Táto generácia Tucsonu xenóny v ponuke nemala. Mala led ale iba tlmené. Diaľkové svetlá boli halogénové a oproti led veľmi slabé. Snáď to Full led zmení.
Mel jsem prilezitost projet H.T. s motorem 1.7d. No bylo to hodne na hrane lenosti. Dle papiru dosahuje 1.7 zrychleni 0-100 za 13.7, coz je na urovni S.favorit. Pro rodinne cestovani do 120 Kmh je motor zcela ok, ale dynamictejsi jizda s timto motorem jednoduse nebyla mozna. Zcela jiste se najde spoutu zajemcu, kteri si nastavi na dalnici tempomat na 125Kmh a jedou na pohodu. Proc ne, predpisy neporusuji.
Ta nova 1.6d musi byt asi poklad, protoze jit s objemem dolu v pripade SUV mi prijde jako chucpe. Vetsinu H.T., ktere vidim na silnici jsou ve variante AWD tedy dvoulitr nafta, coz mi prijde pro tuto krabici jako motor odpovidajici.
Tenhle downsize bude jedině k dobru. Jednašestka je povedený motor a naopak obstarožní sedmnáctka tragická.
Mimochodem chucpe je to, že v zemi, kde se Tucson vyrábí se Vóša není schopen postarat o to, aby se facelift dostal na Hyunadai webové stránky. Je tam stále původní provedení.
1,7 CRDi ako základných diesel úplné dostatočný. Podotýkam základný. Tragická je atmosféra 1,6 GDI. Nový 1,6 CRDi vy mali mat 85 a 98 kW a väčší krútiacim momente ako základná 1,7.
1,7 s 85kw je solidní základ, oproti papírové hodnotě působí živěji, pružné zrychlení z rychlosti 80km/h je ale dost mizerné, takže velký pozor na předjíždění na okreskách. Pro dálnici úplně na pohodu, a i s těžkou nohou nepřesáhne příliš 6l. Nový model dostane navíc močovinu.