Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Americe jsou nadšení z Tatry, která vlastně Tatra není...

Sportovní kupé JK 2500 s motorem Tatra 603 se mohlo vyrábět malosériově, ale nestalo se tak. Aktuálně neuniklo pozornosti kolegů z amerického serveru Jalopnik.
Zpět na článek
14. 2. 2017 21:16
14. 2. 2017 22:04
14. 2. 2017 23:26
15. 2. 2017 08:36
15. 2. 2017 08:48
15. 2. 2017 09:00
15. 2. 2017 11:13
15. 2. 2017 15:42
5. 1. 2020 14:56
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 19:20
škodná této země
Komanči byli fakt šulíni. Nehledě na opravy a šílenou politiku a devastaci společnosti - tolik zmařeného talentu. Nejde jen o tento unikátní kousek, ale desítky značek motocyklů a aut, co se tu před nimi vyráběly...
Rozbalit vlákno
50
Re: škodná této země
Podobných smoliarov bolo v českej, alebo ak chceš aj československej automobilovej histórii dosť. Iniciatíva, šikovnosť a pracovitosť boli trestané, lebo človek príliš trčal z davu a to nebolo žiadúce. Bola to blbá doba. Ale nie som si istý, či je tá dnešná oveľa lepšia, lebo je tiež blbá. V iných veciach a inak, ale myslím, že aj k akej-takej spokojnosti má väčšina z nás ešte ďaleko.
Avatar - white label
14. 2. 2017 23:04
Re: škodná této země
Přes všechny problémy logicky spojené převážně právě se 40 lety totality se dnes máme (v průměru) nesrovnatelně lépe, což je objektivně prokázáno.
Že je tu stále (jako za komančů) dost takových, kteří ke "spokojenosti" potřebují hlavně to, aby "sousedovi chcípla koza", je věc jiná. Největší problém je, že jsme se nedokázali vypořádat s vrcholnými odpovědnými komunisty podobně, jako s nacisty po 2.SV.
Sametová revoluce = tolerovaný/řízený převrat bez revoluce.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 08:44
Re: škodná této země
Sametová revoluce bylo předem domluvené předání moci KSČ za účasti STB a tiché podpory KGB disidentům a lidem emigrujícím předtím na západ za pomoci západních pozorovatelů.

jen tak pro info, úvádí se že situace ve dnech 17-30 listopadu sledoval v čssr takový zanedbatelný počet západních novinářů, aktivistů a agentů, odhaduje se jich jenom něco na 150-400 >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 09:10
Re: škodná této země
Jen pro info = okolní socstáty se už zhroutily = se čekalo kdy to konečně padne i u nás ;-)
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 09:58
Re: škodná této země
Ano to víme, Gorbi od toho dal ruce pryč a nehal všechny at si to udělaj jak chtěj.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 11:12
Re: škodná této země
Rusové od toho dali ruce pryč už daleko dřív = v Polsku vznikla Solidarita v roce 1980 >:D
V Polsku se masivně demonstrovalo už od léta 1988 = rus to nechal bejt protože tou dobou byl socblok ekonomicky totálně v kýblu

V Maďarsku lítali soudruzi z funkcí od jara 1989

Nával NDRáckejch trabantů v Praze byl taky dlouho před listopadem ´89

My drželi tempo leda s Rumunskem a Bulharskem >:D >:-[]

Současná místní šéfka celýho mediálního domu, multimilionářka Šmuclerová byla eště tejden po 17. listopadu ´89 pro tvrdou cenzuru zpráv :yes: :yes: :-)
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 11:39
Re: škodná této země
Podle mě to gorbi pustil proto, že si myslel že udělá dojem a západ a ti mu půjčí ten balík penze, co pak na ich chtěl půjčit aby udržel sojuz. Jenže ti se na něj vybodli
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 19:54
Re: škodná této země
To je hodně divoká konstrukce ;-)
Avatar - Magister
15. 2. 2017 10:08
Re: škodná této země
Já to zažil. Takže tady nekecej. Ta atmosféra byla úžasná. Zhroutio se to v celém východním bloku.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 10:16
Re: škodná této země
Víš, ono by k předání došlo i kdyby na Venclpalz nepřišel ani 1 člověk >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 11:07
Re: škodná této země
Nech toho agente >:-[]

