V Kolíně už se staví

V Kolíně už se staví

 

Ve středu 10. dubna byla poblíž Kolína zahájena výstavba nové továrny firem Toyota a Peugeot-Citroën.

Slavnostní události se zúčastnil český premiér spolu se šéfem Toyoty Fujiem Cho a prezidentem Peugeotu Jean-Martinem Folzem. Ti kromě ozřejmení ambiciózních plánů s novou továrnou předali také řediteli kolínské nemocnice šek na 250 000 euro, což je přibližně 7,5 milionu korun, aby vyjádřili snahu o zapojení do života regionu.

Za tři roky, tedy v roce 2005, by měla být továrna dokončena a z jejích výrobních linek by měly začít sjíždět první automobily značek Toyota, Citroën a Peugeot. Zatímco motory a převodovky budou pocházet z Polska a Francie, v Kolíně bude lisovna karoserií, svařovna a montážní linka, kde se vozidla budou kompletovat. Zatím není jasné, jak velký bude podíl českých firem coby dodavatelů jednotlivých komponentů, každopádně jen továrna samotná zaměstná až tři tisíce lidí.

Pokud jde o nový automobil, bude to nejmenší vozidlo v modelové paletě všech značek, tedy dokonce menší, než je Citroën Saxo, Peugeot 106 a Toyota Yaris. Půjde tedy o automobil rozměrů Daewoo Matize a Fiatu Seicento, nový model by však měl být díky koncepci s vyšší stavbou karoserie (po vzoru Toyoty Yaris) o poznání prostornější, než stávající modely Saxo a 106. Plánovaná roční produkce 300 000 kusů bude rovnoměrně rozdělena mezi tři zainteresované značky, a ty předpokládají, že se jim společně podaří obsadit čtvrtinu evropského trhu s minivozy.

Trojice vozů se od sebe bude údajně karosářsky mírně lišit, ovšem podle našeho názoru půjde o podobně jemné diference ve ztvárnění masky a světel, jako třeba u čtyřčat 807, Ulysse, Phedra a C8. Všechny značky budou produkovat dvě karosářské varianty, a to tří- a pětidveřové hatchbacky, které budou vybaveny zážehovými, i přeplňovanými vznětovými motory, pravděpodobně o objemu 1,0 l až 1,4 l. Distribuci automobilů si vezmou na starosti evropské automobilky, Japonci budou zodpovědní za vývoj a výrobu vozu, což by mělo pro francouzské výrobce znamenat výrazné zvýšení kvality.

Podle tvrzení šéfů Toyoty a Peugeotu by měl být nový vůz lacinější, než stávající modely Saxo a 106, v současnosti by se tedy jeho cena pohybovala někde kolem 240 000 korun, nelze ovšem předvídat, jaké budou ceny za tři roky, neboť trh s automobily se stále vyvíjí a je velmi konkurenční.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso

Předvolební mítink, který do budovy českého sněmu svolali…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 

Štítky Citroën Minivozy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Citroën C8: Letité MPV dostalo decentní modernizaci Citroën C8: Letité MPV dostalo decentní modernizaci

Citroën C8 má za sebou deset let života. Sbohem nám ale…

Citroën C8: téměř neviditelný facelift francouzského MPV Citroën C8: téměř neviditelný facelift francouzského MPV

Citroën lehce zvolnil a po novinkách posledních měsíců,…

 



 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji nechal unést exmanžel, řekla policie v obvinění

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji…

Už deset měsíců je nezvěstná a její rodina neví, co se jí stalo. Andrea Vlčeková (35) byla unesena u školky, kam…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…