtyřprocentní... Jazyk se vyvíjí, bacha na to, já jsem se také až před nedávnem (a dokonce tu) dozvěděl, že pojem "meziplyn" se používá i pro jiný úkon než roztáčení hřídele převodovky při řazení.
          • 01 Reagovat !

            foto Th0r

            Th0r 25.11.2015  16:21

            « Re: Re: Re: Re: Hardware

            Je mi vcelku jedno pro co se používá. Když si hodíš slovo HW do google, tak ti nenajde nic jiného než o PC. A každý to tak chápe. Tedy mimo lidí co se prostě chtějí přít za každou cenu. Nevšiml jsme si, že by jakýkoliv prodejce nebo servis používal pro díly v autě výraz HW. Pokud to někde najdeš, hoď odkaz, budu za to vděčnej a omluvím se a označím se za trolla.
    • 21 Reagovat !

      foto Ondrej-Chamilla

      Ondřej Chamilla 25.11.2015  16:10

      « Re: Hardware

      Osobně bych řekl, že tento vůz má rovněž počítač a ne jeden, ostatně jinak bychom se nemohl bavit ani o softwaru. Jiná definice říká, že se jedná o technické vybavení počítače, v tomto případě si tedy myslím, že daná součástka je rovněž technické vybavení počítače.
      • 13 Reagovat !

        foto Th0r

        Th0r 25.11.2015  16:18

        « Re: Re: Hardware

        Pane Chamila, možná jsem článek špatně četl, ale čtu o přehrání sw a výměně jakési součástky. O výměně nějaké počítačové jednotky jsem se nic nedočetl. Tedy obecně vžitý pojem pro HW. Pravděpodobně nikdo ho dnes nijak jinak nechápe. Tedy mimo nebezpecnévosy a Francoise Pignona.Ty mají svoje souvislosti.
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 25.11.2015  16:21

          « Re: Re: Re: Hardware

          Myslím, že tady nutně hledáš "bič" na autora článku... je to zbytečné, nemyslíš? Hardware se chápe obecně jako fyzické vybavení stroje, přístroje...
          • 11 Reagovat !

            foto Th0r

            Th0r 25.11.2015  16:27

            « Re: Re: Re: Re: Hardware

            Ale nehledám, jen je to blbost. Pokud vymění v autě nějakou jednotku, ok. Článek jsem si přečetl znovu a..... dojde k přehrání SW a vložení nějaké síťky. To není HW.

            Ne obecně se tak nechápe. Opakuji znova, hod si slovo do Google nebo jiného vyhledávča, aby jsi mne nechytal za slovo a tipuju že minimálně prvních padesát stran bude jen o PC. Resp o elektronice, chceš li. Najdeš li něco jiného, rád si o tom přečtu. :yes:
            Jinak je to plácání bez toho aniž by jsi to nějak doložil.
            • 10 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 25.11.2015  16:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hardware

              Co na to říct.. já to pochopil správně, stejně jako většina diskutérů tady :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Th0r

                Th0r 25.11.2015  16:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hardware

                Většina? Myslíš ty tři?
                Neříkej nic, stačí když ty nebo ti co to chápou jako ty to nějak doloží, že výraz HW se používá pro součástky v autě. Když to tak je, není nic jednoduššího než mi to omlátit o hlavu.
                Hoď odkaz, kde jsi to našel, servis, prodejce dílů, vrakoviště...
                No a já napíšu, máš pravdu, omlouvám jsem Troll.
                • 20 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 25.11.2015  16:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hardware

                  Já ale opravdu nemam náladu něco dohledávat a je mi vlastně uplně jedno, jestli se to používá. Jde o to, že já a mnozí další pochopili co tím chtěl autor sdělit. I kdyby napsal že byla vyměněna třeba já nevím "střeva" tak pochopíme, že tím myslel nějaké součástky a ne, že v motoru auta je trávicí trakt... ne? Jen ses přišel hádat... a takovéhle kraviny se nechytl ani Gilgit se vší úctou...
                  • 00 Reagovat !

                    foto Th0r

                    Th0r 26.11.2015  09:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hardware

                    V pohodě, tak jsem hloupej a ty a hlavně všichni ostatní jsou chytří, přestože svůj názor nedokážeš, narozdíl odemne ničím podpořit.
                    Prostě když čtu sw a následně hw, tak jsem předpokládal, že budou měnit nějakou ŘJ a oni zatím budou měnit jen nějakej "bazmek".