Je fakt že se čekalo jen na nás = že to tady začalo nakonec až 17. listopadu je fakt ostudný >:D
Avatar - netcar.xx
14. 2. 2017 20:30
Re: škodná této země
Naprostej souhlas. A kdyz kolikrat ctu nebo slysim nazory bezcennejch kriplu kteri se meli uz davno nekde houpat na kandelabru ze to neni pravda, ze to je propaganda a jak bylo za komunistu dobre, tak se mi v hlave rodej takovy napady co s nima, ze Texaskej masakr motorovou pilou je proti tomu vecernicek.
Re: škodná této země
Kroť hormóny, úbožiak. Jediný kripel si tu momentálne ty. Duševný. :-!
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 21:30
Re: škodná této země
Já s tebou souhlasím. S komunismem jsme se nevypořádali. A teď se nám to vrací jak bumerang.
Re: škodná této země
Otázka je, čo je horšie - keď sa v minulej dobe vyvíjalo, skúšalo, tvorilo - do stratena, alebo keď sme vpodstate len výrobnou základňou pre zahraničie. Vyjmúc samozrejme Škodu, Tatru, prípadne SOR a podobne - ale už to zďaleka nie je to nadšenie a invencia, ekonomické ukazovatele alebo striktné pravidlá materských firiem držia ľudí za ruky medzi úzkymi mantinelmi... Talentovaní ľudia sa potom buď radšej venujú niečomu inému, alebo hľadajú šťastie v tom zahraničí...
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 21:33
Re: škodná této země
Nemáš úplně pravdu. U nás se toho vyvíjí pro auta hodně. Třeba konkrétně co znám - v Novém Jičíně světla pro Jaguary a Land Rovery. A pracují tam hodně kreativní lidé. Mám tam kamarádku, co dělala na zadku F-Typa a Discovery. Vysvětlila mi jak to chodí a jaká je budoucnost. A podobných center je v republice několik.

Když se vrhneme na Slovensko - super talent Jozef Kabaň teď bude šéfdesigner BMW. Za bolševika by neměl šanci se prosadit.
Re: škodná této země
Že by bol Kabaň nejaký extra talent...o tom by sa dalo polemizovať. Je ale jedným z tých, čo sa uplatňujú v zahraničí, doma šancu nenašiel.

Čiastkový vývoj sa nájde, firiem naviazaných napr. na automobilky je veľa a vývoj majú z dôvodu, že automobilky vývoj presunuli z vlastnej réžie na dodávateľov komponentov, tiež som sa takého zúčastnil. A je to, žiaľ, o silne zviazaných rukách, kreativita ľudí dostáva zabrať, lebo mantinely sú fakt úzke. O nejakej slobode myslenia a navrhovania nemôže byť ani reč.

