Taky myslím že to ani nemusejí zkoušet, stačí se jen podívat jak se jezdí běžně. Kdo chce jet rychleji dělá to už dávno a ti pomalejší stejně nijak nezrychlí
Tak kazda politicka strana chce ziskat nejake body. Ferove bych se jich zeptal, zda se odeberou do duchodu, pokud se jejich ocekavani nenaplni.
Podle provozu na nemeckych dalnicich si dovolim rici, ze tacho 130-150 je zcela bezne a dostacujici pro valnou vetsinu ridicu.
U frankfurtu nestaci ani 220 :-), kdyz to tam borci rozjedoo v tych svych farech. Je treba rici, ze tam maji 4/4 pruhy a rovinku asi tak 5 km.
A jaký očekávání? Je to test, k žádnému odchodu do důchodu není důvod. To jako každej kdo něco vyzkouší v realitě a ne na počítači a pak se to neprovede, tak půjde do důchodu? >:D
Lepší je to za Mnichovem na jihovýchod o dobré je to na západ od Norimberku. Osobně vyzkoušeno 260 tacho ale víc už jsem se bál i když to tam jede jako po kolejích.
Jen pro poradek - ja jel se svou naftovou Alpinou D3 jednou u Frankfurtu 280 tacho, takze proc ne. Alpiny nemaji omezovac a vykon na tuhle rychlost to auto ma. ;-)
testovať taký subtílny rozdiel, ak sa takou rýchlosťou bežne jazdí aj dnes, hovorí, že je za tým niečo iné (politika, ekobody, či čo ja viem čo). Ak by testovali 160 nepoviem. U nás sa to nedá, lebo naši ľudia (tak sa u nás volajú vyvolení zlodeji) aj tak jazdia ako chcú a tí ostatní si to musia zaplatiť a o pokuty našim žabkám ide nadovšetko, preto limit zvyšovať nebudú.
Na väčšine rakúskych diaľnic sa rýchlosť viac a viac kvôli emisiám obmedzuje, a na pekne dlhých úsekoch, niekedy aj desiatky kilometrov. na elektrických tabuliach každú chvíľu svieti číslica 100, s písmenami IG-L pod ním. Takže hocaké takzvané zvyšovanie rýchlosti nemôže mať žiadny praktický zmysel ani pozitívny dopad.
Já tě úplně chápu, při 140 se tvému elektromobilu rychle vybijí baterky, zatímco když se všem přikáže 100 tak jsi král dálnice, co? >:-[] >:-[] >:-[]
A riadně blbý jsi ty, to je bez diskuze. ono všichni ekofanatici jsou trotlové, jak známo.
Na rakusanoch je mi sympaticke to, ze kludne dake pravidlo vyskusaju, a podla vysledkov sa rozhodnu ci ho ponechaju, alebo zrusia. A kaslu na odporucania "expertov" z EU a kadejakych dopravnych fasistov. Priklad:
Zaviedli tiez to tzv. "denne svietenie" (tusim na rok ci dva), spracovali vysledky, vyhodnotili. Zistili nielen ze to v podstate k nicomu nepomohlo, ale navyse sa to negativne prejavilo na viditelnosti cyklistov a chodcov (ktori sa v svetlach proti-iducich aut stracali). Tak to pokojne zrusili, a ziju bez toho.
Zaviedli dynamicke obmedzovanie rychlosti na dialniciach, podla stavu emisii. Po par rokoch vyhodnotili, a na usekoch kde to nic neprinieslo to kludne zrusili (napr. na A9 pred Grazom sa to pouziva uz len zriedkavo).
Teraz skusia zvysenu rychlost, a po case sa pozru aky to malo efekt. A rozhodnu sa podla vysledkov, nie podla nariadeni dakych "expertov"...
Tak v tomto sa trochu mýliš.
Denné svietenie nezrušili. Zrušili len povinnosť. A tak niekto cez deň svieti a niekto nie. Cyklisti a chodci sa v tom strácajú úplne rovnako.
