V takej Tatre som sa vozil na zadnom sedadle, sluzobny vodic za volantom..
V prvom roku po nežnej revolucii na nemeckej dialnici som prvykrat zazil 200 km/h rychlost v aute. :-! Je to zazitok na cely zivot.
V nasej Tatre, este nebola klimatizacia a predsa sa nam cestovalo pohodlne.
Asi jako spousta lidí v Česku jsem tak nějak přirozeně fandaTatry, co doufá, že se jednou k osobním autům vrátí. Ale tenhle konkrétní model bylo zoufalství už v době vzniku. Abychom to zasadili do kontextu, je to doba posledních w140 a prvních w220. Asi každý musí vidět, že z tohoto pohledu byla tato Tatra garažový počin z doby kamenné. A fakt, že je jich málo, je spíš důsledek výše uvedeného a naprostého komerčního fiaska. Neumím si představit dát za ni 5 mio. (kolik stojí např. 603 v super stavu?!) Ale jak se říká, vše má svého kupce.
Tak to není. Zánik T700 je hodně politický a důsledek marasmu 90-ých let. Tvorba T700 na základě T613 - auta, které se konstruovalo v r.1968 a které bylo hodně nadčasové, mohla překlenout meziobdobí k novému vozu. Ale byla to poslední z mohutných facek, které Tatra dostávala od r.1948 - bohužel teď už ta konečná.
PS: V Tatře byli vždycky lidi, kteří dokázali skoro na počkání převratné nadčasové věci. A tak i koncept motoru T613 nad zadní nápravou s diferenciálem v karteru, dávající povinně representativnímu vládnímu vozidlu formulové jízdní vlastnosti, nemá dosud obdoby. Např. Audi nebo Subaru by takové řešení hodně pozvedlo.
Tak dnes je oblíbené vše házet na politiky. Sundejte si růžové brýle, podívejte se na západní konkurenci a pak si odpovězte, že je Tatra adekvátním soupeřem.
Nadčasové na 613 nebolo nič. Naopak, bola to tretia recyklácia T77, čiže predvojnového konceptu.
Jazdné vlastnosti to malo mizerné, ľahký predok plával, nutné stále korekcie volantom. A pri bočnom vetre, katastrofa.
Sundej ty růžový brejle = aspoň jedny dvoje = máš úplně rozostřený vidění reality :-)
Aby se z Tatry stalo něco jako Alpina = potřebovala by miliardový investice = s nejistotou jak to dopadne. Naprosto nereálný. Možná kdyby sem v ´68 nevletěli Rusáci a tehdy sme se stali zase zemí s normální ekonomikou = tak snad možná..
V ´89 byla už ekonomická realita a technický zaostání ve všech oborech takovejch rozměrů = že to komunista radši sám pustil = neb věděl ;-)
Velmi smutný že i když to víme a máme to důkladně zmapovaný atd. = dneska 30 let potom = si lidi vymejšlej absurdní pohádky :-)
Tatra 603-700 byla především kusově dělaná rarita, které se dělalo cca 1000-1500 kusů ročně. Mercedesu w126 vyráběli 70000 kusů.
K tomu je třeba připomenout naprostou absenci prodejní a servisní sítě. Co navíc je důležité, T613-700 se, krom let po roce 1989 nikdy neprodávala. Tak auta byla přidělována papalášům za nějakou podivně stanovenou cenu.
Těžko dnes uvažovat o případném úspěchu či neúspěchu Tater na světových trzích, byť si myslím, že úspěch by to nebyl, tak by celá věc stála obrovské množství peněz na vybudování obchodní sítě a propagaci. S problematickou návratností.
Ve chvíli, kdy skončil socialistický skleník, nemohla Tatra s osobními vozy přežít.