Ja poukazujem len na jednu vec - o koľkých nápadoch, výrobkoch alebo dizajnoch môžeš povedať, že je ten váš, český? Alebo náš slovenský?
Avatar - Magister
15. 2. 2017 10:14
Re: škodná této země
Jak to tu tak čtu, tak kroutím hlavu. U jakéhkoliv výrobku vždy je daný poměr mezi tvůrčí svobodou a účelem. S výjimkou umění a kýče. Co se týká českých a sovenských výrobků, tak je jich přeci dost. A hlavně jsme součástí Evropy. Dnes už není izolovaný svět jak za minulého režimu, od hranic k hranicím.
Re: škodná této země
Ja sa s tebou hádať nejdem, môžeš to vidieť inak.
Voči globálnej Európe mám výhrady.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 19:55
Re: škodná této země
A to sám od sebe = nebo ti to nakukal nějakej místní politik kterej tim přichází o vliv? ;-)
15. 2. 2017 09:15
Re: škodná této země
Mal by šancu, ale potreboval by veľmi veľké šťastie, aby ho nezastrelili pri rieke Morave a mohol sa dostať do Mníchova.
Avatar - white label
14. 2. 2017 23:16
Re: škodná této země
Vyjmenuj výrobní průmyslové podniky ČSSR, které byly v roce 1989 schopny plně konkurovat těm vyspělým "západním" (záp. Evropa, sev. Amerika, Japonsko).
A kdo tady měl (po r. 1989) potřebný kapitál, aby z těch podniků udělal plně konkurenceschopné?
Za to, že ty podniky převážně koupily úspěšné západní firmy mohou logicky komanči, kteří je (spolu s celým hospodářstvím) nechaly dovést až do stavu (mimo RVHP nekonkurenceschopné) v r. 1989.
Nejdřív to někomu ukradli a následně přivedli na buben.
Re: škodná této země
Píšeš o niečom inom ako ja. Schopnosť, resp. neschopnosť vedenia podnikov nemusí nič hovoriť o schopnostiach ľudí vo vývoji. Neschopnosť vyrábať kvalitne nie je neschopnosť vymyslieť a navrhnúť výborné veci. A často za podmienok, za ktorých by vývojové centrá na západe nedokázali absolútne nič.

Vezmi si trebárs český kombajn SM-500, ktorý sa ani nedostal do výroby. Lesné traktory ZŤS LKT - predávali sa do celého sveta, s motormi Steyr ich Rakúšania predávali pod značkou Steyr vo vlastnej sieti po celom svete. Čo napríklad mopedy Stadion?
Babetta sa predávala v Nemecku aj Holandsku, problémom bola nekvalitná výroba, ale samotný návrh bol na úrovni ostatného sveta. Úžitkové autá - návrhov, ktoré mali nahradiť Š-1203 bolo niekoľko, a na vynikajúcej úrovni, keď videli ľudia z Fordu prototypy TAZ I a TAZ II, takmer prepadli panike - že sa nikdy nevyrábali nie je vina ani chyba ľudí, ktorí ich navrhli a postavili.
Bola to chyba minulej doby, dali ľuďom šancu, ale vzápätí výsledky ich práce premrhali.
Dnes už toľko domácich možností nie je. Zožralo nás zahraničie, a to so všetkými pozitívnymi aj negatívnymi dôsledkami.
15. 2. 2017 09:25
Re: škodná této země
V krajine kde vládnu kryprokomunisti, ktorí ti nedajú šancu dýchať, a jediné čo ich trápi je počet hviezdičiek na výložkach, nemáš šancu sa presadiť, pretože sa nedostaaneš ku potrebnému kapitálu, ktorý ovláda kapitálotvorná vrstva.
Inak aj na slovensku je dosť svetových produktov (primerane populácii, ktorá tu ešte ostala) sygic, eset..., ale napr. , aby som neodbočoval od áut, conti plánuje veľkú vývojovú halu pre pneu práve v Púchove.
Problém Slovenska, aj čiech je, že každý kto to má v hlave dobre zrovnané ide ďalej ako je Bratislava.
PS: Ja tiež už 8y nežijem na slovensku, lebo tam som nemal vytvorené vhodné podmienky na život.
15. 2. 2017 19:34
Re: škodná této země
" keď videli ľudia z Fordu prototypy TAZ I a TAZ II, takmer prepadli panike "

