V pátek 28.3. se na autodrom v Sosnové kromě čerstvého jarního sluníčka přijela podívat i téměř stovka účastníků, která se při praktických zkouškách seznámila s vlastnostmi nové pneumatiky ContiEcoContact 3.

Zima se konečně vzdává své dlouhé nadvlády, první sluneční paprsky začínají rozehřívat asfalt silnic. Obroušené zbytky zimních pneumatik sice stále s rezervou plní minimální hloubku dezénu, směs však v teple měkne a přilnavost klesá. Nastává čas na návrat k letnímu obutí - tento chvályhodný apel se nesl celou akcí, kterou pro novináře a obchodní partnery pořádal Barum-Continental. V pátek 28.3. se na autodrom v Sosnové kromě čerstvého jarního sluníčka přijela podívat i téměř stovka účastníků, která se při praktických zkouškách seznámila s vlastnostmi nové pneumatiky ContiEcoContact 3. Většina pozvaných, včetně autora článku, se na akci sjela ve vozech, obutých dosud do zimních pryží, takže mohla ve vlastních rukách pocítit rozdíl mezi žvýkající se měkkou směsí, dosahující ideálních adhezních vlastností při teplotách o 20 stupňů celsia nižších a pokročilým letním dezénem.

Nejprve došlo na statickou prezentaci novinky – horkého kandidáta na trůn v třídě S/T, určené pro vozy nejnižších kategorií, kam přináší technologie z prestižních výrobních řad. Kromě siliky 3. generace stojí za zmínku náhrada blokového centrálního dezénu pásovým, snižujícím hlučnost a zlepšujícím přilnavost při brždění. Tím sice prodejní cena nové „kontinentálky“ opouští spořínkovský rybníček, ovšem delší životnost a snížený valivý odpor vyšší počáteční investici snadno refundují. Nehledě na přidanou hodnotu v podobě nižší hlučnosti a zlepšených bezpečnostních parametrů. Došlo i na statistiky – z nich stojí za zmínku, že loni se vůbec poprvé v historii prodalo více zimních než letních a univerzálních pneumatik! Pokračuje také zvyšování prodejů ve vyšších a speciálních kategoriích na úkor nejlevnějších typů. Tento chvályhodný trend je mj. výsledkem dlouholeté neúnavné agitace motoristických novinářů, proto si dovolujeme vyjádřit oprávněnou hrdost.

Pak nastal čas zkoušky – sice ne doslova ohněm, ale mnohahodinová tvrdá zátěž měla na několik desítek testovacích plášťů podobné účinky. Pestrá paleta zkušebních vozů vylučovala jednostrannost – ve slušivých otrokovických botičkách se představily vozy s předním, zadním i oběma náhony. Nechyběly ani etalony jízdních vlastností – vozy Honda a Mercedes. Na ověření hlučnosti a sníženého valivého odporu - stejně jako zlepšení vlastností na mokru – chyběly podmínky, extrémní manévry na suchém asfaltu jsme si ale vyzkoušeli dosyta. Od panického brždění, přes rychlý slalom, až po několik rychlých prudkých zatáček na zkušebním miniokruhu. Subjektivně vnímáno jsou vlastnosti ContiEcoContact 3 skutečně na úrovni plášťů střední třídy, markantní bylo zejména posunutí hranice příčného smyku, stejně jako ovladatelnost při ostré deceleraci.

Při brzdových testech příjemně překvapil Peugeot 307 S.W., Mercedes C 200 kompressor bezezbytku splnil vysoké ambice a nečekaný byl skvělý výkon Renaultu Kangoo 4x4.

Rychlý slalom, zkombinovaný se svižnými pravoúhlými zatáčkami, zase demonstroval takřka motokárové jízdní vlastnosti nové Fiesty, štikou v rybníce se stal Hyundai Getz, profitující mezi kužely zejména ze své úzké karoserie a tvrdého podvozku. Fiat Punto v rukou zkušeného pilota držel krok s oběma favority zejména díky nízké hmotnosti, letitá konstrukce a komfortní podvozek s těžším turbodieselem na přídi deklasovaly Peugeot 206 HDI.

Bohatý program dotvořila i terénní vložka – tři vozy kategorie SUV demontrovaly na zvlněném nezpevněném povrchu vlastnosti vzorku do lehkého terénu – Conti 4x4 Contact. Mercedes ML nasadil laťku ve své kategorii hodně vysoko. Honda CR-V pozitivně šokovala skvělou ovladatelností i na „roletách“, zato Renault Scénic RX4 působil v této společnosti jako outsider, zejména kvůli problémům s udržením směru a trakcí.

Závěr z celé akce zní: Neotálejte s přezutím na letní pláště a nešetřete na nesprávných místech, vyhýbejte se hypervýhodným nabídkám – pohádky se nedějí a pod tisíc korun dnes kvalitní pneumatiku zkrátka nekoupíte. Zde více než kde jinde platí – na první pohled drahý výrobek se Vám v budoucnosti stokrát vyplatí a v případě „černého zlata“ možná i zachrání život. Nezapomínejte na okřídlené heslo – motor vás na silnici nedrží!

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…