Na základě včerejšího článku o úpravách motorů spojených s kauzou Dieselgate se nám anonymně ozval jeden z pracovníků oddělení vývoje motorů Škody Auto. Prozradil nám, o co konkrétně při úpravách půjde.
Takze skupine médií která leze firmám Volkswagen AG a Skoda Auto a.s. do zadele se úplne náhodou ozve anonymní pracovník technického vývoje firmy Skoda který tímto krokem riskuje závazný postih zamestnavatele aby novinárum anonymne a ilegálne, tedy bez souhlasu svého zamestnavatele, vyzradil detaily které mluví ve prospech zamestnavatele.
nj už je to tak :-)
NEBLÁZNĚTE DÍZLÁCI [odkaz] PRASÁCI [odkaz] !!
NA SILNICI VÁS STEJNAK NEBUDE MÍT NIKDO RÁD ...
NECHTE TO RADĚJI SEŠROTOVAT [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Jasně ty magore. Šrotování nových aut je vrchol ekologie. Tobě ještě nedošlo, že nejvíc ekologicky se chová ten, který výrobek používá po co nejdelší dobu a ne ten, který koupí a zahodí?
opravuji, nikdo nic neriskuje. Celé toto je umělý mediální humbuk, kterým se škodolibě bavím, protože to mám v povaze. Motorům a autům totiž nerozumím. Si dají jiné sítko nebo trubičku do sání a bude po problému jj. Ale kdyby jste chtěli poreferovat jak se prodává Lada v Íránu, tak jsem k dispozici.
hele někdo něco utrousil z vývoje šáde jasný hej, oni tam stejnak nemají už co vyvíjet když jim Vahl zatrh v roce 2011 elektromobily [odkaz] a tak se tam v depkách vrtaj v nevylepšitelných spalovacích šitech a chodí je léčit do knajpy do Kosmonos :-) Ty ses tam snad ještě nebyl podívat?? ;-) Každý pátek mrtěšáde!! >:-[]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D:yes: >:-[]
Jsem si ale nevšimnul, že by v Ostravě jezdilo tolik aut a přitom tam mají neustálý problémy se smogem ;-) Ono je totiž podstatný, že auta nejsou jediným zdrojem znečištění. Všimnul sis (pokud si koukal na ten můj odkaz) jak mizivý procento NOx spalovací motor produkuje ve srovnání s ostatním co je obsažený ve spalinách jdoucích z motoru?
Prosím tě pošli mi nějaký odkaz se statistikou počtu "padlých" na emise NOx. Ty tady pořád šermuješ s faktem, že zabíjí, ale nikde jsem nedohledal žádný informace kolik lidí, kdy, kde a tak.
Je to něco jako s potravinama: Metanolovou aféru zná každej přitom umřelo "jen" 47 lidí. Pravda dalších asi 120 bylo nějak postiženejch včetně trvalý slepoty ale proti úmrtim na éčka a vůbec umělotiny v potravinách je to nula nula prd. Ale o těch 47 ví každej
Protože tam je jednoduchá rovnice: Dneska se napiju = zítra chcípnu. No možná i za pár dní ale furt je tam jednoduchý spojení příčina (nekvalitní chlast) = následek (smrt nebo aspoň postižení)
Na rakovinu tlustýho střeva a podobný stračky umřou tisíce lidí ale jednuduše říct: Sněd nekvalitní párek = umřel nejde. Ne že by ti každej odborník nepotvrdil že to tak neni a že následky sou násobně násobně horší než u metanolový aféry. Ale už je to trochu složitější = hodně lidí to už nechce slyšet atp.
Podobný je to s oxidama dusíku. Některý až tak nevaděj, některý * vaděj a roli hraje i počasí a jestli auto stojí nebo jede po dálnici. No a to už je složitý žejo
Na souvislosti s NOx sice umře násobně víc lidí na autonehody ale u metanolovýho chlastu a bouračky je ta souvislost jasná každýmu žejo >:-[]
Článků na téma sou tisíce [odkaz] ten odhad ca 5000 ročně jen u nás se dočteš na víc místech - padnul i v tom televiznim speciálu
K tomu by pomohlo kdyby se EU snažila víc motivovat výrobce aut k alternativním palivům. Jenže to jsou nesmysly v podobě elektromobilů, hybridů, který jsou předražený a pro běžný provoz zbytečně komplikovaný a ve finále i špatně recyklovatelný. Místo toho bych tlačil na zvýšení podílu aut na LPG/CNG, ale když se podíváš co automobilky nabízejí, tak je to velká bída. Škodovka má 1 motor do Oktávky a 1 do Citigo. Navíc cenově tak nevýhodnej, že prodeje těchto motorizací tvoří hrozně malý podíl. A abych si pořídil benzín, kterej žere víc než to co mám? No děkuju nechci. Pak se nemůže nikdo divit, že se dýzly těší tak velký oblibě. Taky se mi nechce přesedat z něčeho co žere 5-6 do něčeho co žere 9-10.
Jo větší množství CNG by nebylo od věci. Možná i LPG ale myslim že do budoucnu je jasnou volbou spíš CNG. Zatim nebyl masovej zájem každej kupuje jen naftu
Sou i jiný značky než škodovka a motory maj. Je fakt že spousta variant se do česka prostě nevozí
Uvidíme jestli Dieselgate trochu změní situaci na trhu. Celosvětově skoro určitě jo. Uvidíme co tady
Lidi kupujou to co se jim zdá být výhodnější a lepší. Když stát znevýhodní diesel motory a podpoří auta na CNG nebo LPG, tak zájem zákazníků bude určitě vyšší.
Osobně si myslím, že dieselgate změní přístup hlavně automobilek a začnou víc nabízet benzínový/plynový auta a míň diesely. Vezmi si takovou novou Lagunu tam nic jinýho než diesel Renault myslím nenabízí. Proč? Určitě to není tím, že Renault nemá vhodný benzínový motory.
Jo daňový zvýhodnění nafty (47% nafta 52% benzin) je bez diskuzí kravina 8-s
Novej Renault Talisman má 5 motorů - 3 nafty, 2 benzíny. Vrcholná motorizace 147 kW je benzín. To je ale moc brzo, reálně se ty případný změny v nabídce motorů projeví až za pár let
Souhlas. Je to kravina. A to že se reálně změny v nabídkách motorů projeví až za pár let je bohužel pravda. Tipoval bych 5-10 roků. V tý době, ale budu v diskuzi poslouchat jaký jsem prase, protože jezdím v přímovstřikovým benzínu bez DPF >:D
Hele to by mě ale docela zajímalo jak se prodává Lada a nejen v Iránu, ale třeba i v Rusku. Já doufám, že se tam automotive zmátoří. Současnej stav mi trochu vadí.
