22.2. 2018 ČTK

V Německu klesá prodej naftových aut, ceny těch ojetých jdou dolů

V Německu klesá prodej naftových aut, ceny těch ojetých jdou dolů

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů.

Vývoj souvisí především s následky manipulace při měření emisí a s obavami z možných zákazů jízdy, o nichž má v Německu příští týden rozhodnout nejvyšší správní soud. Zákaz by se dotkl právě dieselů. Zároveň ve spolkové republice stoupá povědomí o škodlivosti oxidu dusičitého (NO2), za jehož emise jsou z velké části zodpovědná naftová auta. Každoročně kvůli nim předčasně zemře několik tisíc Němců.

Zatímco v letech 2015 a 2016 podíl dieselů na všech nových osobních autech činil 48 a 46 procent, loni už klesl na 38,8 procenta. Naopak podíl vozů s benzinovým motorem stoupl z 50 a 52 procent na 57,7 procenta. V posledních měsících je pokles stále znatelnější. Letos v lednu podíl naftových vozů na celkovém prodeji klesl na 33 procent ze 45 procent ve stejném měsíci před rokem.

V Německu tlačí na rychlejší přechod na elektromobily. Zdvojnásobí dotace

Výrazné jsou také problémy s odbytem ojetých naftových aut. "Řada zákazníků vzala své rozhodnutí zpět a přešli z dieselu na benzinový vůz. Znejistění je citelné," řekl listu Handelsblatt vedoucí jednoho autobazaru v Porýní Andreas Kraemer. Studie internetového prodejce Autoscout24 zase ukázala, že jen 15 procent dotázaných by si koupilo ojeté naftové auto. Málokdo z majitelů ojetých dieselových vozů si totiž nyní může být jist, že by se ho případné zákazy jízdy nedotkly.

Celkem je v Německu registrováno kolem 15 milionů osobních aut s naftovým motorem. Zhruba 2,7 milionu z nich splňuje normu Euro 6 a zákazy jízdy, které se mohou týkat zhruba 40 měst, by se jich s největší pravděpodobností nedotkly. Všech ostatních majitelů naftových vozů ale nejspíše ano. V tu chvíli by podle odborníků jejich cena šla dramaticky dolů.

Právě dieselové vozy největší měrou přispívají k tomu, že se ve zhruba 70 německých městech stále nedaří dodržovat maximální hodnotu NO2, která je stanovena na 40 mikrogramů na metr krychlový v ročním průměru. Nejhorší situace je v Mnichově (78 mikrogramů), Stuttgartu (73 mikrogramů) a Kolíně nad Rýnem (62 mikrogramů).

Evropské prodeje aut podle států: Kde všude vládne Škoda? A kdo další boduje?

Vysoké znečištění oxidem dusičitým si vybírá daň na zdraví občanů. Podle Spolkového úřadu pro životní prostředí zemře v Německu ročně asi 6000 lidí předčasně na nemoci srdce a krevního oběhu vyvolané oxidem dusičitým. Už v malých koncentracích může mít NO2 podle úřadu dlouhodobě těžké následky. Organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe tvrdí, že si znečištění ovzduší NO2 celkem vyžádá zhruba 13.000 předčasných úmrtí ročně.

Zastánci dieselů zase argumentují tím, že tato auta sice produkují více NO2, zároveň ale méně oxidu uhličitého (CO2), takže přispívají menší měrou než benzinové vozy ke změnám klimatu. Upozorňují také na to, že na automobilovém průmyslu v Německu závisí 800.000 až 900.000 pracovních míst, z nichž by část mohla být kvůli zákazům jízdy ohrožena. Ekologické organizace jsou zase toho názoru, že pracovní místa ohrožují především manipulace automobilek a jejich nedostatečná ochota výrazněji investovat do pohonů budoucnosti.

Spolupracujeme s TipCars.com
Janoušek neuspěl s žádostí o prominutí zbytku trestu Janoušek neuspěl s žádostí o prominutí zbytku trestu

Lobbista Roman Janoušek neuspěl s žádostí o prominutí…

 
 

Přidat názorDiskuse: V Německu klesá prodej naftových aut, ceny…






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 





 
Další obětí nových emisních norem je Renault Koleos! Vrátí se vůbec?

Další obětí nových emisních norem je Renault Koleos! Vrátí se vůbec?

Dnes 11:50

Renault nestihl včas úpravu Koleosu podle nových emisních norem. Na čas tak přeruší jeho výrobu pro evropské trhy.




Blesk.cz

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou: Reakce dcer jsou drsné!

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou:…

Monika Štiková (46) se v reality show Štiky představila jako žena, která nejde pro ostrá slova daleko. Když tak…

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

 

iSport.cz

Polský jezdec Jedrzejak (†39), který závodil za Pardubice: sebevražda!

Polský jezdec Jedrzejak (†39), který závodil za…

Ve věku 39 let zemřel v úterý polský plochodrážní jezdec Tomasz Jedrzejak, který v posledních letech patřil v…

Naštvaný Trpišovský v Kyjevě: Rýpl si do Dynama, dva dotazy a konec

Naštvaný Trpišovský v Kyjevě: Rýpl si do Dynama, dva…

PŘÍMO Z KYJEVA | Nebyla to standardní tisková konference po zápase. Už na jejím začátku byli novináři…

 

Reflex.cz

Erotické motivy na katolických kostelech: obří penis, masturbující muž i soulož. Proč tam jsou?

Erotické motivy na katolických kostelech: obří…

Muž s obrovským penisem na katolickém kostele? Nebo vousatý muž, který masturbuje? Či žena, která vystavuje na…

Jsem rasistka, tak pozor na mě. Lidé komentují rozhodnutí JXD přihlásit se k romské národnosti

Jsem rasistka, tak pozor na mě. Lidé komentují…

„Dobrý den pane Doležal, asi mám dlouhé vedení, ale ve Vašem dnešním článku jsem důvod, proč se prohlásíte za…