Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 10 užitečných pomocníků: Vynálezy, které život za volantem usnadňují

Jaká zařízení řidičům opravdu výrazně pomáhají? Sestavili jsme vlastní žebříček deseti nejlepších.
Zpět na článek
29. 6. 2012 09:15
29. 6. 2012 09:50
29. 6. 2012 10:06
29. 6. 2012 10:49
29. 6. 2012 10:52
29. 6. 2012 11:08
29. 6. 2012 14:30
29. 6. 2012 14:38
29. 6. 2012 14:53
29. 6. 2012 16:16
29. 6. 2012 18:11
29. 6. 2012 21:28
29. 6. 2012 21:48
29. 6. 2012 23:42
12. 7. 2012 11:48
29. 6. 2012 11:39
29. 6. 2012 11:51
29. 6. 2012 12:02
29. 6. 2012 12:51
29. 6. 2012 15:38
29. 6. 2012 16:16
1. 7. 2012 13:24
29. 6. 2012 10:18
29. 6. 2012 08:53
29. 6. 2012 09:15
29. 6. 2012 11:07
29. 6. 2012 13:49
30. 6. 2012 00:15
29. 6. 2012 09:01
29. 6. 2012 09:32
29. 6. 2012 09:57
29. 6. 2012 10:14
29. 6. 2012 11:17
30. 6. 2012 17:32
29. 6. 2012 10:22
30. 6. 2012 10:17
30. 6. 2012 13:33
29. 6. 2012 23:33
30. 6. 2012 13:29
29. 6. 2012 08:48
bluetooth = cesta do hrobu ...
Pri telefonovaní vôbec nie je podstatná technická časť, ale emocionálna - t.u. obsah rozhovoru ....

A čo sa týka zákazov ... je to ale zbytočné ...

V USA si robili výskum (lebo tam sa to líši od štátu k štátu) a zistili, že paradoxne zákaz telefonovanie nič nerieši .... ľudia čo nedávali pozor pri telefonovaní si po zákaze našli inú "zábavku" ....

A preto by som zrušil všetky zákazy telefonovania, lebo príkaz dostatočne sa venovať riadeniu máme už v zákonoch a kto chce nech si telefonuje ako chce a kde chce ... hlupákov i tak žiadny zákaz nezastaví ...

Ale ak spôsobí nehodu, tak je jesné, že sa nevenoval riadeniu a o to viac by sa mu to malo "spočítať" ... preveriť si to nie je problém ...
Rozbalit vlákno
24
29. 6. 2012 09:10
Re: cigarety
Podla mna je este nebezpecnejsie jedenie alebo fajcenie v aute. Najst krabicku, vybrat cigaretu, chytit zapalovac, pripalit, stiahnut okno, oklepavat popol...takmer po cely cas riadenie jednou rukou... :no:
29. 6. 2012 09:15
Re: cigarety
Božínku, do čeho jsto duši dal :-( Stejně tak je nebezpečné i řazení >:-[] člověk řídí jednou rukou a ještě u toho musí šlapat nohama, nedej bože, když podřazuje před zatáčku a ještě tím volantem musí i otáčet a dokonce i přibržďovat. Nobo nastavování klimatizace, to už by vyhláška měla uplně zakázat, protože krom řízení jednou rukou se řidič ještě musí kouknou na displeji na nastavovanou hodnotu a tedy se vůbec nemůže věnovat řízení >:D
Avatar - mustafa
29. 6. 2012 09:50
Re: cigarety
Člověk má mít obě ruce na volantu, kromě momentu přeřazení. Neplést si reper debbil posaz s jednou rukou uprostřed volantu a druhou na řadičce. U cigarety má člověk stále jednu ruku zaneprázdněnou a taky hrozí, že spadne popel tam, kam by to bolelo. Takže se ptám spíš tebe. Kam si duši dal, že meleš takový kraviny...
29. 6. 2012 10:06
Re: cigarety
Každému dle jeho schopností ;-) Dle tvého názoru, je tedy loketní opěrka zdytečná zátěž v autě? Ano, když pojedu rychlostní zkoušku na rally, rozhodně budou obě ruce na volantu po maximální možnou dobu a opravdu jen když to bude nezbytně nutné, pravačku sundám. Při normální jízdě po dálnici, či kvalitní silnici I a II třídy to ale dopravdy hrotit nebudu. No a při jízdě po silnici III třídy (třeba takové po které jezdím každý den dopráce) kde za 10km potkám 2 auta a max dosažená rychlost je cca 80km/h si krom cigárka, ještě i vypiju kávičku. Né, nepovažuji se za super řidiče, ale dokážu posoudit, co je kdy vhodné a co ne. Aby jsme to tu měli jak na Slovensku, kde dostal klega pokutu za to, že za jízdy jedl jablko ;-\ Děkuji nechci. Toho kdo se cítí "bezpečněji" díky nesmyslným omezením a nařízením, je mi tak trochu líto. Jo a pozor na mě, možná vám někdy spadnu na hlavu >:-[] jsem děsně nezopovědnej v letadle běžně držím knipl jen jednou rukou:-O , někdy i jen nohama, abych si třeba zoorientoval mapu, přeplotroval trasu,někdy musí přijít na řadu i kalkulačka a počítám a neřídím a nebo třeba abych se i jen napil.
29. 6. 2012 10:49
Re: cigarety
Přikázat, poručit, pokutovat, zastřelit. Očividně směřujeme k exitu mozku, kdy skončíme u toho, že pokud si středně velkou srku neutřu předepsaným způsobem a odpovídajícím množstvím papíru, půjdu na povinných 20 hodin kurzu utíraní prle. A největší tragédie je, že někteří se na to očividně těší. 8-s
29. 6. 2012 10:52
Re: cigarety
Problém je, že nikdy nevíš, kdy se něco stane - třeba, kdy ti tam na té prázdné okresce skočí srnka, nebo vběhne pes. Loketní opěrku skutečně za jízdy moc nevyužiji. Nejvíc akce zažije na světlech a při práci s palubním systémem. Nejsem dokonalý, občas si ruku protáhnu >:-[] , ale jinak, když řídím, tak řídím. Neválím se v autě jako kdybych byl u bazénu. A nepletu si auto s jídelnou. Jako pilot asi víš, že rizika na silnici a v 15 kilometrech nad mořem (chceš-li, AMSL) jsou trochu odlišná.