Dovedu si představit, že těch lidí, který budou s plánem VW obeznámeno je už poměrně hodně, takže vypátrat kdo to pustil do ACZ a usvědčit ho z nějakýho vynášení informací bude prakticky nemožný. Navíc ten dotyčný neřekl ani nic špatného za co by ho mohla Škoda nebo VW popotahovat. Naopak si myslím, že svými výroky pomáhá situaci uklidnit.
no samozřejmě že součástí úprav je snížení životnosti dízlový kraksny [odkaz] přesně jak se na hradě [odkaz] dohodlo !! Čím míň jich bude, tím líp [odkaz] tos nevěděl ?? ;-)
KDYŽ KREV CRČÍ TAK TO FRČÍ !!
takže když už se holí dízl tak přihřejeme polívčičku soudruzi, to dělá byznys [odkaz] [odkaz] ;-)
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
JAK JÁ SE TĚŠÍM AŽ ZAČNE MRZNOUT [odkaz] !! >:D >:D
PS: jenže ono nezačne mrznout BLBE a nejen to. Díky těm tvejm spalovacím kraksnám [odkaz] s účinností JEN 30% na kola a 30% v TEPLE do LAUFU a 30% v TEPLE zbůhdarma do CHLADIČE [odkaz] SE KLIMA PLANETY TAK PODĚLÁ ŽE NEBUDE ŽÁDNÝ JARO LÉTO PODZIM ZIMA, ALE BUDE MIX, PŘÍRODA SE ZBLÁZNÍ [odkaz] NEBUDE ÚRODA NA POLI A V NĚMECKU JEN LETOS PŘIBYLO UŽ 1.000.000 UPRCHLÍKŮ [odkaz] [odkaz] ;-)
Jasný máš asi zázračný baterky, kterým stoupá s mrazem kapacita >:D S těma uprchlíkama si mě hrozně rozesmál. Tak oni táhnou do Německa kvůli neúrodě? Teda jak ty máš jednoduchý vnímání světa to jeden žasne. Jinak by si taky měl sopkám zakázat soptit. Víš kolik taková sopka vychrlí NOx a CO2? A víš kolik škodlivin vypustí do ovzduší takový hořící sklady IS s tisíci tun surový ropy? A ty se tady trapně zajímáš o nějaký EURO5 diesely. Řešíš marginality a myslíš si že tím spasíš svět.
Páni redaktoři mám vás rád, ale nenabíháte si tak trochu sami? Co tak asi může tento relativně dobře míněný článek udělat s motoristickou komunitou? ;-)
Jak by řekl Václav Klaus: "Hmmmm, ehmmmm ........... to nevím jestli se vám podařilo rozptýlit pochybnosti, hmmmmmmm to opradu asi néééé." :-)
Týbrďo, hustě. Doufám že volal z nějakýho zašifrovanýho špiónskýho telefónu a dával si pozor, ať to netrvá dýl, než třicet vteřin a tak, kvůli vystopování.. nebo že by z nějaký anonymní budky?
Teším se na zítra, představuju si reportáž z vloupačky do utajenýho vývojovýho centra, třicet pater pod poctivou mladoboleslavskou žulou, ve stylu prvního Mission Impossible.
odrazu online interview, aspon mam taky pocit....alebo pokec sam zo sebou...tymto clankom aj tak nikto neveri, tak zoberte redakcne 1,6 TDI, namerajte na valcoch vykon/Nm, zrychlenia, skuste maximalku a porovnajte to vsetko po nariadenej servisnej uprave a pochybnosti budu fuc.
A este poprosim redakciu o vypis hovorov, nech ten anonymny telefonat vidime. Dakujem.
se v zadnem pripade nijak nepromitne do zivotnosti dilu >:D
a podobnemu telefonatu veri asi jen s prominutim nekdo kdo prave tlaci na zachode, spise to odhaduju na "vymyslime si telefonickej rozhovor s nekym z vyvoje Skodovky a budem mit dalsi perlu novinariny hodnou Blesku a Hromu, navstevnost bude velika a kdys pridame dalsi 2 reklamy tak nam to udela super zik,.... tak krdo bude novinar a kdo vyvojar ,... a nehlaste se vsichni" ;-)
ee
jedním ze skrytých cílů schválenýho plánu [odkaz] Národní čisté mobility je podobně jako ve FRANCII [odkaz] konečná eliminace DÍZLPRASAT [odkaz] [odkaz] NA ČESKÝCH SILNICÍCH [odkaz] Stejně jako rus si bez povolení ani neusere tak turek neodpáli tepelnou z f16cky tak všechno co se vás civilistů týká má už dávno předem definovaný plán ;-) Důsledky tady můžete diskutovat to ano, ale to je asi tak všechno >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
jestli to dobře dopadne
takze taky třeba nikdy
a tyhle jedomety tak budou dal vesele zamorovat ovzdusi
ještě cekam jak dopadne 17 nasobne prekroceni NOx u opelu a 25 nasobne prekroceni renaultu
oboji v cyklu NEDC
u opelu tocili se zadnima kolama a renaultu slo o zahraty motor
cekal bych, ze zahraty motor bude mit mensi emise nez studeny.
kazdopadne to znamena, ze jeden tenhle jedomet otravi ovzdusi tolik, co 20-30 benzinovych motoru
Nemáme potřebu prověřovat, zda ten telefonát byl opravdová partizánská akce vývojáře, kterého jsme vyhecovali minulými články (divili byste se, ale to se děje poměrně často, vývojáři špatně snáší, když jejich práci někdo křivdí), nebo řízený únik informací. Je jasné, že ministersvo po škodovce požaduje určitou úspěšnost servisní kampaně. Proto se výrobce musí snažit, aby akce byla pro lidi aspoň přitažlivá - neboť o tom, že by fakt mohla být pro majitele vozidel povinná, právníci pochybují
Informaci však nepřinášíme z politických důvodů, ale proto, že je zajímavá. Vždyť zvýšení vstřikovacího tlaku bylo jedním ze stavebních kamenů každého "čip-tuningu" nových dieselů. Mnozí za takové úpravy zaplatili i přes 10 000 Kč. A mít to zdarma od výrobce a se zárukou - no je to snad informace, kterou jsme neměli pustit na veřejnost?
Opravdu přísahám: Byl to telefonát, pán z vývoje se nechtěl představit.
A ještě jednou přísahám: Budeme první, kdo upravené softwary prověří. Například už teď najíždím zkušební kilometry s původní verzí, abych stanovil rychlost zanášení potrubí ventilu EGR a míru opotřebení motorového oleje. Pokud software nebude pro uživatele výhodný, do auta si jej nedávejte, neboť jeho skutečný ekologický význam v poměru k jiným zdrojům znečištění je stejně mizivý. To jsme tvrdili od začátku a tvrdit to vždy budeme.
z vlastního pohledu vim, ze svet vyvojare je uplne jinej nez svet lajka
co ja vidim jako trivialni, nad tim lajk často zasne
a naopak co lajk vidi jako jasny a jednoduchy, je kolikrat velmi obtizny nebo skoro nemozny
takze v tomhle se jich musim zastat a nechat to na nich, at uz nejaky rozumny reseni najdou nebo ne.
nejhorsi je naroubovat novy reseni na to stary.
a nesouhlasim s tim, ze znecisteni od aut vzhledem k jinym zdrojum je mizivy. a o to vic ne, když je k dispozici mnohem cistsi reseni - benzinovy motor
" ekologický význam v poměru k jiným zdrojům znečištění je stejně mizivý"
To si říkáte i při stání a popojíždění v kolonách, kde je většina TDI?????