Druhá vec - to dynamické obmedzovanie rýchlosti som spomenul v príspevku vyššie. Využívajú ho teda výdatne, pri ceste Rakúskom do Slovinska svietilo obmedzenie rýchlosti na stovku na cca tretine trasy.
Rozhodovanie v Rakúsku je dnes častejšie výsledkom činnosti nejakej lobistickej skupiny alebo združenia ako podľa nejakých výsledkov skúšok.
Samozrejme ze zrusili povinnost denneho svietenia. BTW, oni isli v tom skusobnom obdobi do takeho extremu, ze v Rakusku sa vtedy ani nesmeli predavat auta, ktore nemali automaticky aktivovane denne svietenie, bez zasahu vodica, este pred nastartovanim! Takto upravene ich museli posielat uz vyrobcovia. Ironia je, ze kto isiel vtedy do Grecka, mohol vyfasovat pokutu, pretoze tam bolo (aspon vtedy) denne svietenie zakazane.
K tomu dynamickemu obmedzovaniu rychlosti: nemozem sa vyjadrit za vsetky trasy, ale za ten jeden usek A9 ano. Denne po nom chodim 2x. Rychlost je tam obmedzena tak jeden den z piatich (predvlani to bolo naopak).
A kto stoji za rozhodovanim, to je mi v podstate fuk, ak je urobene zdravym rozumom!
U nás existuje nejméně 5 úseků kde by se dalo jezdit 160. Většinou jsou to novější dálnice na Moravě. Jsou poloprázdné a některé z nich i třípruhé. Což je luxus který mezi Prahou a Brnem neexistuje, zato mezi Brnem a Ostravou si můžete užívat 3 pruhů. Tam by se mohlo 160 jezdit okamžitě, a taky úsek směrem na Zlín je rovný a přehledný.
Tak tedy nevím, ale já jsem tehdy tu zprávu četl, protože se jednalo o jednu z mála seriozních zpráv na toto téma z našeho okolí. Mimochoem, na jejím základě zrušili v Rakousku povinné denní svícení, což samo o sobě svědčí o seriozním přístupu... Ale na rozdíl od autora tohoto článku jsem tam nic o zvýšeném riziku dopravních nehod nečetl. Naopak, zpráva celkem pečlivě a exaktně dokazovala, že například počasí nebo konkrétní dopravní situace má řádově vyšší podíl na počtu dopravních nehod, než limit nejvyšší dovolené rychlosti. Proto bylo v Rakousku chvíli trochu haló, když i přesto, že tento experiment jednoznačně prokázal, že mezi limitem nejvyšší dovolené rychlosti a bezpečností provozu na pozemních komunikacích NENÍ ŽÁDNÁ KORELACE, tamní úřady zareagovly přesně opačně a na většině úseků pak místní úpravou snížili limit nejvyšší dovolené rychlosti na dálnici na 110 km/h (loni už to na stejných úsecích bylo dokonce 100 km/h) a místně na 80 km/h s ohledem na hluk a emise, protože tyto dva parametry nebyly předmětem experimentu (ten se zaměřil čistě na otázku bezpečnosti, a její závěr zněl LZE DOPORUČIT). Zatímco povinné denní svícení bylo zrušeno (byl prokázán negativní přínos), s rychlostí se čachrovalo, co to šlo. Ostatně, kdo Rakousko zná, ví, že měření rychlosti je zde národním sportem. Já osobně jsem byl přítomen sražení mladého chlapce policejním vozidlem v obci, když policisté pronásledovali Imprezu STi – tou dobou už nic netuše stojící u benzinové pumpy – za překročení rychlosti na rovném a zcela přehledném úseku daleko před obcí (byli jsme na ní pouze 2, dokud z pole nevjel na komunikaci policejní vůz jako třetí účastník provozu). Měl jsem tehdy štěstí, že nevlastním střelnou zbraň, protože by ty policajty na fleku odstřelil jak zuřivé psy, aby už nemohli nikomu škodit.