Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Bulharsku zvýšili rychlost na dálnicích na 140 km/h

Nová pravidla platí jen pro nově postavené úseky, opozice přesto protestuje.
Zpět na článek
27. 6. 2012 11:12
27. 6. 2012 12:16
27. 6. 2012 14:47
27. 6. 2012 15:30
27. 6. 2012 20:23
27. 6. 2012 20:27
27. 6. 2012 20:42
27. 6. 2012 22:15
28. 6. 2012 07:26
28. 6. 2012 10:18
27. 6. 2012 15:51
27. 6. 2012 22:12
28. 6. 2012 13:11
28. 6. 2012 07:05
28. 6. 2012 10:51
28. 6. 2012 11:02
28. 6. 2012 13:27
28. 6. 2012 17:53
28. 6. 2012 11:45
28. 6. 2012 10:47
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 09:37
No skoro..
.."závist"? ;-)
Rozbalit vlákno
18
27. 6. 2012 10:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 6. 2012 11:12
Re: No skoro..
Jasně. Bulharsko náš vzor. Když se to teda hodí.
A Belgičani, to jsou úplný pitomci, ti mají jen 120. Kam se hrabou na kluky bulharský ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 11:33
Re: No skoro..
Bulharsko by asi NEmělo (i když v tomhle zrovna ANO :yes: ) být "náš vzor" (co třeba Německo? ;-)
PS: Rychlost na dálnicích se aktuálně zvyšuje i v USA - no a JAKá by na dálniích měla být rychlost je JASNÉ a JEDNOZNAČNÉ = jako v Německu :yes: :-)
27. 6. 2012 12:16
Re: No skoro..
Relativní nehodovost a hlavně úmrtnost je v Německu více než 2x nižší než u nás. Až se dostaneme na jejich úrověň, pojďme se bavit o zvyšování rychlosti. A to zdůrazňuji že Německo je v tomto světový unikát - nic na tom nemění fakt, že ho máme "náhodou" za humny.

A Kylie, pamatuji se že občas píšeš že po Německu jezdíš poměrně často - takže sama musíš vědět, jak moc se liší chování řidičů v Česku a Německu. Jo a pokud ses někdy dostala za to Německo - Belgie, Francie - to jsou země, kde 120 resp. 130 berou skutečně jako horní hranici. Párset km a téměř zapomeneš sledovat zpětné zrcátko - jede se nádherně a v pohodě.

Jestli mě něco hodně, ale hodně štve, jsou střelci jedoucí 150-160 padni komu padni - není nad mimoúrovňovku, kde ti v připojováku a ti v pravém jízdním pruhu brzdí jak zuřiví a snaží se nějak srovnat jen proto, že v levym si to zrovna nějaké sobecké individuum sviští 160.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 12:30
Re: No skoro..
Já vím = proto je JASNÉ že ta vyšší nehodovost NEmá s rychlostí vpodstatě NIC společného..
PS: Souhlasím s tou Francií - i mně se (právě) tam jezdí snad "nejpříjemněji" (ale vzhledem k vysoké kvalitě jejich dálnic mne opravdu MRZí že tam nemůžete jet trochu "rychleji" ;-)
PPS: Prostě (což vlastně říkáte i vy) je to o tom "jak" kdo jezdí a ne až tak o RYCHLOSTi kterou jede..
27. 6. 2012 14:47
Re: No skoro..
Ne, to se mýlíš. Zvýšení rychlosti má na nehodovost vliv - to si jako VÁŽNĚ myslíš, že při zavedení 160ti zůstane stejná nebo klesne?

Vůbec logický postup "němci mají vyšší dálniční rychlost a nižší nehodovost = rychlost nemá na nehodovost vliv" je alibismus nejhrubšího zrna, kterému nemůžou věřit ani ti, jež tento blábol šíří.

V té Francii se ti jezdí dobře právě proto, že tam všichni jedou 115-130, šmarjá. Jakmile by tam cca 10-15% aut začalo jezdit 140-180, je po pohodě - tu už pak mají jen ti střelci, jako u nás.

Ano, málokdo si to zde odváží říci, já ne - milí čeští řidiči, Vy jež jezdíte na našich dálnicích 140 a více - nám ostatním se kvůli vám jezdí blbě. Štvete mě, připravujete mě o moji pohodu. O tu pohodu, kterou v Beneluxu, Francii či Švýcarsku všichni řidiči mají. Howgh.
27. 6. 2012 20:27
Re: No skoro..
"V té Francii se ti jezdí dobře právě proto, že tam všichni jedou 115-130, šmarjá. Jakmile by tam cca 10-15% aut začalo jezdit 140-180, je po pohodě - tu už pak mají jen ti střelci, jako u nás."

10-15% je moc.

Na D1 lidé jezdí paradoxně rychleji čím je hustší provoz.

Jako příklad uvedu trasu Olomouc-Ostrava, kde je prakticky pořád prázdná dálnice (a od Hranice nad Moravou po most u Klimkovic doslova luxusní kvality) a přes 130-140 nejede skoro nikdo.

Naopak na trochu hustší D1 mezi Prahou a Brnem (ale ne přeplněné) si lidé kvůli tankodromu v pravém pruhu hlídají místečko v levém pruhu. Anebo pravý pruh jede jenom 110. A pak dochází k tomu, že první člověk jede 160 a za ním se navěsí 20 dalších, kteří se s ním prostě vezou, aby se nemuseli zařadit zpět.
27. 6. 2012 20:42
Re: No skoro..
Ano, tenhle paradox dopravní psychologové velmi dobře znají - na nekvalitní komunikaci, při vysokých intenzitách dochází ke zvýšení rychlosti.

Jednoduše řečeno - řidiči chtějí mít ten stres co nejrychleji za sebou ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 21:01
Re: No skoro..
To je (asi) FAKT.. :-|
..možná proto těch 130 (a "něco") na suprové francouzské dálnici (vůz "pluje" jakoby se kola ani nedotýkala vozovky) nijak zvlášť "neštve", zatímco... ;-)
27. 6. 2012 22:15
Re: No skoro..
Tak tady se shodneme :yes:
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 22:48
Re: No skoro..
Uf, to jsem (moc) RÁDA ;-)
PS: Mimochodem ani byste nevěřil KOLiK řidičů mne předjíždí na "omezených rychlostech" typu 70 km/h apod. :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 20:55
Re: No skoro..
Ve Francii se jezdí dobře, protože tam "šmarjá" mají dnes asi NEJkvalitnější dálnice (s nejlepším povchem - řekla bych já ;-)
Rychleji jedoucí vozy (než 130 km/h) potkáte skoro VŠUDE a NEní to přece žádný problém (jedno zda v Rakousku nebo Itálii) - je to spíš KDE tak jedou a JAK jedou. Už jsem to tu před časem psala a už je to nějaká doba - před časem jsem jela dopoledne po rakouské A1 cca od Linz na Wien a pak na česko a po D1 do Prahy. Rozdíl v "pocitu" na "hlavní" dálnici obou států je (byl) skoro GIGAntický - byť něco jako "průměrná" rychlost vozů byla spíš "dost podobná" (VELKÝ rozdíl bych viděla v "důsledné" zajíždění zpět do pravého pruhu...
Nicméně na OBOU dálnicích jede (asi) většina vozů 120-130 km/h, ale popravdě vozy jedoucí nějakých 160, možná i 180 km/h nejsou žádnou extrémní výjímkou... (a popravdě to samé znám třeba z Italie.. tam se na některých dálnicích také jezdí docela "příjemně" - i když ta Francie asi "vede"
PS: Co se týče českých dálnic, část od hranic po Plzeň jsem zmiňovala, tam se mi jeví 160 km/h "zcela bezproblémové" - popravdě snad i většina aut tam tak (rsp. rychleji než 130 km/h) jezdí.. a NE že bych někdy počítala vozy co mne předjíždí když mám na tempomatu nějakých 136 např., ale NEní jich úplně málo.. ;-)
Prostě rychlost samotná není problém (i když na druhou stanu patřím k těm kteří "volají" po "dodatkovém kurzu" pro majitele vozů jezdících nad 250 km/h
Avatar - jnkd
28. 6. 2012 07:26
Re: No skoro..
A já si vždy myslel že ti v připojovací pruhu mi mají dát přednost pokud jedu v pravém pruhu ... takže já jim musím uhnout do levého pruhu a ten koho omezím (nebo pokud se nepodívám tak i ohrozím) je ten špatnej???

