Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V USA zpřísnili crashtesty, neprošla celá řada aut včetně BMW 3 nebo Volkswagenu CC

Pouze tři z jedenácti vozů střední a vyšší střední třídy získaly dobré nebo přijatelné hodnocení v přísnějších amerických nárazových zkouškách.
Zpět na článek
14. 8. 2012 11:05
14. 8. 2012 12:16
14. 8. 2012 16:07
14. 8. 2012 13:02
14. 8. 2012 14:40
14. 8. 2012 18:23
14. 8. 2012 19:30
15. 8. 2012 01:23
14. 8. 2012 14:40
14. 8. 2012 14:44
14. 8. 2012 16:26
14. 8. 2012 16:27
14. 8. 2012 17:34
14. 8. 2012 18:33
14. 8. 2012 19:18
14. 8. 2012 19:48
14. 8. 2012 20:38
14. 8. 2012 22:30
15. 8. 2012 08:53
14. 8. 2012 23:47
15. 8. 2012 09:08
15. 8. 2012 13:06
14. 8. 2012 22:10
15. 8. 2012 16:49
15. 8. 2012 14:53
14. 8. 2012 18:05
14. 8. 2012 19:21
14. 8. 2012 19:37
14. 8. 2012 23:44
15. 8. 2012 07:59
15. 8. 2012 19:38
16. 8. 2012 08:03
14. 8. 2012 10:47
článek na prd
Alespoň nějaké odkazy/obrázky jste sem mohli dát. Článek aneb najdi si sám. :no:
Rozbalit vlákno
7
14. 8. 2012 11:00
Re: článek na prd
Přímo od zdroje:

[odkaz]

V IIHS narozdíl od EuroNCAP přemýšlí. Rozhodně je přínosnější přibližovat testy reálným situacím na silnici a ne přidávat body za různé pípače na pásy a fixlovat každy rok s hvězdičkama.
Avatar - PeterLuk
14. 8. 2012 11:04
Re: článek na prd
:yes: :yes:
Avatar - Choochoo
14. 8. 2012 11:12
Re: článek na prd
Pokud je pravda, ze s takhle malym presahem je az 25% smrtelnych nehod, tak je urcite dobre tento prisnejsi crashtest delat. Zase krucek k vetsi bezpecnosti. Jsem zvedav od kdy bude delan i v Evrope.
14. 8. 2012 11:28
Re: článek na prd
Tak v takovém testu může se ctí uspět jedině M1 Abrams
Avatar - Sysoj Psojič
14. 8. 2012 12:27
Re: článek na prd
Nejen :-)
[odkaz]
A tohle jde koupit a provozovat na komunikacích - cca 300.000,- €
:yes: :yes: :yes:
14. 8. 2012 13:15
Re: článek na prd
To by bylo v tomto případě ideální vozidlo, ještě tak možná Challenger 2 nebo Leopard 2 ;-) . Strom by odletěl jako tříska a z kamáče by zbyla tak akorát placka, domem by taky prošel jako nůž máslem . >:D
Avatar - Choochoo
14. 8. 2012 11:05
Honda(Acura)
Proc si nerypnout, kdyz je moznost, ze ;-)
Honda je na spici, 2 auta hodnocene jsou v prvni trojce. Nekterym vyrobcum premii se otviraji dvere a jinym, jeste hure, upadavaji >:-[]
Chces bezpecne a bezporuchove vozidlo, nebo vozidlo s upadavajicimi dvermi a preskakujicim retezem ? >:-[]
Rozbalit vlákno
8
14. 8. 2012 11:10
Re: Honda(Acura)
Přesně tak, bravo VOLVO S60 :yes: :-!
Avatar - Choochoo
14. 8. 2012 11:13
Re: Honda(Acura)
Jojo, mel jsem o Volvo pod Cinanama strach, ale vypada to ze zbytecne. Volvo :yes:
Avatar - PeterLuk
14. 8. 2012 11:38
Re: Honda(Acura)
To je podobne ako keď Jaguar Land Rover kúpili Indovia. Mnohí sa báli, nadávali, ale automobilke to neublížilo, dokonca podľa mňa teraz LR a Jaguar robia lepšie autá než predtým. Indickí majitelia totiž nezasahujú do vývoja, len doň investujú peniaze. Podobnej je to s Volvom. Ináč je zaujímavé sledovať, aká je pre Škandidávcov dôležitá bezpečnosť, vidieť to ako pri
SAAB-e tak pri Volve. :yes: pre Vovlo.
Avatar - Barrichello
14. 8. 2012 12:00
Re: Honda(Acura)
Hlavně Tata měl od forda rozdělanej velmi solidní základ, na ktrým stavěla.

XF, současné XJ i XK je všechno původem z doby, kdy to ovládal Ford.
Avatar - twistedTSD
14. 8. 2012 12:54
Re: Honda(Acura)
U S60 to bylo úplně stejně, takže podle toho čínského majitele hodnotit opravdu nelze.
14. 8. 2012 12:16
Re: Honda(Acura)
Promiň, ale jaký měl nový majitel vliv na S60? Přeji si, aby se Volvu dařilo, ale vliv nového majitele se projeví až v dlouhodobém horizontu.
Avatar - Choochoo
14. 8. 2012 13:17
Re: Honda(Acura)
Mel jsem strach o preziti znacky, nejde o vliv na stavjici modely. Myslel jsem ze to cinani neukocirujou a zatim to vypada ze jo ;-) Skoda jen Saabu, ze nedopadl stejne ;-)
Avatar - Barrichello
14. 8. 2012 11:19
Dřív se tu americkým crashtestům smáli
že nejsou věrohodné, že maj jiné metodiky a že nejsou tak náročné jak evropské a najednou po zpřísnění jimi projdou modely evropských značek s velmi špatným hodnocením.

