V pátek 28.3. se na autodrom v Sosnové kromě čerstvého jarního sluníčka přijela podívat i téměř stovka účastníků, která se při praktických zkouškách seznámila s vlastnostmi nové pneumatiky ContiEcoContact 3.

Zima se konečně vzdává své dlouhé nadvlády, první sluneční paprsky začínají rozehřívat asfalt silnic. Obroušené zbytky zimních pneumatik sice stále s rezervou plní minimální hloubku dezénu, směs však v teple měkne a přilnavost klesá. Nastává čas na návrat k letnímu obutí - tento chvályhodný apel se nesl celou akcí, kterou pro novináře a obchodní partnery pořádal Barum-Continental. V pátek 28.3. se na autodrom v Sosnové kromě čerstvého jarního sluníčka přijela podívat i téměř stovka účastníků, která se při praktických zkouškách seznámila s vlastnostmi nové pneumatiky ContiEcoContact 3. Většina pozvaných, včetně autora článku, se na akci sjela ve vozech, obutých dosud do zimních pryží, takže mohla ve vlastních rukách pocítit rozdíl mezi žvýkající se měkkou směsí, dosahující ideálních adhezních vlastností při teplotách o 20 stupňů celsia nižších a pokročilým letním dezénem.

Nejprve došlo na statickou prezentaci novinky – horkého kandidáta na trůn v třídě S/T, určené pro vozy nejnižších kategorií, kam přináší technologie z prestižních výrobních řad. Kromě siliky 3. generace stojí za zmínku náhrada blokového centrálního dezénu pásovým, snižujícím hlučnost a zlepšujícím přilnavost při brždění. Tím sice prodejní cena nové „kontinentálky“ opouští spořínkovský rybníček, ovšem delší životnost a snížený valivý odpor vyšší počáteční investici snadno refundují. Nehledě na přidanou hodnotu v podobě nižší hlučnosti a zlepšených bezpečnostních parametrů. Došlo i na statistiky – z nich stojí za zmínku, že loni se vůbec poprvé v historii prodalo více zimních než letních a univerzálních pneumatik! Pokračuje také zvyšování prodejů ve vyšších a speciálních kategoriích na úkor nejlevnějších typů. Tento chvályhodný trend je mj. výsledkem dlouholeté neúnavné agitace motoristických novinářů, proto si dovolujeme vyjádřit oprávněnou hrdost.

Pak nastal čas zkoušky – sice ne doslova ohněm, ale mnohahodinová tvrdá zátěž měla na několik desítek testovacích plášťů podobné účinky. Pestrá paleta zkušebních vozů vylučovala jednostrannost – ve slušivých otrokovických botičkách se představily vozy s předním, zadním i oběma náhony. Nechyběly ani etalony jízdních vlastností – vozy Honda a Mercedes. Na ověření hlučnosti a sníženého valivého odporu - stejně jako zlepšení vlastností na mokru – chyběly podmínky, extrémní manévry na suchém asfaltu jsme si ale vyzkoušeli dosyta. Od panického brždění, přes rychlý slalom, až po několik rychlých prudkých zatáček na zkušebním miniokruhu. Subjektivně vnímáno jsou vlastnosti ContiEcoContact 3 skutečně na úrovni plášťů střední třídy, markantní bylo zejména posunutí hranice příčného smyku, stejně jako ovladatelnost při ostré deceleraci.

Při brzdových testech příjemně překvapil Peugeot 307 S.W., Mercedes C 200 kompressor bezezbytku splnil vysoké ambice a nečekaný byl skvělý výkon Renaultu Kangoo 4x4.

Rychlý slalom, zkombinovaný se svižnými pravoúhlými zatáčkami, zase demonstroval takřka motokárové jízdní vlastnosti nové Fiesty, štikou v rybníce se stal Hyundai Getz, profitující mezi kužely zejména ze své úzké karoserie a tvrdého podvozku. Fiat Punto v rukou zkušeného pilota držel krok s oběma favority zejména díky nízké hmotnosti, letitá konstrukce a komfortní podvozek s těžším turbodieselem na přídi deklasovaly Peugeot 206 HDI.

Bohatý program dotvořila i terénní vložka – tři vozy kategorie SUV demontrovaly na zvlněném nezpevněném povrchu vlastnosti vzorku do lehkého terénu – Conti 4x4 Contact. Mercedes ML nasadil laťku ve své kategorii hodně vysoko. Honda CR-V pozitivně šokovala skvělou ovladatelností i na „roletách“, zato Renault Scénic RX4 působil v této společnosti jako outsider, zejména kvůli problémům s udržením směru a trakcí.

Závěr z celé akce zní: Neotálejte s přezutím na letní pláště a nešetřete na nesprávných místech, vyhýbejte se hypervýhodným nabídkám – pohádky se nedějí a pod tisíc korun dnes kvalitní pneumatiku zkrátka nekoupíte. Zde více než kde jinde platí – na první pohled drahý výrobek se Vám v budoucnosti stokrát vyplatí a v případě „černého zlata“ možná i zachrání život. Nezapomínejte na okřídlené heslo – motor vás na silnici nedrží!

Spolupracujeme s TipCars.com
Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 





 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent. Zeman a lídři řeší, co dál

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent.…

Poslance si v první den voleb přišly vybrat více než dvě pětiny voličů. Zájem je podle mnoha volebních komisařů…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…