Na druhou stranu si myslím, že je hloupost mít tyhle věci uzákoněné.
29. 6. 2012 11:08
Re: cigarety
Lítám do 300m AGL, tedy cca 8s při střemhlavém letu ;-) A u srnky je fakt jedno jestli ji sejmu jednoruč, nebo obouruč, v 90km=h s tím čověk stejně nic neudělá-vlastní drahá zkušenost
29. 6. 2012 14:30
Re: cigarety
Zas když máš obě ruky na volantu, uděláš vyhýbací manévr typu losí test bez problémů, s jednou rukou to jde o poznání hůř. Ale sám mám máslo na hlavě, když je štreka dlouhá (a vlastně ani nemusí být dlouhá), jednu ruku prostě odložím na fofrklacek, levou mám v poloze 3/4, loket na dveřích. Doteď se mi to nevymstilo a snad ani nevymstí, ale uznávám, že optimální to rozhodně není. Ruce prostě patří na volant.
29. 6. 2012 14:38
Re: cigarety
Tak polohu za volantem máme dost podobnou >:-[] a losí test na dálnici rozhodně nedoporučuji. Jednou jsem se ve 130 vyhýbal zvěři a jak jsem se divil, když se auto vyhouplo jen na dvě kola 8-s , naštěstí se vrátilo zas va všechny čtyři. Dnes už vím že před zvěří, je nejlepší vyhýbací mánevr žádný manévr-prostě srazit. Nepočítám v to však soba, losa a slona >:D
29. 6. 2012 14:53
Re: cigarety
Jo, kolegové ve Švédsku dokonce nacvičují vyhýbací manévry v rámci autoškoly, jelikož sundat losa, který má 30krát vyšší hmotnost než srnka je rozdíl. A co udělá malá srnka s předkem auta jsi asi viděl sám. Pravda, záleží na situaci, kdybych jel po obousměrné silnici, do protivky auta, vpravo alej 300letých lip a v mém pruhu slon...zatnu zuby, zadržím dech a volím náraz to toho slona :-)
29. 6. 2012 16:16
Re: cigarety
Podobně ve Finsku. Mám větší strach z toho, aby mi nevlétla dovnitř. Co se týče toho odkládání, pokud mne třeba po tréninku bolí ruce, také odkládám a protahuji. Je to trochu hřešení na štěstí (a statistiku). Jsou to ale krátké chvilky. Jen pak většinou ruku posunu mimo 3/4, protože přicházíš o přirozené vyvážení - normálně ruce působí proti sobě, což ti usnadňuje přesně vést auto. Pokud jde o vyhýbací manévry, stromy podél cest člověk musí opravdu milovat. Jedna věc jsou lesy, ale uprostřed polí... Jako dítě jsem je měl rád, líbilo se mi je pozorovat, dnes z nich vidím rudě. Už jsem párkrát ze silnice musel a zatím se mi vždy podařilo vejít se. Ani trefit se správně nemusí být výhra, stačí narazit na zarostlý kmen nebo betonový patník.
29. 6. 2012 18:11
Re: cigarety
Čověče, mi se lépe řídí levačkou v poloze 3/4, ale musím mít loket opřený o dveře, jinak takhle ruku dlouho klidnou neudržím. U taťky v autě už to jde hůř, nedosáhnu optimálně loktem na ponton dveří. Řídit levačkou opřenou o horní část volantu mi vůbec není pohodlné, jakkoliv se to zdá vyváženější. Ale jak jsme řekli, všechno výše popsané je špatně, na volant patří obě ruce.
29. 6. 2012 21:28
Re: cigarety
Myslel jsem samozřejmě bez opřeného loktu, že. >:D To je právě ta pointa. Jakmile nemáš druhou ruku jako protizávaží, musíš víc používat svaly. Co je pak horší, jestli mít ruku opřenou o dveře, nebo držet volant víc nahoře, je celkem irelevantní, protože tak jako tak máš citelně omezenou manévrovatelnost. Pokud si neulevuji od bolesti, tak těch pár vteřin, co protáhnutí trvá, druhou ruku nikam neposunu, protože ji bez problémů udržím na místě.
29. 6. 2012 21:48
Re: cigarety
To jsem nemohl vědět, jaks to myslel, esi s nebo bez opřeného loktu :-)
29. 6. 2012 23:42
Re: cigarety
Pravacka na dvanacte a levacka zahakla za hagus :yes:
12. 7. 2012 11:48
Re: cigarety
Jezdím s 1 rukou na 12 a zrovna tak i zatáčím. Obě ruce dávám na volant jen když už mám dřevěnou levačku a zatím se mi nestalo že bych potřeboval obě ruce k vybrání smyku, hlavně v zimním období :-) na vyhýbání zvěři si netroufám neb bych skončil v kotrmelcích, takže zviře jedině srazit než se zabít o nejakou pevnou překážku u silnice...
Avatar - mustafa
29. 6. 2012 11:39
Re: cigarety
Se mi líbí, jak se lidé dokáží utvrzovat ve svých primitivních názorech. Zvládl si to na jedničku. To podstatné řekl _MT_ Pokud ti jsou pravidla u *, a jezdíš podle svý soudnosti, tak to potěš koště. To se pak nedivim, že kvůli takovým lidem, jako jsi ty, který pak zaviní nějakou nehodu nebo nezvládnou situaci, protože třeba zrovna řídili jak kingové jednou rukou, se pak zavádí nesmyslný zákony, který různý malicherný kraviny striktně zakazují (i když jsou na 99% nevymahatelné) a doplácí pak na to normální lidi. Já taky jezdim tak, jak soudim, že je vhodné a opravdu mi příjde vhodné mít obě ruce na volantu. A nepodsouvej mi něco o nařizování a nesmyslnejch zákazech, o čem jsem se ani nebavil, ale pěkně sis na tom nahonil... triko.