HAHAHA >:D
Rozbalit vlákno
35
Avatar - MarTin1
14. 8. 2012 11:23
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Zase nám (Evropě) USA ukázaly záda. Dokud bude o všem přemejšlet banda dobře placenejch a vyžranejch úředníků v Bruselu tak tohle budeme vídat častěji.
Avatar - Barrichello
14. 8. 2012 11:37
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
EU míří ke kolapsu, je jen otázka kdy.

Německo to samo neudrží, Francii ztrácí dech, řecko je totálně víš kde a hodně rychle tam směřuje španělsko, tam už je to taky tragédie a itálie s tradičním portuglaskem k tomu nejsou daleko.

No a kdo zbývá, když odečteme perly typu rumunsko, albánie či island atd.

prtavý rakoukso, benelux, polsko, my a sr a švédsko co si žije vlastním životem....

A německo už začíná taky mírně zpomalovat....
Avatar - MarTin1
14. 8. 2012 11:48
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Nedávno jsem se bavil s jedním němcem a média nás sice bombardujou statistikama, že němci řecko v eurozoně chtějí, že jsou jim ochotni pomoct..... ale pravda je zcela jiná, už je to pěkně sere, že oni dřou jak mezci a na jihu se chlastá a oslavuje. Bez vyjímky Itálie, Španělsko, Řecko.... všechno země, kde když bylo nejhůř tak se tiskly prachy.... proto v Itálii stával kopeček zmrzliny 1000 lir.... dneska se tiskne ve Frankfurtu, takže mají smůlu. No je to na delší debatu.... každopádně náš známej co dělá 20 let v Adidasu (několik let zde v ČR pak přes 10 přímo v centrále v DE pak byl na pár let v Rusku, protože němci to s rusákama neuměj a on jeden z mála jim stačil v chlastu >:D a teď je zpět v DE a všechny velký nadnárodní firmy v DE mají nouzovej plán a všechny ceny vedou v Marka II, je to prej příkaz přímo zhora)........
Avatar - Barrichello
14. 8. 2012 11:58
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Tak to je hodně zajímavý >:D
15. 8. 2012 06:47
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Chlapci, je to sice zajímavý názor jednoho Čecha a jednoho Němce.
Ale skutečnost je taková, že aktuálně je vážný problém v Řecku, Irsku a něco bylo na Islandu (to je mimochodem ministát s nižším počtem obyvatel, než má třeba Ostrava). Slušný náběh mají Španělsko a Francie a jen otázkou času je Bulharsko. O Itálii a Portugalsku jsem hodně slyšel od "středoevropských znalců hospodských poměrů", ale zatím kromě normálního chlívku a siesty nic vážnějšího, než u nás doma...
Jo a Albánie v EU není ani náhodou a doufám, že ještě dlouho nebude, znalci!
14. 8. 2012 12:20
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Pokud by bylo pro Němce výhodné Euro zrušit, tak to udělají. Pokud na Euru budou vydělávat, tak ho nechají. To ostatní kolem jsou jen řeči, kdy si každý rád vzpomene na negativa a na pozitiva rád zapomene.
Avatar - Emel
14. 8. 2012 12:39
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Němci ale přece nemohou lusknout prsty a zrušit Euro...
14. 8. 2012 12:58
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Mohli by se začit chovat tak, aby to k tomu vedlo. To se ale nestane. To spíš někdo odejde sám, protože to pro něj bude lepší.
Avatar - Emel
14. 8. 2012 13:11
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
To těžko... Německo je sice nejdůležitější zemí Eurozóny, ale takovou dominanci zase nemá. Německo by mohlo samo z Eurozóny vystoupit nebo může tlačit na odchod některých jednotlivých zemí jako je Řecko, ale zrušení Eura není možné bez široké shody.
14. 8. 2012 14:50
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Tak nějak jsem to myslel.
Avatar - Emel
14. 8. 2012 12:44
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Kolik stojí kopeček zmrzliny je úplně jedno, i v dnešním Japonsku by stál podobně... na počtu nul vůbec nezáleží, jen na jejich vývoji. Mimochodem, asi největší inflaci za poslední století zažilo právě Německo.

Marka II je samozřejmě kravina nejhrubšího zrna, cena v nějaké vymyšlené měně by byla naprosto k ničemu. Když už, tak velké firmy používají jako druhou měnu třeba Dolar nebo Juan. Asi to s tím chlastem přeháníte kluci...
Avatar - MarTin1
15. 8. 2012 13:02
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Jak jsem koupil tak prodávám.... každopádně se používá spíše Yen než Juan, protože donedávna Juan neměl statut officiálně kotované měny, takže se používá USD a Yen, možná že už teďka v Asii spíš Juan na úkor Yen v rámci soupeření čína x japonsko.

Jasně je to názor jednoho němce třeba, jenže mě by to taky nebavilo furt makat a platit na ty co prokazatelně makat nechtěj a zneužívaj štědrej sociální systém... viz nezaměstnanost v Španělsku kolem 25% a Ŕecko to samé... Španělsko doteď ale nejvíc piká za jejich realitní bublinu (jeďte se projet kolem pobřeží, takovejch rozestavěnejch hotelů zakonzervovanejch snad nikde na světě není). Základní problém je prostě ten, že tyhle země nemůžou držet krok se severem....

