V pátek 28.3. se na autodrom v Sosnové kromě čerstvého jarního sluníčka přijela podívat i téměř stovka účastníků, která se při praktických zkouškách seznámila s vlastnostmi nové pneumatiky ContiEcoContact 3.

Zima se konečně vzdává své dlouhé nadvlády, první sluneční paprsky začínají rozehřívat asfalt silnic. Obroušené zbytky zimních pneumatik sice stále s rezervou plní minimální hloubku dezénu, směs však v teple měkne a přilnavost klesá. Nastává čas na návrat k letnímu obutí - tento chvályhodný apel se nesl celou akcí, kterou pro novináře a obchodní partnery pořádal Barum-Continental. V pátek 28.3. se na autodrom v Sosnové kromě čerstvého jarního sluníčka přijela podívat i téměř stovka účastníků, která se při praktických zkouškách seznámila s vlastnostmi nové pneumatiky ContiEcoContact 3. Většina pozvaných, včetně autora článku, se na akci sjela ve vozech, obutých dosud do zimních pryží, takže mohla ve vlastních rukách pocítit rozdíl mezi žvýkající se měkkou směsí, dosahující ideálních adhezních vlastností při teplotách o 20 stupňů celsia nižších a pokročilým letním dezénem.

Nejprve došlo na statickou prezentaci novinky – horkého kandidáta na trůn v třídě S/T, určené pro vozy nejnižších kategorií, kam přináší technologie z prestižních výrobních řad. Kromě siliky 3. generace stojí za zmínku náhrada blokového centrálního dezénu pásovým, snižujícím hlučnost a zlepšujícím přilnavost při brždění. Tím sice prodejní cena nové „kontinentálky“ opouští spořínkovský rybníček, ovšem delší životnost a snížený valivý odpor vyšší počáteční investici snadno refundují. Nehledě na přidanou hodnotu v podobě nižší hlučnosti a zlepšených bezpečnostních parametrů. Došlo i na statistiky – z nich stojí za zmínku, že loni se vůbec poprvé v historii prodalo více zimních než letních a univerzálních pneumatik! Pokračuje také zvyšování prodejů ve vyšších a speciálních kategoriích na úkor nejlevnějších typů. Tento chvályhodný trend je mj. výsledkem dlouholeté neúnavné agitace motoristických novinářů, proto si dovolujeme vyjádřit oprávněnou hrdost.

Pak nastal čas zkoušky – sice ne doslova ohněm, ale mnohahodinová tvrdá zátěž měla na několik desítek testovacích plášťů podobné účinky. Pestrá paleta zkušebních vozů vylučovala jednostrannost – ve slušivých otrokovických botičkách se představily vozy s předním, zadním i oběma náhony. Nechyběly ani etalony jízdních vlastností – vozy Honda a Mercedes. Na ověření hlučnosti a sníženého valivého odporu - stejně jako zlepšení vlastností na mokru – chyběly podmínky, extrémní manévry na suchém asfaltu jsme si ale vyzkoušeli dosyta. Od panického brždění, přes rychlý slalom, až po několik rychlých prudkých zatáček na zkušebním miniokruhu. Subjektivně vnímáno jsou vlastnosti ContiEcoContact 3 skutečně na úrovni plášťů střední třídy, markantní bylo zejména posunutí hranice příčného smyku, stejně jako ovladatelnost při ostré deceleraci.

Při brzdových testech příjemně překvapil Peugeot 307 S.W., Mercedes C 200 kompressor bezezbytku splnil vysoké ambice a nečekaný byl skvělý výkon Renaultu Kangoo 4x4.

Rychlý slalom, zkombinovaný se svižnými pravoúhlými zatáčkami, zase demonstroval takřka motokárové jízdní vlastnosti nové Fiesty, štikou v rybníce se stal Hyundai Getz, profitující mezi kužely zejména ze své úzké karoserie a tvrdého podvozku. Fiat Punto v rukou zkušeného pilota držel krok s oběma favority zejména díky nízké hmotnosti, letitá konstrukce a komfortní podvozek s těžším turbodieselem na přídi deklasovaly Peugeot 206 HDI.