>:D

Dedinské rozprávky. Takých prototypov bolo a je v každej automobilke plno. A toto boli kúsky na míle vzdialené od produkcie. A nie TAZ, ale MNA z BAZ.
Re: škodná této země
Tak kamoško vidím, že si naozaj odborník a máš to v malíčku. V čase vzniku prototypov TAZ I a TAZ II (áno, volali sa TAZ, nie MNA) Ford stále produkoval a inovoval toto: [odkaz] Nový Transit podobný slovenským prototypom z roku 1983 začal Ford produkovať až v roku 1986.
15. 2. 2017 11:49
Re: škodná této země
Myslíš si, že jinde je to jiné? Jako jiná odvětví, tahle hra je hodně daleko a je neskutečně těžké se prosadit. A velcí hráči tvrdě ždímou ekonomiku. Občas si třeba dovolí nějakou radost, ale běžná sériová auta jsou navrhována pro danou cenu a marži. Že se v ČR dost vyrábí, je do značné míry otázka nákladů na pracovní sílu. I na "východě" se dělá vývoj, protože firmy rády ušetří i na inženýrech, nejen na lidech u pásu. ČR měla celkem výhodu v dostupnosti kvalifikovaných lidí, ale na tuhle kartu se dnes hraje hůř.
Re: škodná této země
Nie je - spomenul som to niekde? Skôr trochu nostalgia z mojej strany. Aj keď sme radi, že socializmus skončil, nebolo zlé úplne všetko a sú veci, za ktorými nám môže byť aj smutno.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 15:22
Re: škodná této země
Na tu kartu se hraje hůř proto, že na technické školy nikdo nešel, stejně jako už skoro nikdo nechodí na řemesla.

Takže nejsou nejenom instalatéři, elektrikáři, pokrývači, klempíři atd ale i konstruktéři a strojírenštví inženýry.

Hlavně že máme milion ekonomů, absoleventů humanitních věd atd
Re: škodná této země
Tak to si trafil dosť dobre...
14. 2. 2017 21:17
Re: škodná této země
Vzal jsem finské obchodní partnery do národního muzea, do lešan, do olomoucké tatra areny a do kopřivnice. Absolutně nedovedli pochopit, proč lidé ze země, která dokázala vyrobit takové technické skvosty (většina byli nadšenci do motorek) jsou nyní tak pozadu za zemí, která v 60. letech měla pouze šutry, hlínu a lesy. Může za to právě komunismus. Změnil hlavně lidské myšlení, potlačil zápal a inovaci. Potlačil pokrok.
Běda nám :'-(
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 21:36
Re: škodná této země
Lépe bych to nenapsal. Podepsal se na naší společnosti. Dnes si žijeme jak prasata v žitě, nikdy jse se neměli lépe a přesto, dokonce i tady na foru o autech, lidi brblají. Před 30 - 40 lety se o podobném webu, showroomech a možnostech našincům ani nesnilo, když jsme u aut. To se jen čekalo roky v pořadníku.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2017 22:44
Re: škodná této země
Poukazuje se na to že EU - 500 milionů chce aby 300 milionů z USA je chránili před 143 miliony Rusů, ale zapomíná se na více než tisíc milionů Čínanů čili více než USA, EU a Rusko dohromady.

[odkaz]

Čína vám nevadí?
Avatar - white label
14. 2. 2017 23:20
Re: škodná této země
Zemanovi určitě ne, naopak...
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 09:16
Re: škodná této země
Jj Zeman nezklamal když ve Vánočnim poselství menoval jako vzor zeme s kterou máme nejhorší obchodní bilanci ze všech = prodělek už je v bilionech :yes: >:D

