Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku jezdilo auto bez řidiče. Svezla se stovka lidí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Přes 100 lidí se v Plzni svezlo v elektromobilu Link & Go bez řidiče, který představila česká inženýringová firma MBtech na dni otevřených dveří.

Jde o první českou prezentaci prototypu z dílen francouzského koncernu AKKA Technologies, pod nějž MBtech patří. MBtech má v v Plzni, Praze a v Mladé Boleslavi 500 lidí, hlavně inženýrů a konstruktérů, řekl ČTK mluvčí MBtechu Andrej Bančanský.

Jízdy pro veřejnost se uskutečnily v areálu firmy v průmyslovém parku, tedy mimo běžný silniční provoz. "Vůz vymysleli v AKKA. Je to napůl demonstrátor a napůl prototyp, aby se na něm vývojáři naučili a zdokonalili v technologiích samořiditelných vozidel a elektrického pohonu," uvedl mluvčí. Link & Go nepůjde do sériové výroby, ale prvky vozu budou využitelné v budoucnu pro klienty AKKA, respektive MBtechu. "Je to taková nabídka, že to AKKA umí postavit, seřídit a provozovat," dodal Bančanský. MBtech a AKKA přímo spolupracují, například na elektrických pohonech a autonomním řízení, což jsou trendy v automobilovém průmyslu. "Vůz Link & Go je pro inženýry vzor, který už je odzkoušený a funguje jako prototyp," řekl mluvčí.

Jde o inteligentní elektromobil futuristického designu určený pro úspornou městskou a příměstskou dopravu, schopný plně autonomní jízdy a reakce na okolní dění. "Veřejnosti jsme přiblížili, jaké to je používat vůz, který se sám řídí a parkuje," uvedl ředitel obchodu a marketingu MBtech Martin Jiroušek. Podnik se tak chtěl představit jako místo, kde vznikají zajímavé nápady a projekty, a motivovat specialisty i absolventy technických škol. Lidé si mohli prohlédnout vývojové centrum a diskutovali s odborníky o budoucnosti mobility.

MBtech, největší česká inženýringová firma z oblasti automotive, se zabývá konstrukcí všech typů motorů do osobních i nákladních vozů, vývojem převodovek, pohonů, špičkovými technologiemi z oblasti elektrotechniky vozů, integrací pohonů do letecké, železniční, zemědělské, zahradní a stavební techniky. Navrhuje koncepty, konstrukce, výpočty, provádí testy a vyrábí prototypové díly. Koncern AKKA Technologies má 13.000 inženýrů a konzultantů v 70 pobočkách 20 zemí. Je majoritním vlastníkem MBtechu, zbytek drží německý koncern Daimler.

Zájemci o svezení se museli předem registrovat, zájem byl veliký. Vůz se ve středu představí v Praze, kde se přihlásila také zhruba stovka lidí. Do jednoho vozu se vejdou tři lidé plus zástupce firmy MBtech, který seděl na místě řidiče. Přední sedačky se mohou otáčet do protisměru.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
19. 10. 2017 08:47
Re: ...
V Česku jezdí spousta aut bez řidičů, ti jsou v danou chvíli začteni do facebooku, emailu nebo sledují youtube.
18. 10. 2017 23:29
Re: ...
Znie to super, ale tá predstava je hroznejšia, než modrá reklama VW, čo mi prekrýva priestor na písanie pri realizácii tejto reakcie. :-!
Avatar - removed
18. 10. 2017 22:31
...
V Česku jezdilo auto bez řidiče. Svezla se stovka lidí na kapotě
18. 10. 2017 18:50
Vyhodené peniaze.
:-!