Bohatý program dotvořila i terénní vložka – tři vozy kategorie SUV demontrovaly na zvlněném nezpevněném povrchu vlastnosti vzorku do lehkého terénu – Conti 4x4 Contact. Mercedes ML nasadil laťku ve své kategorii hodně vysoko. Honda CR-V pozitivně šokovala skvělou ovladatelností i na „roletách“, zato Renault Scénic RX4 působil v této společnosti jako outsider, zejména kvůli problémům s udržením směru a trakcí.

Závěr z celé akce zní: Neotálejte s přezutím na letní pláště a nešetřete na nesprávných místech, vyhýbejte se hypervýhodným nabídkám – pohádky se nedějí a pod tisíc korun dnes kvalitní pneumatiku zkrátka nekoupíte. Zde více než kde jinde platí – na první pohled drahý výrobek se Vám v budoucnosti stokrát vyplatí a v případě „černého zlata“ možná i zachrání život. Nezapomínejte na okřídlené heslo – motor vás na silnici nedrží!

Spolupracujeme s TipCars.com
Stane se Dvořák nejdéle vládnoucím ředitelem ČT? Do rekordu mu chybí 30 měsíců Stane se Dvořák nejdéle vládnoucím ředitelem ČT? Do rekordu mu chybí 30 měsíců

Rada České televize bude dnes odpoledne rozhodovat o tom,…

Tři procenta Čechů byla při internetových platbách okradena, tvrdí Eset Tři procenta Čechů byla při internetových platbách okradena, tvrdí Eset

Při platbách přes internet byla okradena tři procenta…

Stavba metra D má začít u nákupního centra na Pankráci Stavba metra D má začít u nákupního centra na Pankráci

Stavba trasy pražského metra D by měla začít na pozemku…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 






 
BMW M550d přichází. Co přináší nafta, šest válců a čtyři turba?

BMW M550d přichází. Co přináší nafta, šest válců a čtyři turba?

Dnes 08:51

Také řada 5 se dočkala naftového šestiválce se čtyřmi turby, poprvé představeného v řadě 7. Motor nabídne 294 kW a 760 N.m.




Blesk.cz

Neposedná Křížková: 3 měsíce po porodu se vrátila na obrazovky!

Neposedná Křížková: 3 měsíce po porodu se vrátila na…

Na mateřské dovolené se Lucie Křížková (32), dříve Váchová, moc dlouho nezdržela. Pouhé tři měsíce po porodu…

Vanesa (13) vypadla z 8. patra! Zázrakem přežila, po měsíci se stalo něco nečekaného

Vanesa (13) vypadla z 8. patra! Zázrakem přežila, po…

Nebohá Vanesa (13) vypadla nešťastně z 8. patra neobývané bytovky v chátrajícím komplexu ve…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl jsem si hrát na Orra, řekl

TOP zajímavosti z NHL: Polák bavil novináře. Neměl…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Slavia slyšela pískot, Tvrdík se omlouval. Zklamali jsme, řekl Šilhavý

Slavia slyšela pískot, Tvrdík se omlouval. Zklamali…

Poprvé v soutěžním zápase jako trenér Slavie poznal, co je to porážka. Jaroslav Šilhavý byl po úterním…

 

Reflex.cz

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v čele. The Circle ukazuje, jak si nás zotročí sociální sítě

Emmu Watson šmíruje celý svět s Tomem Hanksem v…

Děsí vás, že je kamera vašeho notebooku neustále zapnutá a Facebook si dokáže zjistit i to, o čem se vám zdá?…

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se označení Andrej Babiš

Nejsem oligarcha a žádná média nevlastním, brání se…

Vicepremiér Andrej Babiš (ANO) odmítl zařazení mezi oligarchy, kteří v Česku nakupují noviny k upevnění svého…