Podle informací z Bruselu se rovněž jednalo o možnosti zavedení speciální spotřebitelské daně pro vozy se zážehovými motory. Tato daň by měla být uvalena na vozy, které jako palivo používají benzín z důvodu nehospodárného (ve srovnání s diesely) využívání neobnovitelných přírodních zdrojů. Zatím bylo zavedení daně odloženo, ale experti připravují modifikované paragrafované znění, které bude předloženo EK v roce 2011. Znalci bruselské byrokracie se přiklánějí k názoru, že přijetí tohoto závazného doporučení, které by platilo od roku 2012 je velice pravděpodobné.
zapomněl jsi poznamenat, že zároveň dá EU závazné doporučení, aby se spotřební daň na naftu srovnala se spotřební daní na benzín. Ministr financí Kalousek se již vyjádřil, že toto rád uvítá, jelikož smazání tohoto rozdílu (1,10Kč ve prospěch benzínu) bude vítaným oživením státního příjmu.
Podľa mňa v tom Bruseli nevedia "co s roupama". Radšej by mali uvaliť daň na diesle za ten smrad a častice čo produkujú.
K článku: čo sú sprostí? Veď to zaplatia ľudia-zákazníci na vyšších cenách tovaru!
Přidávám emise oxidů dusíku, které jsou u naftového motoru až 10-ti násobné oproti srovnatelným benzínovým motorům. EURO norma je, bohužel pro naše zdraví, přísnější pro benzínové motory. Tento nesmysl by se měl odstranit a zavést jednu EURO normu bez ohledu na používané palivo. Pak by naftový motor splňující stejnou normu jako benzínový byl tak drahý, že by byl zřejmě neprodejný.