Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

USA: Prodeje klesají, GM a Ford budou znovu snižovat produkci

Dan Vořechovský
Diskuze (7)
Prodeje vozů ve Spojených státech v únoru znovu klesly a analytici očekávají, že se letos prodá nejméně vozů za posledních 15 let.

Americký trh s automobily zažil v únoru další pokles. Koncern General Motors oznámil pokles prodeje o více než 13 procent, Ford o 7 procent, Chrysler o 8 procent a Toyota o 3 procenta. Nárůst prodeje o 5 procent naopak vykázala japonská Honda, která těží z rostoucí poptávky po vozech nižších kategorií a crossoverech. Prodeje modelu Fit (v Evropě prodávaného jako Jazz) například vzrostly o výrazných 62 procent. Prodeje vzrostly také u Nissanu (o 1 procento), a to zejména díky dobrým prodejům modelu Versa (u nás známého jako Tiida).

General Motors se musí potýkat zejména s rychle klesajícími prodeji pick-upů a vozů třídy SUV (v únoru pokles o 19 procent). Rychle klesají také prodeje velkých sedanů, jako je Buick Lucerne (- 26 %). General Motors na pokles prodeje v prvních dvou měsících roku zareagoval oznámením o snížení výroby ve druhém čtvrtletí o 5 % na 1,08 milionu vozů. Prodeje GM za první dva měsíce tohoto roku klesly o 6 procent.

Ford se rozhodl dokonce ještě k radikálnějšímu snížení výroby. Ve druhém čtvrtletí tak vyrobí oproti původnímu plánu o 10 % méně vozů, tedy 730 tisíc kusů. I Ford se nejvíce potýká s poklesem prodeje velkých sedanů a vozů SUV. Například prodeje velkých SUV Fordu klesly o 22 procent, prodeje osobních vozů o 9 procent. Pokles prodeje vozů koncernu Ford činil za první dva měsíce tohoto roku 5,5 procenta.

Prodeje vozů koncernu Chrysler sice klesají rovněž, avšak u třetí největší americké automobilky přesto panuje částečná spokojenost, neboť automobilce v únoru vzrostly prodeje osobních vozů o 9 procent. Dobře se prodává zejména i u nás známý model Dodge Caliber.

U Toyoty panuje nespokojenost zejména s prodeji vozů značky Lexus. Vlajkový model LS 460 vykázal v únoru pokles prodeje o 25 procent. Celkové prodeje Toyoty za první dva měsíce roku 2008 jsou meziročně nižší o 2,5 procenta.

Dan Vořechovský
Diskuze (7)
4. 3. 2008 11:13
Saturn už ro pochopil
Sice zatím jenom upravuje evropské modely Opelu, ale podle mě bude dalším krokem vývoj vlastních malých aut. Prostě zatímco teďka jsou auta menší než střední třída určená spíš pro studenty, tak za chvíli už budou nižší střední jezdit všichni. SUV a Pickupy budou kupovat jenom ty, co je opravdu potřebují. Není třeba, aby jeden člověk jezdil v jednom big SUV.