Pokud ano, přeji příjemnou smrt :no::no::no::no::no:
V tom případě v koloně nepijte coca-colu, ale kyselinu, to vyjde na stejno >:D
Takže naměření 40x vyšších hodnot ostatních "jedů" (který přes DPF normálně prochází) nejsou rakovinotvorný, pane primáři?????
Pokud ne, tak nevím, proč to v USA vůbec řeší >:D
Ty vole rakovinotvorný jsou pevný částice od toho je tam DPF a ten je chytá s účinností větší než 90%. NOx, který jsou dejme tomu 40x vyšší žádnou rakovinu nevyvolávaj, takže buď v klidu ty jede. A pro jistotu si ani negriluj v létě buřty, aby ses nenadejchal nějakejch jedů >:D >:D A co řeší nebo neřeší v právním marastu jaký panuje v USA je mi totálně ukradený. To není země ze který bysme si měli brát příklad nebo se od ní snažit učit.
V emisích myslíš? Už podepsali Kjótskej protokol? A s těma emisema NOx dělají v USA takovej cirkus jen kvůli tomu, že z toho koukaj peníze, který bude cálovat VW. Jinak mají životní prostředí na háku. Jsou schopný jet 100 metrů 7 litrovým křápem jen, aby nemuseli pohnout svejma tlustejma hoch***ema. Ekologickou katastrofu, kterou způsobilo BP v Mexickým zálivu si bude příroda vyžírat ještě desítky let. Proti tomu je nějaký VW se svýma zvýšenýma emisema směšný prdnutí.
Jinak jsem už četl o spoustě případů, kdy ta vynikající justice v USA zavraždila v rámci výkonu trestu smrti nevinnýho člověka, takže bych poprosil z jejich právního systému nepřebírat nic. Vezmi si jen jak dlouho se právní řád vyvíjel v Evropě. A v Americe? Tss 100 let jen co tam ta "elita", která prchla z Evropy stihla vymlátit indiány. Hele myslím si že v Evropě jsme tak vyspělý, že si nemusíme nechat od nikoho z jinýho kontinentu nechat radit jak máme žít a organizovat si naše životy. Ani z USA z Ruska, Číny, Indie.
Kjótskej protokol je dávno pryč, teď je druhý období prezidentem zelenej levičák a všechno je jinak! ;-)
USA teď do snížení emisí vrážej miliardy. Poslední 4 roky zavíraj tejden co tejden jednu uhelnou elektrárnu atd. Pokuta pro VW budou trapný drobný.
Nehody u Aljašky nebo v Mexickym zálivu byly nehody. Ty u VW furt podceňuješ připravovanej a pak roky realizovanej plánovanej podvod - to je zas něco jinýho. Plus ta Aljaška nebo M. záliv zabily ryby a zvířata, NOx zabíjí lidi - to je taky dost podstatnej rozdíl
Bacha nás prosadil zrušení trestu smrti Havel a toho taky nemáš rád :-)
U nás se právní řád vyvíjí furt a furt stojí za prd ;-)
Napsal sem precedenční právo a to tady krutě chybí. Nejde o ameriku platí i jinde - myslim třeba v Austrálii. Zrovna tak černý peníze - tam musíš doložit kdes je vzal, tady musí policie dokazovat z čeho je máš = dost snadná volba co je lepší ne? >:-[]
Rozhodně aspoň to precedenční právo bych tu aplikoval okamžitě :yes:
Ono to je už o dost dýl než 100 let - 4. července 1776
Československo vzniklo 28. října 1918 :-)
A samostatně sme si vládli 20 let 1. republiky a teď si tunelujem sami sebe posledních 25 let :-|
Aktuální prodoje majetku číně narozdíl od prezidenta neoslavuju. Spíš naopak
No to mě vyloženě trhá žíly. Podstatný je že podíl starých hulících dieselů se neustále snižuje tím jak jsou starý auta nahrazovaný novýma a jedno jestli dieselama s DPF nebo benzínovejma či LPG/CNG motorama.
Je změřený že DPF pochytá přes 90% pevných částic. To je z mýho pohledu naprosto vyhovující. Pokud nastupující EURO6 ještě vylepší situaci použitím SCR, pak to nemá chybu. Co by sis představoval víc?
SCR docela funguje ale do žádný je skoro nekonečně daleko. Zbytek planety moc dobře ví proč má naftu v osobácích na druhý koleji
Představoval bych si naftu používat tam kde je to dle funkčnosti motoru vhodný = do větších a těžších aut. Tim myslim z osobních aut maximálně tak velký SUV.
Pro všechno ostatní benzín, možná v kombinaci s elektřinou. Dostkrát tu padlo CNG - to taky neni špatná možnost
Víme že nafta je nejhorší možnost. My evropani k ní tíhnem jen protože nám to přijde nejlevnější
Tak si místo žádný dosaď "skoro žádný" nebo že jich lítá "zanedbatelný množství". Každopádně nic s čím bychom si měli lámat hlavu a bát se o plíce. Sice to s tím nesouvisí, ale nedávno jsem někde četl zajímavou věc o formaldehydu. Bylo to ve spojitosti s tím, že se uvolňuje z některých plastů v autech a ty ho pak dýcháš v interiéru. Nejhorší je to samozřejmě u nových aut. Automobilky tlačí na výrobce plastů, aby jejich materiály vykazovaly nižší emise formaldehydu, protože je jedovatý, tak aby ho pasažéři nedýchali. Celý je to ale nesmysl, protože to co se uvolní z plastů v celým autě za rok je hodnota stejná jako když přijdeš ze zahulený hospody a necháš si hadry v místnosti kde spíš. A ráno máš "vyšňupáno" to co by si musel v autě inhalovat rok. Čili sledování emisí formaldehydu v plastech je podle mě totální nesmysl, protože koncentrace, kterou vdechneš za tu dobu pobytu v autě je naprosto zanedbatelná. Proto mi je úplně ukradený nějaký NOx ve výfukových plynech nových aut. To je jako kdyby si chtěl zacpat cedník jedním prstem. Za nepředstavitelnýho úsilí odstraníš NOx z výfuků aut, ale tím sis nezajistil čistej vzduch. Ba co víc ty to nejspíš na kvalitě vzduchu ani nepoznáš, protože ti ho zasviní mnohem významnější zdroje znečištění a ne jen NOx z výfuků aut. Takže já si v klidu dojezdím svého EURO3 diesela a pak si vyberu nový auto podle toho co bude ekonomicky nejzajímavější ne podle toho co bude mít nejmenší emise. Ty jsou mi naprosto ukradený. Diesel to ale s největší pravděpodobností už nebude EURO4 jsou hodně za zenitem a EURO5 je už na * právě díky přítomnosti DPF.
Máš někde nějakej odkaz na těch 5000 mrtvejch?
