V Kolíně už se staví

V Kolíně už se staví

 

Ve středu 10. dubna byla poblíž Kolína zahájena výstavba nové továrny firem Toyota a Peugeot-Citroën.

Slavnostní události se zúčastnil český premiér spolu se šéfem Toyoty Fujiem Cho a prezidentem Peugeotu Jean-Martinem Folzem. Ti kromě ozřejmení ambiciózních plánů s novou továrnou předali také řediteli kolínské nemocnice šek na 250 000 euro, což je přibližně 7,5 milionu korun, aby vyjádřili snahu o zapojení do života regionu.

Za tři roky, tedy v roce 2005, by měla být továrna dokončena a z jejích výrobních linek by měly začít sjíždět první automobily značek Toyota, Citroën a Peugeot. Zatímco motory a převodovky budou pocházet z Polska a Francie, v Kolíně bude lisovna karoserií, svařovna a montážní linka, kde se vozidla budou kompletovat. Zatím není jasné, jak velký bude podíl českých firem coby dodavatelů jednotlivých komponentů, každopádně jen továrna samotná zaměstná až tři tisíce lidí.

Pokud jde o nový automobil, bude to nejmenší vozidlo v modelové paletě všech značek, tedy dokonce menší, než je Citroën Saxo, Peugeot 106 a Toyota Yaris. Půjde tedy o automobil rozměrů Daewoo Matize a Fiatu Seicento, nový model by však měl být díky koncepci s vyšší stavbou karoserie (po vzoru Toyoty Yaris) o poznání prostornější, než stávající modely Saxo a 106. Plánovaná roční produkce 300 000 kusů bude rovnoměrně rozdělena mezi tři zainteresované značky, a ty předpokládají, že se jim společně podaří obsadit čtvrtinu evropského trhu s minivozy.

Trojice vozů se od sebe bude údajně karosářsky mírně lišit, ovšem podle našeho názoru půjde o podobně jemné diference ve ztvárnění masky a světel, jako třeba u čtyřčat 807, Ulysse, Phedra a C8. Všechny značky budou produkovat dvě karosářské varianty, a to tří- a pětidveřové hatchbacky, které budou vybaveny zážehovými, i přeplňovanými vznětovými motory, pravděpodobně o objemu 1,0 l až 1,4 l. Distribuci automobilů si vezmou na starosti evropské automobilky, Japonci budou zodpovědní za vývoj a výrobu vozu, což by mělo pro francouzské výrobce znamenat výrazné zvýšení kvality.

Podle tvrzení šéfů Toyoty a Peugeotu by měl být nový vůz lacinější, než stávající modely Saxo a 106, v současnosti by se tedy jeho cena pohybovala někde kolem 240 000 korun, nelze ovšem předvídat, jaké budou ceny za tři roky, neboť trh s automobily se stále vyvíjí a je velmi konkurenční.

Spolupracujeme s TipCars.com
Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš

Vize Jana Antonína Bati i po desítkách let inspirují…

Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde

Havárie černobylské elektrárny před 31 lety znamenala…

Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky

Evropská centrální banka (ECB) oznámila, že dvě…

 

Štítky Citroën Minivozy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 




Citroën C8: Letité MPV dostalo decentní modernizaci Citroën C8: Letité MPV dostalo decentní modernizaci

Citroën C8 má za sebou deset let života. Sbohem nám ale…

Citroën C8: téměř neviditelný facelift francouzského MPV Citroën C8: téměř neviditelný facelift francouzského MPV

Citroën lehce zvolnil a po novinkách posledních měsíců,…

 



 
Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Dnes 08:00

Náš speciální přípravek nahradí až čtyři běžné přípravky, sníží spotřebu na polovinu, zvýší výkon o 300 % a prodlouží život motoru o deset let. Samozřejmě jen když tomu uvěříte.




Blesk.cz

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi nechtějí uprchlické kvóty

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi…

V Evropské unii bychom se neměli hádat o kvótách. Důležitější je řešit, jak zastavit příliv migrantů. Na…

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši únosci byli moc milí“

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši…

Pátrání po biologické matce kolumbijské dívky, kterou adoptovali nizozemští rodiče, se pro dva novináře změnilo…

 

iSport.cz

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné fotce. Co dnes dělají?

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné…

Bylo jim jenom pár týdnů, když jejich fotografie zaplavily noviny v celé zemi. V létě 1997 se desetibojař Tomáš…

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne skóre, možná i karty

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne…

Tak to se nečekalo! Portugalci porazili na EURO do 21 let v Polsku Makedonce jen 4:2 a jsou ze hry o postup do…

 

Reflex.cz

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit hidžáb. To není vtip, ale realita v roce 1958

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit…

Potkal jsem představeného muslimského bratrstva a ten mi navrhl, abych přikázal všem ženám v naší zemi zahalovat…

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li! Podívejte se na ukázku z dokumentu o JXD

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li!…

Ikona časopisu Reflex pohledem Igora Chauna. V těchto dnech budeme na reflex.cz postupně uvolňovat ukázky z…