Zvýšení maximální rychlosti mi přijde logické pokud je k tomu uzpůsobená dálnice a hlavně řidiči jsou schopni používat hlavu což u nás stále ještě není tak úplně zvykem a myslím že Bulhaři na tom budou stejně, ale ruku na srdce kdo z nás jede konstatních 130 na dálnici? Já můžu říct že jezdím +- tachometrových 140 a pokud se na mě někdo lepí tak si přidám abych nikoho zbytečně nezdržoval (případně aby se mi se mi dotyčný nepodíval do kufru) ... to je taky špatně?
28. 6. 2012 10:18
Re: No skoro..
Aha, takže ty jsi obvykle v tom levym, že? Kdo pochopit chce pochopí, kdo nechce tak bude technokraticky papouškovat vyhlášku.

Takže jinak - pokud by v levym nebyli 1-2 předpisy porušující střelci, ti v pravo by v pohodě mohli (naprosto bezpečně) uhnout a všichni by byli šťastní. Pokud jsi někdy řídíl v té mnou zmiňované Francii či Švýcarsku, víš o čem mluvím.

Cituji: "hlavně řidiči jsou schopni používat hlavu což u nás stále ještě není tak úplně zvykem" - a to je ono. Pojďme se bavit o zvyšovaní rychlosti ve chvíli, až řidiči u nás začnou používat hlavu a respektovat zásady slušného chování na té úrovni, jako naši kolegové v Německu. Dokud u nás umírá (relativně) 2,5x více lidí, je debata o zvýšení rychlosti ... řekněme hloupá.

Já jezdím tacho 130+. Nesnaž se mě utáhnout na veřenou nudli - také zrychlím, či zpomalím dle potřeby - v prvním odstavci přesně cituješ vyhlášku, abys obhájil střelce v levém. A na závěr tvého příspěvku se naopak odvoláváš na zdravý rozum, kdy (a to vždy souhlasím) je doslovníé lpění na vyhlášce blbost. Jinými slovy - argumenty používáš naprosto účelově, jak se ti to hodí. A k tomu já nehodlám sklouznout.

Ps.: Když bylo mé auto úplně nové a já ho zajížděl, zažil jsem neskutečné věci. Přes 120 jet nešlo, kvůli pár vteřinám si nebudu zbytečně mršit motor, ale těch blikačů a najížděčů, to bylo neskutečné. A podotýkám že jsem jezdil do 120ti, takže žádná brzda při předjíždění kamionů. Jo, ale např tenhle důvod majitele postarší OI z AAA asi nenapadne.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 11:37
Re: No skoro..
Mně by (po česku) vyhovovalo (to co před časem navrhoval nějaký ministr dopravy) "legálních" 160 km/h
(popravdě mezi ROZVADOVem a Plzní tak víceméně jezdím... ;-)
Avatar - CHerokee
27. 6. 2012 16:43
Re: No skoro..
Souhlasím. Zvlášť když se teď bude investovat do opravy D1. Dostavila se dálnice až k polských hranicím.... tolik se investuje, zlepšují se auta. Jen rychlostní limity zůstávají nesmyslně nastavé pro úplně jinou dobu.
27. 6. 2012 10:21
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 11:33
Re: Opoziční politici zvýšení maximální povolené rychlosti o
No ... ano :yes: ;-)
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2012 14:26
Re: Opoziční politici zvýšení maximální povolené rychlosti o
:yes: 8-s
27. 6. 2012 14:51
Re: Opoziční politici zvýšení maximální povolené rychlosti o
Tak zkus vyvrátit, že to kydy nejsou :-!
Avatar - CHerokee
27. 6. 2012 16:44
Re: Opoziční politici zvýšení maximální povolené rychlosti o
Německo = odpověď. Opozici se hodí vše...
27. 6. 2012 20:50
Re: Opoziční politici zvýšení maximální povolené rychlosti o
No jasně - dáme tady neomezenou rychlost na úroveň té německé a relativní úmrtnost klesne na polovinu, co?
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 21:00
Re: Opoziční politici zvýšení maximální povolené rychlosti o
To je trochu NEsmyslná (plná emocí) odpověď - to by bohužel asi NEklesla (nicméně nejspíš by se ani "nezdvojnásobila"
PS: Myslím že relativně "správně" to tehdy pojmenoval ten ministr dopravy - 160 km/h na některých (na nových - tedy pokud se "nevlní" ;-) - dálnicích). Třeba trasa Plzeň - dálniční přechod je na to jak dělaná (popravdě kdysi - doslova, to ještě "voněla novotou" jsem jí celou jela i "nepatrně rychleji" 8-s
..a když dnes třeba 230tkou dorazíte na přechod Waidhaus/Rozvadov a zpomalíte o těch 100 km/h, tak máte pocit že můžete vystoupit a vedle vozu poběžíte rychleji.. :-)
(třeba) TAM by mi oněch 160 km/h přišlo "naprosto ok" a "zcela bez problému"
28. 6. 2012 10:21
Re: Opoziční politici zvýšení maximální povolené rychlosti o
Tomu se říká ironie, Kylie ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 10:38
Re: Opoziční politici zvýšení maximální povolené rychlosti o
:-)
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 21:21
Re: Opoziční politici zvýšení maximální povolené rychlosti o
160 km/h se poměrně "běžně" jezdí i v české republice a NEní to myslím hlavní příčinou nehod - tou je spíš NEsoustředění se na jízdu apod....
Avatar - Ada je zase tady
27. 6. 2012 10:38
Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Pokud se na dálnicích pohybují kamiony, které jedou max 100 a dálnice je jen dvoupruhová, neměla by se povolená rychlost zvětšovat, protože při předjíždění vznikají kolizní situace, které je sice možná ustát při 130, ale už ne při 160 kmph.

A naopak, pokud je dálnice třípruhová, neměl by být problém rychlostní limit zvednout na těch 160.

Zdaleka největším příspěvkem k bezpečnosti na dálnicích by bylo zavést zákaz předjíždění kamionů na dálnicích se dvěma pruhy v každém směru jízdy. Minimálně v některých hodinách...
Rozbalit vlákno
48
Avatar - Slavek-TDM
27. 6. 2012 10:58
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Ano, s tim souhlasim. A idealne s pouzitim inteligentniho dopravniho systemu a ceduli jako v SRN, kde to IMHO opravdu funguje.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 11:34
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Také to (BOHUŽEL) porušují - ale JE "to lepší", to zas ano :yes: :-)
27. 6. 2012 11:40
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Ty jo německem jsem jel tolikrát a těch kolizních situací které jsem ve 200 km/h nedal ... těch bylo !
27. 6. 2012 13:34
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
kolizní situace vznikají v důsledku debi..ty řidičů (zejména nedodržování bezpečné vzdálenosti, nesledování zrcátek a obecně bezohlednosti), rychlost je pak pouze zástupný problém
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 14:02
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
:yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 14:03
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Zcela SOUHLASím :-)
27. 6. 2012 14:52
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Jo. Jenomže potřebná reakční doba, brzdná dráha, možné relativní rychlosti atd. to vše je ve 130 a ve 160 úplně jinde, zatímco ty blbosti zůstávají. To je vážně tak těžké to pochopit?