No já rozhodně nepůjdu po autě s nejvyššíma emisema. Prostě chci hlavně něco co bude fungovat a nebudu s tím víc v servisu než na silnici. To je pro mě podstatný. A taky chci motor, kterej po roce neutrápím, takže aspoň 100 kW ;-)
Ten hodinovej pořad o Dieselgate na ČT s Vaculíkem a ešte jedním. Redaktor ho típnul vždycky když to začalo bejt zajímavý a chtěl vysvětlovat nějaký souvislosti proč a jak ale i tak to nebylo špatný
Bylo to tak 2-3 tejdny po vypuknutí Dieselgate myslim od 8 večer na ČT24 - hodinovej pořad. Dost se to tady tehdy diskutovalo a hodně lidí na to dalo odkaz - včetně mě :-)
Martin Vaculik jezdi na Golfu 1.9TDI a uz v dobach AutoOjetin doporucoval kupovat diesely bez DPF. Dokonce nevim, jestli pred par lety dokonce nedelal reportaz z kuchaci firmy na DPF. (Neco takoveho skutecne doporucoval i Svet Motoru v clanku o HDI a autorizovanem servisu - "o tom potom") Prosne takovy klasicky vesnicky ropak, proto pouziva tu polopravu o jinych zdrojich znecisteni, na kterou se da v podstate odpovedet:
1) misto poukazovani na jine zdroje muze jit prikladem
2) nebudu prece obhajovat vrazdu jednoho cloveka jenom proto, ze nekde dochazi ke genocidam milionu lidi
3) cinska lod na mazut vzdalena tisice mil na mori ma mensi dopad na zdravi cloveka, nez jeden cinknuty ropak ve meste
4) podvadet se nema
5) jezdit na naftu je cisty egoismus - ja usetrim, na ostatni nehledim
6) co se zivotnosti tyce, tak ani soucastky, ktere zvysuji vykon - turbo, vstrikovace na zivostnosti nepridaji a presto je v motorech vsichni maji a chteji
Myslel jsem ze vlastni, kdyz na nem furt dela reportaze (autobaterie, startovaci kabely,..), ale primo psal jenom o Fabii sve manzelky, pokud se nepletu. Ke Skode nebo koncernu mel vzdy vyhrazeny vztah, ale co dela v SM, tak se jeho anikoncernovani trochu zklidnilo a uz dela jen na Octavkach - filtry vzduchove, kabinove, sterace, nevim co jeste.
Ještě by bylo vhodné od toho anonyma zjistit, o kolik procent (či přesnou hodnotu) se touto úpravou sníží emise, o kterých to CELÉ JE!!!!!
Pokud jen nepatrně, tak je celý zásah do motoru, jen chlácholení zákazníka a příslušných úřadů placebem (vlk se nažere a koza zůstane celá)!!!! ;-)
fór je v tom, že snižování všech emisí jde ruku v ruce se spotřebou, pak tedy sníží spotřebu. spotřeba je vázána s výkonem účiností. Tedy pokud sníží spotřebu s neměnným výkonem (nebo dokonce výkon zvýší), tak zvýší i účinost. Otázka na všechny vývojáře světa ( a dokonce mou maličkost), kde je hranice, kam už se nedostanem.
nesrostou s účiností, ale s přísunem vzduchu do směsi, kde kyslík shoří a dusík zůstane tedy vzniknou různé dusíkaté oxidy. a emise NOx jsou taky emise, proto jsem se vyjádřil trochu šroubovaně o všech emisích
no nejsem pravověrný motorář, ale fyziku ještě chápu a takto jednoduché to asi nebude. Podle vás tedy stačí vzduch obohatit o kapku ropného produktu a hurá
Ti vasi anonymni informatori by sa aspon mali dohodnut. Nedavno ste uverejnili uplne iny pribeh.
„Aktuálně opravdu nikdo nic neví,“ přiznal jeden ze škodováckých inženýrů, který se přímo podílí na vývoji pohonných jednotek. Jistě pochopíte, že si jeho jméno musíme nechat pro sebe. „Jedná se totiž o software Volkswagenu, do kterého my žádným způsobem nezasahujeme. V těchto záležitostech vystupujeme pouze v roli zákazníka. Od Volkswagenu jednoduše software nakoupíme a bez dalších úprav namontujeme,“ vysvětluje inženýr. [odkaz]
takze kdys vam zavolam ze jsem z vedeni Skodovky ale nechci se predstavit, tak muj telefonat zverejnite jako prepis telefonatu s nekym z vedeni Skodovky kdo nechce bejt jmenovan? uzasny >:D vpodstate vam mohl zavolat kdejaky automechanik ;-)
"Nemáme potřebu prověřovat, zda ten telefonát byl opravdová partizánská akce vývojáře, kterého jsme vyhecovali minulými články (divili byste se, ale to se děje poměrně často, vývojáři špatně snáší, když jejich práci někdo křivdí), nebo řízený únik informací."
Dalsí perla místního supernovináre který není novinár. >:D >:D >:D
nepotřebuju porovnávat nadpisy, abych z citované věty vytušíl, že :
1. novináři nereferují přesně a odborně o danné problematice.
2. vycucávají si informace z prstu.
3. neodborností křivdí odborníkům.
to vše lze vyčíst z toho co jste v této větě napsal.
považuji to za nevědomé shazování vlastní práce
Kdo je vlatně Martin Vaculík. Dle textu mi vychází, že hovoří jménem auto.cz. Není v seznamu redaktorů. Nadpisům nevěřím a snažím se je nečíst, protože v nich není záměrem nastínit obsah zprávy. U auto.cz to platí na 100%
Z vlastní zkušenosti praktikanta ve škodě auto vím, že jsme všichni, co jsme prošli zaměstnaneckou branou, museli podepsat papír o mlčenlivosti. To platí pro zaměstnance česany dvojnásob. Za dobu praxe jsem však vytušil, že ve struktuře škody auto jsou oddělení, co mají za úkol sledovat komunikaci s veřejností, a také oddělení, které pouštějí informace do médií, někdy i píšou ucelené zprávy, pak sledují ohlasy. Z ohlasy mohou dále interně nakládat a tvořit vývojové a marketingové strategie. Neumím si představit, jak zaměstnanec v Česaně sám od sebe zavolá do jakékoli redakce zabývající se motorismem a podá uklidňující zprávu ve vyčerpávajícím rozsahu. Vzhledem k tomu, že takovýto komplexní pohled na věc může mít maximálně 100 lidí ve státě (možná méně), tak pokud tuto zprávu bez notifikace škodou pustil nějaký vývojář, tak vyhazov ho nemine, a nebude to to nejhorší co by se mu mohlo stát (zákonou formou). Jediná možnost jak se k vám mohla dostat tato zpráva, tak s (určitým) vědomím právě škody auto
Ano, pokud už uvěřím, že do redakce zavolá anonym a redakce na tom postaví článek, je trochu moc věřit, že volá partyzánský vývojář, spíš PR.
A dá mi práci i uvěřit během tří dnů změně názoru Martina Vaculíka od "samozřejmě to zvedne spotřebu a sníží účinnost" přes "vlastně to jen usměrní proudění" až po "vlastně vám zdarma načipují motor".
Rád bych Světu motorů věřil upřímnou snahu poradit majitelům TDI zda jít či nejít, ale to by to nesměl být Svět motorů.
No nemyslím si, že by nebylo možné homologaci odebrat, když i výrobce přiznal, že k ní přišel jaksi podvodem.
Obecně si myslím, že snad celá tahle causa bude mít dobrý konec v tom smyslu, že se snad někdo chytne za nos a pochopí, že skoro není možné vyrobit auto s dieselem, které by v reálném provozu plnilo nesmyslné emisní limity a uváděnou spotřebu. A že se prostě změní normy a testovací algoritmy.