Ale [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Avatar - wakantanka
15. 2. 2017 11:05
Re: škodná této země
čiste technicky (ak sa odosobníme od politiky) tak Čína je na druhom konci sveta. Ak by aj podnikla nejaký vojenský výpad, tak len dopraviť vojsko a techniku do Európy bude značný logistický problém už len preto, že medzi EÚ a Čínou leží dosť iných krajín včetne vojensky stále silného Ruska. Z toho vyplýva, že čas na nich reagovať je dostatočný, čo sa o takom Rusku ktoré má hranice priamo s úniou veľmi povedať nedá. A ak by sme konšpirovali veľmi, ak Čína + Rusko tak si môžme všetci pískať.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 11:43
Re: škodná této země
čína vůbec nemá rakety, letadla, lodě a největší armádu světa >:D A už je ekonomicky aktivní i na Sibiři, kdyby chtěli a Evropu nepodpořilo rusko nebo USA, tak Evropu obsadí do měsíce >:D Kdyby je naopak podpořilo i Rusko, do 14 dnů je hotovo >:D
Avatar - wakantanka
15. 2. 2017 17:55
Re: škodná této země
Hm, a máš pocit že spravodajské služby iných väčších či menších svetových hráčov sú stále na úrovni z 2. svetovej? Myslíš, že všetci ostatní nielen v regióne východnej ázie budú sedieť a čakať so založenými rukami? >:D Bariku nebuď na smiech. Cesta loďou chvíľu trvá, proti lietadlám či raketám existujú protiopatrenia. Určite by to nebolo také jednoduché ako to prezentuješ. A ďalšia vec je tá, že načo by to robili? Z predaja a obchodovania s Európou len bohatnú, to skôr vidím tak že ak budú potrebovať životný priestor, tak obsadia Mongolsko hneď vedľa. >:D
Avatar - white label
14. 2. 2017 23:19
Re: škodná této země
Přesně tak!
Avatar - Dinar
15. 2. 2017 08:16
Re: škodná této země
Jo, dobře znám, tohle jsem absolvoval za posledních dvacet let xkrát, když jsme u seveřanů, tak ještě lepší než Finové jsou na tohle Švédové, sami se považují za strojírenskou špičku, když jim ukážu, co se u nás vyrábělo v době, kdy Volvo chystalo první auto a Saab byl ještě dvě dekády na houbách, tak jen čumí. A nejen auta, letadla, zem. stroje, atd. Dnes už nás tam, kde mají větší ponětí o strojírensví, berou jako zemi na úrovni, přesto reputace zaostalců z východu, kterou jsme si za těch čtyřicet let přináležitosti k sovětskému bloku vysloužili, se těžko zbavujeme, a stále je to tak, že si za stejný výrobek můžem říct (zobecňuju) půlku toho, co švédská nebo německá firma, to jen na konto neustále probírané produktivity práce, a proč mají u nás lidi míň peněz atp., pořád táhneme na noze kouli dědictví komunismu.
Avatar - white label
15. 2. 2017 14:18
Re: škodná této země
Ano a bohužel ještě dlouho ji potáhneme...
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 09:12
Re: škodná této země
:yes: :yes: :-!
Avatar - Barrichello
14. 2. 2017 22:02
Re: škodná této země
v USA bylo před rokem 1960 asi 25 automobilových a motocyklových značek, které dnes neexistují.
A neměli tam komunisty.

Tak čímpak to asi bude.

V Británii to šacuju vč. nákladáků tak na 40 >:D >:D
Avatar - white label
14. 2. 2017 23:24
Re: škodná této země
Tam to byl přirozený vývoj, prostě konkurenční boj, na kterém v principu není nic špatného. Pokud chceš tohle srovnávat komunistickou totalitou, tak jsi objektivně zralý na Chocholouška! 8-s :no:
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 08:34
Re: škodná této země
Ne chtěl sem říct, že z před únorových značek by dnes na 100% polovina neexistovala, jestli ne rovnou 75% >:D
Avatar - wakantanka
15. 2. 2017 11:09
Re: škodná této země
To že v USA nemali komunistov je blud. Mali jak komunistov, tak nacistov a v podstate z každého rožku trošku. Akurát tých ostatných mali niekoľkonásobne viac a tí ani komunistov ani nacistov a iných istov nepustili ku kormidlu s neobmedzenou mocou. >:D
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 11:34
Re: škodná této země
Tak jinak, neměli je ve vládě. že tam byli víme, však tak SSSR velmi úspěšně prodávěl nábor a průmyslovou špionáž a krásně jim ukradl atomovku. Když na to přišli kolik lidí spolupracuje se Sojuzem, měli naprostý šok >:D
15. 2. 2017 10:42
Re: škodná této země
Nejhorší jsou škody na myšlení lidí. Fabriky znova postavíme, památky opravíme a ukradený majetek vrátíme, ale myšlení lidí, který bylo 40 let deformováno, se napravuje hrozně blbě. A největší obětí komunistů jsou právě ti neúspěšní kverulanti, kteří na ně s láskou vzpomínají, protože ti mají od nich to myšlení zdeformovaný nejvíc.
Avatar - wakantanka
15. 2. 2017 11:09
Re: škodná této země
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Fána
14. 2. 2017 21:16
Tatra
Je to možný že tak dávno jsme mohli u nás vyrábět tak nádherná auta? Nevím kdo za to může, ale určitě to byly a jsou tlustý, líný a závistiví lidi u moci.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barrichello
14. 2. 2017 22:04
Re: Tatra
co je na tý kisně s blatníkama s vokapem a s disproporčníma kolama nádhernýho? >:D
Avatar - white label
14. 2. 2017 23:26
Re: Tatra
S tvým vkusem a obecným obdivem k americké automobilové produkci tahle reakce asi nikoho nemůže překvapit.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 08:36
Re: Tatra
Hlavně tady zas objevili ameriku, o tomhle "výtvoru" sem četl před 19 lety v Automobil Revue >:D >:D >:D