Zbytek už je jen slovíčkaření.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 15:35
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Rozdíl v brzdné dráze bude tak 10 - 15 metrů ... popravdě VĚTŠÍ rozdíl je v brzdné dráze mezi vozy které dnes na silnici potkáte.. ;-)
..a v "reakční době" jejich řidičů zrovnatak :-)
PS: A na dálnici s maximálkou 160 km/h přece (ten kdo na to NE"má auto") NE-MUSí jet 160 km/h - většina ať klidně jede 120 (což cca bude reálná rychlost když jejich tachometr ukazuje 130 km/h ;-)
27. 6. 2012 15:50
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
A to je právě ten strašný blud: Pokud pojedeš 130, zaregistruješ pevnou překážku, která je tak daleko, že těsně před ní dobrzdíš (tzn. reakční doba + brzdná dráha), ve stejném případě, při počáteční rychlosti 160 vlétneš do té překážky +/- ve 130ti. A to není zanedbatelný rozdíl.
Pokud si vážně myslíš, že rozdíl v brzdné dráze bude 10-15 metrů, jdi znovu do autoškoly.

PS.: Ne, nemusím jet 160. Ale jelikož pojede mnoho vozidel těch 160, bude pro mě jízda tou 120tkou velmi nepříjemná. Zejména na našich dálnicích, plných dementních problikávačů a zadko-lepičů. Už dnes raději jezdím těch 130 i když zrovna nikam nespěchám, neboť 120 znamená neustále si hlídat záda, dobržďovat před kamiony atd, atd. Zatímco v Německu plně respektují právo pomalejších na předjetí, u nás tomu tak rozhodně není.
Jo a aby ze mě někdo nechtěl dělat šneka či brzdu provozu - v tom Německu je má běžná cestovní rychlost mezi 160/170, mé auto na to v pohodě má a já, coby řidič, taktéž.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 16:27
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
NEmám potřebu se vracet do autoškoly - rozdíl v brzdné dráze "běžného vozu" (nejvíc jezdím asi s Citroën C5 V6) je PŘESNĚ takový jaký jsem napsala ;-)
A zrovna tak platí to ostatní = VĚTŠÍ rozdíl než ona brzdná dráha je mezi REAKČNÍMI dobami řidičů i jejich vozů ;-)
PS: Popravdě po německých dálnicích (jezdila jsem) jezdím (a jezdit budu - pokud to půjde) RYCHLEJi než zrovna 160 km/h (a jezdí tak opravdu MNOHO řidičů) a NEbyl a NEní to žádný "problém"...
..."nebezpečněji" jsem se vloni cítila když jsem (po letech) musel 3x jet z Prahy po D1 (až za Brno) - asi tak "stokrát" raději pojedu stejnou trasu z Nürnberg do Frankfurt (i když tu ne - ta se zrovna docela "přestavuje" - na 3 pruhy rozšiřuje :-) ) - a i když pojedu "svých" 220-230 km/h budu se cítit "lépe" a "bezpečněji"
Prostě o rychlosti to NENí, v té NENí "problém" (viz výrazně NIŽŠÍ nehodovost právě v rychlotně "neomezeném" Německu
PPS: Ale s těmi vašimi 160-170 km/h souhlasím - to je v reálu taková "příjemná cestovní" rychlost při níž to už "docela utíká" a člověk se (ještě) NEmusí až tak "soustředit" :-)
PPPS: Přiznám že NEvidím KDE je "problém" - BEZ ohledu na to jestli je maximální povolená rychlost 130, 160 nebo "neomezená" MUSÍ vůz v pomalejším pruhu dát přednost těm v levém (a D-Ů-K-L-A-D-N-Ě se podívat než do něj vjede) a zrovna tak ten rychlejší přece VÍ že nemá žádnou "absolutní" přednost že mu tam NEmůže "nikdy nikdo" vjet = občas musíte z vyšších rychlostí dost brzdit, ale pokud vám tam někdo nejede "těsně před čumákem" tak NEní problém ... a když vás přehlédne tak JE problém i kdybyste jel jen těch 130 km/h že? ;-)
Ach a "zadko-le***" NEsnáším (je to přitom EXTRÉMNĚ nebezpečné - bohužel v česku když si necháte "jentaktak" dostačující mezeru tak "génius" za vámi vyhodnotí že "sedonívejde" a ... ;-\
Ať to uzavřu - rozhodně se NEdomnívám že problém je v rychlosti, z 99% je v řidičích, v tom JAKým způsobem jedou...
27. 6. 2012 16:40
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Ty prostě máš svou pravdu a té se zuby nehty držíš. Ještě jednou - rozdíl při brždění ze 130 a ze 160 (reakční doba + brzdná dráha) je obrovský. To že si to ty nemyslíš na věci nic nemění.

Jo a jedno doporučení - zkus si někdy, pokud to vydržíš, jet pár desítek km po české dálnici okolo 120ti - pak možná pochopíš o čem hovořím.

Zbytek by již byl omíláním řečeného.

Přeji hezký den ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 16:58
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
NEmyslím že by šlo o "moji" pravdu - to co jsem napsala je "reálný" rozdíl v brzdné dráze běžného vozidla (asi by šly najít i odkazy, "reálné" naměřené hodnoty..
A co se týče "reakční doby" řidiče - i tam mám "drobné" zkušenosti a VÍM o čem mluvíte. Nicméně i tam platí to co o vozech které potkáte na silnici. Dříve prostě zastaví pilot dálkových letů se svým Lamborgnihi Gallardo, než "pán v klobouku s platem vajec pod zadním oknem v ... ;-)
PS: K tématu "reakční doba" z vysokých rychlostí jsem se tu před časem docela "rozepsala" (mé maximum je někde okolo 280ti km/h) - to "vítám" když Buřtík (nebo naopak já) kouká "maximálně dopředu" zatímco řidič se soustředí na "normální" vzdálenost..
PPS: Po českých dálnicích zas tak moc NEjezdím, nicméně určitou praxi přece jen MÁM a většinou volím nějakých "130 plus" (jak mi tam "padne" tempomat - třeba 135 km/h) a NEmívám až tak "problém" (když jedu brzy ráno od Waidhaus/Rozvadov tak na okruh okolo Plzně i rychleji - dál už bývá silnější provoz + je tam i "horší" dálnice, tak tam už zase spíš jen těch "130 +" ;-)
27. 6. 2012 18:00
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Není to reálný rozdíl - reálný rozdíl brzdné dráhy ze 130ti a 160ti je cca 50 metrů! Jestli mi nevěříš, není problém to vygooglovat. A za 1 sekundu ujedeš ve 160ti o 8 metrů více než ve 130ti. To je realita.
Ten obligátní pán v kloubouku (šmarjá to je klišé) zastaví ze 130ti dříve než ten frajer v Gallardu (taky úplně typický příklad).
Tak znovu - 130+ jezdím taky. Zkus 120 ;-)

Ps.:
130 na suchu - +/- 48m+93m (reakční doba+brzdná dráha)
130 na mokru - +/- 48m+119m
160 na suchu - +/- 60m+141m
160 na mokru - +/- 60M+180M