Co se takhle zaměřit na emise výfukových plynů v zemích tzv. třetího světa? Tam si s tím hlavu neláme nikdo...
Začínám se obávat, že se to nestane:(
Ze začátku jsem trošku věřil, že ta kauza alespoň z dlouhodobýho hlediska povede ke snížení počtu prodaných dieselů ve prospěch malých benzínů.
Zbývá doufat, že vlastnit benzínový auto se zase stane prestižní věcí a že se lidé přestanou bát menších benzínových motorů. Řekněme si narovinu, většina uživatelů dieselových aut nejezdí 50tkm ročně a reálně se jim to vůbec nevyplatí. Krom toho stát přede mnou auto s 1,2tsi a 1,6 tdi ani minutu bych neváhal a vzal benzín. A ve výsledku, hodně bych dneska zvažoval, jestli bych před 3,0tdi nedal přednost 2,0tsi. Protože spotřeba může bejt podobná, jízdní parametry stejný a sefvisní náklady budou dost rozdílný. A navíc R4 benzín je pořád tišší než V6 diesel.
spousta lidi uvazuje jen dyzlove a o nicem jinym nez o dyzlu neuvazuji.
na nas co jezdime benzinem koukaj jako na podiviny, co jezdi benzinem protože bud na dyzl nemame, nebo si to neumíme spočítat, anebo naopak nevime co s penezma.
když jsem před 5 lety místo do 2.0tdi sel do benzinovy alternativy, tak jsem si tohle všechno vyslech
ono je to čistě o psychologii - koupím dízl protože pojedu za 5 litrů místo za 8, protože soused říká že jede za 5... Realita je někde trochu jinak a vždy, když jsem počítal, tak nákladově se nafťák nemůže vyplatit dřív než po 100.000 km. Až poté se něco málo úšetří (v poměru k ceně vozidla + servisním nákladům za celou dobu je to opravdu málo).
Promiň to je příspěvek vytažený z prstu, máš vlastní zkušenost?
Za posledních 5 let jsem vystřídal pár aut s dieselem/benzínem a nově s CNG:
OII 2.0TDI - průmer 6.5l
OII 1.6TDI - průmer 5.5l
C4GP 1.6HDI - průměr 6l
P5008 1.6THP - průmer 8l
OII 1.8TSI - průměr 8,5l
Ford Focus 1.6TDCI 85kW - průměr 5.8l
OIII 1.4 G-Tec - průmer 4,5kg, když jede na benzín tak kolem 7-7,5l
S všemi se dá jezdit za míň, i za víc. Záleží na kondici auta a hlavně na jízdním stylu, při Eko jízdě jsem se dostával na (5, 4.5, 5.5, 7.5, 5, 3.8kg/6,5l) a při spěchu (7, 6, 6.5, 9, 12, 6.5, 5.5kg/9l). Rozptyl je poměrně veliký, zvlášť u benzinu... Přesto u něj pravděpodobně zůstanu, ikdyž právě podléhám kouzlu CNG ;-)
vlastním octavii II 1,6 TDI 4x4, v technických parametrech je kobinovaná 5,5 l, při klidné jízdě dávám průměrně, (měřeno na 1000-2000 km) i s pojížděčkama po městě a na trase 6-7 km na jízdu do práce, 5,2 l/100. Mám svůj rekord, kdy jsem klidnou a vyrovnanou jízdou dal jednou v noci Praha Brno se spotřebou 3,2 l. Jde hlavně o to, že se musím brát v úvahu fyzikální jevy např. zryhlování na hřebeni kopce je blbost, pak zařadím 6ku a nechám dobržďovat motor.
6tku? vazne? nekecas? alebo sa rano zobudis s prstom v *? ktora 1,6TDI octacia ma 6tku? hmm asi len ta tvoja ked si ten prst vytiahnes......
PS. neoblizuj
a) Redakcia niekomu zozrala kanadsky zartik. Bazinga!
b) Redakcia nekriticky prijma naivny a amatersky pokus PR Skodovky.
c) Redakcii sa naozaj ozval vyvojar zo Skoda Auto - v tom pripade ale R&D Skoda Auto stoji pred poslednym pomazanim.
Davam redakcii kredit a hypoteticku 4. moznost - ze je to cele vymyslene - nepokladam za realnu.
A proč by to nemohlo být úplně jednoduše, že je to tak, jak je popsáno v článku?
Tohle na konspiračních teoriích miluju. Lidi jsou schopni vykonstruovat naprosto šílené teorie, ale jako první zavrhnou tu nejjednodušší a nejreálnější. >:D
Co napriklad preto, ze pred mesiacom iny anonym vysvetloval ze Skoda so SW riadiacej jednotky vobec nezasahuje?
„Aktuálně opravdu nikdo nic neví,“ přiznal jeden ze škodováckých inženýrů, který se přímo podílí na vývoji pohonných jednotek. Jistě pochopíte, že si jeho jméno musíme nechat pro sebe. „Jedná se totiž o software Volkswagenu, do kterého my žádným způsobem nezasahujeme. V těchto záležitostech vystupujeme pouze v roli zákazníka. Od Volkswagenu jednoduše software nakoupíme a bez dalších úprav namontujeme,“ vysvětluje inženýr. [odkaz]
Myslis ze sa odvtedy procesy v koncerne zasadne zmenili?
Neda sa mi, ze by v priebehu mesiaca premiestnil koncern vyvoj SW do Skody. Pred mesiacom "jeden ze škodováckých inženýrů, který se přímo podílí na vývoji pohonných jednotek" tvrdil ze SW len nakupuju a nijak do neho nezasahuju. Dnes "jeden z pracovníků oddělení vývoje motorů Škody Auto" rozprava o zmenach, ktore na SW robia.
Pokud je dotčena i Škodovka a jako že je, tak na nápravě stavu se musí podílet i někdo ze Škodovky. Co je na tom tak nepochopitelného?
Že někdo z Vlkohradu přizval techniky za škodovky k řešení situace?
"V těchto záležitostech vystupujeme pouze v roli zákazníka. Od Volkswagenu jednoduše software nakoupíme a bez dalších úprav namontujeme,“
Takze podla teba na opravu SW pozvali zakaznika? To nie je nepochopitelne, to je totalna somarina. Skodovka sa samozrejme podielat bude, financne.
Vždy tam musí být někdo, kdo tento problém bude řešit na straně škodovky. Nebo si snad myslíš, že oni pošlou bednu něčeho a ta benda se sama rozbalí a "samoseto" namontuje?
Ne, opravdu ne.
No všichni konspirátoři si myslí, že jejich scénáře jsou velmi reálné. A vždy mají kupu roztodivných důkazů k tomu, aby svoji teorii dodali nějakou (i když pochybnou) váhu. >:D
Sám tu nepřímo označuješ redakci za lháře, ale co nabízíš ty? Jen své teorie... ;-)
A co nabízíš ty? Jen se povyšuješ, ale k tématu si se nikdy nevyjádřil ;) Už včera jsem tě tázal abys napsal svůj pohled, kdyz je teda jediný správný, pouč nás :-)
už jste někdy četl co dělá s návštěvníky a zaměstnanci co vynesou jakoukoli informaci. vyhazov, mastná pokuta, zapovězená návštěva a zaměstnáníí u celého VW group. Minule to bylo tuším při nafocení Roomstru ještě před zveřejněním. Z fotky vyčetli místo a úhel, kde to bylo foceno atd. A byl soud.