                    Já jsem napsal svůj názor a vy chytří jste se začali bez jediného faktického důkazu dohadovat. Jen jste vyluzovali nějaké svoje dojmy. Takže to neotáčej na mne :no:

                    Pokud se podobnou chujovinu dočtu např. na iDnes, tak OK, jsou amatéři a plácaj nesmysly. Pokud se to dočtu na technicky zaměřeném serveru, tak je to jiná. Předpokládám, že sem nepíše pekař, ale technicky vzdělaný člověk, který používá správnou terminologii. Jakou váhu má pak test nebo nějaký moudra např. o přezouvání pneu, když vidím že autor neovládá ani to základní, tedy správné technické termíny.
                    Měj se :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto topten

                  topten 25.11.2015  17:08

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hardware

                  delam do vývoje prumyslove elektroniky a za hardware označujeme vse, co něco "vazi", tedy vcetne všech moznych a nemoznych cidel
                  • 00 Reagovat !

                    foto Th0r

                    Th0r 26.11.2015  09:20

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hardware

                    Pokud to chápu dobře, tak je tohle jen kus plastu, bez čidel, tedy to nic neváží (neměří).
              • 01 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 25.11.2015  18:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hardware

                ;-) :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto hedvin

    hedvin 25.11.2015  16:13

    chiptuning

    jak to bude s načipovanými auty? budou vrácena na tovární nastavení výkonu?
    • 00 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 25.11.2015  16:43

      « Re: chiptuning

      Pokud dojde k právní úpravě tohoto problému, silně pochybuji, že by se výslovně omezila pouze na VW. Vzali by to šmahem všechno, ale to pak narážíme na úplně jiné problémy.
      Pochybuji, že se do toho někdo pustí.
    • 00 Reagovat !

      foto Pepek

      Pepek 25.11.2015  16:44

      « Re: chiptuning

      Co myslíš >:D
      • 00 Reagovat !

        foto hedvin

        hedvin 25.11.2015  17:01

        « Re: Re: chiptuning

        že ti co mají zaplacený chip k té úpravě ani nepojedou
        • 10 Reagovat !

          foto Pepek

          Pepek 25.11.2015  19:10

          « Re: Re: Re: chiptuning

          A když budou muset na základě Ťokova rozhodnutí (viz. výše)??? ;-)
          • 01 Reagovat !

            foto jossalito

            jossalito 25.11.2015  21:41

            « Re: Re: Re: Re: chiptuning

            Bohajeho.
            Ťok není ani zástupcem moci soudní, ani zákonodárné a už vůbec ne výkonné.

            Ty se ve své hlouposti dnes překonáváš. >:D :no:
  • 00 Reagovat !

    foto McBlacky

    McBlacky 25.11.2015  16:52

    Odvedení pozornosti

    Ať zkusí reálně vysvětlit jak tato součástka omezí násobně emise.

    Z principu turbomotoru si tam dofouká potřebný tlak, stejně jako když jede ve vyšší nadmořské výšce. Omezení přísunu vzduchu má dopad na atmosferické motory.
    • 01 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 25.11.2015  17:00

      « Re: Odvedení pozornosti

      Z jakého prokazatelného důvodu požaduješ, aby vysvětlovali násobné omezování emisí?
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 25.11.2015  17:07

      « Odvedení pozornosti

      V článku se píše, že účelem je vzduch (jeho proudění) usměrnit, ne omezit.
      • 00 Reagovat !