Těch tvých 10-15 metrů trošičku nesedí, že?
27. 6. 2012 18:11
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Pěkně jsi to napsal, ale nejspíš zcela zbytečně, ta ženská si plete pojmy jako přeplňování a vsřikování a i s fyzikou ja na tom dost bledě, viz minulé diskuze. Dneska opět potvrdila, že ja zcela mimo. Prej 10-15 metrů...to ona sama nevidí ani na takovou vzdálenost při své výšce přes kapotu.
27. 6. 2012 18:31
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Mě děsí, že člověk, který má absolutně bludné přesdtavy o chování vozu v různých rychlostech, zároveň přiznává jak rychle jezdí. Možná jezdí tak rychle právě kvůli těm bludným představám.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 19:05
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Tady se SHODNEME - to i MNE ;-)
PS:A aby NEbylo ŽÁDNÝCH pochyb o tom co jsem napsala, tak BRZDNÁ dráha 2 různých vozů se např.z rychlosti 100 km/h může lišit až "násobně" (30 m vs 60 m), tak "reakční doba" řičiče PŘED samotným bržděním - tam je to MNOHEM "horší" = tam jde nikolik o násoBEK, ale o násoBKY ;-)
PPS: A tím jestli je na danné dálnici povolená max. rychlost 110, 120, 130, 160 nebo dokonce "neomezeně" km/h v reálu NEmá přiliš vliv na reálné množství havářií v tom či onom státě (viz Německo které patřilo a patří k nejbezpečnějším :-)
27. 6. 2012 23:48
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Hele, tu ženskou neřeš, myslím, že jsi poznal, s kým máš tu čest. Jak se říká - modří už vědí. ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 18:58
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Napsal to opravdu pěkně - zato vy NEeee ;-)
PS: Sice to stále OPAKUJETE - jen škoda že jste ten (můj jako)příspěvek o "pletení pojmů" (přeplňování a přímém vstřiku) nějak NEbyl schopen najít :-)
PPS: No a při svých 159 cm si opradu "musím" dávat sedačky víceméně "nadoraz" nahoru, ale vidím dobře děkuji za péči ;-)
A je mi LÍTO jakým asi jezdíte vozem (když ze 160ti zabrzdí o víc jak 15 m dále než ze 130ti km/h ;-)
27. 6. 2012 23:49
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Hele, myslím, že my oba dobře víme, odkud vítr fouká. Raději to nebudem rozmazávat, ano. ;-) :-!
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 18:50
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Vy tam máte "chybku" - vy k BRZDNÉ dráze PŘIČÍTÁTE i reakční dobu.. ;-)
..a i ta je (stejně jako u brzdné dráhy Porsche 911 vs. škoda Favorit) VELKÝ rozdíl (což jsem ale OPAKOVANĚ výše napsala!! :-)
Nicméně (a je to NAPROSTO OVĚŘENÉ) v rychlosti prostě problém NENí (jak v Německu, tak třeba v testovaích zónách v Rakousku - tam se testovalo právě 160 km/h - s tím problémy NIKDY NEbyly - ta "panika" okolo vyšší rychlosti mi příjde "zcela absurdní"
PS: "Feakční doba" to takhle NElze "paušalizovat" - tam jsou ještě MNOHEM větší rozdíly než v brzdné dráze aut (kde jsou reálné rozdíly VĚTŠÍ než si lidé představují) - tak u té reakční doby bych si troufla tipnout, že tam budou rozdíly snad i "několikaNÁSOBNÉ" ;-)
27. 6. 2012 19:05
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Promiň, ale jsi úplně mimo. Pokud nemáš ani základní povědomí o tom jak funguje fyzika, jak se chová auto, nemá absolutně smysl v této debatě pokračovat - já předkládám fakta, ty jen a pouze dojmy a fakta absolutně ignoruješ.

A reakční doba - jasně že jí tam dávám, vždyť to je součástí brzdného manévru v praxi, probůh! Ale pokud se podíváš na jednotlivé složky, rozdíl v rámci samotného brzdění je větší!

A budeš se divit, ale ten Favorit za 130ti zastaví na kratší dráze než ta 911 ze 160ti. Pokud tohle nevíš, nemáš za volantem co dělat.

Jo a v tom Rakousku, kde tu 160 testovali, bude od uvedení 160ky do praxe pravděpodobně upuštěno!
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 19:22
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
S tím Rakouskem jste si malinko "naběhl" - od praxe bylo "upuštěno" NE z důvodu jakýchkoli problémů (dokonce i emise byly zcela "ok") - ale JEN z důvodu "hysterických" reakcí některých "skupin" :-)
Tak a teď k té brzdné dráze (klidně zůstaňme u té VÁMI "opsané"- rozdíl je 12 metrů ;-)
Téma "reakční doba řidiče" (a o tom se zmiňuji hned od počátku!!) je ZCELA jiné téma. :-)
A zatímco na silnici "běžně" vedle sebe jedou vozy s cca 2-násobně dlouhou brzdnou dráhou (a je to téma "měřitelné" - když už tady padají pojmy jako "fyzika" ;-) ), tak co se týče "schopností" a reakční doby řidičů, jde tam o TAK OBROVSKÉ rozdíly - že to snad ani nemá smysl měřit :-)
PS: Přiznám že NEznám "teoretickou" brzdnou dráhu škody Favorit ze 100 km/h, ale když ho potkáte dnes, bude k té "teorii" mít možná "dál" než by se nám líbilo.. ;-)
PPS: Google je VÝBORNÝ "vynález" že? Už mi "vypadla" brzdná dráha škody Favorit z 80 km/h (je opravdu "dobrá" - bylo to ještě "lehoučké" auto :yes: a teoreticky je někde v úrovni brzdné dráhy té 911 která brzdí ze 100 km/h :-)
PPPS: PODSTATNOU se mi zdá skutečnost kterou jsem napsala výše - rychlost na dálnicích vpodatě NEMÁ vliv na bezpečnost (aneb v česku je více havárií než v Německu - na DŮVODu se jistě shodneme...
A možná bychom se mohli i shodnout na tom že raději Lamborghnihi Galardo s pilotem letadla za volantem (jedhono s jedním opravdu znám) než "klobouk a vajíčka" v ... nevím čem (něčem strém NE moc dobře udržovaném) - nebo "telefonující apod. prostě NEsoustředící se "kdosi v čemkoli" ;-)
27. 6. 2012 19:46
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
"Blud 1" - Rakousko - ne, to je jen argument povrchních zastánců 160ky. Ohledně zkušebních úseků vznikl velmi obsáhlý a zajímavý elaborát, odborně jde ovšem zcela mimo naši diskuzi.

"Blud 2" - 141-93=48 metrů. 12 metrů je ta reakční doba. Já už opravdu nevím jak ti to říct - to je jak vysvětlovat malému dítěti že 1+1=2 a to dítě jenstále hledá kličky a vytáčky.

"Blud 3" - Ano, rekční doba je zcela jiné téma - 1,0; 1,5; 2,0 sekundy? Vliv je výrazně nižší než u brzdné dráhy, šmarjá.

"Blud 4" - 2 násobně dlouhá brzdná dráha je taková kravina, až to bouchá dveřmi - úplná, ale úplná blbost. Ze 100 na 0 mají supersporty brzdnou dráhu kratší pouze v jednotkách metrů než klasické vozy střední či nižší střední třídy.

"Blud 5" - Víš vůbec (fyzika ZŠ), že kinetická energie roste s kvadrátem rychlosti? Takže tvůj údaj o tom, že "brzdná dráha škody Favorit z 80 km/h (je opravdu "dobrá" - bylo to ještě "lehoučké" auto a teoreticky je někde v úrovni brzdné dráhy té 911 která brzdí ze 100 km/h. Šmarjá vždyť ty jsi naprosto potvrdila mé tvrzení a ani si to neuvědomuješ!!! A troufám si tvrdit že ani teď nechápeš co jsem napsal.

Ne, Kylie, mě už to nebaví. Technické vzdělání se ti vyhnulo obrovským obloukem, věcné argumenty naprosto ignoruješ a píšeš naprosté bludy. Absolutně netušíš co se "děje" s auty při různých rychlostech. Je mi líto, tato diskuze nemá cenu.

Jo a velmi doporučuji zamyslet se, zda by s těmito "znalostmi" o chování aut nestálo za to alespoň navštívit nějakou školu rychlé jízdy.