"Takže by již nemělo docházet k situacím, že 1.6 TDI po zahřátí začne vynechávat, servis to vyřeší drahou montáží nových vstřikovačů, ale ty staré po změření na stanici i rozebrání nevykážou žádné opotřebení?" :-O:-O:-O
To je opravdu uzasna "vlastnost". Jeste lepsi je, ze se o tom zjevne vi a doted to neresili. No jo, meli by mensi zisk za nahradni dily...
dyť je to tak jednoduchý. mohli ušetřit hromadu miliónu za pokuty:) vsadil bych se, že nad tím podvodným softwarem špekulovali řadu měsíců, ale návod na to, jak to vyřešit za pár korun vymysleli za dva týdny:)
Vedle je perfektní srovnávačka a tady se zase plácá, uráží, paroduje Gilgit, spamuje tu ten ekoterorista.... :-( Vymodlili jsme si kvalitnější články a stejně vás většinu táhne akorát bulvár 8-s To je smutné... Pak se budete divit a brečet, že se tu bude dělat jen ten bulvár :-(
Ozzy fakt si myslis,ze je to parodia na Gilgita,alebo to pise samotny Gilgit???Vsak hned ten prvy uprimne napisany prispevok je cisto IPOvo-GILGITovsky akurat ,ze teraz to podla mna ponal ako robit si aj srandu z ludi a ACZ-ka..
Jedno je gilgit a druhý je nějaký troll :-) Napsal jinak nick, jak to včera popsal White Label :-) Je jedno, kdo co píše, ale podstatou je, že je tu akorát flame :/
Ozzy ani si nemyslim.Tentokrat mam z neho pocit,ze sa uz neda zatiahnut do tahanic a urazania..povie si svoj nazor a necha to tak..a ked nepride od neho protiutok na odpovede haterov tak aj ich to omrzi a bude zas klud.Proste jednoduchy recept je nenechat sa vyprovokovat a bude klud..ale cas najlepsie ukaze ci to tak bude ;-)
Osobně si myslím, že ten, co se tu za Gilgita vydává by měl dostat BAN. Také by se mi nelíbilo, kdyby tu ze mne někdo dělal "debi.la" a to i přesto, že je to dost kontroverzní osoba zde..
A jestli se dá ztáhnout do tahanic? No, at si každý sáhne do svědomí, ja osobně proti němu nic nemám, ale předevčírem se mi rozhodně nelíbily některé věci co psal osobně uživatelům, to je už trochu přes rámec, ale nechci to sem tahat, pokud se to bude opakovat, napíšu mu to osobně a v rámci slušnosti :-) Tímto končím tady tu debatu, jdu se věnovat Astře a Ceedu ;)
Promin, ale já to ani už nečetl pořádně, jen zběžně, píšu obecně, že je tu akorát flame v diskuzi, nemyslel jsem konkrétně nikoho :-) A i když to někdy poznat jde, tak přecijen se pořád ujišťovat, kdo jsi ty a kdo je ten druhý... :-) Pojdte se bavit o autech co vy na to?
Co se týce toho ujistování - to není moje vec. Redakci evidentne takové veci nevadí, nevadily jí ani za Kovaríka.
O autech se bavím moc rád, jenomze me vetsinou zajímají jiné veci nez vetsinu zdejsích diskutéru. Vezmi si treba novou Astru. Tento projekt jiz sleduji dávno. Proto me zajímají veci týkající se výroby Astry v Polsku a Velké Británii - co se zmenilo v organizaci výroby, v technologii výroby, v nákupu komponentu. Potom me zajímá jak se bude vyvíjet prodej v ruzných zemích, prípadný prodej na nových trich mimo Evropu atd. To jsou veci které absolutní vetsinu na ACZ nezajímají.
Souhlasím ze jsi jinak zaměřen než my :-) Potom vyvstává otázka proc chodíš na ACZ?:) Jistě jsou fóra, kde se tohle řeší ne ?:) A to nemyslím nijak ve zlem.
ACZ je nejvetsí autoweb v zemi která má druhou nejvetsí výrobu automobilu v prepoctu na obyvatele na svete. Takze i kdyz to je samozrejme médium pro lidi s mainstreamovými zájmy tak by nebyl problém aby i v oblasti která zajímá lidi jako me nabídlo urcitou úroven. Ale na to není sance.
Proc chodím na ACZ? Predevsím ze setrvacnosti. Abych se podíval na to co ti blbci zase napsali, precetl si v diskusích trochu zajímavých príspevku malé skupiny zajímavých diskutéru a pobavil se slinty velké skupiny místních diskusních psychopatu.
Nejde jenom o automobilový prumysl. Tady toho chybí mnohem víc. Treba clánky o historii. Jiste, clánky o historii se tady objevují, a je to dobre. Ale vetsinou jsou to clánky o historii jednotlivých modelu, ty se delají nejlíp. Proc tady nejsou clánky o ruzných historických etapách firmy Skoda, o historii zaniklých výrobcu automobilu? Proc neudelat sérii clánku o automobilovém trhu na území dnesní CR nebo Ceskoslovenskla v ruzných epochách - od doby pred první svetovou válko pres 20., 30. léta, dobu tesné po válce atd. Ukázat kolik a jakých aut se tehdy prodávalo, zverejnit dobový ceník, ukazky z dobové tsku a dobové reklamy.
Nebo neco úplne jiného. Proc tady nejsou upozornení na ruzné akce, výstavy, srazy atd. Nedávno napríklad v Plzni byla malá výstavka o práci Pavla Huska, ceského designera který v dobe totality zil v Nemecku a pracoval pro firmy jako treba Audi, BMW nebo Pininfarina. Proc tady na takovou akci neupozorní, treba by se tam nekdo z regionu sel podívat. Proc o tom nenapísí po akci,
To jsou jenom dva príklady z mnohých vecí které by se daly delat kdyby na ACZ nevládla odpadová novnarina autoru kterí dokází predevsím opisovat. Svet automobilu je neuveritelne pestrý a zajímavý a je v nem rada vecí o kterých ACZ nepíse. Za to jsou tady nesmysly jako vizualizace mozného designu budouich modelu a la X-Tomi a podobný odpad.
O tom by se dalo psát jeste dlouho ale nemá to smysl.
Stací se podívat na dnesní Mickovu perlu (viz dole) aby bylo jasné jak neprofesionální novinári tady písí.
"Nemáme potřebu prověřovat, zda ten telefonát byl opravdová partizánská akce vývojáře, .........., nebo řízený únik informací." copyright Micka.