29. 6. 2012 11:51
Re: cigarety
Pššt... klíd, vzhledem k tomu, že většinou v autě vozím ještě své 4 děti(to v autě samozřejmě nekouřim), tak rozhodně nejezdím jako sériový vrah, ostatně cca 450tkm za 14 let ježdění s jedinou nehodou-srnka, snad mi to vydrží ;-) Na pravidla rozhodně nekálím. Možná by mě zajímal výčet bezpečných situací na běžné silnici, kdy , cituji z tvého jiného příspěvku"... Ale jsou momenty, kdy prostě to auto chci dostat do smyku a nechci, aby mi zasahovalo do řízení nebo dostat do takový situace, o který se bruselskýmu úředníkovi ani nesnilo."... Jistá konzistence názorů by neškodila. Například za zimu vzhled k nadmořské výšce mého bydliště, tahám ze škarp 5-10 aut řidičů, co si chtěli užít ten smyk ;-)
Avatar - mustafa
29. 6. 2012 12:02
Re: cigarety
Pokud máš obzory, jakože při pohledu z letadla by si něco vidět mohl, tak by sis všiml, že existují třeba závodní okruhy jako Most, Sosnová, Brno, Mýto, Czech ring.... Stejně tak se pořádají podniky ve slalomu, závodů do vrchu atd. Ne každý má na závodní auto, ale u všech je možnost se svézt se svym autem. A i kdybych měl jen nový Polo GTI, tak mě prostě u takovýho auta štve mimo převodovky, že si u toho nemůžu vypnout ESP...
29. 6. 2012 12:51
Re: cigarety
Tak každý kdo se kdy motal okolo závodů ví, že ESP a ABS se " vypíná" vložením spálené pojistky.(protože u některých skupin holt musí být zachovám sérivý stav-takovou jsem kdysy stavel Fiestu XR2i na Českomoravskej a volnej pohár) Ale uznej, že teď už tvůj komentář vyznívá rozhodně jinak než " Za ABS a ESP jsem rád ... že ho v autě nemám" :-) Takže jsme se nakonec stejně dobrali k tomu, že pro běžné používání auta jako dopravního prostřeku je to fajn, a na těch pár km na okruhu, přec není problém tu pojistku vyndat :-) (Tak bych to na okruhu udělal já-kdyby mi to rvalo žíly) Stejně tak ale uznávám, že nepovažuji za dobré výrobcům ukládanou povinnost ESP do aut dávat.
29. 6. 2012 15:38
Re: cigarety
přesně tak takový kouření v autě bych zakázal spíš než telefonování. Jako bývalý kuřák nejednou pamatuju jak mi ulít kus vajglu a já ho rychle hledal pod nohama aby se mi nepropálil koberec. Telefonování je proti tomu naprosto bezpečná záležitost. No ať si je v zákoně co chce. Osobně když potřebuju tak v autě telefonuju, ale nejím a nekouřím.
29. 6. 2012 16:16
Re: cigarety
Taky bych zakázal otevřená okýnka, protože minimálně 2x pamatuji jak mi vlítla včela do auta a z toho jednou přímo pod kraťasy a píchla mě do nohy. To bylo fakt nebezpečný ... takže zákaz. Taky jíst svačinu zakázat , protože se mi asi tak 10x stalo, že mi ukápnul kousek něčeho mazlavého někam kde to nechci a pak jsem po tom šahal a tak. Taky bych zakázal orální sex za jízdy, protože se mi několikrát ... ehm >:D .... Sakumprásk to chcete mít všechno zakázaný. Vždyť je evidentní, že ať se žakáže cokoliv tak to ničemu nepomůže. Ti co chtějí volat telefonují, ti co chtějí jezdit rychle tak jezdí atd. Lidi budou na silnici a všude jinde umírat pořád. Tak se spíš snažte, aby jste to nebyli vy. A nečekejte, že to za vás někdo nařídí !
1. 7. 2012 13:24
Re: cigarety
Zakázat otevřená okýnka? Můžete mi poradit, jak mám v autě za současných veder do auta pustit chladný vzduch, když nemám klimatizaci a klasická ventilační soustava mě neochladí tak, jak bych chtěl? Stahuju boční a otevírám střešní okno, pak se dá uvnitř aspoň trochu dýchat. Ke kouření: ač jsem kuřák, raději si zastavím, když si chci zapálit. Za jízdy ani netefonuji, ani nejím. Maximálně si vezmu láhev s pitím z držáku v konzoli.
29. 6. 2012 10:18
Re: cigarety
ale pravdupovediac ma ide picnut ked vidim naruzivu blondinu (ci uz v yarise alebo X5) ako si to vala cez 3 pruhy bez smerovky a telefon na uchu.. zabijal by som..
29. 6. 2012 08:53
...
Se vším kromě multifunkčního volantu a automatu rozhodně souhlasím.
Moje auto není Millenium Falcon abych potřeboval milion tlačítek, přeplácaný volant mě otravuje. Raději budu mít všechno na páčkách pod volantem.
A od té doby, co mám automat se často přistihnu, že se tomu řízení až tak nevěnuju - takže mám řazení stejně většinu času hozený do manuálního módu.
Rozbalit vlákno
4
29. 6. 2012 09:15
Re: ...
Tak asi fakt bývajú ľudia podstatne odlišný. Na multifunkčný volant nedám dopustiť? Chcem prepnúť skladbu alebo stanicu na rádiu? Chcem si zmeniť hlasitosť? Stačí kúsok pohnúť prstom. Ovládanie tempomatu? Rovnako úplná hračka a bleskovka. Žiadne šmátranie rukou po aute, ruky pekne na volante. Jednoznačne super vec!