Přeji pěkný den a nic ve zlém ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 20:41
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
ad 1 - ano, takže VÍTE že "odstoupení" bylo HLAVNĚ kvůli té "hysterii" ;-)
ad 2 - otázkou se spíš jeví PROČ máte potřebu mi "vysvětlovat" něco o čem já sama (od začátku) píši? :-)
PS: Použil jste formulaci "brzdná dráha" a i když jsem o autech četla v docela dost jazycích, tak VŠUDE (bez výjímky) se pod pojmem brzdná dráha rozumí právě jen "doba brždění" (no a pokud jde o BRZDNOU DRÁHU je rozdíl takový jaký jsem napsala - tedy u "novějšího přiměřeně udržovaného" vozu (téma "prvek mezi volantem a pedály" je "tak obsáhlé, že je zcela mimo místní diskuzi" ;-)
ad 3 - ani zde se (a tady ZCELA a NAPROSTO) NEshodneme (trvám na tom, že rozdíl v brzdné dráze je/můžebýt cca 2-násobný, zde (u elementu mezi volantem a pedály) dokonce NĚKOLIKA-násobný :-)
ad 4 - já tedy dveře do pokoje kde teď jsem nechala otevřené - ale ta cca 2-násobná brzdná dráha (a našly by se možná i extrémy s více než 2násobkem) je REALITOU ;-)
(NEsmíte brát jen vozy "novétestované" - i když i tam se občas najdou BIG rozdíly - ale rozdíly /tak jak jsem hned zpočátku napsala/ mezi vozy které "teď" potkáváte na silnici - udržovaný sportovně laděný vůz s perfektním stavem pneu kotoučů i destiček a ... a jeho pravý opak - a je možné že reálná brzdná dráha (BEZ vlivu řidičů těchto "opačných" vozů) bude dokonce větší než násobná - nicméně napsala jsem cca 2-násobek a (dle mých znalostí) TO cca odpovídá realitě
ad 5 - hezky napsáno :yes: :-)
Jen to NIC NEmění na tom, že (nová "lehoučká" , rsp. v perfektním stavu udržovaná škoda Favorit - těch asi moc NEbude ;-) ) zastaví z rychostí 80 km/h za cca STEJNOU dráhu jako Porsche 911 z rychlosti 100 km/h - howgh :-)
Školu "rychlé jízdy" mi kdysi zařídil můj (auto)zaměstnavatel - snad anii NEchtějte vědět jaký :-)
PS: Myslím že máte dobré znalosti a "přehled", ale nějak se "nemůžeme sladit" - přitom (vzhledem k tomu že sám po Německu onou "diskutovanou" rychlostí jezdíte) asi NEbudete "absolutním odmítačem" (a že takoví JSOU) - takže by vám to vadilo JEN v česku?
Avatar - Ada je zase tady
27. 6. 2012 20:15
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Jsou to blaboly, Lilie. A prave proto - pokud bude na nasich silnich vice takovych "expertu", je duvod drzet rychlostni limit na 130 stejne, jako temer v cele Evrope.

A jen pokud bude nas stat tak bohaty, aby stavel triproudove dalnice, aniz by byly ty prvni dva plne obsazene za sebou jedoucimi vozidly - teprve potom ma smysl uvazovat zvyseni rychlostniho limitu. Take bych rad zil v takove zemi a jezdil po dalnici 160 - coz je takova rozumna rychlost, kdy SUVcko jeste tak brutalne nechlasta a po suche silnici se jezdi v pohode, ale jsem realista. A tak jezdim (s vyjimkou toho, kdy mam naladu se loudat) tech realnych 137-138 na suchu a cca 115 za lehkeho deste.

Kdo nevi, o cem mluvim, at si zopakuje fyziku. Kineticka energie, kterou je nutne premenit v teplo pri brzdeni se zveda s druhou mocninou rychlosti. Takze brzdna draha pri brzdeni z 200 na 100 kmph neni stejna, jako brzdna draha pri brzdeni ze 100kmph na nulu...

Z 200km/h budeme na suche dalnici na snizeni rychlosti na 100 km/h potrebovat asi 150m, pokud budeme brzdit ze 100 km/h do zastaveni, bude to necelych 50metru. A prave v tom je ten problem... Pokud budeme mit nejake super-hyper auto se super sirokymi a "lepivymi" pneumatikami bude to samozrejme o neco mene (ale ne polovina). Nicmene ten pomer mezi dobrzdenim prvni a druhe poloviny rychlosti zustane vzdy zhruba stejny...
27. 6. 2012 20:37
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Ádo, svět je plný překvapení. Nikdy bych neřekl, že na nějaký tvůj příspěvek budu reagovat takto:

:yes: :yes: :yes:
Avatar - baca42
27. 6. 2012 21:09
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Teď s tebou musím souhlasit. Před téměř 20-ti lety jsem jezdil Favoritem a v práci mi občas půjčili Opla Calibru 4x4 turbo. Z Prahy po D8 vyzkouším pružné zrychlení na 6.rs. do kopce. U OMW jedu stovkou a nahoře, u odbočky na Mělník 240 km/h. V tom uvidím u krajnice zelený uniformy - málem INFARKT, ale byli to vojáci (stopaři). Ulevilo se mi a tak je svezu. Naplno brzdím - ale kluci se pořádně proběhli >:D a to jsem ještě na dálnici couval ;-) . Byl jsem v šoku z toho, jakou jsem ujel vzdálenost během brzdění !!!!!! :no:
čau:[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 21:17
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
No, to bude ten "rozdíl" - já z toho nejsem v šoku, já tak(ovými rychlostmi) jezdim celý život :-)
Avatar - baca42
27. 6. 2012 21:29
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Já ne. To víš, nemám Citrojén C5 V6 biturbo. Moje fábie jede max 220 a to z kopce dolů.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 21:39
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Tak to bych (s ní) asi NEjela zas já :-)
PS: Někdy po revoluci jsem byla v česku vezena "nejrychleji v životě" (tou dobou jsem pracovala u jedné automobilky - které "rychlejší" auto docela "jdou" ;-) ) a to rychlostí 120 km/h - z dlouhého táhlého kopce TRABANTem 601 :-)
Fakt NIDKY jsem už neměla pocit že nějakým autem jeduletím TAK rychle :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 21:25
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Lilie?!? A to já vám mám říkat Edo, nebo tak něco?? ;-)
Zajímavé že VY "vysvětlujete" MNĚ jak se jezdí po německých dálnicích :-)
Takže: Já tak jezdím "odmala" a i "normálními" vozy a že brzdná dráha je delší je snad JASNÉ (přesto je v Německu kde se jezdí RYCHLEJI - i na okreskách mimochodem ;-) ), nicméně nehodovost byla a je NIŽŠÍ než v česku = takže "čistě jen o rychlosti" to asi spíš NEbude, že? :-)
No a rozebírat že za deště je brzdná dráha delší než za sucha - já tedy JSEM BLOND, ale.. ;-)
PS: A z nad200kilometrových rychlostí jsem brzdila asi tak "tisíckrát" (a možná to až tak přehnané číslo NEbude :-) ) a i s "normálním" vozem s "normálními" pneu (třeba Citroën C5 s MICHELINkami 245/40 R19) to není problém (a po německu tak jezdí "statisíce" vozidel - problém je opradu "jinde"
Avatar - VL4D
28. 6. 2012 01:17
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Já ani nevím, proč stále rozebíráte tu brzdnou dráhu. Samozřejmě to závisí ot mnoha faktorů - povrch vozovky, počasí, pneu (Michelinky - přesněji Primacy HP používám já, mohu jenom doporučit ;-) :yes: ) a samozřejmě to závisí od auta - přesněji jaké brzdy to auto má... Takže hádat se tady o brzdní dráze je - k NIČEMU!
Avatar - Flash666
28. 6. 2012 01:49
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
par lidi se tu ohani fyzikou a vubec ji nechapou... jejich keci ze je to stejny by platili pouze v pripade kdyby jejich favorit a porshe meli stejny rozmer gum, stejne nahusteny, stejny odpor vzduchu a stejnou hmotnost a pri brzdeni by se zablokovali kola a snizovani rychlosti by zaviselo pouze na treni gum vuci vozovce... bohuzel je to pouze z rise snu... nevim proc se tady vajadrujou lidi kteri nikdy nejeli s jinym autem nez jejich HTP protoze by pak nerikali takovy kravoviny ze supersporty brzdi pouze s rozdilem par metru oproti autum nizsi a stredni stridy >:D >:D >:D to je moc i na me....
28. 6. 2012 10:39
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Jenže, Flashi, ty supersporty, to není kravina, to je fakt. Brzdá dráha např. ze 100 na 0 se opravdu liší do +/-několik metrů.
Rozdíl v brzdné dráze ze 130 a 160 (na suchu) opravdu můžeme počítat jako +/-50 metrů. Vliv věcí, které uvádíš výše skutečně je, ale právě v těch jednotkách metrů (pokud bereme v úvahu normální auta, ne nějaké vraky).Dopravní inženýři a projektanti s těmito údaji naprosto běžně pracují.