Musím uznat, že v tomhle máš pravdu, a postřehy a náměty na články jsou to zajímavé, co to zkusit napsat šéfredaktorovi? Takové články by jiste obohatili, grafiky x-tomiho jsou tu často jentak jako články aby se neřeklo... Na druhou stranu nové rubruky bazarovky a duely zatím vypadají velmi nadějně :-) Kdyby si místo toho jaký je to odpad radši tohle sepsal a urgoval to na správných místech, bylo by to všem ku prospěchu :-)
Souhlas s tím ze ty dve nové rubriky jsou dobrá vec. Tomu který séfuje této odpadové novnarine jiste psát nebudu. A ty clánky které bych videl jako mozné doplnení tady nebudou z ruzných duvodu. Jeden z nich je ze by si vyzadovaly seriozní novinárskou práci. To je neco jiného jako narvat sem zcela zbytecnou ilustraci x-tomiho a napsat k ní pár slintu.
Nemám problém s psaným textem (to máte casto vy kdyz opisujete cizí clánky) ale proste jsem si nevsiml nadpisu. Takze ten slint je Vaculíkova perla. Mickovi jsem se omluvil. Tím se taky lisím od vás, vy se casto omluvit neumíte.
Napsal novinár z redakce praktikující odpadovou novinarinu. >:D >:D >:D Az se ty a tvoji kolegové naucíte delat klasickou novinárskou práci, to znamená psát autorské clánky pro které se resersují informace z ruzných zdroju, tak muzes psát neco o mindrácích, Zatím (krome testu, jízdních prezentací nových modelu a podobných clánku) predevsím opisujete. Dobre je ze jsou jiní novnári kterí ty puvodní clánky napísí, jinak byste nemeli z cecho opisovat, >:D >:D >:D
Není na světě te, který by se zavděčil všem :-! Aneb nějakej Gilgit. se vždycky najde...
A odpověď proč tu nejsou články o historii? No jednoduše proto, že ACZ necílí na úzkou skupinku historických nadšenců. Není problém napsat článek o čemkoliv. Ale je otázkou, kdo ten článek bude číst...
On se dokonce najde i pes s hlavou v televizoru...
Jako pes s hlavou v televizoru opet nechápes o co jde, ale v zhledem k tvému hlavoobrazovkovému stavu ti to budiz prominuto.
Takze:
1. Dobre napsaný historický clánek na dobre vybrané téma nemusí cílit jen "na úzkou skupinku historických nadšenců".
2. Historická témata jsem dal jenom jako príklad, tech témat o kterých by se tady mohlo psát a nepíse se je mnohem víc,
3. "Není problém napsat článek o čemkoliv" - omyl, pro místní takzvané novináre to práve problém je. Leda zes omylem pouzil slovo "napsat" místo "opsat". Potom by to sedelo. Opisovat chlapci umí, Jenomze casto blbe.
Jenom nejvetsí lidský odpad se v diskusi muze jakkoliv navázet do rodicu jiného disktutéra. Takze ty ses pro me práve zahradil mezi nejvetsí lidský odpad, primitive.
Pes s hlavou v televizoru není urázka, nejvetsí lidský odpade.
Aby splnili normy, tak jsou motory čím dal složitější a stejně to nikam nevede - přímá vstřikování, turba, filtry pevných částic - jenom zdrojem dalších problémů. Místo do nafťáků by výrobci měli investovat do CNG - jede to skoro stejně, emise v pohodě, čerpačky už taky pomalu jsou, náklady za polovic (na rozdíl o směšné úspoře benzínxdiesel). Škoda, že je tak malá nabídka nových aut (do přestavby bych nešel), přitom nafta nemůže CNG konkurovat.
Re: jediné rozumné a aktuálně fungující řešení je CNG
Naprosto s tebou souhlasím, ALE zapomněl si ve svém přání na loby naftařských společností, daně odvedené z paliv a výplach mozků z reklam a testů, že nafta je nejlepší. :-)
Re: jediné rozumné a aktuálně fungující řešení je CNG
CNG je samozřejmě zajímavé řešení, ovšem pokud nemáš v blízkosti tvého běžného "okruhu" plničku (což je opravdu stále ještě problém), tak stejně dvě třetiny cest budeš jezdit na benzín.
Domácí plnička je stále dost drahá a složitá i na instalaci.
Ale určitě máš pravdu. CNG je řešením a pocitově vůz poháněný CNG i lépe jede (oktanové číslo CNG je vyšší, než u standardních PHM).
Re: jediné rozumné a aktuálně fungující řešení je CNG
Ono jsme trochu zmlsaní extrémním počtem benzinek na km čtvereční, to ve světě není. Plničku bych měl 10 km místa bydliště (NONstop), to bohatě stačí a bude toho víc. Auto budu kupovat za pár let, tak doufám, že bude na výběr víc než jenom Golf s Oktávkou 1.4
Re: jediné rozumné a aktuálně fungující řešení je CNG
Myslím si, že po této dieselové hysterii je pravděpodobnost, že za pár let budeš mít možnost vybírat z velmi širokého spektra :-) Protože technicky je to nejrychlejší = nejméně náročné řešení.
Mimochodem, Octavia na CNG nejede vůbec špatně... jen nenabízí automatickou převodovku.
pane redaktore, nezdá se Vám, že největší koncentrace zelených ..... na m2 je právě na těchto diskusích? Z těch místních kidálků už musí bolet hlava...
Kdyby tu někomu šlo o ekológii (ano, je tu několik výjimek, zdravím toptena a spol.), tak budou brojit proti emisím celkově, nezávisle na značce. Tu se ovšem v drtivé většine plive jen na VW. Takže za mě, vše je zde při starém. ;-)
Tak tady máš některá fakta o alternativě, která funguje velice dobře
Nejsem zelený, ani koncentrovaně zelený, ale přesto jsem ochoten vzít v úvahu například, že existuje nějaká vhodnější alternativa, technologicky již snadno dostupná...
a tou je například CNG - Compressed Natural Gas, čili stlačený zemní plyn
Složení CNG je 88 – 98% METAN, v jednotkách procent pak Ethan, Propan, Butan a zbytek dusík a oxid uhličitý
Při hoření (spalování) CNG nevznikají nespálené vyšší a aromatické uhlovodíky – zdroje karcinogenních účinků
Produkce oxidů síry při spalování zemního plynu je jen nepatrná, neboť zemní plyn obsahuje jen velmi malé množství síry
Spalování CNG neprodukuje žádné nespálené částice (prach, popeloviny apod.)
Spalování CNG produkuje CO2, avšak v množství o cca 20% nižším, než spalování benzínu nebo nafty
(molekula metanu má počet atomů uhlíku a vodíku v poměru 1:4, benzín a nafta mají počet atomů uhlíku a vodíku v poměru 1:2, proto při spalování CNG vzniká více vody a méně CO2)
CNG se nerozpouští v motorovém oleji a protože spalováním nevytváří nespálené částice, prakticky žádným způsobem s motorovým olejem nereaguje, čili se motorový olej udrží déle nezředěný a čistý.
Snižuje se tedy i opotřebení motoru.
V namáhaných motorových částech se neusazují carbonové nánosy… atd
Oktanové číslo CNG je 130! (vyšší oktanové číslo = lepší hoření = nižší spotřeba)
Metan je považován za obnovitelný zdroj (továrna BMW v USA používá el. energii z elektrárny, která spaluje metan čerpaný ze skládky odpadů)
Atd… atd…
Tohle jsi měl adresovat někomu jinému.