A automat? V jednom čo sa áut týka mám už dokonale jasno. Už nikdy nekúpim manuál. Automat je skvelá vec, zvlášť dnes, keď sa vyrábajú naozaj vyspelé automatické prevodovky. Nielenže jazda je oveľa plynulejšia a príjemnejšia, ale práve kvôli tomu, že nemusím "kvaltovať" rýchlosti, tak sa o dosť viac venujem práve tomu šoférovaniu samotnému a svoju pozornosť venujem o to viac situácii na ceste a nie radeniu rýchlostí. Takže u mňa je to presne naopak. Ja sa práve najmä vďaka tomu automatu venujem viac riadeniu.

K tým pomocníkom by som pridal ešte napríklad aj elektronické okná (ktoré síce sú už takmer štandard, ale vynález to bol výborný), klimatizáciu a naopak aj vyhrievanie sedadiel. To sú veci, ktoré či v zime alebo v horúcom lete naozaj veľmi spríjemňujú pobyt za volantom...
29. 6. 2012 11:07
Re: ...
U multifunkčního volantu záleží na množství tlačítek. Odan asi mluvil o tempomatu a podobných věcech, které jsou běžně na páčkách.
29. 6. 2012 13:49
Re: ...
Automat je jedna z najlepších vecí. Mám 50 rokov, vodičák "C" som robil na starej V3S takže klasické dvojité vyšľapnutie spojky, resp medziplyn k tomu, odjazdené mám cez 1,5 mio km na všetkom možnom a preto tvrdím, že moderný automat je k pohodlnej a bezpečnej jazde ako stvorený
Avatar - Nerez
30. 6. 2012 00:15
Re: ...
Multifunkční volant je parádní věc, jak si zvykneš, nechceš volant bez tlačítek. Vím z vlastní zkušenosti ;-) :yes:
29. 6. 2012 09:01
Můj výběr
Jsem z těch vynálezů jakýsi rozpačitý - podle mne blbosti. Takže můj výběr:

1. Kolo. Vynálezce neznámý.
2. Spalovací motor - patent pana Daimlera.
3. Automobil sám - vynález pana Benze.
4. Samonosná uzavřená karoserie. (Dále bez autorů)
5. Odpružený a tlumený podvozek.
6. Synchronizovaná převodovka.
7. Stěrače (paní Andersenovou nevynechám).
8. Diferenciál.
9. Elektrická baterie.
10. Elektrické osvětlení.

A to jsem určitě spoustu důležitých opoměl a více se tam nevejde, např. el. startér.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Alpinis182
29. 6. 2012 10:15
Re: Můj výběr
Takovýhle výběr bych viděl tak 60. léta minulého století >:-[]
29. 6. 2012 11:32
Re: Můj výběr
Kdybys dostal na výběr např. diferenciál nebo ESP, hned bys mluvil jinak.
29. 6. 2012 10:46
Re: Můj výběr
len pre doplnenie, pokiaľ viem tak koleso vynašli Sumeri ;-)
29. 6. 2012 11:33
Re: Můj výběr
Akorát to zapoměli podat na patentový úřad, takže to není na 100%. :-)
Avatar - Barrichello
29. 6. 2012 11:19
Re: Můj výběr
Synchronizovaná převodovka - Cadillac, GM

Jinak z výčtů prvků z článku, klima, tempomat či autoamt taky jako první GM

více viz - [odkaz]
29. 6. 2012 20:56
Re: Můj výběr
Zabudol si na brzdy. ;-)
1. 7. 2012 05:02
Re: Můj výběr
Pravda, ale taky jezdit jen rovně by asi nebylo to pravé. ;-)

