Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ural Gear Up Sahara: Stylový pouštní speciál z Ruska

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Irbitský motocyklový závod ve spolupráci s Irbit MotorWorks of America připravil pro severoamerický trh novou limitovanou edici svého motocyklu Ural s postranním vozíkem.

Ural Gear Up Sahara byl jednou z nejúspěšnějších limitovaných sérií ruské značky na severoamerickém trhu a nyní zdejší oficiální zastoupení Irbit MotorWorks of America (IMWA) uvádí jeho nové vydání.

Stroje značky Ural si zachovávají klasicky vzhled a do jisté míry i techniku, i když již využívají řadu moderních komponentů, které jim umožňují proniknout i na trhy s náročnějšími zákazníky a přísnější legislativou.

Základem mohutného stroje je trubkový rám, v němž je uložen plochý vzduchem chlazený dvouválec o objemu 749 cm3 se vstřikováním paliva, disponující výkonem 30,1 kW (41 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 57 N.m při 4300 min-1.

S motorem spolupracuje čtyřstupňová manuální převodovka, která je vybavena zpátečkou, usnadňující manipulaci se strojem, jehož hmotnost se pohybuje nad 350 kg. Vedle zadního kola motocyklu má Sahara poháněno i kolo postranního vozíku, na což u modelů pro severoamerický trh upozorňuje označení Gear Up.

K moderním prvkům ve výbavě současných modelů značky Ural pak patří stavitelné tlumiče Sachs a především brzdový systém, kombinující kotouče NG se čtyřpístkovými, resp. dvoupístkovými třmeny Brembo na předními kole a u sajdkáry, zatímco na zadním kole je jednopístkový třmen HB.

Ural Gear Up Sahara se od standardních verzí odlišuje především kombinací světle hnědého laku s černými prvky. Součástí standardní výbavy je pak mimo jiné elektrická zásuvka v sajdkáru, sada nářadí, lopata, kanystr a stylový nárazníček nad předním blatníkem.

Základní provedení přijde na severoamerickém trhu na 17.999 amerických dolarů (zhruba 435.000 Kč) a zájemcům o Ural s ještě extrémnějším vzhledem expedičního stroje je k dispozici paket doplňků za 1.999 amerických dolarů (okolo 48.500 Kč).

Tento paket zahrnuje LED hlavní světlomet a přídavná světla, nosiče umístěné na postranním vozíku, ochranné rámy a mřížky osvětlení, zadní nárazník, čelní plexi Givi, chrániče rukou na řidítkách a enduro sedlo.

Za 1.499 amerických dolarů (přibližně 36.500 Kč) je v nabídce černý keramický povlak výfuků a jízdní schopnosti v terénu mohou vylepšit off-road pneumatiky Heidenau K37 spolu s elektrickým navijákem umístěným umístěným mezi motorkou a postranním vozíkem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
15. 6. 2016 06:13
Re: Moderní klasika
Nee pán je lékárník, ale na motorkách všech možných typů a značek jezdil 30 let a tak o tom něco trochu ví ...
Avatar - WinNatural
14. 6. 2016 22:10
Re: Moderní klasika
Á, pán je "odborník"!
No, naštěstí H-D nevlastní Xindlwagen, aby jim odcházely motory po pár tisících km a ještě o tom museli lhát ;-)
Avatar - Pixla
14. 6. 2016 18:04
Re: by mě zajímalo...
Stačí, ale pak nejde odmontovat sajdkáru a jezdit se samotným motocyklem. Rozhoduje, jak se to přihlásí...
14. 6. 2016 18:01
Re: by mě zajímalo...
Pokud se nemýlím, tak i na Velorex bylo A a tohle je motocykl s postranním vozíkem, takže určitě jen A ...
14. 6. 2016 17:05
by mě zajímalo...
...jestli na to nestačí řidičák na "béčko", když je to v podstatě tříkolka? ;-)