Jenom taková perlička... Německo půjčilo Řecku x mld Euro na to aby si od nich mohlo koupit zbrojní zakázku v hodnotě x miliard euro... jednalo se o 2 ponorky a pak nějakou techniku... tomuhle se říkají úspory. Když se to totiž fírerům v německu dobře od angely vysvětlí, tak funguje všechno...
Avatar - petr164
15. 8. 2012 14:34
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Raději nekupovat, natož neprodávat to, čemu nerozumíte. Obchody v CNY několikanásobně převyšují ty v JPY již několik let bez ohledu na kotaci na finančních trzích, protože se v nich obchodují kapitálové komodity.
14. 8. 2012 13:35
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Tenhle prispevek me donutil zaregistrovat se. Docela odvaha tvrdit na zaklade jednoho rozhovoru, ze nemci nejchteji Recko v Eurozone. Ziju v Nemecku (Nordrhein-Westfalen) a naopak se porad nestacim divit, jaky nazor tu prevlada. Lide chteji Recko udrzet v Eurozone stuj co stuj, i kdyz by to pro ne melo znamenat, ze se jim zhorsi zivotni uroven - je to preci jejich povinnost.... Naopak o francouzich se tu tvrdi, ze z unie vysavaji pro sebe jen to nejlepsi a nic nechteji obetovat. Samozrejme ani tenhle nazor se neda generalizovat. Nemecko ma 80 mil. obyvatel a rozhodne jsem se vsemi nemluvil ;-)
Avatar - Ham.
14. 8. 2012 18:57
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
:yes: Sice žiji v Česku, ale pracovně mám hodně společného s Němci a to co říkáš mi hodně přesně sedí.
Avatar - Johny.Rico
14. 8. 2012 23:02
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
O Francouzích naprosto správně. Jako příklad toho, že chtějí vše pro sebe atp., budiž rozhodnutí napadnout Libyi první, bez jakéhokoli čekání na jiné a to jen pro to, aby se tím pak mohli chlubit. Mezinárodní komunita je nemá rada (Francouze).
Avatar - GM.rja
14. 8. 2012 17:56
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Tak mu vyřiď, ať drží hubu a platí. Nechci se zastávat Řeků, ani omylem, ale Němci by měli min. 100 let platit, aby se jim podařilo aspoň částečně odčinit válečná zvěrstva a krádeže z II. světové války, nehledě na splacení americké pomoci po jejím skončení, když už se vyhli reparacím.
Avatar - Johny.Rico
14. 8. 2012 23:00
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Ty přestan, okamžitě! To mají za to platit celý život?! Dnešní D už s tím válečným nemá dávno nic společného, tak se vzpamatuj :no:
Avatar - GM.rja
14. 8. 2012 23:17
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Synové vždy platí za chyby svých otců, tak to bývá odnepaměti.
Ale já vím, nehodí se to připomínat. Je daleko lepší vnímat je jako "chudáky", kteří musí chvilku něco platit. Nedělejte je z nich a nebude nutné to vytahovat.
Mimochodem, za I. světovou válku doplatili reparace celkem nedávno a myslím, že s monarchií má dnešní Německo ještě méně společného...
A spešl pro tebe - útok na Francouze (o dva příspěvky výše) je O.K.???
Avatar - Johny.Rico
14. 8. 2012 23:36
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Jo, protože je to aktuální, víš? Zabývám se mezinárodními vztahy určitě na vyšší úrovni než ty a vidím do toho podtstatně hlouběji. Já ti říkám, jak to vidí lidé z akademického prostředí, z profesionálního prostředí (kteří ti to ale na kameru neřeknou, jinak ano) a Američani.

Kdo si myslíš, že spackal operaci na chycení Gaddafiho, hm? Všude šli vidět rebelové, ale byly to Fr. jets které se postaraly o to, že konvoj nedojel a totálně spackaná polní operace Fr. tajných služeb. Proto skončil G. mrtvý, a ne před soudem. Kdyby to bylo vše promyšleno a konzultováno s aliancí a NE tak, že si Fr. něco umanou a prostě to udělají sami jen pro to, aby pak byli vidět.

A pro po, to není útok na Fr., ale konstatování faktu, na rozdíl od tvého příspěvku.
Francie jako národ je velmi sobecký a sebestředný, na rozdíl od D.
Avatar - GM.rja
15. 8. 2012 08:06
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
No tak to zcela určitě jsi neporovnatelně větší odborník, to se hned pozná >:D
Evropa má velké štěstí, že Německo jako národ jsou odjakživa mírumilovný, neagresivní a sousedy respektující :-)
Avatar - Johny.Rico
15. 8. 2012 10:34
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Kdyby ses zmohl aspoň na nějakou reakci, ale toto...
Avatar - MarTin1
15. 8. 2012 12:52
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
A Rusové platit nemaj?? Doteď nám ČR například dluží přes 150 miliard. Kamaráde Stalin a komunisti obecně zabili víc lidí než Německo za obě světové války...tím nechci nikoho obhajovat aby bylo jasno.
Avatar - Barrichello
15. 8. 2012 13:00
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Jenže oni zabilisvoje lidi, němci lidi asi 15ti národností >:D
Avatar - GM.rja
15. 8. 2012 18:12
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
A to jsi vzal kde? Nejsem žádnej velkej matematik, ale kdyby za 70 let zmizela polovina SSSR nebo za 40 let třetina východního bloku, asi by si toho někdo možná i všiml ;-)
14. 8. 2012 12:21
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
IIHS a NHTSA jsou dvě různé organizace. To je stejné, jako když před lety Thatcham začal testovat opěrky hlav, protože při nehodách ve městě docházelo k velkému množství úrazů krční páteře. Jinak nic proti, každý krok kupředu je správný, jedno, kdo ho udělá.
Avatar - Emel
14. 8. 2012 12:37
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
To HAHAHA je poněkud slaboduché.

Pokud někdo bouchá do zdi jednou rychlostí, není žádné velké umění bouchnout do ní rychleji. Vymyslet crashtest s 15% překrytím v 72km/h zvládnu taky. Slabinou každé metodiky je to, že zpětně ovlivňuje trh a nutí výrobce přizpůsobit se té jedné konkrétní situaci.