Až příště někoho napadneš, že zde plácá bludy, buď laskavě věcnější a konkrétnější. Třeba jsem fyziku opravdu nepochopil, ani na ZŠ, ani na SŠ a na vysoké mi to taky tak nějak uniklo - tak mi to prosím, ó moudrý Flashi, vysvětli.

Jo a laskavě se tady neobouvej do lidí co maj Fabii s HTP, co si to dovoluješ? Jsi dvacetiletej cucák, jehož auto je starý jako on! A dle textu tvé recenze to rozhodně není proto, že jsi na youngtimery. Jo, já vím chlape, ale je to medvěd :-!
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 10:58
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Já jsem na "vaší straně" - jen bych chtěla "ukončit" téma brdné dráhy. Jednak opravdu vidím VELKÝ rozdíl v těch "reakčních dobách" řidičů (větší než mezi Porsche 911 Turbo a rzí kvetoucí škoda 120 ;-) ), ale (viz ty německé dálnice) on v tom v reálném světě přece "problém PROBLÉM" přece není!
Navíc (až na "ultravzácné" výjímky - byla jsem hned "v první vlně brzdících" když jsme vyjeli z táhlé dálniční zatáčky a za ní po dálnici klusal kůň :-) - no zas TAKová "legrace" to NEbyla - přece NEjde o brždění "do nuly"
Většinou přibržďujeme (a je fuk jestli ze sto- nebo dvěstě-třiceti na rychlost "někoho kdo do levého bez kouknutí do zrcátka vjel" - a minimální rychlost na dálnici je 80 km/h. A když nám tam vjede on (naštěstí) nějakou tou rychlostí sám jede...
PS: Mám pocit že jste mi (někdy včera) NEodpověděl jak to vlastně s těmi 160ti za hodinu je u vás - vy sám tak po německé dálnici jedete = NEpovolil byste to "jen" v česku? (nikde a na ŽÁDNÉM úseku?
28. 6. 2012 13:44
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Reakční doba je velmi široké téma. Ale pozor, nezaměňovat třeba s nepozorností. Zjednodušeně lze počítat s 1,5-2,0 sekundami. Zase - na toto téma lze vygooglovat spoustu dobrých článků.

Gró toho, o čem se tak dlouze dohadujeme spočívá v tom, že dvá představa, že brzdění ze 130 je v podstatě stejné jako ze 160 je scestná. Ale je to poměrně vžitý omyl.

A má jasná odpověď - NE. 160 bych u nás nikde nezaváděl. Až klasne nehodovost na úroveň té německé, až naši řidiči budou slušní jako ti němeční, můžeme debatu o 160 otevřít. V Rakousku to udělali a 160 u nich nebude. A ještě jednou opakuji - Německo je naprostá výjimka, normální je 130.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 17:49
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Je zajímavé JAK (asi) jste vyčetl, že se domnívám že brzdná dráha z oněch dvou maximálních povolených rychlostí je víceméně stejná.. ;-)
Proč "zaměňovat" - nepozornost/nesoustředěnost je podmnožina v celkové době (a může být HODNĚ zásadní - ostatně stejně jako brzdná dráha různých vozidel - jak vzhledem k jejich konstrukci, tak i stavu.. :-)
"Normální" je to co dělá (si myslí) "většina" = to mne nikdy až tak moc "nebralo" ;-)
Vzhledem k tomu "kam" asi tak směřuje svět aut bych se zavedení těch 160ti km/h NE"obávala" :-) - ostatně i v Německu jsou (docela) silné skupiny bojující za omezenou rychlost. A podobné skupiny si "vydupaly" i NEzavedení 160ky v Rakousku - "reálná" proti se NEnašla...
PS: Vloni jsem třikrát musela jet po české D1 tam a zpět. Silnice to je NEkvalitní (a nejen povrchem) a (jak jistě sám víte) mnoho aut tam překračuje povolenou rychlost. Přesto RYCHLOST (i na takhle NEkvalitní silnici) zřejmě není hlavní příčinou nehod.
Nebo jinak - "tipla" bych si že cca stejná nehodovost tam bude ať bude maximální povolená rychlost 120, 140 nebo 160 km/h
PPS: A co se týče toho "čekání až bude nehodovost na úrovni německé" - snad už to "první vybouření" po pádu železné opony (a možnosti jezdit "normálními" vozy) pomalu opadá a "bude líp" (a nebo příjdou "tvrdší omezení" jako v Británii nebo Francii v posledních letech...
Avatar - Ada je zase tady
28. 6. 2012 03:13
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Problém je v tom, milá Lilie, že jsi ještě nic nepochopila. Jestli tu chceš diskutovat s muži, tak bys měla především:

a) naučit se psát, aby se ti stále nepletla malá a velká písmena, protože to je nečitelné

b) přestat zdůrazňovat v každém příspěvku, jak jezdíš francouzským autem rychle.
Co je nám do toho? Nebo snad očekáváš, že tě budeme litovat?

c) zkusit si znovu prostudovat fyziku 9 třídy obecné školy - je to pro život někdy dost užitečné
a pomáhá to neplácat hlouposti.

A na závěr: pozdravuj ode mne toho svého buřtíka! To on ti koupil francouzské auto? To tě tedy moc nerozmazluje... :no:

BTW: přečti si nadpis, ať víš, o čem je tady řeč...
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 10:48
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Problém je v tom, milý Edo (to je "hloupé" že?), že
- tohle NENí web "jenprochlapy" a budu mluvit a psát "normálně" tak jak MNĚ se "chce a líbí" (TAK jako to určitě děláte i VY :-)
a) na "normálním" monitoru "no problem" (a že vy ho máte - "mne moc mrzet" ;-)
b) i německými a italskými vozy jezdím rychle (občas i rychleji než francouzským) - lepší? :-) Ach a japonským jsem jezdila cca stejně (jako tím francouzským ;-)
c) zatím mne NEnapadá proč - povíte? ("konkretizujete" mi DŮVOD svého "podivného" přání? :-)
d) Vyřídím. Ne. Ne(řekla bych ;-)
e) no jestli myslíte to relativní, tak (přece) - PROTO jsem napsala že návrh nějakého toho ministra dopravy (aby byla povolena max. rychlost 160 km/h NĚKDE na NĚKTERÝCH úsecích ... mi přišla "správná" + sama o jednom konkrétním který mám docela "naježděný" mluvím - popravdě tou 150-160kou se tam stejně běžně jezdí... :-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 6. 2012 18:09
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Nečitelné nečtu :-!
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 18:22
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Hezký "račí krok" ;-)
PS: Aby VŠE (dosud) NEčitelné ZŘETELNÝM a JASNÝM se (vám) stalo :-)

[odkaz]
Avatar - VL4D
28. 6. 2012 18:46
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Pane Edo, já jsem taky chlap. Problém přečíst to, co píše Kylie - NEmám...

Myslím, že by se mělo řešit to, o co jde v téhle diskuzi... (nebo ani ne?)

To, jak někdo píše, to není podstatné, pokud je to čitatelné, což JE...
27. 6. 2012 23:50
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Já se divím, jak někdo tak hloupý, dává na odiv svou neznalost. Propadni se hanbou! Cotrónová ženo. 8-s :no:

PS: Píšeš tolik písmen (opět) a ouplně ke guvnu. Neb jak se říká, nejvíc řečí má ten, kterej toho nejmíň ví.
Avatar - VL4D
28. 6. 2012 01:24
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Jossalito, má li Kylie pravdu nebo nikoliv... odpověz mi jako chlap, je potřebné nazývat ji cotrónovou ženou a říkat ji, ať se propadne hanbou? Já myslím, že NE...

A jinak mě překvapuje, že někdo používá taková nepěkná slova (ke guvnu... ty jseš Polák?), když mluví s dámou...

A jinak, tato diskuze je o autech, přesněji o brzdné dráze, myslím si, že narážky jako ''tu ženskou neřeš'' by měli jít stranou! Víš, to, že my jsme chlapi a ona je žena, to neznamená, že toho nemůže vědět víc, než my dva dohromady! Já zase netvrdím, že je to tak, protože já s ní mnohokrát nesouhlasím...

