V pátek 28.3. se na autodrom v Sosnové kromě čerstvého jarního sluníčka přijela podívat i téměř stovka účastníků, která se při praktických zkouškách seznámila s vlastnostmi nové pneumatiky ContiEcoContact 3.

Zima se konečně vzdává své dlouhé nadvlády, první sluneční paprsky začínají rozehřívat asfalt silnic. Obroušené zbytky zimních pneumatik sice stále s rezervou plní minimální hloubku dezénu, směs však v teple měkne a přilnavost klesá. Nastává čas na návrat k letnímu obutí - tento chvályhodný apel se nesl celou akcí, kterou pro novináře a obchodní partnery pořádal Barum-Continental. V pátek 28.3. se na autodrom v Sosnové kromě čerstvého jarního sluníčka přijela podívat i téměř stovka účastníků, která se při praktických zkouškách seznámila s vlastnostmi nové pneumatiky ContiEcoContact 3. Většina pozvaných, včetně autora článku, se na akci sjela ve vozech, obutých dosud do zimních pryží, takže mohla ve vlastních rukách pocítit rozdíl mezi žvýkající se měkkou směsí, dosahující ideálních adhezních vlastností při teplotách o 20 stupňů celsia nižších a pokročilým letním dezénem.

Nejprve došlo na statickou prezentaci novinky – horkého kandidáta na trůn v třídě S/T, určené pro vozy nejnižších kategorií, kam přináší technologie z prestižních výrobních řad. Kromě siliky 3. generace stojí za zmínku náhrada blokového centrálního dezénu pásovým, snižujícím hlučnost a zlepšujícím přilnavost při brždění. Tím sice prodejní cena nové „kontinentálky“ opouští spořínkovský rybníček, ovšem delší životnost a snížený valivý odpor vyšší počáteční investici snadno refundují. Nehledě na přidanou hodnotu v podobě nižší hlučnosti a zlepšených bezpečnostních parametrů. Došlo i na statistiky – z nich stojí za zmínku, že loni se vůbec poprvé v historii prodalo více zimních než letních a univerzálních pneumatik! Pokračuje také zvyšování prodejů ve vyšších a speciálních kategoriích na úkor nejlevnějších typů. Tento chvályhodný trend je mj. výsledkem dlouholeté neúnavné agitace motoristických novinářů, proto si dovolujeme vyjádřit oprávněnou hrdost.

Pak nastal čas zkoušky – sice ne doslova ohněm, ale mnohahodinová tvrdá zátěž měla na několik desítek testovacích plášťů podobné účinky. Pestrá paleta zkušebních vozů vylučovala jednostrannost – ve slušivých otrokovických botičkách se představily vozy s předním, zadním i oběma náhony. Nechyběly ani etalony jízdních vlastností – vozy Honda a Mercedes. Na ověření hlučnosti a sníženého valivého odporu - stejně jako zlepšení vlastností na mokru – chyběly podmínky, extrémní manévry na suchém asfaltu jsme si ale vyzkoušeli dosyta. Od panického brždění, přes rychlý slalom, až po několik rychlých prudkých zatáček na zkušebním miniokruhu. Subjektivně vnímáno jsou vlastnosti ContiEcoContact 3 skutečně na úrovni plášťů střední třídy, markantní bylo zejména posunutí hranice příčného smyku, stejně jako ovladatelnost při ostré deceleraci.

Při brzdových testech příjemně překvapil Peugeot 307 S.W., Mercedes C 200 kompressor bezezbytku splnil vysoké ambice a nečekaný byl skvělý výkon Renaultu Kangoo 4x4.

Rychlý slalom, zkombinovaný se svižnými pravoúhlými zatáčkami, zase demonstroval takřka motokárové jízdní vlastnosti nové Fiesty, štikou v rybníce se stal Hyundai Getz, profitující mezi kužely zejména ze své úzké karoserie a tvrdého podvozku. Fiat Punto v rukou zkušeného pilota držel krok s oběma favority zejména díky nízké hmotnosti, letitá konstrukce a komfortní podvozek s těžším turbodieselem na přídi deklasovaly Peugeot 206 HDI.

Bohatý program dotvořila i terénní vložka – tři vozy kategorie SUV demontrovaly na zvlněném nezpevněném povrchu vlastnosti vzorku do lehkého terénu – Conti 4x4 Contact. Mercedes ML nasadil laťku ve své kategorii hodně vysoko. Honda CR-V pozitivně šokovala skvělou ovladatelností i na „roletách“, zato Renault Scénic RX4 působil v této společnosti jako outsider, zejména kvůli problémům s udržením směru a trakcí.

Závěr z celé akce zní: Neotálejte s přezutím na letní pláště a nešetřete na nesprávných místech, vyhýbejte se hypervýhodným nabídkám – pohádky se nedějí a pod tisíc korun dnes kvalitní pneumatiku zkrátka nekoupíte. Zde více než kde jinde platí – na první pohled drahý výrobek se Vám v budoucnosti stokrát vyplatí a v případě „černého zlata“ možná i zachrání život. Nezapomínejte na okřídlené heslo – motor vás na silnici nedrží!

Spolupracujeme s TipCars.com
Mezi deseti nejlepšími univerzitami v regionu se umístily tři české školy Mezi deseti nejlepšími univerzitami v regionu se umístily tři české školy

V první desítce žebříčku THE New Europe 2018 ranking,…

Deutsche Bank chystá propouštění, reaguje tak na špatné výsledky Deutsche Bank chystá propouštění, reaguje tak na špatné výsledky

Čistý zisk největší německé bankovní společnosti Deutsche…

Loňská ztráta EGAP dosáhla 2,7 miliardy korun, také kvůli turecké elektrárně Yunus Emre Loňská ztráta EGAP dosáhla 2,7 miliardy korun, také kvůli turecké elektrárně Yunus Emre

Státní Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP)…

Škoda Auto bude vyrábět část své produkce v Německu, oznámil šéf automobilky Maier Škoda Auto bude vyrábět část své produkce v Německu, oznámil šéf automobilky Maier

Ředitel mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Bernhard…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 





 
Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Dnes 18:50

Hlavní prim na letošním autosalonu v Pekingu hrají SUV. Najdeme mezi nimi díla čínského majitele Volva, BMW i Škodovky.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Voňavá Olomouc, ohnivé čarodějnice, pražský majáles i veteráni

Tipy na víkend: Voňavá Olomouc, ohnivé čarodějnice,…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Musíte ještě platit poplatky za platbu kartou? Jak rychle musí banka vyřídit vaši reklamaci? Jak se bránit…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Marketingový expert: o Koukalové knize, ublíženectví i reklamním triku

Marketingový expert: o Koukalové knize, ublíženectví…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová v posledních dnech stojí ve středu pozornosti. Důvodem je její…

 

Reflex.cz

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

„Dlouhodobý vztah se ženou je možný, jen pokud jste v byznysu smolař.“ Tak pravil J. Paul Getty (15. 12. 1892 –…

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Geheime Staatspolizei (tajná státní policie) neboli zkráceně gestapo patřilo mezi nejobávanější represivní…