V čem jezdí slavný šéf výrobce supersportů? Garáž má plnou luxusních aut konkurence!
Pro většinu lídrů automobilek by přijetí do práce vozem jiné značky bylo doslova skandální. To ale neplatí v případě Horacia Paganiho, zakladatele italského Pagani, které tvoří luxusní sporťáky. O jeho náklonnosti k autům konkurence jsme vás informovali již v únoru letošního roku, kdy si Argentinec pořídil Ferrari F12tdf. Nyní se o svém vozovém parku rozhovořil více a prozradil, jaké další automobily se v něm nachází.
Nechybí zde třeba Porsche, které podle Paganiho tvoří vrchol v technických a inženýrských oblastech. „Vlastním model 918, i když nemám rád hybridy. Ferrari je ikonické, neuvěřitelné, legendární… ale po stránce technické a inženýrské zkrátka Porsche nemá konkurenci. Nepotřebujete důvod nebo racionální vysvětlení ke koupi takového vozu. Uděláte to, protože jej zkrátka milujete,“ popisuje, proč je německý sporťák součástí jeho flotily.
Pagani dále vzpomíná na již zmiňovanou chvíli, kdy si poprvé dojel pro nové Ferrari F12tdf. Prý se jednalo o moment, který jej skutečně poznamenal. „Měl jsem z toho auta husí kůži. Bylo to neuvěřitelné. Když jej odhalili a já viděl znak Ferrari, měl jsem nutkání vůz políbit. Ta chvíle mě hodně zasáhla.“
Kromě speciálů již stojících v garáži hovoří Argentinec také o voze, na který si ještě musí počkat. Konkrétně o Mercedesu-AMG Project One s technologiemi Formule 1. „Líbí se mi ta myšlenka. Mercedes byl při stavbě techniky pro F1 neuvěřitelný, což podtrhuje i vítězství v šampionátu. Je fantastické, že někdo tyto technologie přenese do supersportu.“
Horacio Pagani zmínil také sporťák, který považuje za nejhezčí za poslední dvě dekády. A hádáte správně, ani ten na jeho již tak košatém seznamu nechybí. „Byl jsem první, kdo jej v Evropě objednal. Designér toho auta je nesmírně šikovný. Jde o jedno z nejkrásnějších superaut za posledních dvacet let, možná i nejoriginálnější,“ hovoří s nadšením. Poznali jste, který vůz má na mysli? Jde o nejnovější Ford GT.
Loajálnost ke konkurenčním značkám podtrhuje i chvála na adresu britského McLarenu. „Jejich sídlo je fantastické, měl jsem tu čest jej dvakrát navštívit a byl to silný zážitek. Slibuji vám: když McLaren P1 nebude hybrid a bude vážit méně než 1400 kilogramů, jeden pořídím!“