Ale stále je to dáma, a musíš vědět, že s ní nemůžeš komunikovat, jako mezi chlapy... Toť vše.
27. 6. 2012 15:32
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
:yes:
27. 6. 2012 20:19
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Bohužel musím souhlasit. Svého času jsem si myslel, že jezdit po dálnicích v ČR 160 km/h není žádný problém co se týče nezvládnutí řízení vozidla (a stále jsem přesvědčen, že za sucha to není problém mimo pár krátkých úseků na D1 a také R45), naopak to spíš zabrání mikrospánku.

Potíž jsou ale kamiony jedoucí oficiálně 80, reálně 90-100, respektive spíše řidiči, kteří zůstali "viset" za nimi. Tam se vždycky obávám (a párkrát se mi to už stalo), že mi na poslední chvíli vlítnou před auto. S rychlostním rozdílem 30-50 km/h to ještě jde ubrzdit, ale ve 160 už by to asi vážně nešlo.

Tři pruhy u nás ale bohužel nepomohou, protože je tady epidemie centrismu (nedokážu pochopit, jaktože při trase Ostrava-Praha je vždy nejpomalejší úsek Mirošovice-Praha se třemi pruhy, než celý ten dvouproudý tankodrom předtím).
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 21:36
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
Viz příspěvek lucas(e)13 ve 20:42 ;-)
PS: On ten úsek od Mirošovic je totiž už "normální" = tam jede člověk už celkem "v klidu" (oproti STRESSu na skoro celé trase "předtím" :-)
27. 6. 2012 23:46
Re: Nejde o absolutní, ale relativní rychlost.
"Ada": asi poprvé s tebou souhlasím a to dokonale :yes: :yes: :yes:
Avatar - Dinar
27. 6. 2012 12:33
Zpráva zásadního významu,
pro zemi, kde je celkem nějakých 200km dálnice. >:D Nemluvě o stavu některých míst, nemluvě o vozovém parku, nemluvě o otřesné statistice úmrtnosti. Bulharsko potřebuje z hlediska dopravních řešení úplně jiné věci, než je zvednutí limitu na dálnici. Obecně, v zemích s rozvinout dálniční sítí jsem jednoznačně pro německý systém bez limitu s místní úpravou, ale v kontextu bulharské dopravní reality tahle zpráva působí až komicky.
Rozbalit vlákno
6
27. 6. 2012 13:26
Re: Zpráva zásadního významu,
...bez limitu s místní úpravou je dobrá věc, bohužel není podmíněná ani tak rozvinutou dálniční sítí jako rozvinutou řidičskou kulturou
Avatar - Dinar
27. 6. 2012 13:42
Re: Zpráva zásadního významu,
Na nerozvinuté silniční síti nerozvineš řidičskou kulturu nikdy.
27. 6. 2012 13:53
Re: Zpráva zásadního významu,
to ti vyvracet nebudu, podstatné je, že rozvinutá dálniční síť neznamená automaticky i dostatečně rozvinutou řidičskou kulturu na to, aby po nich mohli jezdit bezpečně neomezenou rychlostí
Avatar - Dinar
27. 6. 2012 14:05
Re: Zpráva zásadního významu,
Už se v tom motáš, přece nikde nepíšu, že kvalitní silniční sít automaticky znamená kulturu. Říkám, že bez kvalitní a z principu bezpečnější silniční sítě nemáš šanci vůbec řidičskou kulturu rozvíjet.
27. 6. 2012 14:12
Re: Zpráva zásadního významu,
to sice říkáš, ale o tom není tohle vlákno a taky ti to nikdo nezpochybňuje
zpochybňuju tvůj názor z 1. příspěvku (což dobře víš), protože je hloupý, což si ovšem nedovedeš diskuzně přiznat a odvádíš hovor všude jinam jak malej jarda 8-s
Avatar - Dinar
27. 6. 2012 14:34
Re: Zpráva zásadního významu,
Ale já s tebou mám celkem trpělivost, ;-) takže ještě jednou:

Bulharsko má silniční sít v hrozném stavu, dálnice je celkem cca 200km, a to ve velmi různorodém stavu, zejména nejstarší část směrem na Plovdiv se místy rozpadá, některé sjezdy neodpovídají všeobecným normám, vozový park je velmi různorodý, tj. rychlosti velmi různé.Na základě tohoto říkám, že info o zvýšení rychlosti na 140km/h zní v rámci Bulharska spíš jako špatný vtip, jejich parlament, co se dopravy týká, by měl debatovat o úplně jiných věcech.

A dál jen připomínám, že toto říkám jako zastánce obecného bezlimitního řešení s místními úpravami reflektujícími množství pruhů, denní dobu, resp. momentální hustotu dopravy atd., tak jak to funguje v Německu. Pochopitelně se tohle může týkat jen zemí s rozvinutou dálniční sítí, za které v rámci Evropy lze zatím považovat země na západ od nás.

S čím z toho máš problém, jardo?
Avatar - Guttalax
27. 6. 2012 15:51
160?????
;-) Pouze za předpokladu o třech jízdních pruzích a jen v levém.Na ty zbylé dva je 130 až až. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 16:31
Re: 160?????
Tak NEomezenou rychlostí lze jet i po "jen" 2pruhové dálnici, ale ty 3 jsou opravdu "lepší" ;-)
PS: A vozidla v pomalejší pruzích samozřejmě MOHOU jet (daleko) nižší rychlostí, NENí důvod jí nějak omezovat (popravdě 130 + 130 + 160 km/h by mi přišlo DOST "nepraktické" = když vyjíždím třeba od Tankstelle tak abych musela řešit "kde kolik" zrychlím? To NE :-|
27. 6. 2012 21:26
Nejkrásnější je
Že tato omezení někde nejsou. Někde je 250 km/h na dálnici téměř hrdelní zločin a šílené hazardování s lidskými životy. Někde je to OK. Někde je Pivko před jízdou tabu a někde jich můžete vypít několik a neřeší to ani policajti s měřákem, který jim ukazuje 0,68.

Proč je to někde omezující ? Protože si někdo někde myslí, že je to bezpečnější ? Že to zachrání životy ? Omyl