        foto homat1

        homat1 25.11.2015  18:30

        « Re: Odvedení pozornosti

        jo, ale jenom pro čidlo váhy vzduchu, pak ten vzduch vletí do turba, pak do mezichladiče a pak teprve do válce, takže jde očividně o černou magii. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto McBlacky

        McBlacky 26.11.2015  11:08

        « Re: Odvedení pozornosti

        když do hadice, kde byl volný průtok dáme mezikus (mřížku), průtok to omezí - usměrnění je věc jiná. Jestli k němu reálně dojde je diskuze pro kterou nemáme podklady. Cílem je pro spalování optimálnější management vstřikování v závislosti na přesnější informaci o množství vzduchu v sání.
        Produkce NOx stoupá v závislosti na teplotě spalování a ta stoupá když se ochuzuje směs.
        Dle mého je cílem úpravy stav, kdy nebude docházet ke nežádoucímu spalování chudé směsi.

    • 00 Reagovat !

      foto topten

      topten 25.11.2015  17:12

      « Re: Odvedení pozornosti

      jsou věci, které jsou mezi nebem a zemi a zadna jednoducha, a nebo vůbec zadna, teorie na to není.
      a přitom to funguje, a nebo na druhou stranu zase nefunguje, když by podle logiky věci melo
  • 22 Reagovat !

    foto topten

    topten 25.11.2015  17:38

    muzete mi nekdo vysvetlit

    proc vy co mate smradlavy dyzly, tak je nevypinate a spolehlive tak zamorite cely siroky okoli?

    dnes rano jsem prijel do skolky, před kterou blafal vylozene zanovni pasat z kterého sel ten kyselej smrad a maminka v satne zapasila s dítětem a pak něco resila s učitelkou. me ten zapas s klukem trval 10 minut a když jsem odjizdel, tak tam auto stale blafalo a smrdelo.
    a když jsem si odpoledne pro kluka prijel, tak tam zase smrdela naftova oktavka a maminka v klidu cekala, az se holcicka ustroji a když sem prisel k autu, maminka telefonovala a auto porad blafalo a smrad byl skoro nesnesitelnej - tentokrát hlavne saze
    • 10 Reagovat !

      foto IbizaFR

      IbizaFR 25.11.2015  18:03

      « Re: muzete mi nekdo vysvetlit

      jednoduchá otázka: proč si jim to nevytkl, vždyť za pravdu se má přeci bojovat néé!? >:-[] a svět mohl být o trochu lepší
      • 22 Reagovat !

        foto topten

        topten 25.11.2015  18:29

        « Re: Re: muzete mi nekdo vysvetlit

        myslim, ze by to nepomohlo, protože ty kravy by na me koukaly jako slepice
        • 12 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 25.11.2015  20:10

          « Re: Re: Re: muzete mi nekdo vysvetlit

          zato nadavat nam tady na netu pomaha? ;-)
    • 22 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 25.11.2015  18:33

      « Re: muzete mi nekdo vysvetlit

      Podepisuji, jsou to bezohlední z.mrdi.
    • 20 Reagovat !

      foto jack007

      jack007 25.11.2015  18:52

      « Re: muzete mi nekdo vysvetlit

      to rekni frajerovi co ti privezl rohliky do tvého supermarketu >:D
    • 00 Reagovat !

      foto d3ff

      d3ff 25.11.2015  18:59

      « Re: muzete mi nekdo vysvetlit

      Předpokládám, že ani nemusím zmiňovat všechny co ráno nastartujou a jdou si zpátky do tepla, než se jim auto pěkně vyhřeje....Teď jsem koukal na nějakej článek v USA, kde autor článku psal důvody proč by se to nemělo a všichni ho za to kamenovali, a to mluvil jenom o ekologii, o škodlivosti k motoru nejspíš ani neví, i když třeba se jen snaží pro takové inteligentní publikum informace dávkovat?
  • 10 Reagovat !

    foto homat1

    homat1 25.11.2015  18:28

    no, tak tady chybí už jen

    magnety na palivovou hadičku a přisávání vody do sání, "sítko pod karburátorem" bychom už měli. VW sází na 50 let "osvědčené" kutilské technologie. Nenašel jsem v článku, zda každé auto ještě musí pomazat šaman nebo zda to nebude nutné.
    • 00 Reagovat !