Já jsem chtěl hlavně upozornit, že se jaksi redakci nepovedlo zadání utvořit nebo vysvětlit. Buď to měla být výhradně elektronická zařízení (pak nesedí třeba posilovače) nebo vše, co není vždy standardem (opět posilovače, ale i ABS), .... Taky by šlo představit si nebo lépe praktikovat jízdu v běžném voze z určitého roku a pak zjišťovat, co by mi scházelo.
29. 6. 2012 09:11
hlídání mrvého úhlu
Hlídání mrtvého úhlu považuji za zbytečnou, někdy i matoucí věc. Když má auto dobře navržená zrcátka, tak mrtvý úhel neexistuje. To že někteří výrobci místo funkčnosti hrají na design a na auta dávají zrcátka jak z pudřenky, to je druhá věc. Osobní zkušenost z MB S klasse AMG - pořád to tam bliká jak na kolotoči, takže nakonec člověk otupí ;-\ Za zhruba podobně "užitečnou" věc považuji i couvací kameru-zkrátka dobrá zrcátka stačí. I když couvací kameře musím poděkovat za to, že už od nás ze zahrady nemůsím otci , když k nám přijede na navštěvu, vycouvávat >:-[] Ono našemu tatínkovy to couvání nikdy moc nešlo a nyní skoro v 70 letech s kamerou couvá (a mi ostatní se dobře bavíme) >:D
Rozbalit vlákno
4
29. 6. 2012 10:12
Re: hlídání mrvého úhlu
Ano, taky tyto dvě věci považuju za paradox. Teoreticky vzato obě řeší problém, který vznikl díky pasivní bezpečnosti. Auta jsou mohutnější a mohutnější. Při nárazu je to dobře, ale zacouvat bez čidel a kamer se už prakticky nadá protože výhled vzad je nedostatečný. Díky požadavkům na bezpečnost při srážce s chodcem je kapota boubelatější a jen těžko se odhaduje kde je čumák, takže už máme i přední senzory... To platí o pro zrcátka díky mohutnosti dveří se mění jeho umístění vůči řidiči a na problém je zaděláno. K tomu si přidejte design který vším ještě zamíchá...
29. 6. 2012 10:15
Re: hlídání mrvého úhlu
Mám vcelku mohutnější MPV se zrcátky odpovídajících rozměrů a ani manželka nemá problémy s couváním, ale a na tom se asi shodnem, je to vždy o přístupu výrobce
29. 6. 2012 13:17
Re: hlídání mrvého úhlu
presne tak, je to hovadina. Naucte sa tocit hlavu ludia a nebude potrebne ziadne sledovanie mrtveho uhla.
29. 6. 2012 16:20
Re: hlídání mrvého úhlu
Já tomu nevěřím taky. Ve všech autech bez vyjímky se otáčím.
Avatar - 1975ak
29. 6. 2012 09:17
Robotizovaný manuál?
Co je to za spácaninu slov? Buď je to robotická převodovka (viz fiat, citroen), nebo automat jiného typu, ale robotizovaný manuál? Jak to funguje?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
29. 6. 2012 14:58
Re: Robotizovaný manuál?
Robotizovaná manuální převodovka, nebo taky automatizovaná manuální, nebo jednoduše robotizovaná je pořád to samé - konstrukčně manuální převodovka, která má samočinně ovládanou spojku a řazení. Tím se dost podstatně liší od plnohodnotného automatu a na (ne)kvalitě práce převodovky je to poznat.
Avatar - 1975ak
29. 6. 2012 15:40
Re: Robotizovaný manuál?
Asi nevím o čem mluvíte, :-) , najel jsem asi 30 km s Dualogicem od FIATu a zatím proti tomu nic nemám. Pravda nezkoušel jsem extrém - tažení vleku, zimní provoz na sněhu, ale městský provoz jsem projížděl v úseku Brna a nemohu si na to stěžovat. Pravda je to pomalejší než klasické kvedlání ale když vezmeme v potaz jak dlouho se tento systém pouívá vůči systému klasických převodovek, považuji je za zdařilý. Nemluvě o tom, že pro lidi s postižením je to obrovský přínos, jak se opět dostat do běžného života.
( To jestli řazením ztratím 0,005 vteřiny mi přijde směšné a zavádějící)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
29. 6. 2012 16:05
Re: Robotizovaný manuál?
Problém je v necitilém přerušení přenosu točivého momentu, proto je jízda s takovým autem škubavá. Převodovka, která pracuje na úrovni nejlíp třetí lekce autoškoly...
29. 6. 2012 23:30
Re: Robotizovaný manuál?
ak si na tu prevodovku zvyknete a trochu prisposobite, tak to az tak zle ako sa to vacsinou opisuje nebude a neznaly nepostrehne sklbanie (len prerusenie a pokles otacok), Manualny rezim je o dost lepsi (citroen) ;-) .

PS: toto nie je obhajoba, len dlhsia skusenost
29. 6. 2012 09:32
Slepý úhel
Upozornění na auto aspoň diodou byl dobrý nápad, ale to blikání, jak píše kolega výše, není ideální.

Uvidíme, jak se chytí výrobci tohodle:

[odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
1
29. 6. 2012 16:06
Re: Slepý úhel
tak tohle je opravdu luxusní záležitost :yes:
Avatar - mustafa
29. 6. 2012 09:56
Za ABS & ESP jsem rád
...že ho v autě nemam. Koupil jsem si auto i pro zábavu a aby mě furt komandovalo něco, co jde přesně proti mojimu způsobu použití dannýho vehiklu, to fakt ne. Jsem rád, že někteří výrobci tyto pomocníky dělají vypínatelné, ale bohužel jich rapidně ubývá. Nemam nic proti ABS a ESP v případě, že když člověk chce, má tu možnost tohle vypnout.
Rozbalit vlákno
17
29. 6. 2012 10:00
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Nechápem ako niekomu môže vadiť ABS? Pozri si na nete dĺžky brzdných drách s ABS a bez neho. A ESP tiež často-krát zachraňuje životy, takže námietky zrovna voči týmto dvom systémom nejak nedokážem pochopiť...
Avatar - mustafa
29. 6. 2012 11:28
Re: Za ABS & ESP jsem rád
ABS a ESP mi nevadí na běžný ježdění , jezdim s nima a nemam potřebu je vypínat. Ale jsou momenty, kdy prostě to auto chci dostat do smyku a nechci, aby mi zasahovalo do řízení nebo dostat do takový situace, o který se bruselskýmu úředníkovi ani nesnilo.
29. 6. 2012 10:10
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Jáááj, tak teď jsi mě moc pobavil >:D ruce na volantu pořád obě, ale neoddiskutovatelně užitečné věci pro min 90% řidičů to né >:D Ale to možná s věkem příjde. Když jsem měl relativně mokrý papíry a byl jsem "bůh" řidič, taky jsem pomocníky nepotřeboval ;-) Jen smím se zeptat? Fabia 1,2HTP pro zábavu ? >:D
Avatar - mustafa
29. 6. 2012 11:42
Re: Za ABS & ESP jsem rád
At to v tom autě je, ale aŤ to jde vypnout i pro ten zbytek 10% řidičů, kterř si to chtějí sem tam vypnout a pořádně se projet...
29. 6. 2012 11:07
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Bez ABS jsou bohužel už jen mašiny typu Gumpert Apollo, možná Ariel Atom a spol. Na 100% vyblbnutí je to určitě přínos, snad žádné závodní auto ani ABS nemá. Auto ovládáš pouze a jen ty a rozumím takovému požadavku. Ale u auta na běžné jezdění bych ABS určitě chtěl, stejně jako ESP. Ale vypínatelné proboha, jinak je to auto pro aktivního řidiče úplně zabité.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2012 11:14
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Vypínatelný ESP je naštěstí skoro všude.
2. 7. 2012 09:48
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Tak zatím ano, ale už se objeví i s nevypínatelným (nenapadá mě pro to jediný důvod) a při pokračování tohoto trendu to nebude nejrůžovější. Nicméně já jsem takový extrémista, že bych chtěl v autě i vypínatelné ABS. >:D Fakt je asi ten, že většina lidí to neřeší a kdo hledá zábavu za volantem, stejně si koupí auto, které k tomu je určené a tam to vypínatelné ESP (snad) bude. Jen už asi nebude existovat to, že si tajně vezmeš tátovo oktávku a v zimě si budeš hrát na parkovišti.
Avatar - mustafa
29. 6. 2012 11:26
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Proč ne? Ale to internetovej chytrák asi nepochopí. ABS a ESP mi nevadí na běžný ježdění , jezdim s nima a nemam potřebu je vypínat. Ale moje požadavky jsou občas trošku náročnější a jsou momenty, kdy tyhle "pomocníci" vadí.
29. 6. 2012 11:42
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Záleží, čím jezdíš. Pokud si chceš zajezdit, či opravdu sportovat, možnosti stále jsou. Pokud do zábavné jízdy či sportování tlačíš běžnou konfekci, je chyba někde jinde než u automobilky.
Avatar - mustafa
29. 6. 2012 11:45
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Řeknu to takhle, chtěl by si, aby třeba Clio RS mělo full time ABS a ESP? Nebo třeba to nový Subaru s náhonem na zadek, aby to mělo? Co je běžná konfekce, co neni? To jako, že u těchhle aut je to "společensky přijatelnější" a u jinejch ne? Je takovej problém udělat jedno tlačítko s nápisem (ESP - off)?
29. 6. 2012 13:36
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Vždyť píšu, že záleží, čím jezdíš. V ABS problém nevidím. Pro sportování je nevypínatelné ESP rozhodně špatně a v autech které jmenuješ, jako Clio RS, či BRZ by z mého pohledu bylo nevypínatelné ESP jednoznačně špatně. Ale znovu, záleží, čím (a jak jezdíš). Není neobvyklé narazit na borce, kteří chtějí napodobovat Schumachera v oktávce.
Avatar - mustafa
29. 6. 2012 15:07
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Jezdim Fabií a občas se snažím napodobovat Schumachera.Takže jsem rád, že mam socku, která ani ABS a ESP ještě neměla..
30. 6. 2012 14:34
Re: Za ABS & ESP jsem rád
>:D >:D Pokud jsi si kupoval i auto pro zábavu (jak píšeš) a skončil u Fabie, tak to mluví za vše. Z tohoto pohledu je kritika přítomnosti/nepřítomnosti ABS a ESP uplně mimo.
Avatar - mustafa
30. 6. 2012 19:15
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Myslíš, že Fabie nemůže být auto pro zábavu, ale třeba Clio RS jo? Potom jsi pokrytec ty a hraješ si na internetovýho chytráka :-) [odkaz]
1. 7. 2012 11:54
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Jistě že může. Každý může zábavu vnímat trochu jinak, nebo můžeš z té Fabie postavit okruhový speciál, jenže je to absolutně irelevantní jako kritika výrobce, že v běžné produkci je ABS a ESP a klidně i nevypínatelné. Je to "škopek" na nejnižších stupních automobilové hierarchie pro přepravu z bodu A do bodu B bez jakýchkoliv ambicí na sportování. Až bude výrobce tvrdit jaké to je okruhové kladivo bude tam nevypínatelné ESP, pak je to na kritiku.
2. 7. 2012 09:43
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Promiň, ale Clio RS a obyčejná Fabia (a vlastně i RS) jsou trochu jinde. Nepochybuji o tom, že se v tom dokážeš zabavit, ale zde se naprosto shoduji s figurkou, že to v žádném případě není auto ani trochu stavěné na zábavu za volantem. Pokud ti jde o zábavu tak zásadním způsobem, že odmítáš i ABS, což je jistě ospravedlnitelné, pak tuto volbu skutečně moc nechápu.
Avatar - mustafa
3. 7. 2012 08:31
Re: Za ABS & ESP jsem rád
Clio RS je jen továrnou přiostřený obyč model. To samý se dá udělat i z Fabie. To, že z továrny nebylo RS nic moc neznamená, že z toho auta se nic podobného lehkýma úpravama udělat nedá. Pouze výměnou tlumičů, pružin, stabilizátorů a silentbloků se i z tý Fábie dá dostat něco, s čím je zábava. Pokud se k tomu přidá i motor, pak v tom nevidim problém a auto jasně ukazuje, že sportovní ambice po těchhle "bolt on" zásazím má. Svědčí o tom i několik předjetých Clií RS, Fiest ST, Focusu ST, Focusů RS, Hond Civic Type R, Nissanů 350Z.... při jízdách na Autodromu Most atd :-)
29. 6. 2012 09:57
úhel
mrtvý úhel ;-)
Rozbalit vlákno
0
29. 6. 2012 10:14
ZOBÁK V KLECI
Jedna věc je chválihodný vývoj automobilů v oblasti jejich spolehlivosti, bezpečnosti, technické a jízdní vyspělosti, jiná věc je zase ruku v ruce s tím jdoucí akcent na komfort, luxus. Hrana oddělující pozitiva od negativ je nezřetelná, neboť musíme kalkulovat vždy s osobou řidiče. Pro někoho je funkce "mrtvého" úhlu zbytečností, pro nejistého a nezkušeného jezdce to muže mít charakter poslední záchrany.