Jak to dokazuje zkušenost od jinud. Čím více omezení, tím více je lidí, kteří je překračují. A nehledě na to, že se z nich stávají pouze roboti, kteří nejsou schopni na silnici uvažovat tak, aby zajistili bezpečnost sobě a ostatním.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 21:46
Re: Nejkrásnější je
Já to "shrnu" - já bych dala na většině ("povedených" - prostě těch "v pořádku") dálnic 160 km/h a majitelům vozů schopných jet přes 250 km/h POVINNOST "další zkoušky"
A v rychlosti jako takové NEvidím (a myslím že opravdu NENí) problém - VĚTŠÍ je "ve všem ostatním" = ponejvíce v LIDECH ;-)
PS: Opravdu "lekla" a "brzdila jak o život" jsem se JEDINKRÁT a to v ČESKU (z žádné "šílené" rychlosti, ale když mne na dálnici předjel (tehdy zcela nový) Maybach a já šlápla na plyn "že si ho prohlédnu" - a zrychlujíc někam ke 160 km/h mi do levého pruhu vjel nákladní vůz (evidentně aniž se koukl do zrcátku) - to chudinka Subřenka skoro "stála na čumáku" a maminku tím pedálem kopala a Kopala a KOPALA
Avatar - KubikCv
27. 6. 2012 22:12
Neomezeně
U nás by byla dobrou volbou neomezená rychlost..130 jezdí většinou jen Ti co jedou na spotřebu.Opravdu je rozdíl jak tu někdo psal výše projet se z Belgie zpět do ČR.V Belgii neuvěřitelný klid a pohoda akorát tak 80% belgičanů nedává blinkr.Německo pohoda,pár rychlých dostavníků,ale jinak klídek.Příjezd do ČR = oči na zrcátkách a potápějící se světla brzdící služebky za zadkem.
Jsem pro neomezenou rychlost u nás,ale v případě jakékoliv nehody způsobené řidičem který překročil 130ku maximálně tvrdé tresty,včetně odebrání ŘP.Ať se člověk občas "sveze" legálně,ale pokud na to on i jeho stroj mají...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Flash666
28. 6. 2012 01:58
Re: Neomezeně
byl ste nekdy v belgii vubec ? pohoda ? >:D dalnice tam jsou bud plne nebo prazdne... ridici nervozni vic blikani nez unas, blinkry na obchvatu antwerp netreba... sinou si to pres vsechny pruhy sem tam... naprosto v klidu to smahnou primo pred vas... ale jo belgie je super >:D hlavne ty jejich kola a pidimotorky >:D a na kazdym prechodu zenska ve veste s placackou... ject belgickym mestem v rani dobe k nezaplaceni...
Avatar - KubikCv
28. 6. 2012 13:11
Re: Neomezeně
Je fakt,že večer bylo kolem Bruselu docela těsno.Ale blíž k Francii to po dálnici bylo v pohodě..oproti ČR neuvěřitelnej klid a plynulej provoz...žádný lepení se na *.Německo to samý...prostě jen u nás bydlí kolem Prahy polidštěný opice a v ranní špičce je to znát...
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 17:54
Re: Neomezeně
..a dálnice jsou OSVĚTLENÉ :yes: ;-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 6. 2012 18:13
Re: Neomezeně
Všechny ne. V Ardenách je tma.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 18:19
Re: Neomezeně
No dobře no, tak "většina" (nebo "hodně z nich" :-)
28. 6. 2012 07:05
Bludy
1) Psát o kultuře řidičů v zemi, kde se vyhození blinkru dává automaticky s otočením volantu vlevo (Německo) mi připadá scestný
2) Nevím, kde jezdíte ve Francii, ale tachometrová běžná rychlost je obecně mezi 150-160kmh
3)Kde se mě osobně paradoxně jezdí nejlíp, Itálie. Ať už sever nebo jih, pokud jedete okresky nebo dálnici setkáte se s ohleduplností a rychlostí odpovídající aktuálnímu stavu a ne značkám. Kupodivu tam potkávám i nejmíň nehod

Pokud tu někdo dává za vzor naše západní sousedy, pak tam jezdí velmi málo a s růžovými brýlemi, nebo vůbec.
Rozbalit vlákno
5
28. 6. 2012 10:51
Re: Bludy
1.) blbost. Ta nízká relativní úmrtnost hovoří za vše.
2.) blbost. Pokud jedeš limit dle GPS, předjede tě 1-2 auta na 100km. Pokud bys tam lítal 150-160, bez pardónu ti sešrotují auto. Oni se tam s tím nepáraj jako u nás.
3.) ano. V Itálii se jezdí velmi dobře. Oni prostě mají řízení v krvi.

Za vzor si naše západní sousedy dávat musíme. Relativní úmrtnost (či nehodovost) jsou jasná fakta, která přebíjí jakékoli subjektivní dojmy nějakého "webpaji" či "Lukase13". Jinak řečeno, statistiky nám říkají že zde jezdíme jako p*asata. Možná by bylo vhodné, jako první krok k nápravě, si toto alespoň uvědomit.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 11:02
Re: Bludy
1) situace na německých dálnicích se (z mého pohledu) za poslední 2 desetiletí snad až VÝRAZNĚ "zhoršila" - nicméně proti jízdě po D1 je to stále "ráj" ;-)
2) mohu-li vyjádřit svůj názor, vy popisujete "aktuální" Francii, webpája "jak to bývalo...ještě před pár lety.. :-)
3) ano ano ano
4) ano ("těžká pohoda" je na silnicích třeba i ve Švédsku :yes:
28. 6. 2012 13:27
Re: Bludy
ad. 2) jenže "stará Francie", to je tak do roku 1995, maximálně 2000. To už je o trochu víc než o pár let.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 17:53
Re: Bludy
Nojo - mně už také není 15 ;-)
Prostě (třeba) v roce 1989 se po Německu i Francii je(zdi)lo MNOHEM lépe než dnes :-)
28. 6. 2012 11:45
Re: Bludy
Souhlas s tou itálií. Mě se tam nejlépe jezdí ve městech a i všude jinde. Neplatí tam žádná pravidla, ale řidiči jsou ohleduplní.
28. 6. 2012 10:47
Tragikomedia
To, co predvadzaju statistici na doprave je uz tragikomedia.
88 ludi z 1 MILIONA skoli cestna premavka a ide o obrovsku nehovost a nebezpecenstvo???
Srdovocievne choroby, porazka a dalsie civilizacne choroby si mozu tlieskat, tie skolia aj 100x viac.
Rozbalit vlákno
6
28. 6. 2012 11:08
Re: Tragikomedia
Pokud se ti v roce 2011 zdá být 707 mrtvých a 3092 těžce zraněných jako zanedbatelné, žijeme asi my dva v jiném vesmíru.
28. 6. 2012 12:42
Re: Tragikomedia
Vsimam si, ze mas v poslednej dobe problem s chapanim kontextu, ty vesmirny clovek.
28. 6. 2012 13:23
Re: Tragikomedia
Ty vidíš 88 z milionu (údaje 2010, nebo ze Slovenska?), já vidím 707. 707 mrtvých za rok je hodně. 3092 těžce zraněných jakbysmet. Pokud by byla relativní úmrtnost jako v Německu, +/-400 lidí z těch 707 by žilo. To je taky hodně. Bagatelizovat toto téma mi přijde dost mimo...
28. 6. 2012 13:52
Re: Tragikomedia
88 z mil. je udaj pre celu EU, mas to v clanku.
Na nulu sa NIKDY nedostanes, ani ked bude fizel zizat na kazdom rohu, ani ked bude obmedzena rychlost na 20-40-60, ani ked bude mat auto 50airbagov, ani ked sa eurouradnik-statista bude modlit k vsetkym bohom a odriekat zaklinadla...

Je to statistika, ludia umieraju ako pri hociakej inej cinnosti. Statisticky viac ludi umrie pri lezeni po horach v prepocte na pocet turistov v nich, nez pocet ludi ucastniacich sa premavky na pocet mrtvych v premavke.
Ako by si tomu chcel zabranit? ako by si napr. zabranil, aby ludi nezrali zvierata, alebo aby sa nenamotavali na sustruh???

Nehody sa proste stavaju, taky je zivot.
Ale robit z toho nenormalne statistiky a ukazovat na nejaky stat ako je ultra nebezpecny, lebo ma umrtnost 4% nad normu je chore. Vlastne nie, to je take eurodirektivne.

Neporovnatelne viac ludi skolia choroby, ale to nejak nikoho nesere. Tam sa ziadne normy do buducna nenastavuju. Preco??? Ked tam umrie daleko viac ludi???
Absurdne je to, ze v zmysle znizovania nejakej statistiky sa eurooffice-d3ment odhodla k obmedzujucim krokom, ktore sa priecia aj zdravemu rozumu.
28. 6. 2012 14:03
Re: Tragikomedia
Jenže v tom Německu umírá 2-2,5x méně lidí než u nás. Co na tom nechápeš, píšu snad Čínsky?

To dělá za rok 2011 400 mrtvých zbytečně. Ale podle tebe "to je život" a může me to bagatelizovat. 8-s
28. 6. 2012 14:30
Re: Tragikomedia
Ano, mozeme to bagatelizovat.
Zober si statistiku umrtnosti v inych oblastiach a porovnaj ich medzi sebou v roznych statoch.
Dojdes k velmi zaujimavym cislam a v konecnom dosledku je uplne nepodstatne, ci ten clovek prisiel o zivot v premavke, ustipol ho had, spadol z utesu, skolila ho mrtvica atd... Proste prisiel o zivot. Rozdiel tam nie je.

To, ze niekde umiera 2.5x menej ludi neznamena, ze tam su o tolko lepsie zakony a ze tomu pomoze nejaky vadny eurouradnik svojou dogmatickou tabulkou 'povolenie na odstrel'. To snad chapes. Tych parametrov su stovky, ktore na to maju vplyv a nema zmysel ich tu rozoberat.