Uznání zaslouží ti, kteří svá auta staví s ohledem na různé situace i bez donucení - třeba Volvo.

Mimochodem... smutné spíš je, že Lincoln je jediným US zástupcem z jedenácti na tamním trhu.
Avatar - Barrichello
14. 8. 2012 12:41
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Protože Cadillac mmt nic v této třídě nemá, čeká se na nové modely.

A Chrysler měl v téhle třídě naposled Imperiala a to už je pekelně dlouho >:-[]

Snad bys něchtěl aby Dodge či Chevrolet dělal luxuusní limuzíny za 5 mega, ty maj trošku jiný poslání a určení.
Avatar - Emel
14. 8. 2012 12:46
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Mercedes C, Volvo S60, BMW3, dokonce VW CC... to přece také nejsou limuzíny za 5 mega. Prostě bych čekal, že v takto elitní společnosti bude více než jedno US auto.
Avatar - Barrichello
14. 8. 2012 12:59
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
No zřejmě je hoši netestovali.

Konkurenci CC samozřejmě vyrábějí všechny us značky mimo Jeep, RAM a GMC, který osobáky nedělaj.
15. 8. 2012 14:34
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
No vida - jak vidíš VW, tak už nejde o luxus za 5 mega, ale jen o vobyčejnej osobák! >:D
Avatar - Pekelná Micinka
14. 8. 2012 12:52
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Zrovna tady bych se moc nesmál, tvůj koráb by taky nemusel dopadnout na 1. ;-)
Avatar - Barrichello
14. 8. 2012 12:58
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
Co má společnýho muj koráb s crashtesty nových vozidel v USA?
Avatar - Pekelná Micinka
14. 8. 2012 13:35
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
No tolik, že ty auta, třeba C-klasse a ostatní, nejsou stavěna tak aby, vyhověla tomuhle crashtestu, samozřejmě to není argument, když některá uspěla, ovšem také je otázkou, nakolik to byl záměr výrobců a nakolik jen souběh okolností, že ta která konstrukce je odolnější vůči takovému typu nárazu. Zrovna tak, by se to mohlo týkat jak v pozitivním, tak negativním směru tvého ko***, který by takovému požadavku mohl/nemusel vyhovět.
Avatar - Barrichello
15. 8. 2012 13:01
Re: Dřív se tu americkým crashtestům smáli
X350 byla uvedena na trh v roce 2003, tudíž plní normy z roku 2003 >:D
14. 8. 2012 12:22
Zajímavý
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Carlos Santana
14. 8. 2012 12:33
Re: Zajímavý
Video :yes:

Je vidět, že ve Volvu se tím opravdu zabývají :yes:

A výsledek toho Lexusu :-O, šílený...
Avatar - positivemind
14. 8. 2012 12:53
No co by nějaký BMW
Ale co ten Passat! Tady to bude zas masakr >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
14. 8. 2012 13:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 8. 2012 13:42
Re: No co by nějaký BMW
Kde to je s tím BMW? Už to mám, dík.
Avatar - Flash666
14. 8. 2012 13:02
divny
koukam na videa a ty vozidla nektery dopadli hur nez jiny... napr. mergl C mi neprisel ze by mel byt nejhorsi...
Rozbalit vlákno
4
14. 8. 2012 14:40
Re: divny
To proto, že na to koukáš špatně :-)). Mercedes C je ilustračním příkladem, jak to udělat blbě. Přesazená příď se u něj lehce bortí až k rámu vnitřního prostoru, který je pevný a deformaci ukončení (téměř skokově). Auto se v tomto místě přestává pohybovat dopředu a naopak se začne trochu stáčet do boku. V tomto momentě dochází k působení obrovského zrychlení na posádku. Nejlépe v tomto testu dopadlo Volvo, protože to má pevný boční profil, který plynule v průběhu deformace přídě auto "odsune" doprava tak, aby po dosažení úrovně kabiny pokračovalo auto dále (téměř) v původním směru, čímž zamezí té ohromné prdě na posádku..
14. 8. 2012 18:23
Re: divny
Přesně tak, Volvo se v ten pravý okamžik sklouzne a pokračuje dál v "jízdě" a nezastaví se, takže přetížení není tak obrovský.
14. 8. 2012 19:30
Re: divny
Protože má nad kolem výztuhu. Je škoda, že tam není víc aut novější konstrukce. Vývoj jde neustále dopředu a bylo by zajímavé mít porovnání.
Avatar - Flash666
15. 8. 2012 01:23
Re: divny
no prave proto mi to tak prislo ze se ten mergl nejmin zbastlil...
Avatar - Well-being
14. 8. 2012 14:44
Jo jo, ...
... není nad německou kvalitu ;-)
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2012 16:26
hmm
crash test zaujimavy. ale myslim ze viac zivotov by zachranili keby nedavali vodicak kazdemu s prepacenim "dementovi" a keby sa sprisnili tresty za sposobene nehody.
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2012 16:27
Opěrky hlavy
Proč při těch testech nemají opěrky hlavy?
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2012 16:39
Podle me trapne...
Hodne trapne ze zrovna stat s nejnebezpecnejsimy auty na svete jako je cadilac escalade nebo ford f150 a nebo dodge ram atd... zacne provadet prisne crashtesty... a pritom potopi relativne spolehlive a bezpecne auta jako jsou mercedesy a bmw... pritom napriklad nova bmw maji navzdory ohlasum fandum zvysenou kapotu aby clovek srazeny na prechodu nepreletel az na okno... stejne tak jako mercedesum se pri narazu otevre kapota.. atd.. atd... rozhodne prvenstvi se volvu neda uprit ale na to ze kritizujou evropsky auta maj samy svoje auta dosti pozadu.. coz je prave ani neopravnuje takhle vytvaret kritiku..
Rozbalit vlákno
4
14. 8. 2012 18:31
Re: Podle me trapne...
Trapne je odsudzovat akykolvek naznak na zlepsenie bezpečnosti...zatial co sa v EU riešia koko.tiny typu ekologia,Euro normy...v USA riešia niečo ine...co je dolezitejsie?