Já tu s CNG nemám žádný problém, sám ho osobně doporučuji, a vidím to i jako mnohem lepší alternativu jak už oproti dieslu tak třeba i elektroauta. ;-)
anonymně ozval jeden z pracovníků oddělení vývoje motorů Škody Auto... OK, TAK KDYŽ TO BYL ANONYM, TAK JAK VÍTE, ŽE TO BYL PRACOVNÍK ODDĚLENÍ VÝVOJE MOTORŮ A NE "PR" ODDĚLENÍ >:D >:D >:-[] ?
A jak vůbec víte, že to byl zaměstnanec Škody-Auto? >:-[]
Takže z původně velkého průseru se nakonec stala servisní akce která se uživatelům vozidel vyplatí! Je super že opravu motorů VW převzala pod své křídla Škodovka. Zlaté české ručičky!
1) duveryhodnost takoveho telefonatu je nizka
2) pravdivost poskytnute informace rovnez
3) zpusob podani informace v clanku to uz je snad horsi nez bulvar
no a ted z jineho soudku - pokud vim, tak tlak v systemu common rail je regulovany nejcasteji nejakym presnym tlakovym ventilem a neovlada ho ridici jednotka, z nej potom jsou vyvedeny jednotlive vstrikovace. vstrikovace jsou velmi choulostiva zarizeni a casem se opotrebovavaji zejmena vlivem pracovniho tlaku (ano, rozumim poznamce o tlakove pulzaci). pri vyvoji automobilovych komponent se vzdy vychazi z nejake predstavy nejslabsiho kusu a podle nej se ladi celkova zatez daneho celku. urcite jsou v poli presnejsi vstrikovace, ktere mohou pracovat s vyssim tlakem, ale i u nich to bude mit vliv na zivotnost. dale, chiptunning spocival zejmena v casovani vstriku a popripade s jeho davkou (nevim nic o tom, ze by se menil tlak paliva, coz plyne ze systemu common rail). zejmena diky drivejsimu vstiku (nez normalne) dochazi k vyrazne vetsimu tlaku ve spalovaci komore po vzniceni paliva a tudiz ke zvyseni kroutaku motoru a potazmo vykonu. vedlejsim produktem brzkeho vstriku je zvysena tvorba sazi. to vidime na silnicich dnes a denne (ano, sazomety jsou obvykle chipovana auta)... tohle ale nema nic spolecneho se zvysovanim tlaku paliva v common railu, ten zustava nemenny.
podotykam, ze na rozdil od jinych oblasti, kde sva tvrzeni opiram o realie, tady ciste prezentuju svou uvahu zalozenou na ne uplne poslednich informacich. pokud se tlak v common railu dnes reguluje ridici jednotkou, budu rad, kdyz mi to tu nekdo vysvetli. dekuju.
pak je tady jeste ta hloupost o lepsim rizeni tlaku, aby nevznikaly tlakove pulzace (jako ze uz to dnes umi). dovedu si predstavit, ze designove modifikovany vstrikovac a dost mozna ze i trochu jina rj mohou byt optimalizovany tak, ze podavaji lepsi vykon i zovotnost, prestoze jsou z totoznych materialu a za stejnou cenu. ale toto vsechno plati pro budouci aplikace. soucasne rj jsou v servisech prubezne aktualizovany bez vedomi majitele, volkswagen vyadava softwareove updaty (uplne stejne jako kterykoliv jiny vyrobce) a do aut je standardne nahrava. ani o tom nevime (tohle uz je zarucena informace, muj kamarad z vejsky dela primo ve vlkohrade a zabyva se softem). aktualizace resi uplne nejruznejsi drobnosti, ev. sw bugy (treba spravnou logiku zhasinani vnitrniho osvetleni,apod.) nejedna se primarne nebo jen o zasahy do rizeni motoru, i kdyz i to se samozrejme aktualizuje. je ale naivni se domnivat, ze kdyby existovala optimalizace na pracovani s vyssim tlakem, ze uz by tam davno nebyla. je naivni se domnivat, ze prave ted (za posledni dva mesice s nozem na krku) nekdo objevil svaty gral.
hele, ty smesny gilgituv plagiatore, kdybys mi sem nepridal tu svou stupidni reakci, mohl jsem ten svuj prispevek zeditovat, tak tedy zde:
patral jsem po regulaci tlaku v systemu common rail a beru zpet tezi o tom, ze s tim ridici jednotka nic nenadela. tlak se regukuje podle tabulkovych hodnot pro ruzn provozni rezimy (otacky vs. zatez), takze po zmene techto abulkovych hodnot muzu regulovat tlaky jinak. pochopitelne nekde je systemovy strop, pres ten se jit neda, netusim, zda soucasna regulace vyuziva systemoveho stropu. v kazdem pripade plati, ze zvyseni provozniho tlaku pujde na ukor zivotnosti vsech zucastnenych komponent (at si pinda, kdo chce co chce). neverim, ze tlakove pulzace lze eliminovat pausalne, jejich vznik bude silne individualni (kus od kusu - nepatrne odlisne frekvence, apod., vlivem sedani si a opotrebovavani soucastek se tyto kmity budou menit - zase tlakove regulacni ventily a pumpy jsem delal ;-))),
Když budu kupovat nový auto , je mi celkem jedno , kolik čeho vypouští , pokud projde technickou.
Zajímá mě primárně výkon , spotřeba a cena..
Jak to auto jezdí , tedy podvozek s multilinkem , pohodlí sedadel a velikost zavazadelníku.
Ideálně se šíbrem a tunelem na lyže...4*4.
Pokud má pro mne stravitelný design , kupuju.
>:D
Ano,pro zákazníka by to totiž měla být samozřejmost.
U potravin také neděláš chemický rozbor,ale věříš,že pokud jsou schválené,tak v nich nebude jed.
U hraček také nezkoumáš třeba ftaláty,protože by se neměli objevit na trhu.
U elektrických věcí také nezkoušíš zda nejsou nebezpečné,měli by opět splňovat normy.
Takže ano,přímo se o emise nemusíš zajímat.
Ale pokud kterýkoliv výrobce obejde jakkoliv homologaci, tak už by jsi si to minimálně u těch potravin rozmyslel.Od daného výrobce,obchodníka by jsi si nekoupil nic.A proč dělat vyjímky?Vše posuzovat stejně.
Ve sportu (i motorsportu) obejdeš pravidla a hrozí diskvalifikace.A proč ne?
Reknu ze jsem vyvojar ze skodovky a ze tohle neni pravda. Taky kdo by veril ze tato mrizka osmernuje prouseni??? :-) jsem moc zvedavej, jestli z toho bude taky takovej clanek. Jak odlisis aninym od anonyma??? :-) btw pristi tyden se mi chtej hrabat v Sharanovi tdi 125kw. Probiha to stylem: objednate se na vymenu banality a slysite... No ono to auto tady asi bude muset asi chvili zustat. Musim se podivat jestli seho to tyka... Nereknou vam nic! Proste vam prehrajou soft a ani se nezeptaj zda s vasim majetkem muzou manipulovat!! Hnus. Podvedli nas, ale podvedeny se citi stat. korea vymerila rekordni pokutu, v usa se ani nemuzou dopocitat ale u nas si asi Tok zase jednou koupi neco pekneho... Odskodnit poskozene zakazniky to ne...