Váš vkus bych raději neprobíral >:D >:D
Avatar - Kolouš
15. 2. 2017 08:48
Re: Tatra
hele, řekněme si to narovinu.... jsi de*il . Pardon.
>:D
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 09:00
Re: Tatra
Pokud se vám líbí tahle herka tak proti gustu >:D >:D

Jinak nápodobně >:D
Avatar - wakantanka
15. 2. 2017 11:13
Re: Tatra
no vzhľadom k dobe v ktorej vznikla táto "herka" by som ju vôbec nehanil. Iné európske autá tejto kategórie z tej doby až na tie kolesá vyzerali dosť podobne. Nehovoriac o tom, že to nie je výtvor nejakého fabrického teamu ale doma na kolene zmontované.
15. 2. 2017 15:42
Luka EV
Ještě to chtělo zmínit, že replika tohoto auta se vyrábí jako elektromobil.. nebo alespoň vznikl prototyp, ale myslím, že jde i objednat. Luka EV.
Rozbalit vlákno
0
5. 1. 2020 14:56
Prototypy
Už desítky roků posmutněle říkám, že jsme země nádherných protypů, co se nikdy nevyráběly. Měla by se na téma uspořádat nějaká výstava. Na veletrhu byla třeba 2 roky za sebou Jawa 250 (1971 a 1972) s dvouklíčovou brzdou vpředu, motor s krásnými 25ti koni, vpředu otáčkoměr a tachometr, samostatný světlomet (žeprej styl custom). V Automobilu už psali, že se na podzimi bude prodávat a neprodávala ...Když sem si koupil říjnové číslo Automobilu 1981 a uviděl zepředu prototyp nové závodní škodovky, co vypadala jako Porsche, tak sem si jen řekl, že se to stejně vyrábět nebude a nevyrábělo ....Na automobilní průmyslovce jsme se učili jaká nádherná řešení používali naši konstruktéři na historických autech a jaké totální kraviny udělali na embéčku. Dodnes mi vrtá hlavou, kdo vymyslel uložení motoru na 4ech silentblocích namáhaných na střih! Sichr to byl komunista s vypatlanou hlavou a nejspíš vyučený podavač u zedníků! Ta výstava našich prototypů by měla být putovní a mohla by po světě vydělat spoustu peněz! // Pokud se chcete duchovně "osvěžit", tak v brněnském technickém muzeu tvrdošíjně tvrdí, že motor Š120 má suchou klikovou skříň a odmítají jiné názory! Sbírka volů a neumětelů, nevzdělanců a ještě zpupných.... Pořadatel u expozice mi můj názor odsouhlasil = to není suchá motorová skříň, ale vedení trvá na svém....co je to za nevzdělance?! Asi vyučení cukráři a členové ČSSD.
Rozbalit vlákno
0