Jeden priklad USA vs EU...Indycar vs F1...keby v 1994 mala F1 bezpečnosť ako v Indycar...Senna by mozno zil...trvalo to cca 2roky,nez sa F1 dostala na uroven indy 94 - a to hlavne ochrana krku,hlavy...
Avatar - petr164
15. 8. 2012 14:49
Re: Podle me trapne...
No, ohledně té ochrany chodců, Výrobce, který nedodrží příslušné nařízení EU, má problém. Nehlasitěji je slyšet lamentování Italů... Osobně soudím, že "soft offset" je v Evropě zjevně méně častým hrobníkem než v USA a že dokud nebude kolem posádky pevný oválný bezpečnostní skelet, mrtvol bude přibývat - z neumětelství, hypertrofie sebevědomí a agresivity za volantem, volvo nevolvo.
15. 8. 2012 14:51
Re: Podle me trapne...
Blbej příklad.
Sennu trefilo kolo jeho vlastního vozu a kus zavěšení mu prorazil helmu a zranil hlavu.
Celkem utrpěl na hlavě tři zranění a každé z nich smrtelné.
Zrovna tady by ochrana krku moc nepomohla.

Co se týká bezpečnosti v provozu:
Je fajn, že někdo vyhmátne slabé místo auta a ukáže na něj a donutí výrobce reagovat.
Nicméně čeho se asi tak dočkáme?
Výrobci přidají další výztuhy, použijí více vysokopevnostní oceli a auta budou zase o něco těžší.
A až těmi testy projde 90% vozů v pohodě, tak se plocha zmenší na polovinu a rychlost o 10 km/h a jedem dál... :no:
15. 8. 2012 18:51
Re: Podle me trapne...
Podla mna to neni len ochrana krku, pozri:

Williams 94: [odkaz]
Penske 94: [odkaz]

Sennovo auto po nehode:
[odkaz]

F1 1996
[odkaz]
14. 8. 2012 17:34
ACH JAJ
Čo sa to, preboha, zas rieši? Európska únia, alebo Amíci, všade sedia rovnakí "majstri".
Namiesto výchovy vodičov treba stavať tanky - super myšlienka. Dôvod? Výchova vodičov stojí peniaze. Predpísať výrobcom prísnejšie podmienky peniaze prinesie. Všivavý kapitalizmus... :-!
Rozbalit vlákno
18
14. 8. 2012 18:33
Re: ACH JAJ
Si to velmi zjednodusil,akokeby vsetky nehody boli len kvoli tým majstrom...ok,taký defekt na dialnici a modlis sa aby si sedel v tom Volve.
14. 8. 2012 19:18
Re: ACH JAJ
I náhlou ztrátu tlaku v přední pneumatice lze zvládnout.
14. 8. 2012 19:48
Re: ACH JAJ
jasne...uplne bez problemov...za kazdej situacie
14. 8. 2012 20:38
Re: ACH JAJ
Rozhodně ne v každém autě. Ani ne v každé rychlosti a při každém manévru. Ale stejně tak ti nepomůže ani auto, protože to také nepřežije každou situaci. Ve vysokých rychlostech tě skutečně zachránit může jen řidičské umění. A pořádná dávka štěstí. Utržené orgány jsou utržené orgány. Setrvačnost je mrcha. I kdyby to auto přežilo (jestli jsi někdy viděl testy ve 100/ 130/ 160, tak jistě víš, že to není pravděpodobné).

V tebou zmíněné situaci se budu modlit, abych to zvládnul, na nějaké Volvo si ani nevzdechnu.

Bezpečnost auta nic nemění na faktu, že by se řidiči měli učit takové situace zvládat. A že se schopnými řidiči na silnicích ubyde nehod. Jde totiž o prevenci. A co je lepší? Prevence, nebo léčba?
Avatar - Pekelná Micinka
14. 8. 2012 21:47
Re: ACH JAJ
Potřeba je oboje, ono se to navzájem nevylučuje.
14. 8. 2012 22:30
Re: ACH JAJ
Určitě. Bezpečné auto je dobrá věc. Otázka je, kde má limity technologie a kde má limity člověk. Na auta jsou kladené často protichůdné požadavky. Podle mne se víc vyplatí investovat do řidiče. Řidič je základ. Řidičské schopnosti ti nikdo nevezme.

