V pátek 28.3. se na autodrom v Sosnové kromě čerstvého jarního sluníčka přijela podívat i téměř stovka účastníků, která se při praktických zkouškách seznámila s vlastnostmi nové pneumatiky ContiEcoContact 3.

Zima se konečně vzdává své dlouhé nadvlády, první sluneční paprsky začínají rozehřívat asfalt silnic. Obroušené zbytky zimních pneumatik sice stále s rezervou plní minimální hloubku dezénu, směs však v teple měkne a přilnavost klesá. Nastává čas na návrat k letnímu obutí - tento chvályhodný apel se nesl celou akcí, kterou pro novináře a obchodní partnery pořádal Barum-Continental. V pátek 28.3. se na autodrom v Sosnové kromě čerstvého jarního sluníčka přijela podívat i téměř stovka účastníků, která se při praktických zkouškách seznámila s vlastnostmi nové pneumatiky ContiEcoContact 3. Většina pozvaných, včetně autora článku, se na akci sjela ve vozech, obutých dosud do zimních pryží, takže mohla ve vlastních rukách pocítit rozdíl mezi žvýkající se měkkou směsí, dosahující ideálních adhezních vlastností při teplotách o 20 stupňů celsia nižších a pokročilým letním dezénem.

Nejprve došlo na statickou prezentaci novinky – horkého kandidáta na trůn v třídě S/T, určené pro vozy nejnižších kategorií, kam přináší technologie z prestižních výrobních řad. Kromě siliky 3. generace stojí za zmínku náhrada blokového centrálního dezénu pásovým, snižujícím hlučnost a zlepšujícím přilnavost při brždění. Tím sice prodejní cena nové „kontinentálky“ opouští spořínkovský rybníček, ovšem delší životnost a snížený valivý odpor vyšší počáteční investici snadno refundují. Nehledě na přidanou hodnotu v podobě nižší hlučnosti a zlepšených bezpečnostních parametrů. Došlo i na statistiky – z nich stojí za zmínku, že loni se vůbec poprvé v historii prodalo více zimních než letních a univerzálních pneumatik! Pokračuje také zvyšování prodejů ve vyšších a speciálních kategoriích na úkor nejlevnějších typů. Tento chvályhodný trend je mj. výsledkem dlouholeté neúnavné agitace motoristických novinářů, proto si dovolujeme vyjádřit oprávněnou hrdost.

Pak nastal čas zkoušky – sice ne doslova ohněm, ale mnohahodinová tvrdá zátěž měla na několik desítek testovacích plášťů podobné účinky. Pestrá paleta zkušebních vozů vylučovala jednostrannost – ve slušivých otrokovických botičkách se představily vozy s předním, zadním i oběma náhony. Nechyběly ani etalony jízdních vlastností – vozy Honda a Mercedes. Na ověření hlučnosti a sníženého valivého odporu - stejně jako zlepšení vlastností na mokru – chyběly podmínky, extrémní manévry na suchém asfaltu jsme si ale vyzkoušeli dosyta. Od panického brždění, přes rychlý slalom, až po několik rychlých prudkých zatáček na zkušebním miniokruhu. Subjektivně vnímáno jsou vlastnosti ContiEcoContact 3 skutečně na úrovni plášťů střední třídy, markantní bylo zejména posunutí hranice příčného smyku, stejně jako ovladatelnost při ostré deceleraci.

Při brzdových testech příjemně překvapil Peugeot 307 S.W., Mercedes C 200 kompressor bezezbytku splnil vysoké ambice a nečekaný byl skvělý výkon Renaultu Kangoo 4x4.

Rychlý slalom, zkombinovaný se svižnými pravoúhlými zatáčkami, zase demonstroval takřka motokárové jízdní vlastnosti nové Fiesty, štikou v rybníce se stal Hyundai Getz, profitující mezi kužely zejména ze své úzké karoserie a tvrdého podvozku. Fiat Punto v rukou zkušeného pilota držel krok s oběma favority zejména díky nízké hmotnosti, letitá konstrukce a komfortní podvozek s těžším turbodieselem na přídi deklasovaly Peugeot 206 HDI.

Bohatý program dotvořila i terénní vložka – tři vozy kategorie SUV demontrovaly na zvlněném nezpevněném povrchu vlastnosti vzorku do lehkého terénu – Conti 4x4 Contact. Mercedes ML nasadil laťku ve své kategorii hodně vysoko. Honda CR-V pozitivně šokovala skvělou ovladatelností i na „roletách“, zato Renault Scénic RX4 působil v této společnosti jako outsider, zejména kvůli problémům s udržením směru a trakcí.

Závěr z celé akce zní: Neotálejte s přezutím na letní pláště a nešetřete na nesprávných místech, vyhýbejte se hypervýhodným nabídkám – pohádky se nedějí a pod tisíc korun dnes kvalitní pneumatiku zkrátka nekoupíte. Zde více než kde jinde platí – na první pohled drahý výrobek se Vám v budoucnosti stokrát vyplatí a v případě „černého zlata“ možná i zachrání život. Nezapomínejte na okřídlené heslo – motor vás na silnici nedrží!

Spolupracujeme s TipCars.com
Minimální mzda v Česku roste, zůstává ale pod průměrem regionu střední a východní Evropy Minimální mzda v Česku roste, zůstává ale pod průměrem regionu střední a východní Evropy

I přes letošní navýšení na 11 tisíc korun (407 eur) patří…

Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa

Když jsem se poprvé doslechl o stavbě železniční trati do…

Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek

Případnému odkoupení insolventních aerolinií Air Berlin…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 





 
TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Mládí na plný plyn

TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Klidně i za milion

Dnes 08:00

V Česku se zabydlela další značka francouzských mopedaut pro patnáctileté. Jako první jsme vyzkoušeli hned dva chatenety.




Blesk.cz

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v Barceloně: Neuteču, je jako můj syn, křičel

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v…

Španělsko se vzpamatovává z teroristického útoku, při němž bylo zabito 14 lidí, a na povrch vyplouvají příběhy…

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi vydělává na rodinu politika!

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi…

Kdekdo si myslel, že největší hit Heidi Janků Když se načančám složil Ivo Pavlík. Hit má ale jiné autory, a těm…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: United mají další výhru 4:0. Arsenal s Čechem padl na Stoke

SESTŘIHY: United mají další výhru 4:0. Arsenal s…

Fotbalisté Manchesteru United zvítězili v druhém kole anglické ligy na hřišti Swansea vysoko 4:0 a zopakovali…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše písnička Bambutijská

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše…

„Jestliže se věci dějí špatně, musí to být proto, že duch pralesa spí. Kdyby byl vzhůru a viděl nás, nikdy by to…

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná oblast jako před dvěma lety

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná…

Šumavský národní park má za sebou nešťastnou noc. Včera se přes Šumavu přehnala ničivá bouřka, která v kombinaci…