Je tedy důležité, aby byl stanoven jistý standard, tedy např. povinné pásy, pytle, abs atd. a samozřejmě je neméně důležité, aby další prvky byly v rovině možnosti, tedy aby si o nich mohl rozhodovat šofér sám. Třeba o té hlávkověsalátní zhůvěřilosti desetiletí - zhasínání motoru na semaforech.

Na nedávné diskusi se dokonce velmi zřetelně vyjevil generační problém ve vztahu k "pomocníkům" - starší šoféři jsou se svými CD k smíchu mladým zobanům s empétrojkou v náušnici. Jak je tedy patrno, nelze vyrobit univerzální vůz dokonale vybavený pro... nedokonalé lidi. Akcentuji tedy ten uvedený "standard", vše ostatní si holt musím umět vybrat a následně obhájit sám.

A jedno doporučení - najeď si na nabídku libovolného modelu prémiových automobilek, otevři si ceník a začni zatrhávat. Bez garážového poradce jsi v podstatě i při průměrné intelgenci ztracenej - desítky volitelných položek, desítky elektronických asistentů, vychytávek, pomocníků a sluhů. Ano, až tam to dnes s auty dospělo. Nic pro garážového prosťáčka. Avšak... ruku na srdce, vždyť dnes dá fušku i správně rozhýbat nový mobil. Není tohle minimálně na maximální zamyšlení?

P.S. A čeho je moc toho je opravdu příliš, ten obtežkaný citroenovský volant, z toho se mi až motá hlava...
Rozbalit vlákno
7
29. 6. 2012 10:51
Re: ZOBÁK V KLECI
Zase začínáš s CD, jo? :-)

Jinak ohledně rozhýbání auta: z USA si pamatuju kauzu, kde jednoho nebožáka vytáhli z jeho Accordu, ale nakonec s ním ani neodjeli, protože byl v manuálu:)
29. 6. 2012 11:17
Re: ZOBÁK V KLECI
Za ten volant z Citroenu :yes:
29. 6. 2012 12:35
Re: ZOBÁK V KLECI
Vyborne napisane. V podstate cely ten clanok je tak trochu nezmysel, pride mi to trochu az "bulvarne" vhonde skor do blesku. S tym citroenom :yes: ale treba uznat ze su ludia ktorym to vyhovuje, holt kazdy si kupime co potrebujeme..
29. 6. 2012 23:32
Re: ZOBÁK V KLECI
na ten volant citroenu si zvyknes po kratkej chvily (par minut) a potom ti ine riesenie uz moc nevoni ;-)
29. 6. 2012 23:45
Re: ZOBÁK V KLECI
je jasne ze ho ten trouba nikdy nevyzkousel, ostatne jako vetsinu toho o cem tu placa.
30. 6. 2012 17:32
Re: ZOBÁK V KLECI
Je tam toho už moc, tříští to pozornost. Pokud míříš na pevný střed volantu, tak to je citroenovská anomálie na kterou bych si nezvykl [odkaz]
30. 6. 2012 22:01
Re: ZOBÁK V KLECI
anomaliou ten pevny stred (v porovnani s klasickym riesenim) mozno je, ale odsudzovanie nie je na mieste. Ja som si zvykol bleskovo ;-)

PS: ak by s pevnym stredom prisli ine automobilky, mozno by si to riesenie vwynasal do nebies
Avatar - Barrichello
29. 6. 2012 10:22
Automat a adaptivní tempomat
Podle mě dva nejlepší pomocníci.