Nemá smysl si něco namlouvat. Reálně ta bezpečnost není zase tak skvělá. A je to strach ze smrti, co nás dokáže hnát kupředu. Jsem rád za nové testy, mělo by jich být víc, ale základem je podle mne řidič. A na špatných základech není radno stavět.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 8. 2012 22:54
Re: ACH JAJ
No, ono to směřuje k tomu, že z řidiče bude časem jen pasažér. Navíc, někdo prostě ty buňky nebude mít nikdy, samozřejmě, lze člověka vycvičit jako opici na banán. Jenže někdy ten nacvičený manévr může přinést horší následky, než ten intuitivní. Tím, že auta nejezdí po kolejích, tak těch situací je tolik, že všechny varianty nelze nacvičit a odhad se tříbí s najetými kilometry, a i s ním tě jednou nějaká situace zaskočí. A navíc, než ho nabereš, je fajn vědět, že když uděláš chybu, přejme si jen ty neúmyslné, auto tě dokáže do určité míry ochránit. Zrádné je, a k tomu myslím i směřuješ, že mladý, čerstvý řidič, si v moderním autě může připadat daleko méně ohrožený a podle toho se i na cestě chovat. Proto by ten trénink asi měl být povinný, ani ne tak kvůli schopnosti zvládat, což samozřejmě taky, ale hlavně aby "jim" trochu srazili hřebínek (tam kde je to potřeba), a nebo i naopak, třeba některé slečny, aby nehysterčili atd. V rámci autoškoly, proč ne. Myslím že argument Klaudia, že by to něco stálo je lichý, protože by si to v rámci testů stejně platili uchazeči.
15. 8. 2012 08:53
Re: ACH JAJ
U autonomních aut je nejtěžší je naučit reagovat na lidský faktor. A na nečekané situace - zmíněná ztráta tlaku, padající strom atd. Mimo to by byla autonomní doprava hodně bezpečná. A tyhle problémy se povětšinou dají obejít, byť ne zrovna levně, aniž bys to musel učit auto. Podobným problémům musí čelit například železnice (u vysokorychlostních tratí).

Lidé by nechtěli platit víc za výcvik. To je jeden z problémů. A chtělo by to pravidelné přezkušování. To jsou další peníze od řidičů. A vyžádá si to mnohem, mnohem více personálu. Jinak máš pravdu, stát by to nic nestálo, zaplatili by to lidé.

Vesměs s tebou souhlasím, ta hlavní pointa je, že auta nabízí celkem omezenou bezpečnost. Ať už z technických, nebo finančních důvodů. Zvedá ti šanci na přežití, ale pokud jsi špatný řidič a bouráš často, tak to jen oddaluje nevyhnutelné. A po cestě ti to umožní ohrozit víc lidí. Nezvládnutí situace také může ohrozit víc lidí. Důležité je opravdu oboje, schopný řidič, který zachrání, co se dá, a bezpečné auto, které mu zvedne šance, když už všechno ostatní selže.

Vem si, kolik bylo věnováno problematice městských ťukanců. To není o smrťácích, to je o úspoře pro pojišťovny. Méně pochroumaných nárazníků a krků. Když lidé nejsou schopni domáčknout brzdu v 50, co asi provedou na dálnici, když se něco strhne?
14. 8. 2012 23:47
Re: ACH JAJ
Ridicske umenie je v niektorych situaciach na dve veci rovnako ako v inych situaciach super bezpečne auto...jednoducho aj jazdci F1 či rally su niekedy v situacii len ako pasazieri...no v kazdom pripade preferujem,ze sa nebudem spoliehat na druhych jazdcov a pasivna/aktivna bezpečnosť auta tu musi byt.
15. 8. 2012 09:08
Re: ACH JAJ
Také mne bezpečnost zajímá hlavně jako ochrana před druhými. Nicméně smutná realita je, že auta jsou celkem bezpečná jen ve městech. Ve vysokých rychlostech to není nic moc a lidé přežívají hlavně díky štěstí (a schopnostem). Vem si i takovou okresku, náraz v 90 do protijedoucího vozu. A co teprve, kdyby ses roztočil a vzal tě z boku. Tvojí největší šancí na přežití je se do té situace nikdy nedostat.
Avatar - Pekelná Micinka
15. 8. 2012 11:10
Re: ACH JAJ
No ano, jenže myslím, že zrovna v takové situaci stejně nezáleží na tréninku. Víc bych vsázel, že výsledek situace ovlivní prostředí. Když se ti to stane někde mezi poli, je šance že se vyhnete o pár cm, ale v hluboké oranici půjdeš do kotrmelců, nemluvě o těch strouhách okolo, když je silnice na náspu. Na druhé straně, na mostě není moc kam uhnout, maximálně pokud tvoje auto má padák a dokáže plavat.
15. 8. 2012 13:06
Re: ACH JAJ
Trénink ti může pomoci odhadnout rychlost, nechat si dostatečnou rezervu, abys mohl manévrovat, abys mohl zastavit. Díky němu můžeš podvědomě neustále hledat únikovou strategii, vnímat stromy, škarpy, značení, sloupy. Tohle je o podvědomí, zkušenostech, drilu. Na přemýšlení už většinou není čas.

Samozřejmě, že jsou situace, kdy nic udělat nemůžeš. Ale trénink je tu od toho, abys získal dobré návyky. Aby ses naučil rozpoznat situaci a přizpůsobit se jí. A na konec, aby sis uměl vybrat to menší zlo. Cesta do řeky může být lepší volba než kamion. Ale zažil jsi to už někdy? Myslíš, že by ses dokázal z auta vyprostit? Dokázal bys vyprostit své děti?

