Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

USA: Lapsus čínského výrobce pneumatik

Dan Vořechovský
Diskuze (56)
Čínský výrobce pneumatik Hangzhou Zhongce Rubber Co. si s bezpečností svých výrobků příliš hlavu neláme. Kvůli problému s chybějící důležitou složkou pneumatik teď musí v rámci svolávací akce do amerických servisů 450 tisíc lehkých užitkových vozů.

Čínský výrobce pneumatik, společnost Hangzhou Zhongce Rubber Co., má ve Spojených státech problém. Americký dovozce pneumatik Foreign Tire Sales vyhlásil velkou svolávací akci, která se dotkne téměř půl milionu lehkých užitkových vozů obutých do pneumatik čínského producenta. Dovozce se tak rozhodl poté, co se dozvěděl, že čínský výrobce u příslušných pneumatik „pozapomněl“ na důležitou složku pneumatik, která zabraňuje oddělení vzorku (běhounu) od nárazníku pneumatiky. V pneumatikách zpravidla zcela chybí klíčová 0,6 mm tlustá pryžová vrstva. Problém je však ještě vážnější, protože čínský výrobce odmítl podle identifikačních čísel pneumatik sdělit, kterých pneumatik se problém týká.

Problém se táhne již poměrně dlouho, neboť americký dovozce přišel na nedostatečnou nebo zcela chybějící pryžovou vrstvu v čínských pneumatikách již v polovině loňského roku. Problém se týkal pneumatik vyrobených v roce 2004 a 2005. Číňané problém přiznali, avšak tvrdili, že od ledna 2006 do pneumatik tuto vrstvu opět přidávali. Testy z tohoto roku však odhalily, že problém s oddělováním běhounů přetrvává. Americký dovozce přestal od Hangzhou Zhongce pneumatiky nakupovat v květnu loňského roku.

Čínská společnost rovněž čelí třem žalobám od amerických rodin. V srpnu loňského roku se totiž v důsledku oddělení běhounu od nárazníku pneumatiky v automobilu Chevrolet Express 2500 Cargo Van zabili dva Američané a jeden byl zraněn.

Dan Vořechovský
Diskuze (56)
Avatar - Falco
1. 7. 2007 19:35
Re: Kvalita umerna cene
Chápu, lidé chtějí kupovat levně, ale já chci spíš vědět, proč nevyrábí levně např. Evropa, když je Čína podle stydlína kvalitnější...
1. 7. 2007 11:29
Re: ...
No tak on je asi trochu rozdíl mezi "nefungovat jako značkový výrobek" a být životu nebezpečný. Že třeba nějaká čínská guma bude mít horší brzdnou dráhu atd. se dá předpokládat, ale že vypustěj do světa něco, co se při jízdě rozpadne... To rozmazleného západního zákazníka fakt asi nenapadne 8-s
Avatar - Sranki
1. 7. 2007 11:20
Re: Kvalita umerna cene
Nerobim priamo pre VW ale pre dodavatela, takze to ide cez Wolsburg. Mna naozaj nezaujima kde vsade ma VW v cine nejaku garaz.
Avatar - Sranki
30. 6. 2007 23:55
Re: Kvalita umerna cene
Nič nie je tajné, pretože to je stará Bora odvodená z Golfu IV. Len také očesané verzie sa tu v Európe ani nepredávali, tak sa musia niektoré veci prerobiť. Problém je už len s tým aké výrobné tolerancie zvoliť aby to boli tamojší dodávatelia schopný vyrobiť aspoň v nejakej kvalite a počte.
A čo je to SAIC? ;-)

A ešte malá pikoška:
Číňania dostali prístup do internej VW databázy KVS a stiahli nadrzovku všetky výkresy Seatu Toledo predchádzajúcej generácie.

>:D Skopčáci si ich už teraz pekne strážia >:D
Avatar - Sranki
30. 6. 2007 22:35
Re: Kvalita umerna cene
Hoši, mám tu česť momentálne (dúfam, že nie dlho) spolupracovať na vývoji pre VW s číňanmi pre tamojší trh. Oni nie sú schopný ani poriadne urobiť výkres, tak naozaj netuším ako budú schopný to dané auto vyrobiť. Nami opravený výkres domrdajú vždy takým spôsobom, že ho treba urobit takmer odznova, tak mi tu nehovorte o kvalite Made in China. A to v tomto prípade ide o "renomovanú" západnú značku. Akú kvalitu ludí potom majú v čisto činskych firmách? ;-\