Multifunční volant se taky někdy hodí, ale nemam problémy to ovládat ani dotykovkou...
Rozbalit vlákno
2
29. 6. 2012 12:36
Re: Automat a adaptivní tempomat
odkedy mam multif volant aj s tempomatom, nedam na to dopustit. A adaptivny tempomat detto. Pokial to clovek nema, nechyba mu to, ked to ma, zisti aka je to dobra vec.
29. 6. 2012 20:32
Re: Automat a adaptivní tempomat
Souhlasím, já, když bude zle, oželím i tempomat, ale automatu už se vzdát nechci.
Avatar - Stejsn
29. 6. 2012 10:22
Samý kraviny
Jediný způsob, jak mít dneska z jízdy požitek, je paradoxně řídit veterána, který žádné z těchhle udělátek nemá. Jinak je to vždycky nuda, bez ohledu na značku / motorizaci / provedení.
Rozbalit vlákno
4
29. 6. 2012 11:11
Re: Samý kraviny
No, tak to jdu provětrat mašinu. Sice je to jen ,,slabá" šestka , ale z 0 na100 to dá do 4s. A nuda to rozhodně není. >:D
29. 6. 2012 11:18
Re: Samý kraviny
Blbost, tu sa hovori o aute ako o dopravnom prostriedku (premiestnovadlo), kde vsetky tieto funkcie maju svoj vyznam... Chcel by som vidiet ako by si behal sluzobne 50 000km rocne na tom tvojom veterane a mal z toho super pozitok >:D
30. 6. 2012 10:17
Re: Samý kraviny
Přesně tak, opravdový požitek z jízdy je jen a jen za volantem staršího automobilu (podle mě pod 1990). Dnes ty auta jsou jen taková sterilní radost
Avatar - guze
30. 6. 2012 13:33
Re: Samý kraviny
Takže takový Lotus Elise, Mazda MX-5 nic...
29. 6. 2012 12:02
V podstatě samý zbytečnosti
Včetně toho ABS a ESP. Neb když je za volantem blb, stejně mu nepomůžou. Spíše naopak napomáhaí šíření blbosti, když se snaží popírat fyzikální zákony...
A tu dámu za volantem Q7 bych chtěl vidět... * to jsou!.
Rozbalit vlákno
4
29. 6. 2012 18:39
Re: V podstatě samý zbytečnosti
janse i posilovac brzd je k nicemu co:D kazdy nema odjeto 100 k km na okruhu jako ty, a stemi SUV musis pocitat se vsim a byt ohlleduplny na kazdeho i kdyz je to tezke. :yes: navic ESP mi zachranilo uz zivot ,kdyz jsem najel v zatecce na sterk vecer...kterou znam i poslepu----
29. 6. 2012 19:08
Re: V podstatě samý zbytečnosti
To záleží. ESP v autě nemám (a zatím jsem se nedostal do situace, kdy bych ho potřeboval), ABS ano. Za ABS jsem rád, nicméně už jsem zažil dvě situace, kdy ani ABS úplně nepomohlo a jediná věc, kterou jsem mohl udělat a kterou jsem udělal, bylo sundat nohu z brzdy a řídit. Aneb průprava z Midtown Madness 1 zafungovala výtečně a už mi dvakrát zachránila předek auta >:D
30. 6. 2012 11:26
Re: V podstatě samý zbytečnosti
:-O
30. 6. 2012 10:14
Re: V podstatě samý zbytečnosti
:yes:
29. 6. 2012 12:47
Otevírání kufru nohou
Jak to jako jedna z "nejužitečnějších" věcí funguje bez elektrického otevírání kufru, které je podle vás jednou ze "zbytečných" věci? :-)

Stále se mi těžko představuje, proč je podle vás parkovací kamera, multifunkční volant, nebo vyhřívané čelní sklo tak důležité a automatické stmívání zpětných zrcátek ne. Všechny ty věci v autech mám a aut. stmívání zrcátek je hodně dobrá věc pro komfort i bezpečnost, zatímco bez parkovací kamery či vyhřívaného čelního skla bych se klidně obešel.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
29. 6. 2012 13:09
Re: Otevírání kufru nohou
Tak parkovací kamera je fajn věc.

Samotmívací zrcátka taky nejsou žádný ovum, to už měly ameriky taky hodně dávno...
29. 6. 2012 16:34
Re: Otevírání kufru nohou
Není to nic nového, ale těžko si zaslouží být označené za jednu z největších zbytečností v autě.
29. 6. 2012 15:52
Re: Otevírání kufru nohou
Kufr je fajn, obzvláště v zimě, kdy je zadek auta siloně špinavý, stmívací zrcátka je taky fajn stejně jako parkovací kamera. Hlídání mrtvého úhlu beru jako dobrého pomocníka ale nespoléhám na něj. Jde o to, že každý člověk může chybovat a někdy by ho ta kontrolka mohla zachránit. Jediné co mě zklamalo a do nového auta jsem si to již nedal je vyhřívané čelní sklo. Ano, na jinovatku to působilo rychle ale při silnějším mrazu bych to okno musel vyhřívat tak 5 minut aby to povolilo bez manuálního zásahu, To tedy radši vyndám škrabku, za 30 sekund mám hotovo a jedu.
29. 6. 2012 16:04
Přední brzdová světla
Myslím, že "přední brzdová světla" ve formě nějakých malých červených LED světýlek zabudovaných do přední masky, by nebyla úplně od věci. Subjekt, nacházející se ve směru jízdy daného auta (tzn. protijednoucí auto, auto vjíždějící z vedlejší silnice na hlavní, cyklista, chodec u přechodu atd.) by dostal dost relevantní informaci o tom, zda auto brzdí a tím pádem zpomaluje.
Neznám nějaký zásadní důvod proti "předním brzdovým světlům". Máte někdo nějaké vysvětlení?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Machýrek
30. 6. 2012 13:33
Re: Přední brzdová světla
Kdyz zadny duvod neznas, tak ho proste neznas, co na tom potrebujes vysvetlovat?

Ale mohlo by to treba ukazovat, co delas s tou rukou, co zrovna nemas na volantu ;-)
29. 6. 2012 23:33
za mna
tempomat a automaticka prevodovka (posilnovac brzd a riadenia beriem v sucasnosti ako samozrejmost)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
30. 6. 2012 11:24
Mám čtyry favority
1.Automatická převodovka je velice dobrá záležitost, měl jsem levou nohu v dlaze a s manuálem bych jezdil max. mastnou tyčí a nevím jak bych pracoval.
2.Vyhřívaný čelní sklo je velice dobrý pomocník. :yes:
3.Posilovače brzd a řízení? Ano a opravdu to není standart? ;-)
4.Bezklíčový vstup a start, to mám velice dlouho a nepotřebuji více :yes:
OSTATNÍ VYCHYTÁVKY JSOU NAPROSTO ZBYTEČNÝ :-) Kdo má problém udržet auto na silnici, či nedokáže zabrzdil na sněhu, zaparkovat a pod., tak nemá za volantem co dělat, tedy pokud nečistí interiér >:D
Rozbalit vlákno
0
30. 6. 2012 13:29
jedině manuál
pro mě je největší zbytečnost je automat.Nejsme líní američani ,aby jsme jezdily s automatem.
Rozbalit vlákno
0