Zkus se na to podívat takhle, kolik lidí dobrovolně projde skutečným výcvikem první pomoci? Na trenažeru se naučí správnou masáž srdce, správné umělé dýchání. Nedej bože získá certifikaci. Přitom je to taková hloupost, která by měla být součástí výuky ve škole.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 8. 2012 20:38
Re: ACH JAJ
Já tvůj povzdech chápu, nicméně může se stát, že právě ty budeš muset udělat defenzivní manévr v nějaké situaci, kterou třeba zaviní někdo jiný a pak se stane, že narazíš s autem v podobném "stylu". Pak teprve budeš rád, že to tvoje auto umí posádku ochránit i v takové situaci.
14. 8. 2012 22:10
Re: ACH JAJ
Ale veď o tom to, priateľu je. Nie iba ja, ale každý by mal svoje auto ovládať, ovládať a rešpektovať predpisy. Chŕliť ťažkoodencov v obrovských sériách deň a noc, investovať hromadu peňazí navrch a vláčiť so sebou 500 kg materiálu navrch (za posledné desaťročia autá nenormálne pribrali), na to mi dôvod "pre prípad" a "čo keď" príde ako veľmi povrchný.
Ak budeš vedieť, že ťa niekto chce zabiť, môžeš si kúpiť vestu, prilbu, alebo aj zbraň na obranu a aj tak sa permanentne klepať, že ťa zastihnú nepripraveného a dopadneš zle.
Ale môžeš riešiť aj to, prečo po tebe niekto ide a môžeš dosiahnuť, aby ten dôvod pominul.
AK si sused kúpi tank, kúpiš ten tank tiež? Nebudeš naopak riešiť, ako je možné, že legálne jazdí s tak nebezpečným strojom?
Pasívna ochrana je fajn, ale nie je to riešenie, je to len odkladanie problému a jeho stupňovanie.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 8. 2012 22:37
Re: ACH JAJ
No to spíš hrozí, že já budu ten soused, co si ten tank koupí. No nic. Ale tak u toho auta prostě nikdy nezaručíš, že se to nestane. A pokud na něj budeš nahlížet jen jako na prostředek k dopravě, pak se neubráníš tomu, jej nezlepšovat. Navíc i v ideální a nerealistické situaci, že budeme řídit s přesností počítače a důvtipem člověka (který taky každý nemá), dojde vlivem okolností k tomu, že to někdo takhle pošle do pangejtu. No a pokud netrpíš nějakou sebedestrukční poruchou, tak by si chtěl být v takové situaci ochráněn do míry realisticky dostupné v té době. Pokud má ten test nějakou vypovídací hodnotu, což jako laik neumím posoudit, a některá auta vydržela a jiná ne, pak bude dobré, když na tom výrobci zapracují. To nemusí nutně znamenat nárust hmotnosti u nových vozidel, takže toho bych se nebál. Viz to Volvo, nekoukal jsem o kolik a jestli je S60 těžší, ale (opakuji, nejsem s to posoudit jestli je toto testování relevantní, věřím, že ano) uspělo.
15. 8. 2012 16:49
Re: ACH JAJ
Tzv. zvyšovanie pasívnej bezpečnosti nemusí nutne zvýšiť reálne bezpečnosť týchto vozidiel. Ako realita dokazuje, vždy môže nastať prípad, že konštrukcia auta je vystavená silám, na ktoré proste nestačí.
Nárastu hmotnosti sa nebojíš? Ja teda áno. Dnes už berieme ako samozrejmosť berieme nižšiu strednú okolo 1,3-1,5 tony, strednú okolo 1,6-1,8, dvojtonových a ťažších SUV ani nehovorím. Kam to ešte pôjde? Koľko vážili autá 20 rokov dozadu? Je jasné, že na dnešné podmienky neboli zďaleka tak bezpečné - ale na vtedajšie?
Autá rastú a priberajú nie aby boli bezpečnejšie vo svojej podstate, ale doslova aby vychytávali neašu nešikovnosť, tuposť a nafúkanosť za volantom. Jazdíme rýchle, bezohľadne a nebezpečne, lebo nám to technika dovolí. Ideme sami proti sebe. Kedy to skončí?
15. 8. 2012 14:53
Re: ACH JAJ
:yes:
Je to na palici, co?
14. 8. 2012 18:05
Super Volvo!
A pak že jsou všechna auta bezpečná a bezpečnost u Volva je jenom marketingový tah vycházející z tradice značky. Tady se jasně ukazuje, že u čehokoliv jiného než u standardizovaných crashtestů se láme chleba a odděluje zrno od plev :yes:
Rozbalit vlákno
3
14. 8. 2012 19:21
Re: Super Volvo!
Dlouho známá věc, že takovéhle testy ovlivňují trh. Dokud nebude součástí zkoušek prakticky každý myslitelný náraz, budou existovat situace, kdy to skvělé zabezpečení fungovat nebude. Během pár let se přizpůsobí i tomuhle a bude zase na nějakou dobu klid.