      foto Barry-Lyndon

      Barry Lyndon 26.11.2015  10:28

      « Re: no, tak tady chybí už jen

      plechová "turbínka" v sání Škody 105S fungovala dobře.
  • 00 Reagovat !

    foto eXp10it

    eXp10it 25.11.2015  18:42

    Flow transformer

    Flow transformer.. aneb jak elegantně nazvat humpolácké ku*vítko, které o 20% zmenší objem vzduchu přiváděného do sání.

    Tady by se konečně hodil ten vtipný nadpis pana Chamilly. "Flow transformer - Golfe, máme problém!"
    • 00 Reagovat !

      foto jack007

      jack007 25.11.2015  18:51

      « Re: Flow transformer

      ale zas musíš uznat, ze z toho salamounsky vybruslili a rekli, ze to usmerni proudeni :-)
      • 10 Reagovat !

        foto eXp10it

        eXp10it 25.11.2015  19:01

        « Re: Re: Flow transformer

        Kdybych dělal v jejich PR oddělení já tak bych k tomu ještě přidal animaci jak do teď proudil vzduch turbulentně jen v jedné třetině trubky a nově teče krásně jako přes sprchu v elegantních rovnoměrných provázcích. Vždyť ono to je vlastně vylepšení!
  • 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 25.11.2015  18:49

    Bude VW alias Skoda proplacet...

    cestu + straveny cas zakazniku cekanim v servisu? Protože zname porekadlo zni, cas jsou peníze a zakaznik za to jejich falsovani nemůže, teda pokud to nebudou delat při rocni prohlídce.
    • 00 Reagovat !

      foto d3ff

      d3ff 25.11.2015  19:03

      « Re: Bude VW alias Skoda proplacet...

      Nebude.
      • 10 Reagovat !

        foto Bertik

        Bertik 25.11.2015  20:06

        « Re: Bude VW alias Skoda proplacet...

        Na co tam budou před váhu vzduchu dávat tak masivní mřížku?To aby snížily průtok vzduchu do motoru a tím se sníží emise oxidu dusíky ,přehráním SW sníží výkon motoru,protože ten je vždy o něco vyšší než udávaný a pokud využijí tolerance tak můžou jít o pár kw níž než je udávaný,samozřejmě,že trochu stoupne spotřeba.Vidím VW až do krku ,že to je levota
  • 00 Reagovat !

    foto eXp10it

    eXp10it 25.11.2015  21:54

    Dobrý experiment

    VW má možnost jako žádná jiná značka si otestovat loajalitu svých zákazníků. Pokud mu někdo i po ucpání sání zůstane věrný tak si může být 100% jistý, že takový zákazník už sežere úplně všechno.
    • 00 Reagovat !

      foto d3ff

      d3ff 25.11.2015  22:10

      « Re: Dobrý experiment

      Takových zákazníků bude, obvzlášť v ČR ;-)
      A věřím tomu, že spousta lidí ani netuší, že nějakej problém je....určitě slyšeli spojení VW a emise, ale další auto budou chtít stejně oktávku nebo passata, hlavně aby to podle papíru málo žralo, to je to naprosto nejdůležitější, i když to budou mít na pojížďky ve městě. Jo a aby to mělo velkej kufr samozřejmě...Jo a taky žijeme v kraji, kde většinnu zákazníků VW nějaký emise vůbec, ale vůbec nezajímají (čest vyjímkám), hlavně nejnižší spotřebu a ještě chip na nižší spotřebu a vyšší výkon, nějaký emise pffffff.
  • 00 Reagovat !

    foto Barry-Lyndon

    Barry Lyndon 26.11.2015  10:31

    klesne výkon a stoupne spotřeba a je to tak správně

    dieselovým sociopatům je potřeba pořádně zasolit, aby i na vlastní kůži poznali....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…