Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Praze přibudou parkovací zóny, zaparkují i přespolní řidiči

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Praha bude benevolentnější k přespolním řidičům. V modrých zónách zaparkují i bez platné parkovací karty.

V modrých zónách, které jsou určeny pro parkování rezidentů s dlouhodobou parkovací kartou, budou moci v Praze zaparkovat i přespolní řidiči. Podmínkou bude platba parkovného přes chytrý mobil, parkování bude omezeno na dvě hodiny. Magistrát s tím počítá v rámci nového systému zón placeného stání. Novinářům to řekl náměstek primátora Jiří Nouza. Zóny se zároveň od září rozšíří do dalších městských částí, nyní fungují v Praze 1, 2, 3, 7 a části Prahy 16. Nový systém ještě musí schválit pražští zastupitelé.

Důvodem, proč se hlavní město k "prolomení" modrých zón rozhodlo, byla snaha umožnit parkování například živnostníkům. Ti totiž dosud v zónách nemohli parkovat. "V telefonu budou mít lidé nahranou aplikaci, jejímž prostřednictvím zaplatí. Považovali jsme za nutné umožnit parkování v hodinách, kdy nejsou zóny využívány rezidenty," řekl Nouza.

V novém systému budou kromě modrých zón ještě fialová a oranžová. Ve fialové budou moci zaparkovat rezidenti i přespolní, kteří tu budou moci platit parkovné v automatech. V oranžové zóně pak bude moci po zaplacení parkovat kdokoliv a rezidenti již nebudou mít na místa v ní automatický nárok.

Zároveň si rezidenti budou moci koupit kartu buď do celé městské části, nebo jen do okolí svého bezprostředního bydliště, která bude levnější.

Základem systému bude databáze registračních značek vozidel, jejichž řidiči kartu mají. Parkování bude městská policie kontrolovat elektronicky - bude mít ruční čtečky značek a navíc čtečky ve voze, který projede ulici a načte značky všech zaparkovaných aut. "Kontrolu to nezpomalí, viděl jsem to a sám jsem v tom vozu jel ve Španělsku a fungovalo to velmi dobře," řekl Nouza.

Pilotní projekt nového systému by měl začít v září a trvat do prosince letošního roku. Zóny přibudou na území Prahy 5, 6 a 8. V následujících deseti letech by se měly dále rozšiřovat, mimo jiné například na Prahu 11, 13 nebo 18.

První parkovací zóny se objevily v roce 1996 v Praze 1 na pravém břehu. V současné době platí pouze v Praze 1, 2, 3, 7 a části Prahy 16. Nově by měly být pravděpodobně v oblasti uvnitř městského okruhu, přesně území ale ještě není vymezeno.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
17. 6. 2014 20:35
Modrá zóna
Tak jsem si včera přečetl článek "Ekologické známky:Bič....", i celou diskuzi. Hlavně mně zaujala debata na téma - jak ty "šunty" z Prahy zmizí a jak "přespoláci" nebudou kazit Praze vzduch. :-(
Dnes mně zaujal tento článek a hlavně úvodní foto. Je tam dosavadní rezidentní zóna-modrá a ta "nádherná" auta pražáků, která tam stojí. To jsem se fakt zasmál >:-[]

P.s. Každej správnej Prážák nebydlí v Praze, podívej se na mně. >:D
17. 6. 2014 17:05
Re: To bude zase bordel
Já tak nemám problém, mám garáž, jde spíš o to, že pro mne je u metra poliklinika, kde nezastavíš... A podzemní parkáč k ní už těžko udělaj.
17. 6. 2014 17:02
Re: To bude zase bordel
To je velmi jednoduché stanovisko. Ne vždy snadno realizovatelné. A je pochopitelné, že místní samospráva to řeší, protože chce, aby rezidenti měli o bydlení zájem.
17. 6. 2014 17:00
Re: To bude zase bordel
ale třeba na Žižkově, Vinohradech to tak přeci je. Akorát se to platí. Chápu, že zón není dostatek, ale to nebude nikdy.
A kamarádi třeba z Vinohrad běžně řeší, že mají problém zaparkovat na rezidentní zóně, večer. Na placené zóně třeba zaparkují, ale tam musí zase ráno vypadnout, protože občas vyrazí měšťáci na pro "výpalné".
Avatar - Cuba66
17. 6. 2014 16:02
Re: To bude zase bordel
Máš pravdu, u metra se to náplavama jenom hemží. Můj první příspěvěk, na který si reagoval a kterej tě asi "nadzvednul" není o denním stání, ale o nesmyslech o víkendu. Ale na druhou stranu, to že někdo někde bydlí a je rezident mu ještě nijak nezakládá právo na přednostní parkování. Až v případě zóny. Proto se zaváděj. A měly by v nich platit jasný pravidla pro obě strany.

P.S. Jezdím do Prahy do práce, ale podotýkám, že jsem v Praze bydlel a pak se odstěhoval. Jedním z důvodů bylo parkování. Naštěstí mám parkovací místo přes den ve firmě, autem jezdím proto, že vlak prostě vyjde dráž, pokud započítám i úsporu času.