Volvo si za svůj přístup vždy zasloužilo úctu. Snad tomu tak i zůstane. Jejich vlastní testování je opravdu rozsáhlé.
14. 8. 2012 19:28
Re: Super Volvo!
To nic nemění na faktu, že Volvo je v tomhle o krok napřed. Nečekalo, až se budou takovéto testy provádět a auta konstruuje bezpečnější samo od sebe.
14. 8. 2012 19:37
Re: Super Volvo!
Na tom také dlouhodobě stojí jejich marketing. Snad jediná další automobilka, která na tom opravdu může mít zájem, je Mercedes Benz. Jinak většina jde prostě s dobou. Pokud to nedokáží prodat, jsou to pro ně vyhozené peníze. Stačí se podívat na Saab.
14. 8. 2012 18:27
Bezpečnost podle pravidel crash testů
Výsledky ukazují jen to, co všichni už dávno ví. Automobilky dělají auta jen tak, aby obstáli co nejlépe v crash testech podle daných pravidel, protože hvězdičky prodávají. Stačí pravidla mírně poupravit a hned je všechno jinak. O reálných situacích ani nemluvě.
Ani bych se nedivil, kdyby auta z 90. let vycházeli v pasivní bezpečnosti lépe než ta dnešní. ;-\
Rozbalit vlákno
4
14. 8. 2012 18:37
Re: Bezpečnost podle pravidel crash testů
:yes:
14. 8. 2012 18:55
Re: Bezpečnost podle pravidel crash testů
Je to tak. Automobily jsou staveny, aby mely co nejvyssi hodnoceni v Euro NCAP. Jakmile vsak zmenis uhel narazu, popr. misto narazu, vse je hned jinak. Tento pocin americanu povazuji za spravny.
14. 8. 2012 19:14
Re: Bezpečnost podle pravidel crash testů
Euro NCAP je určita forma marketingu...ved snad vsetci tym machruju
14. 8. 2012 19:24
Re: Bezpečnost podle pravidel crash testů
Nevyjdou. I tanky jako stará Volva a Range Rovery neobstojí proti moderním pětihvězdičkovým autům. Často i o několik tříd menším. Takových praktických crash testů je málo, ale co jsem viděl, zatím to stařík vždy prohrál. Otázka je, kolik na tom dělá jeho konstrukce a kolik jeho stáří. Crash testy ojetin také moc často nevidíš.
14. 8. 2012 20:15
treba správne búrať
ak chce niekto do vás vraziť a nedodržuje povinné prekrytie podľa EuroNCAP, porušuje smernicu EU. Preto musíte !!! vašu jazdu prispôsobiť tak, aby bol náraz presne podľa nariadenia EU ( nie US !!! ) Ako pomôcku montuje napríklad MERCEDES mieridlo, ale musí byť vysunuté. Stačí dostať okraj protiidúceho auta cca. 15 až 20 cm zľava od mieridla ( na strane vodiča ). Ako zamieria majitelia Renault, FIAT, AUDI, VW, HYUNDAI, KIA atď...? :-!
Nie aby ste uhýbali, môžete ohroziť správne postavenie pri náraze. Všetko napísané je myslené vážne >:-[] >:D
Rozbalit vlákno
1
14. 8. 2012 20:32
Re: treba správne búrať
Uplna pecka !!!!!!! >:D >:D Dlho som sa tak nezasmial :yes:
Avatar - Ada je zase tady
14. 8. 2012 21:09
Ještě že se ve Státech neprodávají rendlíky
Ty pětihvězdičkové kreatury by se při tomto crash testu roztříkly jak vejce 8-s
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2012 21:15
A jak dopadnou lehké Mazdy Sky a "těžcí" Oplíci ?
Mazdy jsou čím dál lehčí a lehčí až budou úplně nejlehčí. Ještě s tím pořádně nezačali a už aby tu agitku stahovali. Jenom reklamní "speciální" deformační zóny to nezachrání, železo je železo.
Rozbalit vlákno
6
14. 8. 2012 21:56
Re: A jak dopadnou lehké Mazdy Sky a "těžcí" Oplíci ?
Slyšel jsi někdy sousloví vysokopevnostní ocel? Tuna mrtvé váhy bezpečné auto nedělá. Hmotnost bez pevnosti je o ničem, akorát se to auto samo rozláme setrvačnými silami. Větší hmotnost dává zákazníkovi výhodu jen z pohledu testů, jako je EuroNCAP - z principu se simuluje náraz do vozu o podobné hmotnosti. Čím těžší auto, tím horším nárazem musí projít.
14. 8. 2012 22:04
Re: A jak dopadnou lehké Mazdy Sky a "těžcí" Oplíci ?
Slyšel, v reklamě.
14. 8. 2012 23:30
Re: A jak dopadnou lehké Mazdy Sky a "těžcí" Oplíci ?
Tak ked len v reklame,sa neozyvaj...pojem ako deformacne spevnenie ocele si ale mozes vygúúglit...
Avatar - zdravy rozum
15. 8. 2012 09:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
15. 8. 2012 10:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 8. 2012 20:55
Re: Človek nemôže veriť firme, napriklad DAS KŘÁP-u
Martenzit je mrte krehky a drviva vacsina suciastok v aute su dynamicky namahané,tudiž je casto nutne mat dostatocne plasticky a pevny material...ktory sa da aj pretvarnit-deformovat a ziskat tym aj dodatocne pevnosť na pozadovanu konstrukciu. Namiesto napr plnych=ťažkych hnacich hriadelov su to tvárnením dute hriadele,mozno aj o polovicu lahsie a casto aj pevnejsie...a podobne...ide len o technologiu,ako kedy a podobne...a vela vela ineho
14. 8. 2012 23:44
ChinaNCAP
Zachvíli si vymyslí i číňani své testy ChinaNCAP a budou posílat své šroty proti nějaké překážce kterou si vymyslí a taky z toho budete na větvi. Já říkám že každá nehoda je individuelní a ať si amíci řeší svoje testy, já jsem evropan a za mořem se můžou klidně stavět na hlavu.
Rozbalit vlákno
2
15. 8. 2012 07:59
Re: ChinaNCAP
Číňani mají jiné starosti, ne jako my zmlsaní Evropani a Američani.
Ti jsou zatím ve fázi, kdy chtějí dostat mezi lidi jakákoliv auta. Pak teprve začnou řešit ceny paliva a spotřební daň. Crash testy a ekologie jsou až v dalším postupném levelu.
Avatar - twistedTSD
15. 8. 2012 09:43
Re: ChinaNCAP
Ale CNCAP opravdu existuje. >:-[]
[odkaz]
Avatar - zdravy rozum
15. 8. 2012 01:00
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - zdravy rozum
15. 8. 2012 09:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
15. 8. 2012 09:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 8. 2012 10:02
Re: Kde si GTI? Nepremenujes sa na Summum?
:yes: Ty si vystačíš aj sám 8-s >:D
Avatar - zdravy rozum
15. 8. 2012 10:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
15. 8. 2012 10:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
15. 8. 2012 10:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 8. 2012 19:38
Osobně
Jsem viděl takhle bouraných aut velmi velmi málo a že už jsem jih viděl. Před dvěma lety Superba který se trefil s protijedoucí předjíždějící dodávkou krom na třikrát zlomené holeně řidiči nebylo nic.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - zdravy rozum
16. 8. 2012 07:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 8. 2012 08:03
Re: Osobně
Nechápu tvůj příspěvek. Do ničeho jsem nerýpal. Ale můžeš se podělit o své zkušenosti ;-\