Já vůl, z blbosti jsem na článek kliknul, nevěřícně z poloviny přečetl a teď tu ještě píšu i komentář.
Takže vlastně úkol článku splněn a záměr redakce naplněn....
"Jede (ideálně) v levém pruhu..." - otazka na redakciu
Je tato veta uz prelozena do nasich pomerov (jazda v pravom pruhu), alebo sluzbokonajucemu redaktorovi tento detail unikol, a teda sa to vztahuje na lavostrannu premavku?
No je totiz v interpretacii dost velky rozdiel, ak "Jede (ideálně) v levém pruhu..." uplatnite na kontinente na dianici ci inej viacpruhovej ceste.
Re: "Jede (ideálně) v levém pruhu..." - otazka na redakciu
Jazdil si niekedy v Britanii? :-)
Mozes ist predpisovo a vychovavat (u nas) v pravom jazdnom pruhu a neumoznit predbiehanie. Napriklad ked, podla niektorych nezmyselne, spomalim v zone 40 na 40, hoci je 2:00 rano.
Jede prostředkem silnice v obrovském SUV, na nohách vysoké podpatky a na uchu mobil. Máš kliku když jedeš za ní, jen zvolníš a čekáš až odbočí jinam a problém když ji potkáš v protisměru
A na blikání a snahu, aby uhla z cesty většinou nereaguje... v horším případě tě začne školit :d Jo, ty mam nejradši >:D No a když už odbočí, zásadně bez blinkru, výjmečně s blinkrem na opačnou stranu >:D
Je to nebezpečný. Pokud si zarputile drží levý, pak sjedu do pravýho, držím se lehce nad ním (obvykle stačí 110) a opatrně jedu. Jak se zařadím před něj, držím klasicky pravý a některým to občas doteče.
Ten se rozmáhá. Nevyhýbá se ani drahým vozům a vyznačuje se tím, že ačkoliv jsou dnes téměř všechna auta vybavena BT, neváhá všem dávat na odiv svůj mobil přilepený vždy k levému uchu, aby byl náležitě vidět.
Z těch typů co se tu píšou je pro mě jednoznačně nejhorší vyhýbač a uprchlík, ti dokážou nadělat paseku svojím neumětelstvím nevídanou. Ale uznávám, že typ vocas by tam měli zařadit taky, s těma se potkávám skoro denně. >:D
A pak bude ještě cítit zadostiučinění, protože ti co nabourali nedbali jeho učení ! >:D Takže to maj zatrest! :D
Já dnes jednoho takového potkal, předjížděl sem Scénika a traktor, který jel před ním, řidič Scénika mne neviděl a vjel mi tam, nebýt široká silnice, srazil jsem ho... Poté mi ještě výtkami a blikáním dával najevo, že je to má chyba :D
Řekl bych, že více podobných situací dovedou způsobit závodníci uprchlíkům a vyhýbačům. V provozu smrtelná kombinace, jestli se tihle sejdou na jednom místě.
Uprimne receno, pro mne je osobne je otrava zapinat/ vypinat BT a kontrolovat, zda se pripojilo. Zvlast kdyz za volantem telefonuju tak 2x za mesic.
O dost vic mne stvou ti, kteri se lepi na muj zadni naraznik i kdyz jedu ve meste 50 km/h nebo se na mne lepi mimo mesto, i kdyz neni sance predjet auto prede mnou.
Ti, kteri jedou na triproudovce v prostrednim pruhu kolem 100 km/h, i kdyz je pravy volny.
Ti, kteri nekoukaji do zrcatek a proste odboci.
Ti, kteri jedou mimo obec 65 km/h uprostred silnice a vyhybaji se akorat protijedoucim autum, nenechaji te predjet.
Ti, kteri na najezdu na dalnice automaticky z nejakeho podivneho duvodu ocekavaji prednost a pro jistotu ani nevyuziji maximalni delku pripojovaciho pruhu, aby se rozjeli na cestovni rychlost.
Pokud pravý pruh svým stavem pripomíná spíš polňačku, taky jezdím ve středním.
K těm 65 km/h mimo obec bych dodal, že někteří z nich jezdí stejnou rychlostí i v obci.
S tím najížděním z připojovacího pruhu se mi dost líbí řešení, které jsem viděl v Rakousku - v místě, kde dvouproudovka + připojovací pruh bývá mezi těmi dvěma pruhy plná čára.
Ozzman: ono se dá předpokládat že každý kdo jede za traktorem ho bude předjíždět. Když nemůžeš vteřinu počkat než ho kolona před tebou předjede tak zbytečně riskuješ. Je to tvoje kaše. Akorát všechny brzdíš a ohrožuješ.
Tak to je vyloženě bomba, tele ti vjede před čumák, protože zrcátka jsou jen designovka, ale je to tvoje chyba, protože nemůžeš vteřinu počkat >:D Pravidlo "vyhozeného blinkru" už neplatí nebo co?